LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] betalingen aan sprintplan stopzetten? wat zijn de gevolgen?
betalingen aan sprintplan stopzetten? wat zijn de gevolgen?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik sta echt op het punt om die betalingen stop te zetten.
En dan maar afwachten...
Als ik dan voor de rechtbank moet verschijnen, dan win ik het misschien!
Kunnen ze eventueel een incassobureau op me af sturen??
Of doen ze dat niet omdat mensen massaal betalingen stopzetten?
graag reageren mensen.......
Ik sta echt op het punt om die betalingen stop te zetten.
En dan maar afwachten...
Als ik dan voor de rechtbank moet verschijnen, dan win ik het misschien!
Kunnen ze eventueel een incassobureau op me af sturen??
Of doen ze dat niet omdat mensen massaal betalingen stopzetten?
graag reageren mensen.......
Re: betalingen aan sprintplan stopzetten? wat zijn de gevolgen?
Denk niet dat het verstandig is. Zo gemakkelijk kom je er niet van af. Ik denk dat zo'n actie collectief ook geen toegevoegde druk geeft.
Je krijgt er alleen sores mee. Alleen als je via de rechtbank stopzetting kunt afdwingen dan zit je safe.
Ik kan me wel een zacht protest voorstellen, dat die zakkenvuller een hoop werk extra oplevert:
Automatisch incasso intrekken of zorgen dat er geen cent op de rekening staat waarvan ze normaal incasseren.
Ze moeten dan wel een rekening of acceptgireo sturen. Lekker lang wachten met betalen en dan het liefts niet met die acceptgiro maar met een overschijvings kaart, kun je nog wat tekst op kwijt ook.
Als maar genoeg mensen dit doen dan raakt die administratie daar minstens over de mik............
Je krijgt er alleen sores mee. Alleen als je via de rechtbank stopzetting kunt afdwingen dan zit je safe.
Ik kan me wel een zacht protest voorstellen, dat die zakkenvuller een hoop werk extra oplevert:
Automatisch incasso intrekken of zorgen dat er geen cent op de rekening staat waarvan ze normaal incasseren.
Ze moeten dan wel een rekening of acceptgireo sturen. Lekker lang wachten met betalen en dan het liefts niet met die acceptgiro maar met een overschijvings kaart, kun je nog wat tekst op kwijt ook.
Als maar genoeg mensen dit doen dan raakt die administratie daar minstens over de mik............
Op mijn tegenrekening staat sinds ruim een maand niets meer. De vorige maand konden ze dus niks innen om de Sprintplan vetpotten te spekken.
Ik heb er verder nog niks van gehoord, dus ze zijn wel erg geduldig met incasseren.
Die rekening blijft leeg, want dat is een Spaarbeleg rekening en bij die aso's komt geen euro meer in beheer, ook niet op een spaarrekening.
Ben benieuwd wanneer ze gaan piepen over betalingsachterstand.
Ze hoeven dan ook nergens mee te dreigen of zo of extra rente te rekenen, want ze laten het zelf op zijn beloop.
Ik heb er verder nog niks van gehoord, dus ze zijn wel erg geduldig met incasseren.
Die rekening blijft leeg, want dat is een Spaarbeleg rekening en bij die aso's komt geen euro meer in beheer, ook niet op een spaarrekening.
Ben benieuwd wanneer ze gaan piepen over betalingsachterstand.
Ze hoeven dan ook nergens mee te dreigen of zo of extra rente te rekenen, want ze laten het zelf op zijn beloop.
Volgens mij is het niet de verantwoordelijkheid van de spaarbeleg of jij betaalt en mogen ze je sprintplan stoppen en de kosten zijn voor jouw
-
Tja, ik denk er ook over om te stoppen..
In de maand augustus/begin september stond er op mijn rekening geen geld meer, zodat sprintplan niet kon incasseren. Mailtje naar Sprintplan gestuurd, of ik het zelf kon overmaken. Kreeg mailtje terug, moest zo snel mogelijk overmaken, anders kon het zijn dat de garantiewaarde niet meer gegarandeerd was. Ik schrok me dood.
Ik dacht nog dat kan me een hoop geld gaan kosten. Binnen 6 dagen stond het op hun rekening en niets meer vernomen, tot vorige week een brief kwam, dat er geen uitbetaling op de einddatum ging plaatsvinden. Dus 15.000 gulden inleg (dacht ik ) kwijt.
Ik moet nog 1 keer betalen (113,45euro) en dan is het over.
Hopelijk komt er door consument en geldzaken een oplossing waar ik me aangemeld heb. De volgende dag was dit ook een aanrader van Kippie. Hopelijk op succes.
Ik dacht nog dat kan me een hoop geld gaan kosten. Binnen 6 dagen stond het op hun rekening en niets meer vernomen, tot vorige week een brief kwam, dat er geen uitbetaling op de einddatum ging plaatsvinden. Dus 15.000 gulden inleg (dacht ik ) kwijt.
Ik moet nog 1 keer betalen (113,45euro) en dan is het over.
Hopelijk komt er door consument en geldzaken een oplossing waar ik me aangemeld heb. De volgende dag was dit ook een aanrader van Kippie. Hopelijk op succes.
