LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door nevermind »

Instructeur 69 schreef:
nevermind schreef: ik geloof nooit in die stomme onderzoeken, en rij instructeurs....daar heb ik zo nu en dan heel sterk mijn twijfels bij :mrgreen:
En u had ook ernstige twijfels bij uw leraar Nederlands. Of was de lagere school uw eindstation?
@instructeur
Instructeur 69 schreef:
Dat lijkt me een stuk beter dan dit topic verder vervuilen. Of niet?


Mag ik even jouw bericht aan mij in aandacht brengen.
Hoe was dat nog met de klepel.........
Aha. Is het beledigen van mensen hier maar aan enkele posters voorbehouden? En voor het halve door u aangehaalde bericht stond een vraag. Ik weet dat het in dit topic niet de gewoonte is om vragen die gesteld worden te beantwoorden maar haal dan ook dit soort dingen niet aan
.[/quote]


Niet wild om je heen slaan, maar ook berichten juist quoten, zoals het hoort.
Nevermind schreef :De uitspraak heb ik namelijk niet gedaan.(Is van iemand anders)
En de belediging van de Nederlandse leraar, is namelijk van jouw zelf, over het soort dingen aanhalen :twisted:

jojogirl21
Berichten: 91
Lid geworden op: 01 mei 2010 20:53

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door jojogirl21 »

seconds-out schreef:
Ho ho ho!!!
Ik heb NIET beweerd dat instructeurs geen goed les kunnen geven, alleen dat sommigen dat NIET doen!! (om wat voor reden dan ook)
Ik zal ook niet beweren dat ELKE automobilist goed les zal geven, maar wel dat hij het in principe zou kunnen>> als ervaren chauffeur weet hij alle regels. kent hij de techniek en weet hij waar hij op moet letten.

BTW je latijns kan weer de kast in, je bent behoorlijk voorbarig met je conclusies.
Laat de gemiddelde ervaren chauffeur maar eens opnieuw theorie-examen doen, zonder eerst te leren... Dan zullen we eens zien of hij/zij de regels zo goed kent...

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door ciske »

Laat de gemiddelde ervaren chauffeur maar eens opnieuw theorie-examen doen, zonder eerst te leren... Dan zullen we eens zien of hij/zij de regels zo goed kent...
prima , wat schuift het? :mrgreen:

jojogirl21
Berichten: 91
Lid geworden op: 01 mei 2010 20:53

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door jojogirl21 »

beschuitje schreef:Ik vind dat een examinator niet meer alleen kan beoordelen of iemand capabel is om een rijbewijs te krijgen. Het moet zo iets worden als met een camera in de auto en dat minimaal 2 andere examinators mee kunnen kijken hoe de rijstijl is etc. en dan pas een oordeel vellen.

Dat noem ik het veiligere autorijden.
Gedacht aan de kosten? De rijscholen moeten deze camera's aanschaffen, onderhouden, vervangen. Dat worden nog duurdere lessen... :)

jojogirl21
Berichten: 91
Lid geworden op: 01 mei 2010 20:53

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door jojogirl21 »

ciske schreef:
De ervaringen van mensen om u heen?

alsnog ken je niet lezen.......mijn ervaring, duidelijk? dat jij graag mensen geld laat betalen voor onzin lessen , dat is dom maar goed sommigen trappen er helaas in.
Welk deel van het bewezen feit dat er gemiddeld 42 lessen nodig zijn voor het eerste examen begrijp jij niet? Er is geen instructeur die zijn leerlingen in gemiddeld 20 lessen naar het examen kan laten gaan en dan ook nog een bovengemiddeld slagingspercentage haalt. Jouw ervaring is jouw rij-opleiding. Ik heb ook leerlingen die in 20-25 lessen examen doen en slagen, maar ook leerlingen die 80 lessen doen voordat ze slagen, in beide gevallen extreme uitzonderingen, maar ze zitten erbij... Dat jij dat destijds kon, wil niet zeggen dat iedereen dat (nu) kan. De eisen aan het examen worden steeds groter, er komt nou eenmaal steeds meer verkeer bij.

jojogirl21
Berichten: 91
Lid geworden op: 01 mei 2010 20:53

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door jojogirl21 »

ciske schreef:
Laat de gemiddelde ervaren chauffeur maar eens opnieuw theorie-examen doen, zonder eerst te leren... Dan zullen we eens zien of hij/zij de regels zo goed kent...
prima , wat schuift het? :mrgreen:
Dat mag je voor jezelf doen, en als je zonder leren in 1x slaagt dan kan ik je feliciteren, menig bestuurder krijgt dit niet voor elkaar...

