LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] R.S.N rijbewijs service nederland

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
bijou

R.S.N rijbewijs service nederland

Ongelezen bericht door bijou »

Hallo,

Ik wil graag weten wat de ervaringen bij RSN zijn, als er veel mensen zijn met een negatieve ervaring dan wil ik radar of de consumentenbond erbij betrekken.

De rijlessen werden verzorgd door rijschool prevu (via RSN), na al 71 euro kwijt te zijn en nog eens 1500 euro, begonnen dan de rijlessen, nou beginnen??? Tal van keren kwam de instructeur te laat en er werd om de haverklap afgebeld. Het wisselen van instructeur duurde inderdaad weken, volgens mij hebben we nu de 4e instructeur. Theorie examen ook zoiets, wordt een tijd genoemd die helemaal niet blijkt te kloppen, kun je fluiten naar je centen en er wordt doodleuk gezegd dat je het zelf maar moet uitzoeken. Er worden rijlessen gegeven in sessies van 2 uur, laatst een verkeerde afspreekplaats genoemd (stom natuurlijk) maar hij wilde gelijk die 2 uur geen les meer geven maar het ging wel van het aantal lessen af, terwijl de andere afspreekplaats 10 minuten verder op ligt. In overleg met RSN mocht hij geen les meer geven, was een soort 'straf' zei hij, omdat er een verkeerde afspraak was gemaakt.

Bij telefonische navraag kreeg ik een zeer onbeschofte man aan de telefoon, ene martin, die blafte dat als ik het er niet mee eens was, ik alle lessen wel kon vergeten.

Toen maar RSN gebeld, die zou de zaak uitzoeken en mij terugbellen en raad eens, helemaal goed: nooit meer wat van gehoord!!

In mijn optiek is RSN een commerciele geldvretende oplichtende onderneming die alleen maar probeert zo snel mogelijk de zakken van de eigen onderneming te vullen.

Graag uw reakties.

tonvandalfsen

Re: R.S.N rijbewijs service nederland

Ongelezen bericht door tonvandalfsen »

Hallo,

@bijou
Helemaal gelijk in.
Mijn zoon is het zelfde overkomen als wat jij hier verteld
Sinds een maand heeft mijn zoon zijn theorie gehaald , en wil weer verder de laatste paar lessen en examen doen
Heb dus een maand geleden bij RSN om een andere rijschool gevraagt.
Na diverse emails kreeg ik een antwoord , dat ze ermee bezig zijn om hem aan een andere rijschool te helpen
Afgelopen dinsdag de laatste mail naar hun gestuurd , dat ik ze tot vrijdagmiddag 16:00 de tijd geef om een andere rijschool te geven
Tot op heden nog niets gehoord , en ben het nu echt zat , en ga de media opzoeken , maar dan wel zoveel mogelijk.
Ze weten niet eens hoeveel lessen mijn zoon nog tegoed heeft , zo goed hebben ze de administratie op orde.
Die Martin hoeft ook niet voor mij te komen , want dan sta ik niet meer voor me zelf in.
Ik heb nu een andere rijschool gevonden die met mijn zoon het laatste stukje af wil maken
RSN is zeker nog niet van mij af , en ga ook door om hun aan de schandpaal te nagelen.

Jij hebt mijn steun om RSN flink ervan langs te geven

pricylia

Ongelezen bericht door pricylia »

ik zelf ben vorig jaar begonnen met lessen bij rsn, geweldig dacht ik op zich niet duur vergeleken bij anderen.
foute boel dus!!!!!!!!!
ik betaalde een pakket van 18 lessen inclusief herexamen theorie examen had ik al.
de eerste 2 lessen gingen prima.
tot mijn instructeur niet meer werd betaald door rsn.
dus hield alles op.
ik belde op en zij hielden vol dat de rijinstructeur schulden had, wat helemaal niet zo is.
nou ik vroeg me geld terug had inmiddels de berichten gelezen op het internet.
ze zijden dat ik me rijuren moest opsturen en bankafschift voor het bedrag terug te vorderen.
nou na weken waren die gegevens opeens zoek.
ik ging direct naar mijn advocaat.
die zij je moet hun eerst in de gelegenheid geven om een andere rijinstructeur te geven binnen 5 dagen.
als ze dan niet reageren heb je t recht om je contract te ontbinden anders dus niet. het zit heel vies in mekaar zij zijn niet aangesloten bij een bond, anders had ik t geld direct kunnen terug krijgen van cbr zelf.
dus ze reageerde niet.
nu kreeg ik 6 october een brief dat z emij duizend euro terug gaan betalen.
tevergeefs niks ontvangen.
belde net op en ze wisten nergens wat van, zagen de gestuurde brief wel.
en zouden t doorgeven aan de administratie.
dus het is afwachten en anders gaat mijn advocaat er graag verder mee.
zou ook anderen willen helpen zijn naam is meneer mos tel 0302733122.
ik wens jullie allemaal succes.
laat het er niet bij zitten.
het zijn smerige oplichterssssssss

