ClaimConcept schreef: ↑15 mei 2018 08:52
Lees en huiver hoe Aegon anno 2018 klagers over SprintPlan afpoeiert met voor de leek indrukwekkend zwaar juridisch geschut
december 2017, AEGON Bank N.V. schreef:Aegon wist niet en hoefde ook niet te weten of X Financieel Adviescentrum u heeft geadviseerd. Nu Aegon dit niet kan worden tegengeworpen, kan enig onrechtmatig handelen in verband met het accepteren van u als klant die door X Financieel Adviescentrum zou zijn geadviseerd, ook niet aan Aegon worden toegerekend.
Als het loopt als een eend, kwaakt als een eend, zwemt als een eendmei 2000, Spaarbeleg (100% dochter van AEGON) schreef:Uiteraard zal Spaarbeleg de kansen die deze belastingwet biedt volledig gaan benutten. Zo snel mogelijk zal Spaarbeleg u van dienst zijn met nieuwe producten waarmee u ook een hoog rendement kunt behalen, met het gemak dat u van ons gewend bent.
Mocht u vragen hebben, neem dan contact op met uw adviseur:
X Financieel Adviescentrum (045) xxxxx22
dan is het waarschijnlijk een eendnovember 2000, Spaarbeleg (100% dochter van AEGON) schreef:Meer weten?
Uw adviseur rekent u graag uw persoonlijke situatie voor. Indien nodig draagt hij u de mogelijkheden aan om uw eventuele pensioentekort aan te vullen. Stuur daarom de antwoordkaart vandaag nog in voor een afspraak. U kunt natuurlijk ook direct uw adviseur bellen: X Financieel Adviescentrum, telefoonnummer: (045) xxxxx22
Schrijnend. Mei 2016 verwijst Vereniging Consument & Geldzaken VCG dit lid met een Duitstalige dochter als contactpersoon naar mij. Op 18 mei 2016 vragen wij het klachtdossier bij Aegon Klantenservice, 23 mei 2016 geeft Aegon aan meer tijd nodig te hebben tot 1 juni 2016. 23 juni 2016 herhalen wij ons verzoek, 27 juni 2016 geeft Aegon aan meer tijd nodig te hebben tot 7 juli 2016. Op 3 + 18 augustus 2016 herhalen wij ons verzoek weer, Aegon geeft op 22 augustus 2016 aan meer tijd nodig te hebben tot 1 september 2016.
Aegon reageert uiteraard weer niet, dus geef ik de dochter in mijn beste Duits op 14 september 2016 instructies voor een online klacht bij Kifid waar ikzelf vooralsnog een levenslange ban heb. Door miscommunicatie geeft zij per abuis toch mijn naam door als gemachtigde bij Kifid, die mij vervolgens doodleuk netjes vraagt of ik daarmee instem! Helaas, 16 september 2016 volgt het bericht van Kifid aan de dochter in Duitsland over mijn ban, ikzelf krijg op 30 september 2016 aangetekend de waarschuwing "
dat u de ontzegging van uw recht verder op te treden als bijstandverlener of vertegenwoordiger keer op keer negeert."
Na een urenlange telefonade slaagt de dochter er op 4 oktober 2016 eindelijk wel in om de klacht online bij Kifid in te dienen met haar als gemachtigde. Helaas, te vroeg geklaagd:
4 oktober 2016, Kifid schreef:Uit de documentatie die wij ontvingen maken wij op dat u de klacht nog niet heeft voorgelegd aan de financiële onderneming. Wij adviseren u dan ook eerst uw klacht per brief voor te leggen aan de directie of klachtafdeling van Aegon Bank. Dat kan (ook) digitaal via Aegon Klantenservice.
Als u na zes weken geen reactie heeft ontvangen, kunt u de klacht aan Kifid voorleggen.
Vanaf 10 oktober 2016 een zoveelste herhaling van zetten richting Aegon, uiteindelijk op 12 mei 2017 gevolgd door een dun dossier. Gelukkig kregen we van de toenmalige adviseur meer respons, zodat we op 4 december 2017 een gerichte claim bij Aegon konden neerleggen. Na bovenstaande afwijzing (zie 1e quote) is de klacht begin 2018 opnieuw aan Kifid voorgelegd, met tevergeefs een aantal dringende verzoeken om Duitse vertalingen.
4 juni 2018, Kifid schreef:Op 31 mei 2018 ontvingen wij uw reactie op uw klacht over Aegon Bank N.V.
Uit de stukken maken wij op dat het contract op naam van [contractant] staat. Hij heeft u echter niet gemachtigd de procedure namens hem te voeren. Graag ontvangen wij van u een verklaring waarin [contractant] aangeeft dat hij ermee akkoord gaat dat u de Kifid-procedure namens hem voert. U en [contractant] dienen deze verklaring allebei te ondertekenen. Wilt u hierbij ons hierboven genoemde kenmerk vermelden?
Uw reactie zien wij graag binnen twee weken tegemoet.
This letter is in Dutch. Kifid does not provide translations. If you do not understand the content of this letter, please ask someone who speaks Dutch to have it translated to you.
Omdat de contractant bleek te zijn overleden, is op 5 juni 2018 een verklaring van erfrecht bij Kifid ingediend.
Nooit meer iets vernomen...