LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] brief ontvangen spaarbeleg

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
amico
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 okt 2005 15:12

brief ontvangen spaarbeleg

Ongelezen bericht door amico »

Hallo medegedupeerden

Gisteren een brief ontvangen van spaarbeleg.

Geachte mevrouw,

Op 30 november 2005 is uw SPrintplan geëindigd. Gezien de negatieve ontwikkeling van de afgelopen periode op de beurs heeft de belegging in het Aegon Garantie Fonds helaas een negatief rendement opgeleverd. U ontvangt dan ook geen uitkeering uit Uw Sprintplan.
Onderstaand treft U de berekening van het resultaat van uw Sprintplan.

U heeft 3.750.000 participaties met een dagwaarde van Eur 4,54 per participatie Eur 17.016,76
Minus het door Spaarbeleg geleende bedrag Eur 17.016,76.

Resultaat van uw SprintPlan Eur. 0,00

De dagwaarde van de participaties is altijd minimaal gelijk aan de ontwikkeling van de (samengestelde) Index. Dit betekent dat de dagwaarde van uw participaties in het Aegon GarantieFonds op de einddatum nooit lager kan zijn dan de afgifteprijs van Eur 4,54. Op de volgende pagina geven wij u de stand van de (samengestelde) Index op de begin-en einddatum van uw Sprintplan.
Nikkei 225 40% 14.835,33 14.872,15
S&P 500 25% 1.315,23 1.249,48
EuroStoxx50 35% 4.839,27 3.447,07
Samengestelde index 100% 7.956,68 7.467,70

Heeft U nog vragen? Raadpleeg dan onze internetsite www.spaarbeleg.nl U kunt ook bellen. Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 13.00 uur
Ons telefoonnummer is (030) 6025 250

Met vriendelijke groeten

Robert van der Tol
Directeur.

Nou hier kan ik het dus mee doen.
Ik dacht zal het even doormailen naar de geintereseerden, want ik had een keer ergens gelezen dat ze wilden weten hoe de eindkoers was van anderen.
Bellen? Ja dat heeft volgens mij geen zin.
Maar mijn vingers jeuken om het toch te doen.
Wat raden jullie aan?
Groetjes Amico

p.e.p.
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 dec 2005 11:25

Re: brief ontvangen spaarbeleg

Ongelezen bericht door p.e.p. »

Hallo Amico,
ook ik heb zo'n zelfde brief ontvangen van Spaarbeleg en ook mijn waarde van de participaties zijn exact gelijk aan het geleende bedrag. Is het niet vreemd dat deze bedragen precies hetzelfde zijn?

bia
Berichten: 166
Lid geworden op: 21 dec 2005 10:28

Re: brief ontvangen spaarbeleg

Ongelezen bericht door bia »

Amico

Ik heb een eens gelijke brief mogen ontvangen alleen was de inleg wat lager maar zoals belooft geen Euro aan verdient terwijl mij dit werd verzekerd, de rente kon natuurlijk toen (5 jaar geleden) niet bepaalt worden maar dat die zo laag is/was dat ik na 5 jaar beleggen van eerst F150,- gulden en nu € 68,07 nog geen rendement hebt is van de gekke terwijl er 22.500,00 gulden destijds werd belegd ? Belegd in rente AEGON GarantieFonds december 00/05 8,00% (effectief 8,30% per jaar) Garantiewaarde F22.500,00


Geachte Heer

Op 30 november 2005 is uw SprintPlan met nummer XXX.XX.XX.XXX geeindigd. Gezien de nagatieve ontwikkeling van de afgelopen periode op de beurs heeft de belegging in het AEGON GarantieFonds helaas een negatief rendement opgeleverd. U ontvangt dan ook geen uitkering uit uw SprintPlan.
Onderstaand treft u de berekening van het resultaat van uw Sprintplan.