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door ciske »

Dat mag je voor jezelf doen, en als je zonder leren in 1x slaagt dan kan ik je feliciteren, menig bestuurder krijgt dit niet voor elkaar
reken maar dat ik het bij heb gehouden.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door bprosman »

@JoJoGirl,

Jij bent geen gemiddeld bestuurder :wink:

jojogirl21
Berichten: 91
Lid geworden op: 01 mei 2010 20:53

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door jojogirl21 »

ciske schreef:
Dat mag je voor jezelf doen, en als je zonder leren in 1x slaagt dan kan ik je feliciteren, menig bestuurder krijgt dit niet voor elkaar
reken maar dat ik het bij heb gehouden.
Dan ben je een uitzondering, daar mogen andere bestuurders een voorbeeld aan nemen! :)

jojogirl21
Berichten: 91
Lid geworden op: 01 mei 2010 20:53

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door jojogirl21 »

bprosman schreef:@JoJoGirl,

Jij bent geen gemiddeld bestuurder :wink:
Jawel, maar als rij-instructeur ben ik goed op de hoogte van de regels :)

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

jojogirl21 schreef: Laat de gemiddelde ervaren chauffeur maar eens opnieuw theorie-examen doen, zonder eerst te leren... Dan zullen we eens zien of hij/zij de regels zo goed kent...
Daar is toch een TV-programma over eens in de zoveel tijd ?
De resultaten zijn doorgaans bedroevend en dat zit dan dagelijks op de weg.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door bprosman »

als rij-instructeur
Dat las ik in één van je vorige posts vandaar dat ik al zei "niet een gemiddelde bestuurder" :P

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door seconds-out »

Emmy75 schreef:
jojogirl21 schreef: Laat de gemiddelde ervaren chauffeur maar eens opnieuw theorie-examen doen, zonder eerst te leren... Dan zullen we eens zien of hij/zij de regels zo goed kent...
Daar is toch een TV-programma over eens in de zoveel tijd ?
De resultaten zijn doorgaans bedroevend en dat zit dan dagelijks op de weg.
ja ja iedereen rijdt slecht, behalve ik.. :D
Iedereen vindt zichzelf best wel een goeie chauffeur, igg bovengemiddeld...

Dat soort programma s gaat vaak op zoek naar de ergste kneuzen in het verkeer>> de meesten kunnen heus wel goed autorijden in Nederland, maar dat is natuurlijk niet interessant voor zulke programma s.
Geen reeele afspiegeling van de werkelijkheid dus, alleen maak vermakelijk.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

seconds-out schreef:
ja ja iedereen rijdt slecht, behalve ik.. :D
Iedereen vindt zichzelf best wel een goeie chauffeur, igg bovengemiddeld...

Dat soort programma s gaat vaak op zoek naar de ergste kneuzen in het verkeer>> de meesten kunnen heus wel goed autorijden in Nederland, maar dat is natuurlijk niet interessant voor zulke programma s.
Geen reeele afspiegeling van de werkelijkheid dus, alleen maak vermakelijk.
Ben een goede chauffeur MAAR ik mag/kan andere geen rijles geven daar ben ik niet tot bevoegd + zou het niet goed zijn voor de leerling.

Als je dagelijks heel wat kilometers op de weg zit dan kom je dagelijks meerdere mensen tegen die dus echt niet fatsoenlijk/normaal kunnen autorijden !

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door seconds-out »

Chocomelk schreef:
Ben een goede chauffeur MAAR ik mag/kan andere geen rijles geven daar ben ik niet tot bevoegd + zou het niet goed zijn voor de leerling.

Als je dagelijks heel wat kilometers op de weg zit dan kom je dagelijks meerdere mensen tegen die dus echt niet fatsoenlijk/normaal kunnen autorijden !
ja ja, je bent er niet toe bevoegd en je kan geen les geven..
Als je je zelf een goeie chauffeur vindt heet dat ook een reden.
Heel simpel gezegd>> jij weet wat je doet (of juist niet doet).
Dan kan je ook zien wat een ander fout doet, ik weet zeker dat een goeie chauffeur altijd beoordeelt of een ander wel kan rijden (doe ik altijd), mocht hij passagier zijn.
Ik zie gelijk of een ander wel goed voorsorteert, hoe hij technisch rijdt, of hij wel in zijn spiegels kijkt enz enz..
Meestal houden chauffeurs hun mond uit respect, alleen bij gevaarlijk weggedrag wordt er wat van gezegd.

Maar als jij zelf nou zo n "goeie chauffeur" bent>>> waarom zou je dat dan niet kunnen overbrengen op anderen? Waarom zou jij niet kunnen zeggen hoe het moet? Je bent toch ook volleerd? Je hebt toch niet voor niets ook je rijbewijs?
Daar hoef je toch geen cursus voor te doen, goed rijden betekent ook veel ervaring, jij weet hoe het hoort mag je aannemen, want veel praktijkervaring.