Bigab

Ongelezen bericht door Bigab »

Inderdaad, RSN betaald de rijschool niet (in mijn geval the stars)
Ik heb zowel contact gehad met de rijschoolhouder als met RSN...

Ik ben er eindelijk achter...... vanaf december vorig jaar komen bedragen die leerlingen overmaken aan RSN niet meer bij de rijscholen terecht. Echter is mij ter oren gekomen dat RSN financieel in de problemen zit en dit de reden is dat de rijscholen niet meer worden uitbetaald.

Daarom krijgen de rijscholen de zwartepiet toegeschoven (Struisvogel politiek, kop in het zand) terwijl vooral de kleinere rijscholen het niet kunnen "lijden" om maanden achtereen zonder inkomsten te blijven draaien.

Ik heb gelukkig een goed gesprek met The Stars gehad waardoor ik mijn examen heb kunnen behalen :P:P (inmiddels 4 maanden geleden) maar zij hebben het geld nog steeds niet mogen ontvangen van RSN... (let wel, dit is een startende onderneming)

Ik heb vandaag contact gehad met een advocaat om RSN voor de rechter te slepen... Dit omdat ik een financiering heb genomen via RSN, dat gaat via Comfortcard, die boeken dat op de rekening van RSN, die zouden een groot gedeelte van het overgemaakte bedrag over moeten maken aan de rijschool..... maarja..... Ik begrijp ook wel dat als je financieel aan de grond zit, het lastig is om je aan de afspraken te houden.... Maar om gewoon niet uit te betalen...... Ik moet dan ook even niemand van RSN tegenkomen....

prevu verkeeerscentrum

Ongelezen bericht door prevu verkeeerscentrum »

Het doet mij verdriet dat er mensen zijn die ook een duit in het zakje moeten doen, maar niet precies weten hoe!!!!????
R.S.N. is een landerlijk opererende organisatie die leerlingen werft en door verkoopt aan rijscholen. R.S.N. ontvangt de gelden en de rijscholen mogen dan de leerlingen lesgeven. ALLEEN die lessen worden door RSN niet betaald aan de rijscholen!

Dus het is zo gek nog niet als de rijscholen zeggen"stoppen"
Prevu is ook zo'n rijschool die vele duizende euro's tegoed heeft en vele malen de leerlingen gewoon heeft laten lessen omdat ze dan al dicht tegen hun examen aanzaten.

Er is geen leerling die aan Prevu heeft betaald, en de namen die hier worden genoemd zijn geen leerlingen van Prevu maar van RSN.
Dus waarom kwaad spreken over Prevu??????????????????????????????

Hier op het kantoor woden we ook hoorndol van bellende mensen maar wij kunnen weinig doen!
Op dit moment HELPT Prevu benadeelde leerlingen van andere rijscholen, dus heel graag geen onzin uitkramen over Prevu

Marijke19Jansen

Ongelezen bericht door Marijke19Jansen »

