LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] werkgever weigert mij voor 100%beter te melden help!!!!

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
anndrzo

werkgever weigert mij voor 100%beter te melden help!!!!

Ongelezen bericht door anndrzo »

Ik ben feb.07 in het ziekenhuis terecht gekomen met een longontsteking,er zat een erge bacterie in mijn long.Helaas duurde de herstel langer dan ik dacht.April ,mei weer dedeltelijk gewerkt,maar juni moest ik weer het ziekenhuis in met dezelfde klacht .Nadien heb ik nog tot begin sep.ziek thuis gezeten en ben toen weer gaan werken.Overigens werk ik als verzorgende bij de thuiszorg,vaste contrakt voor onbepaalde tijd.Eerst maar weer voor 50%,maar dan ben ik weer gauw voor de 100% gaan werken ,zelfs overuren heb ik elke maand weer gewerkt net zoals het nodig was.Dus ik dacht alles is weer bij het oude.Mooie niet!Nu ben ik erachter gekomen dat de arbodoktor een slecht advies heeft gegeven dat ik zogenamt een Risico voor het bedrijf ben omdat ik liteken op de longen heb en zo ben ik nog steeds voor 10%in de ziektewet.Mijn Werkgever weigert mij beter te melden en dat terwijl ik gewoon alle werk doe die anderen ook doen!Ik heb contact opgenomen met het uwv,die zeiden dat hij mij gewoon beter moet melden,wat kan ik doen?

Walter van V

Re: werkgever weigert mij voor 100%beter te melden help!!!!

Ongelezen bericht door Walter van V »

secondopinion via keruingsarts van UWV. Hd UWV u niet alleen kunnen maar ook moeten vertellen dat dit kan. Wel een kans natuurlijk dat hij / zij het eens is met de arboarts, maar dan moet u minder uren gaan werken, is het niet te zien als ""werken op therapeutische basis""

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

Die Arboarts zou er bij mij in elk geval niet zo makkelijk van af komen. Hij heeft, net zoals iedere arts, een geheimhoudingsplicht en mag dus NIETS over de aard van je ziekte mededelen aan je werkgever!!

Frankkk

Ongelezen bericht door Frankkk »

Is de arboarts een bedrijfsarts of een gewone arts?

Dit kun je nakijken op www.ribiz.nl

Als de arboarts een gewone arts is en het UWV komt tot een ander oordeel, dan staat het oordeel van de UWV-arts hierarchisch boven dat van de arboarts en lijkt het mij dat de werkgever zonder morren het oordeel van de UWV-arts zal moeten opvolgen.

Het lijkt mij zelfs zo te zijn dat als de arboarts geen bedrijfsarts is, maar een gewone arts, dat het oordeel van de huisarts hierarchisch gelijkwaardig is.

Zie ook:

http://www.uwv.nl/particulieren/ziek-of ... index.aspx

Albertha

Ongelezen bericht door Albertha »

Heb je enig idee waarom ze je voor een gedeelte ziek willen houden??

Ik wel, mocht je weer uitvallen dan loopt je periode van twee jaar ziekte gewoon door en kom je dus sneller op het punt dat je voor WIA in aanmerking komt.

akl1968

Ongelezen bericht door akl1968 »

En zelfs ontslag kunnen aanvragen!
Als jij je 100% beter meldt dan moet jouw werkgever jou ook 100% beter melden. Als je dan niet voor 100% je werk kan uitvoeren dan moet je werkgever je daar op aanspreken.
Alle voordelen van jou gedeeltelijk ziek laten staan liggen bij jouw werkgever en niet bij jou!

Gesloten