LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De andere kant van het verhaal!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
Spaarbelegger

De andere kant van het verhaal!

Ongelezen bericht door Spaarbelegger »

Beste mensen,

Ik ben zelf werkzaam bij Spaarbeleg en heb het een en ander doorgelezen in dit forum.

Ik kan mij vele reacties voorstellen m.b.t. het
Koersplan, wat inderdaad geen succes bleek te zijn.

Wel wil ik graag inhaken op de reacties m.b.t. het Sprintplan. Zelf heb ik nooit een Sprintplan verkocht, maar een slecht product vind ik het nog steeds niet!
Ik geloof zeker dat de voorlichting zachtjes gezegd niet optimaal is geweest, maar er bestaat ook nog iets als eigen verantwoordelijkheid.

Er wordt duidelijk vermeld dat er rente af wordt geschreven. Dit duidt duidelijk op een lening. Er zijn zelfs mensen die deze rente destijds hebben opgeven aan de belastingdienst.
Jammer genoeg hoor ik hier niemand over.

Ook vraag ik mij af of er zoveel reacties waren gekomen wanneer er geen sprake was van een beurscrash en er geen sprake was van negatieve rendementen.

Een belangrijk verschil tussen het Sprintplan en andere aandelenleaseproducten is dat er in het Sprintplan een grote mate van garantie is opgenomen. In veel gevallen was er alleen sprake van het verlies van de betaalde rente.

Tevens ben ik ook benieuwd naar jullie meningen over het Rendementplan en Meesterplan.
Over het Meesterplan heb ik reeds een column, waarnaar een link stond op dit forum, gelezen m.b.t. tot de kosten. Relatief gezien zijn er inderdaad hoge kosten aan dit product verbonden. Wel moet ik aangeven dat de columnist (ben zijn naam even kwijt) wel de kosten verdubbelde!
De kosten worden hoger naarmate het rendement hoger wordt. Noem het een prestatiebeloning. Desalnietemin kan er een mooi rendement behaald worden met dit plan en is er altijd nog sprake van een inleggarantie op einddatum. Verdere productinformatie kunnen jullie op de site zelf doornemen.

In het RendementPlan worden er 2% kosten gerekend over de opgebouwde waarde. Gezien de reacties dat dit zulke hoge kosten zijn, vraag ik mij af welke maatschappijen er een zoveel gunstiger beleid op na houden m.b.t. dit onderwerp. Ik sta open voor uw reacties!

Verder worden er extra modules aangeboden zoals zekerheidsgarantie enz. Deze modules zijn inderdaad erg duur en hebben niet mijn voorkeur. Toch zijn er mensen die deze modules er erg graag bij willen.
Het rendement van het Rendementplan is de laatste jaren zeer goed te noemen. Wat de waarde is op einddatum weet natuurlijk niemand, deze is van de beurs afhankelijk.
Wel geef ik graag nog een voorbeeld mee om eens over na te denken. Wanneer het wat minder gaat met de beurs hoeft dit zeker nog niet slecht te zijn voor het eindresultaat.

Voorbeeld:

Iemand legt EUR 1000,- in op jaarbasis:

Jaar Koers Aantal participaties Totaal participaties Totale waarde

1 10,- 100 100 1000,-
2 5,- 200 300 1500,-
3 2,- 500 800 1600,-
4 3,- 333 1133 3399,-
5 5,- 200 1333 6665,-

Zoals u kunt zien is er tot en met jaar 4 sprake van een verlies. Pas in jaar 5 is er een winst van EUR 1665,-. Het voordeel van een 'slechte beurs' is dat er op dat moment voor hetzelfde geld meer participaties ingekocht kunnen worden wat pas later zijn uitwerking heeft in het eindresultaat.
Ook kunt u in dit voorbeeld zien dat het zeer belangrijk is op welk moment er uitgestapt wordt. Als jaar 4 geldt als uw einddatum is dit inderdaad zeer vervelend, is jaar 5 echter uw einddatum dan is het weer een heel ander verhaal.
Beleggen is uiteraard iets voor een langere termijn, waarbij de werking van bovenstaand voorbeeld het beste tot zijn recht komt. U heeft de mogelijkheid op een groter rendement in vergelijking met een spaarrekening, aan de andere kant mag nu wel bekend zijn dat er risico's aan beleggen verbonden zijn.