Dit is mijn verhaal:
Via een enquête op internet, waar ik aangegeven had dat ik meer informatie wilde over het halen van mijn rijbewijs, ben ik terecht gekomen bij Rsn (Rijbewijs Service Nederland). Ze beloven op de website dat je snel en goedkoop je rijbewijs kunt halen.
Alles ging helemaal naar wens, totdat ik ongeveer op de helft van mijn rijlessen was.
Op een gegeven moment, na mijn vakantie (eind augustus), werd ik door mijn instructeur gebeld. Hij zei, dat hij geen examen voor mij aan kon vragen en dat er problemen waren tussen hem en de leidinggevende van Rsn. Wat er verder precies aan de hand was zei hij niet, maar of ik maar even wilde bellen naar hun om te zeggen, dat mijn instructeur en de leidinggevende problemen hadden. Op een gegeven moment waren ze telefonisch helemaal niet meer bereikbaar, dus heb ik ze een mailtje gestuurd waarin ik het probleem(voor de zoveelste keer) uitlegde. Ik werd teruggebeld door ze (wat erg bijzonder is, want als je het antwoordapparaat inspreekt en vraagt of je teruggebeld kunt worden gebeurt dat ook niet.) De mevrouw die ik aan de lijn kreeg vertelde mij wat er nou eigenlijk precies aan de hand was, namelijk dat mijn instructeur en de leidinggevende onenigheid hadden over de betaling, mijn instructeur werd niet uitbetaald omdat hij geen examen aanvroeg, en mijn instructeur vroeg geen examen aan omdat hij niet uitbetaald kreeg. (Inmiddels gaf hij mij ook al ongeveer 2 weken geen les) Na een week waren ze eruit, en zou hij elke donderdag een deel uitbetaald krijgen maar net niet genoeg om een examen aan te vragen. Dus de volgende week als hij weer uitbetaald had gekregen kon hij een examen aanvragen.
Dat is dus 1x gebeurd en verder niet meer. Dus mijn les die (nu alweer 2 weken geleden) gepland was kon weer niet doorgaan.
Afgelopen week kreeg ik een mail van hun, dat ik volgens hun (en dat moet mijn instructeur op mijn leskaarten invullen) mijn theoriecertificaat niet heb, terwijl ik die al heb sinds juni jl.
En als ik ze aan de telefoon had, werd het allemaal heel spijtig gevonden, maar er gebeurde verder niets.
Ik ben op internet een aantal forums tegengekomen over Rsn, en daar zie ik dus dat ik niet het enige slachtoffer ben (want ik vind dat ik zo best genoemd kan worden.)
Ik heb ze een aangetekende brief gestuurd, waarin in heb gezegd dat ik mijn rijlessen wil stoppen en dat ik mijn geld terug eis. Ik had ze tot vanmiddag 12 uur gegeven, maar ik heb (eigenlijk zoals verwacht) niks gezien. Dus ga ik vanavond bij de rechtswinkel langs om te informeren of zij wat voor me kunnen doen. Nu heb ik vanmiddag de instructeur van mn vriend gebeld (die er inmiddels ook al het een en ander van weet) en ik kan woensdag weer gaan rijden na ruim 2 maanden. Ik ben dan nu wel dubbel geld kwijt, maar ik denk als ik nu blijf wachten dat het nog heel erg lang kan duren en zo zakt wel mijn kennis steeds verder weg. En voor mn werk hebben ze ook heel graag dat ik een rijbewijs heb. Het bedrijf waar ik aangenomen ben heeft gelukkig ook een paar plekjes waar ik met het openbaar vervoer heen kan, maar goed.
Succes ermee allemaal
Laatst gewijzigd door Marijke19Jansen op 25 nov 2008 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.

nona79

Ongelezen bericht door nona79 »

Nu word ik dus heel bang,ik heb zo'n proefles gehad van 2 uur gister
voor 35 euro. Dat beviel me heel goed.

Nu hebben ze 30 lesuur berekend voor 1400 euro hele pakket en kan ik in termijnen betalen en het geld moet ik dus overmaken aan Prevu.

Maar nu na alles gelezen te hebben durf ik niet meer,hadden jullie geen contract voor je begon met lessen? Weet nu niet zo goed wat ik moet doen.....

Bigab

Ongelezen bericht door Bigab »

Naar Prevu kun je met een gerust hart geld overmaken, zolang je het maar niet overmaakt aan R.S.N.!!!!
R.S.N. is de boosdoener.... Prevu kan het zich ook niet permitteren om leerlingen te belazeren...

jackij

Ongelezen bericht door jackij »

hoi mensen ik zie dat jullie allemaal ook problemen mee hebben met rsn .
ik zit ook in het zelfde schuitje dat ze de rijschool houder niet betallen das de twee keer al eerst in de zomervakantie toen heeft mijn advocaat het opgelost maar ben nu niet meer van plan om die in te schaklen die vraagt 175 euro per uur .
dus als iemand radar of wat dan wild in schakelen mijn stuun hebben jullie .
jullie kunnen mij mailen onder [email protected].

groetjes jack

Marijke19Jansen

Ongelezen bericht door Marijke19Jansen »