U heeft 2.250,000 participaties met een dagwaarde van EURO 4,54* per participatie EURO 10.210,05
Minus het door Spaarbeleg geleende bedrag EURO 10.210,05

Resultaat van uw SprintPlan EURO 0,00

De dagwaarde van de participaties is altijd minimaal gelijk aan de ontwikkeling van de (Samengestelde) Index. Dit betekent dat de dagwaarde van uw participaties in het AEGON GarantieFonds op einddatum nooit lager kan zijn dan de afgifteprijs van EURO 4,54*. Op de volgende pagina geven wij u de stand van de (Samengestelde) Index op begin-en einddatum van uw SprintPlan.

Stand van de (Samengestelde) Index van uw SprintPlan:

Index===========Weging======Beginstand======Eindstand
Nikkei225----------------40.00%-----------14.835,33-----------14.872,15
S&P 500------------------25.00%------------1.315,23------------1.249,48
EuroStoxx50-------------35.00%------------4.839,27------------3.447,07
Samengestelde index--100.00%------------7.956,68------------7.467,70

Mocht u nog vragen hebben, dan verzoeken wij u vriendelijk om contact op te nemen met uw tussenpersoon: Assurantie Compleet BV, (079) 3237481

Met vriendelijke groet Robert van der Tol
Directeur

Ik heb met het bovenstaande telefoonnr- contact gehad en men hield het heel kort met de woorden dat ze destijds met de verkeerde mensen in zee waren gegaan, hij bood hiervoor zijn excuses en verwees mij naar Tros Radar/Kassa met de woorden dat misschien hun wel wat aan deze financieele strop konden doen.
Daar heb je dan 5 jaar met garantie stilzwijgend voor gespaardt en naar uitgekeken zodat je een prettige kerst 2005 zou hebben, het tegendeel is waar ze hebben mij 5 jaar lang maandelijks bestolen.
Mijn Kerst kan niet meer kapot dat is hij al, veel beloven weinig nakomen Foei de acceleratie was in 2000 na zeggen enorm je zou in 5 jaar indrukwekkende cijfers op de teller kunnen staan.

Ik hoop dat Tros Radar hier iets aan kan doen zonodig stuur ik van elk A4tje een kopie.

Met vriendelijke groet Glenn en Bia


PS: Mijn financieele participatie was niet 2.250,000 maar 22.500,000

Spaarbeleg/AEGON Bedankt zou graag mijn inleg terug zien.

amico
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 okt 2005 15:12

Re: brief ontvangen spaarbeleg

Ongelezen bericht door amico »

Volgens mij hebben ze gewoon standaard brieven in voorraad lijkt het wel. Daarom had ik hem helemaal op het forum gezet, om te kijken of dat er nog meer mensen dezelfde brief hebben ontvangen. Ik vind het wel typisch allemaal. Nu maar afwachten op 4 januari 2006. Ondanks dit allemaal wens ik alle gedupeerde toch nog fijne feestdagen en een goed 2006.
Groetjes Amico

digimax
Berichten: 113
Lid geworden op: 25 nov 2003 20:16

Re: brief ontvangen spaarbeleg

Ongelezen bericht door digimax »

hier idem.... zelfde brief.. raar dat we nu wel eind en beginkoersen krijgen

Ciganyleany
Berichten: 44
Lid geworden op: 20 feb 2004 01:55

Re: brief ontvangen spaarbeleg

Ongelezen bericht door Ciganyleany »

ik zal wel zo'n brief krijgen op 1 feb. dan loopt die van mij af....

Voor 2006 wens ik jullie allemaal terugbetaling!!
MET rente... :wink:

STAMPERTJE5982
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 aug 2005 10:02

Re: brief ontvangen spaarbeleg

Ongelezen bericht door STAMPERTJE5982 »

Mijn SP was vorig jaar in mei 2005 afgelopen en kreeg exact hetzelfde brief als wat juliie hebben gekregen, alleen er staat wel een eindvordering open van 181 euro.
Dacht je dat ik dat ging betalen??Echt niet!!!

