Dat blijkt dus uit de link waar ik een deel van gequoted heb, een jurist is iemand die zich met wetgeving bezighoudt, maar dat kan ook een student zijn, of iemand die er beroepsmatig mee bezig is.Nee, deze mevrouw is geen juriste hoor.
En het zou zelfs kunnen zijn, als ik het juist interpreteer, dat ik zelf 2 1/2 jaar als jurist werkzaam ben geweest, zonder enige kennis van zaken, doordat ik bij een juridische uitgeverij op de redactie werkzaam was. Mijn werk bestond er in dat ik wetswijzigingen in onze uitgaven op moest nemen. Dat was enkel een kwestie van knippen en plakken, erg nauwkeurig werk, maar meer als dat ook niet.
Maar als je mij zou vragen hoe dingen wettelijk geregeld zijn, verwijs ik toch echt liever naar een juridisch loket, ook als ik inhoudelijk mijn mening geef.
Dus het zou best kunnen dat mevrouw an sich wel juriste is, maar toch van de wetgeving geen of nauwelijks kaas gegeten heeft. Het eerste deel van deze laatste zin kun je nog over twijfelen, het tweede deel is een feit.