LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ANWB, een goede rijschool!

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
Fumay
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jan 2008 18:49

ANWB, een goede rijschool!

Ongelezen bericht door Fumay »

Ik vind dat ook goede rijscholen benoemd mogen worden. Bij deze, de ANWB. Prima snelle service wat betreft rijlessen. Na het aanvragen kon ik dezelfde maand beginnen met lessen. Zeer kundige instructeurs naar mijn beleving en je weet eerlijk waar je aan toe bent met betaling, afspraken op papier enzovoort.

Daar ik veel berichten lees en in mijn omgeving negatieve verhalen hoor van rijscholen die de afspraken niet nakomen en waarbij je ontzettend lang moet wachten, adviseer ik oriënterende mensen die willen starten met een rijopleiding dit bij de ANWB te doen.

Gezegd moet worden dat je iets meer betaald dan bij een doorsnee rijschool, maar de kwaliteit is er absoluut naar.

De betere
Berichten: 75
Lid geworden op: 09 okt 2008 22:53

Re: ANWB, een goede rijschool!

Ongelezen bericht door De betere »

De gevenens van rijschoolgegevens (CBR)
waarbij de 31-35 staat voor slaginspercentage, je moet wel klikken om erachter te komen dat Anh staat voor ANWB Noord Holland (denk ik), zal wel niet zonder reden zijn gezien het slaginspercentage.


Anh Rijopleidingen Amsterdam
Rijschoolnummer: 0040R8
Amsterdam tot 200 31 - 35 41 - 45

Adres: Postbus 20615
Postcode: 1001NP
Plaats: AMSTERDAM
Telefoon(1): (020) 614 56 15
Telefoon(2):
Website: www.anwb-rijopleiding.nl
Email: [email protected]
Fax:

Categorieën praktijkopleidingen: Motor
Personenauto
Personenauto met aanhanger


Categorieën theorie-opleidingen: Motor
Personenauto


Categorieën beroepsopleidingen

Fumay
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jan 2008 18:49

Re: ANWB, een goede rijschool!

Ongelezen bericht door Fumay »

De betere schreef:De gevenens van rijschoolgegevens (CBR)
waarbij de 31-35 staat voor slaginspercentage, je moet wel klikken om erachter te komen dat Anh staat voor ANWB Noord Holland (denk ik), zal wel niet zonder reden zijn gezien het slaginspercentage.
Is dit goed of slecht? Want die cijfers 31-35 zegt me niet veel en ik kan niet de bron achterhalen van de bewuste site.

Friestyler
Berichten: 273
Lid geworden op: 18 mar 2008 02:44

Re: ANWB, een goede rijschool!

Ongelezen bericht door Friestyler »

@Fumay:

het betekent dat van de 100 leerlingen 31-35 stuks in de 1e keer slaagt.
ofwel een slagingspercentage van +/- 35 a 40% eerstgeslaagden.

verder ben ik zelf instructeur geweest bij de ANWB in Friesland (zit er maar 1, in Leeuwarden) en was binnen 2 maand weer weg.

vervelend rijschool ten top, een baas die ik wel kon wurgen enz.

heb zelfs 1 leerling gehad die was ingeschaald op zo'n 34 of 36 lessen (pakket) en was met 16 lessen meer dan 100% examenklaar

ik naar de baas wat ik er mee aan moest, examen vervroegen ofzo..kon niet, datum stond vast en hij moet maar doorlessen.
dit heb ik geweigerd, leerling was goed zat en andere leerlingen konden mijn tijd wel gebruiken.
leerling op de hoogte gesteld wat er gaande was, dat hij geen geld retour kreeg en moest wachten op het examen..zelfs goed uitgevallen tegen de baas..uiteindelijk leerling in 1e x geslaagd en ik heb m'n ontslag ingediend.

goddank ben ik nu helemaal uit die wereld!!

ritavt
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 okt 2010 16:38

Re: ANWB, een goede rijschool!

Ongelezen bericht door ritavt »

ik wil ook zo'n lessenpakket doen, omdat ik niet veel tijd heb, ben inmiddels in de 20 en heb mijn bewijs nog niet. Ben echter ook bang dat ze niet helemaal eerlijk zijn met de hoeveelheid lessen die je moet hebben. Dat ze je niet laten afrijden omdat ze gewoon meer geld willen verdienen..