Ciganyleany
Berichten: 44
Lid geworden op: 20 feb 2004 01:55

Re: brief ontvangen spaarbeleg

Ongelezen bericht door Ciganyleany »

Nou, ik heb 'm ook binnen hoor.

restwaarde 0

Het betaat gewoon nit, als het nou met zoveel procent verminderd zou zijn, zou dat nog enigszins te begrijpen zijn, maar dit slaat echt helemaal nergens op! :evil:

tevreden
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 nov 2005 14:31

Re: brief ontvangen spaarbeleg

Ongelezen bericht door tevreden »

Enige tijd geleden heb ik mij aangemeld bij de stichting SPIRIT en daarom kreeg ik deze brief,hij is als volgd:

De stichting Spirit voert namens een groep beleggers een rechtzaak tegen spaarbeleg over het SprintPlan. Van uw advocaat vernamen wij dat u tot die groep klanten behoort. Spaarbeleg beschouwt uw deelname als een klacht over het product SprintPlan.Wij bekijken klachten individueel en als persoonlijke omstandigheden daartoe aanleiding geven, streven wij naar een passende oplossing.

Wij hebben bij het sluiten van SprintPlan overeenkomsten informatie verstrekt,waaruit de kenmerken van het sprintplan en de daaraan verbonden risico,s voldoende duidelijk blijken. Wij zijn het dan ook oneens met de door de Stichting Spirit gevraagde vernietiging of ontbinding van ,onder andere, uw SprintPlan.
Wij zien de uitkomst van de rechtzaak met vertrouwen tegemoet.

Dat neemt echter niet weg dat er soms sprake kan zijn van persoonlijke omstandigheden op grond waarvan Spaarbeleg aanleiding ziet om tot eenindividuele oplossing te komen. Als u vindt dat in uw geval sprake is van bijzondere persoonlijke omstandigheden (die bij ons nog niet bekent zijn),verzoeken wij u ons alle relevante feiten en omstandigheden over uw persoonlijke situatie schriftelijk mede te delen. Op basis van deze gegevens zullen wij uw situatie dan zorgvuldig beoordelen.

Wat moet ik hier mee?!!

singsing
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 feb 2005 18:39

Re: brief ontvangen spaarbeleg

Ongelezen bericht door singsing »

Tevreden, ik heb deze brief op www.dft.nl geplaatst, natuurlijk zonder vermelding van bron etc. laten we dit telkens doen, dit gaat slecht aflopen voor AEGON!

Maar wel meedoen!!

Ciganyleany
Berichten: 44
Lid geworden op: 20 feb 2004 01:55

Re: brief ontvangen spaarbeleg

Ongelezen bericht door Ciganyleany »

Ik begrijp het volgende:
het komt er op neer dat je met 'de billen bloot' moet.
Oftewel, jouw hele persoonlijke situatie aan Spaarbeleg gaan uitleggen, en als ze het erg genoeg vinden, zou het eventueel mogelijk zijn om tot een regeling te komen... (???)

Laat ze het ff lekker zelf uitzoeken.
Nix zielig gaan lopen doen. Sprintplan hoort onze inleg gewoon terug te betalen.
Of je het geld nu harder nodig hebt dan ooit, of dat je het zonder dat geld ook wel redt!

We hebben gewoon recht op onze inleg terug!
zo!

Dus die brief gaat nergens over. (mijns inziens)

sabrientjeappelsientje
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jan 2006 21:35

Re: brief ontvangen spaarbeleg

Ongelezen bericht door sabrientjeappelsientje »

HI,

Mijn pa heeft op 12.10.2004 ook zo'n zelfde brief gehad.

blablabla.... helaas heeft de belgging in het Aegon Garantie Fonds een negatief rendement opgeleverd. U ontvangt dan ook geen uitkering uit uw SprintPlan. Onderstaand treft u de berekening van het resultaat van uw SprintPlan:

Dagwaarde participaties EUR 13.613,41
Minus geleende bedrag EUR 13.613,41

Resultaat EUR 0

Vind het ook heeeeeeel toevallig dat het op de komma, excast hetzelfde bedrag is!!!!!! :?:

groetjes,

Sabrientje Appelsientje

wyfo
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jan 2006 22:26

Re: brief ontvangen spaarbeleg

Ongelezen bericht door wyfo »

ook bij mij was ht eindresultaat niet meer en niet minder dan 0 euro!!

Gesloten