Dames en heren cq medeopgelichten,
waarom sluiten jullie je niet aan bij VERENING CONSUMENT & GELDZAKEN heb ik ook gedaan en ik heb de volle vijf jaren al betaalt en ze vroegen mij nog om 4 jaren door te gaan met AEGON spekken. als ik in jullie schoenen sta dan betaal ik niets meer aan AEGON, dus kappen die handel. afgelopen 6 oktober is er een rechtszaak geweest tegen sprintplan en in november is de rechtspraak. ook had ik een spaarbeleg lopen voor 20 jaren meteen gekapt nadat ik had gehoord dat het helemaal geen spaarverzekering was maar aandeel betaling aan de directeuren van AEGON en dat 20 jarenlang(betere uitleg kan niet) en verwacht ik bij de rechtszaak van Spaarbeleg de weg kwijt een positieve uitkomst om de inleg met gederfde winst terug te halen.
gegevens Consument & Geldzaken: Donker Curtiusstraat 7 1051 jl Amsterdam http:/geldwijs.nl tel 020-6849055
vertrouwend hierop medeopgelichten.
waarom sluiten jullie je niet aan bij VERENING CONSUMENT & GELDZAKEN heb ik ook gedaan en ik heb de volle vijf jaren al betaalt en ze vroegen mij nog om 4 jaren door te gaan met AEGON spekken. als ik in jullie schoenen sta dan betaal ik niets meer aan AEGON, dus kappen die handel. afgelopen 6 oktober is er een rechtszaak geweest tegen sprintplan en in november is de rechtspraak. ook had ik een spaarbeleg lopen voor 20 jaren meteen gekapt nadat ik had gehoord dat het helemaal geen spaarverzekering was maar aandeel betaling aan de directeuren van AEGON en dat 20 jarenlang(betere uitleg kan niet) en verwacht ik bij de rechtszaak van Spaarbeleg de weg kwijt een positieve uitkomst om de inleg met gederfde winst terug te halen.
gegevens Consument & Geldzaken: Donker Curtiusstraat 7 1051 jl Amsterdam http:/geldwijs.nl tel 020-6849055
vertrouwend hierop medeopgelichten.
-
ik heb het laatste jaar niet betaald, in overleg (naja kennis geving aan) spaarbeleg tot heden geen incassoburo. ik zit er wel op te wachten, dan kun je namelijk zelf je proces versnellen. intrum moet namelijk eerst de zaak voor leggen aan een rechtbank. dan kun je als klant je verweer geven en meteen om nietiging vragen. grote kans dat dit ook gebeurd, vandaar dat spaarbeleg liever geen incasso buro inzet.
Mijn sprintplan is deze maand afgerond en natuurlijk heb ik net als alle andere helemaal niks gekregen... Ik heb t pas sinds een paar maanden gehoord dat spaarbeleg de boel belazerd. Nu heb ik de laatste paar maanden niet betaald omdat het nogal doelloos geld weggooien eigenlijk is . Ik ben echt zo kwaad en teleurgesteld! Ik heb nu trouwens wel een accepgiro gekregen om die achterstallige maandelijks te gaan betalen.....heb ik echt HELEMAAL geen zin in.. Nu wil ik me gaan aanmelden bij Sprintplanclaim. Nu was mijn vraag: " moet ik dan WEL die achterstallige betalen om lid te worden bij Sprintplanclaim?" Want als het zo mocht zijn dat we ons geld terug krijgen ( al is t alleen wat we hebben ingelegd..), gaat aegon mij misschien vertellen dat ik mn achterstand niet hebt betaald en dus niks krijg!!!
Kan iemand hier please op reageren?????
wat is wijsheid?
Kan iemand hier please op reageren?????
wat is wijsheid?
Marvatic,
Om je aan te melden bij Sprintplanclaim hoef je die betalingsachterstand niet te voldoen.
Voor de details kun je beter even informeren bij de Vereniging Consument & Geldzaken: 070 - 3819384
Groet,
Om je aan te melden bij Sprintplanclaim hoef je die betalingsachterstand niet te voldoen.
Voor de details kun je beter even informeren bij de Vereniging Consument & Geldzaken: 070 - 3819384
Groet,
En over 5 dagen is het Kerst
En een week later is het Nieuwjaar
En dan nog 3 dagen.....dan hopelijk vonnis!!!!!!!!!!!!
Nog maar 2 weken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Is met die feestdagen zo om!
En een week later is het Nieuwjaar
En dan nog 3 dagen.....dan hopelijk vonnis!!!!!!!!!!!!
Nog maar 2 weken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Is met die feestdagen zo om!
Spaarbeleg (dus Aegon) zal pas iets aan enige gedupeerde gaan terugbetalen, wanneer ze daar door de rechter toe worden gedwongen in een veroordelend vonnis. Een goede zaak dus dat Consument & Geldzaken (zie www.sprintplanclaim.nl) al eind 2003 de rechtszaak tegen Spaarbeleg in gang heeft gezet. Was dat niet gebeurd, dan konden gedupeerden fluiten naar hun geld.
Hopelijk wordt er straks op 4 januari wel een vonnis gewezen door de rechtbank Utrecht en de zaak niet weer uitgesteld. Een vonnis straks betekent overigens nog lang niet dat gedupeerden ook al snel een schadevergoeding op hun bankrekening bijgeschreven krijgen. Van belang is wel dat het vonnis enige duidelijkheid geeft over de vele rechtsgronden die tegen Spaarbeleg in stelling zijn gebracht.
Dank jullie voor de snelle reactie! Samen staan we sterk!!