Pricylia (of anderen) is jou zaak al voor de rechter geweest of niet?
Zo ja wat is daar uit gekomen? Ben ik erg benieuwd naar eigenlijk.
Groetjes Marijke

pricylia

Ongelezen bericht door pricylia »

nee ik heb nog steeds niks gehoord wel kreeg ik 6 oct een brief dat er 1000 euro zou worden overgemaakt naar mijn advocaat.
maar helaas nog geen centjes ontvangen.
maar t staat wel zwart op wit.
mijn advocaat is er nog steeds mee bezig.
en terug krijgen zal ik t.
koste wat t kost

bobbie1980

Ongelezen bericht door bobbie1980 »

:evil:

PaulvD_1985

Ongelezen bericht door PaulvD_1985 »

Hallo,

Omdat mijn rijschool geen geld meer kreeg van R.S.N., (waar ik wel mijn hele pakket had betaald) Heb ik de laatste lessen en examengeld nog een keer aan de instructeur betaald. (En inmiddels mijn rijbewijs gehaald. :lol: )

Maar ik wilde natuurlijk wel mij geld terug van R.S.N. Ik heb wel honderd keer gebeld en gemaild met R.S.N., iedere keer zou er notitie van worden gemaakt, en er zou contact met me worden opgenomen, maar ik hoorde natuurlijk nooit wat.

Ik heb 2 weken geleden mijn rijschool gebeld of zij inmiddels al wat van R.S.N. hadden ontvangen en zij stuurde mij door naar een incassoburo in Papendrecht.

Ik moest 17 euro betalen en dan zouden zij aan de slag gaan. Zaterdag stond het bedrag op mijn rekening + nog een extra-tje, want de rente en incassokosten waren ook voor mij!!

Als de gegevens wil, moet je maar een mailtje sturen naar: [email protected]

Charpentier

Ongelezen bericht door Charpentier »

Ik heb ook :twisted: een groot probleem met Rijbewijs Service Nederland in Haarlem.

Vorig jaar oktober heb ik voor mijn beide kinderen hun rijbewijs afgekocht (3200,- euro) bij RSN. Mijn zoon heeft in juni j.l. zijn rijbewijs gehaald, mijn dochter is na het behalen van haar theorie examen in september weer begonnen. Helaas heeft zij maar 2 lessen, van de door RSN geregelde rijschoolhouder, bij W. Vossenberg in Oss gehad. Daarna belde de heer Vossenberg op met de mededeling dat hij nog steeds geen geld had gekregen van RSN, voor de lessen die mijn zoon genoten heeft en ook niet voor de paar lessen die mijn dochter heeft gehad.
Ik heb het bedrijf een aantal keer gebeld, maar een degelijk antwoord krijg ik niet. Ook op het versturen van e mails krijg ik geen reaktie.

Vandaag en gisteren geprobeerd telefonisch weer in contact te komen met RSN, maar helaas nemen ze nu ook de telefoon niet meer op!

Op uw forum heb ik meerdere klachten omtrent RSN gelezen en ben van mening dat er nu door uw programma aktie mag worden ondernomen.

Van de erfenis van mijn moeder wilde ik mijn kinderen een blijvende herinnering aan hun grootmoeder schenken, maar er is nu alleen maar ergenis.

Help, help, help.....

Graag op korte termijn reaktie, wat we zouden kunnen doen om RSN te laten betalen, aan mij of aan de desbetreffende rijschoolhouder.

Vriendelijke groet,

een desperate alleenstaande moeder.

SelmaC

Ongelezen bericht door SelmaC »

Fijn avond allemaal,

En inderdaad ik had ook hetzelfde problemen als jullie. problemen met mij instructeur en natuurlijk geld. al maanden lang wachte ik op mij geld. ik heb echt maar dan ook echt veel gebeld vee gemaild.

Ik kreeg tranen in mij ogen, vanochtend kwam een man met een bloem en yah hoor van rsn dus ik gelijk kijken naar mij rekening en ja hoor ik heb het ontvangen.

Mijn ervaring is dat het gewoon traag is en daar werken zeer onprofessioneel mensen. uiteindelijk ben ik toch blij na zoveel gebeurende.