Friestyler
Berichten: 273
Lid geworden op: 18 mar 2008 02:44

Re: ANWB, een goede rijschool!

Ongelezen bericht door Friestyler »

de ANWB maakt(e?) wel reclame met je rijbewijs in 10 dagen...leuk, maar die 10 dagen worden wél verdeeld over een half jaar..snel je rijbewijs halen is onmogelijk alleen die 10 dagen klinkt zo aantrekkelijk hè.

intake lessen hoef je niet aan te beginnen, stelt niks voor en levert leuk geld op voor de baas.

mijn advies: zoek een (kleine) rijschool
wil je snel je rijbewijs, geef dit dan aan hem/haar aan en plan de lessen vanaf dag 1 flink vooruit.

tevens is een tussentijdse toets niet aan te raden..een paar jaar geleden was er prijstechnisch weinig verschil..als ik 't nu goed lees (op de site van het CBR) is er helemaal géén verschil tussen een écht examen (waar je je rijbewijs mee kan halen) en een tussentijdse toets (slagen kan niet, je hoort alleen van een examinator wat je zwakke punten zijn).

sla die toets over en mócht je zakken, voor eenzelfde geld van de tussentijdse toets kan je weer opnieuw afrijden. (en mocht je de 1e x wel slagen hou je de 93 euro van de tussentijdse toets in de zak :wink: )

*toen ik zelf nog les gaf, had ik wel leerlingen die met een spoed opleidinkje binnen 2 weken het rijbewijs in de zak hadden..daar kan geen ANWB tegenop!!

Maritjuh
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2010 22:19

Re: ANWB, een goede rijschool!

Ongelezen bericht door Maritjuh »

Ik heb juist een zeer negatieve ervaring met de ANWB rijschool. Ik probeerde een tien daagse cursus maar uiteindelijk sta ik met lege handen en zijn er mij een heleboel verkeerde dingen aangeleerd.
Ik ben de eerste keer gezakt en aangezien het mij al zoveel geld had gekost en ik niet tevreden was over de lessen heb ik een andere rijschool gezocht. Hieruit kwam dat ik veel verkeerde dingen heb aangeleerd dankzij de ANWB en ik reed dus ook niet veilig terwijl ik wel al een examen had gedaan.
De ANWB rijschool is in mijn ogen een hele slechte school met slecht 30 tot 35% slagingskans (de eerste keer) en de kwaliteit is ver te zoeken..
Ik zou een andere zoeken met een hogere slagingskans!

barleduc
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2010 15:48

Re: ANWB, een goede rijschool!

Ongelezen bericht door barleduc »

Maritjuh schreef:Ik heb juist een zeer negatieve ervaring met de ANWB rijschool. Ik probeerde een tien daagse cursus maar uiteindelijk sta ik met lege handen en zijn er mij een heleboel verkeerde dingen aangeleerd.
Ik ben de eerste keer gezakt en aangezien het mij al zoveel geld had gekost en ik niet tevreden was over de lessen heb ik een andere rijschool gezocht. Hieruit kwam dat ik veel verkeerde dingen heb aangeleerd dankzij de ANWB en ik reed dus ook niet veilig terwijl ik wel al een examen had gedaan.
De ANWB rijschool is in mijn ogen een hele slechte school met slecht 30 tot 35% slagingskans (de eerste keer) en de kwaliteit is ver te zoeken..
Ik zou een andere zoeken met een hogere slagingskans!
Uiteraard komt dit van 2 kanten, geen enkel rijschool biedt 100% slaagkans.
Een 10daagse cursus is best zwaar, je maakt veel uren per dag.
Dit kan je van te voren al aanvoelen of je dat nou inderdaad aankan, dit hangt natuurlijk af wat voor leerling jij bent. En als het goed is heb je van te voren een intest gedaan waardoor je een inzicht krijgt hoe snel jij bepaalde handelingen leert. Ik zelf wilde ook voor de 10daagse gaan, maar dit werd mij afgeraden. Ik kreeg lespakket "F" aangeboden, dat duurt ongev. 2 maanden. Kost wel wat maar heb je ook wat.

En sowieso vind ik het wel erg vreemd dat je "verkeerde" handelingen aangeleerd krijgt.. dit werd door jouw 2e rijschool verteld? En wat zei de examinator? kan je een voorbeeld noemen van wat je verkeerd deed?

Gesloten