Vanwaar dan die valse bescheidenheid?
Voor de duidelijkheid> in dit voorbeeld is de dubbele bediening NIET meegenomen.
Ik zou zelf ook geen beginnende cursist zonder dubbele bediening les durven te geven, er moet wel eerst een basis zijn om zonder gevaar aan het verkeer deel te nemen.

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

Emmy75 schreef:Daar is toch een TV-programma over eens in de zoveel tijd ?
De resultaten zijn doorgaans bedroevend en dat zit dan dagelijks op de weg.

Dat programma was er tot 2009 en werd uitgezonden op eerste of tweede Paasdag door SBS 6. Dat was het Nationale Verkeersexamen. Er is hier gesuggereerd dat er voor dat soort programma's alleen maar kneuzen worden uitgenodigd maar niets was minder waar. Het programma bestond uit 2 onderdelen. Het eerste onderdeel bestond er uit dat enkele bekende Nederlanders, zonder rijbewijs, live het rijbewijs mochten proberen te halen. Daarvoor werd inderdaad nog al eens een dommer iemand uitgezocht. Ik kan me Kelly uit Big Brother b.v. herinneren. Zij hadden dan overdag theorie examen gedaan en als zij geslaagd waren mochten zij live praktijkexamen doen. Daar waren wij, de beroepsgroep, fel op tegen. Want 's avonds is het veel rustiger op de weg zodat de bn-ers veel gemakkelijker het rijbewijs konden halen dan de gewone cursist.

Het andere gedeelte bestond uit een theorie examen. In de zaal waren verschillende vakken die het examen deden. Je kon jezelf daarvoor, zonder selectie, opgeven. Ik weet dat omdat ik in 2009 zelf heb meegedaan. Je had b.v. een vak "taxichauffeurs", "vrachtautochauffeurs", "Rijinstructeurs" maar ook vakken "huisvrouwen" of "slagers" Ieder Nederlander kon de antwoorden ook per sms doorsturen en zo prijzen winnen. Steenvast kwam er uit deze gegevens naar voren dat het zeer slecht gesteld was met de theoretische kennis van de Nederlander. Meer dan 70 % van de mensen die per SMS meededen zakte voor het examen. Het is met de theoretische kennis van de gemiddelde automobilist zeer slecht gesteld. Ik heb altijd een testje van 15 vragen liggen voor de beroepschauffeurs die ik, als instructeur, les geef. Ongelofelijk wat men daar van bakt.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door seconds-out »

Ja klopt wel, ik denk dat negen van de tien chauffeurs zouden zakken op theorie.
Ik ook, zou weer helemaal de puntjes op de i moeten zetten.

ff kijken...he zat het ook al weer met die andreas kruizen..de aanwijzingen van verkeersregelaars...enz :mrgreen: sommige dingen zakken weg omdat ze in de praktijk niet veel voorkomen...

Gelukkig zijn er dan nog instructeurs, zij weten echt alles....

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

Chocomelk schreef:Ben een goede chauffeur MAAR ik mag/kan andere geen rijles geven daar ben ik niet tot bevoegd + zou het niet goed zijn voor de leerling.

Als je dagelijks heel wat kilometers op de weg zit dan kom je dagelijks meerdere mensen tegen die dus echt niet fatsoenlijk/normaal kunnen autorijden !

Ik ken u niet, heb u nooit zien rijden dus een oordeel geven over uw capaciteit als chauffeur kan ik niet. Maar ik ben het met u eens dat er meerdere mensen ( de meesten) zijn die niet fatsoenlijk/normaal kunnen autorijden. Ik heb in mijn lesauto een camera (T-eye) waarmee ik zowel voor de auto als in de auto kan filmen. Elke dag kan ik moeiteloos 30 minuten vullen met zware overtredingen, ernstige missers en (bijna) ongelukken. Het ergste is dat veel mensen zich van geen kwaad bewust zijn. Pas reed ik een erf uit en van links komt een auto. Ik rijd door en de mevrouw slaat hard op haar claxon en wijst naar haar hoofd. Toch even uitgestapt en de mevrouw verteld dat ik toch echt voorrang had. Ze geloofde me pas toen ik een theorieboek liet zien waar e.e.a werd uitgelegd. Haar commentaar? "vroeger was dat anders" NEE DUS :lol:
Laatst gewijzigd door Instructeur 69 op 23 jan 2012 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

seconds-out schreef:
Gelukkig zijn er dan nog instructeurs, zij weten echt alles....
Juist !
Je begint het bijna te begrijpen Seconds-out. :wink:

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: CBR Je bent er aan overgeleverd!!!

Ongelezen bericht door nevermind »

Chocomelk schreef:
seconds-out schreef:
Gelukkig zijn er dan nog instructeurs, zij weten echt alles....
Juist !
Je begint het bijna te begrijpen Seconds-out. :wink:
Misschien een kleine correctie.
Gelukkig zijn er dan nog instructeurs, zij denken echt alles te weten...

Gesloten