RIJINSTRUCTEUR

Ongelezen bericht door RIJINSTRUCTEUR »

Krijg steeds de indruk dat RSN wel de leerlingen tegemoet komen, maar ik en waarschijnlijk ook andere rijschoolhouders hebben nog steeds niet ons verdiende geld ontvangen van RSN....Maar betalen zullen ze moeten.

anja11870

Ongelezen bericht door anja11870 »

ja, ook ik heb daar gelesd. bij een prima rijschool die ook niet werd betaald. RSN had de financien niet op orde en mistte een betaling. Deze alsnog overgemaakt en ik blijk nu een termijn teveel te hebben betaald. ondanks herhaald telefonisch contact en een brief nog steeds niets ontvangen. Tips iemand??

erwinvanderslik

Ongelezen bericht door erwinvanderslik »

Hoi,

Ik heb vrij korte metten gemaakt met RSN alias het eenmanszaakje van de heer P. Linders, een ex-rijschoolhouder. Nadat ik er achter kwam dat hij mijn instructeur niet betaalde waardoor ik nu geen tussentijdse toets en examen kan afleggen, heb ik hem voor de kantonrechter gesleept. Uiteraard is hij daar niet komen opdagen met als gevolg dat ik een vonnis in handen kreeg dat hem dwong om:

a. mijn instructeur te betalen (1079 Euro)
b. tot aan mijn tussentijdse toets extra rijlessen te betalen a 70 Euro per week
c. een dwangsom te betalen voor iedere dag dat hij niet betaalde a 50 Euro per dag

De deurwaarder heeft het vonnis betekend. Vervolgens is er nog steed niet betaald en in de tussentijd tikt de teller voor hem (punt b en c) alleen maar door. Vorige week vrijdag is beslag gelegd op de bankrekeningen van RSN en het is nu even afwachten om te kijken of daar wat op stond ten tijde van het beslag. Banken hebben vier weken de tijd om dat te melden. Mocht er niets worden aangetroffen dan is de volgende stap dat ik zowel zakelijk als prive beslag laat leggen op zijn inboedel om dat openbaar te verkopen. Dus Linders haal je huis maar vast leeg!

Geloof mij, zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Een incassobureau op Linders afsturen is als het gebruik van een gemuilkorfde pitbull zonder tanden. Die kunnen simpelweg niets. Enige oplossing is om naar de rechter te stappen teneinde een vonnis te krijgen. Want laat ik duidelijk zijn, deze oplichter moet gestopt worden. Van wat ik uit het wereldje van de rijschoolhouders inmiddels te weten ben gekomen is dat hij een schuld van meerdere tonnen moet hebben. Alle aangesloten rijschoolhouders hebben enige tijd geleden een brief gehad dat er in december een oplossing zou zijn en iedereen betaald zou worden. Daar geloof ik niets van. Als dat uit komt gaan mensen hun geduld verliezen en over Linders heen vallen. Dat moment is dus
nabij. Ik garandeer jullie dat het kaartenhuis dan in elkaar stort met een faissement als gevolg. Let wel als zelfs mijn bescheiden vordering van inmiddels 2000 Euro niet betaald wordt na deurwaardersbezoek, dan zijn er helaas echt dikke problemen en moet je als je nog een kans wil maken nu in aktie komen, als je al niet te laat bent.

Kortom: doorpakken en zo snel mogelijk voor de rechter slepen of accepteren dat je je centen kwijt bent!

Succes, Erwin.

lady-bird

Ongelezen bericht door lady-bird »

goede avond,
ja hoor, hier is nog een reactie! Mijn zoon heeft ook een rijbewijspakket afgesloten bij RSN. Omdat hij ook problemen had met de rijschool en de instructeur is hij gestopt. Wij hebben een brief geschreven naar RSN en diverse keren telefonisch contact gehad. Laatste keer is nu ruim een maand geleden. Er is toen beloofd dat er een brief zal worden teruggestuurd en dat er dan binnen 2 weken geld van het tussenexamen en examen op zijn rekening wordt gestort. Maar ook hij heeft dus nog steeds niets ontvangen! Wij willen dus ook vragen of Tros Radar hier misschien iets aan kan doen en raad kan geven!

erwinvanderslik

Ongelezen bericht door erwinvanderslik »

Afgelopen zaterdag hebben de buren van Kassa weer aandacht aan de zaak besteedt maar dat blijft toch wat te vriendelijk. Tros Radar zou in deze zaak veel meer doorbijten en het lijkt me echt hun onderwerp.

Er staat een kort filmpje op de website. Linders ziet er een stuk slechter uit dan een jaar geleden en geeft toe dat er geen geld meer in kas zit.

Rijschoolhouders gaan elk voor 10 duizend(en) Euros het schip in vrees ik.
Ik heb het initiatief voor hen genomen om collectief een rechtszaak op poten te zetten, dat scheelt in de kosten, maar het loopt nog niet storm, vaak omdat men niet uit de kast wil komen

Gesloten