Als laatste wil ik nog even kort inhaken op ons product Spaarcomfort. Spaarcomfort is een gewone spaarrekening met weliswaar een maximale inleg. Negatieve reacties m.b.t. dit product waren in dit forum dan ook zeker niet goed beargumenteerd.

Ik hoop met bovenstaand verhaal een iets genuanceerder beeld te kunnen geven aan dit forum. Wanneer men ontevreden is over de producten die ik aanbied hoor ik dit graag, maar reacties moeten wel beargumenteerd kunnen worden vind ik persoonlijk.
Met reacties in de strekking van '' Het zijn dieven'' kan ik weinig.
Daarbij leert de ervaring dat er vaak 2 kanten zitten aan een verhaal, waarbij het jammer is dat op dit forum tot op heden alleen 1 kant van het verhaal wordt toegelicht.

Met vriendelijke groet,

een Spaarbelegger

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: De andere kant van het verhaal!

Ongelezen bericht door Piet »

Voor wat betreft het sprintplan kan ik kort zijn:
Sprintplan Aegon ongeldig wegens schending zorgplicht
Door Walter Devenijns
Economie, donderdag 23 december 2004
Utrecht -Gedupeerde aandelenleasebeleggers hebben gisteren een flinke overwinning behaald op Aegon die de verzekeraar mogelijk honderden miljoenen euro's kan gaan kosten. Volgens de Utrechtse rechtbank zijn de aandelenleasecontracten onder naam Sprintplan ongeldig.

Ik heb er alle vertrouwen in dat de rechtszaak aangespannen door Consument & Geldzaken en de nog aan te spannen rechtszaken door GeSp en die via Bosselaar & Strengers (beide om het geld nu daadwerkelijk terug te krijgen) gunstig zullen uitvallen.
Spaarbeleg kan het dan wel schudden met al deze negatieve reclame.

Ik heb al eerder op het forum gereageerd op het rendementsplan van spaarbeleg.
Hieronder nog maar een keer het stukje.
Ik moet er wel bij vertellen dat de actie van de "gratis " pampers inmiddels is afgelopen.
Het Rendementsplan van aegon/ spaarbeleg voor uw kind

Een mooie toekomst begint met gratis pampers.
Gratis ?

Het gratis pampers aanbod is alleen geldig als u ook een "zorggarantie" neemt.
Dit kost 3,50 euro per maand.
Alleen "gratis" pampers dus voor 3,50 x 12 maanden x 18 jaar = hele dure pampers ( 756 euro).
Omdat het geld belegd wordt loop je een groot risico dat je al je geld verliest(De vele duizenden deelnemers/ gedupeerden aan het sprintplan van aegon/spaarbeleg kunnen hierover meepraten).
Om dit te voorkomen kun je deelnemen aan de "zekerheidsgarantie" , kosten 4,25 per maand
( 918 euro).
Voor het beheren van uw geld wordt slechts 2% per jaar berekend over het volledige bedrag van dat moment.
Dus als je 20.000 euro hebt op je rekening betaal je 400 euro dat jaar !!
En dat bij een inleg van 600 euro !

Alles op een rijtje:
Inleg 50 euro per maand = 600 euro per jaar.
Kosten zorggarantie(42) + zekerheidsgarantie(51)+ beheerskosten(gemiddeld 293) =ongeveer 385 euro per jaar.
DAT IS MEER ALS 60 % !!
DUS BIJ EEN KOERS WINST VAN 61 % PER JAAR heeft U maar 1 % WINST.
Voor het “gemak” rekent aegon/spaar beleg op 10 % koerswinst per jaar.
Gezien de ellende van de afgelopen jaren is dit wel realistisch, vindt u niet ?

Moraal van dit verhaal: voor wie zijn de pampers bestemd ?
Juist, voor degene die zijn handtekening onder dit contract zet. U plast spontaan in uw broek als u merkt waar u voor getekend hebt.

Dit verhaal is niet bestemd voor al die mensen die al eerder een contract bij aegon/spaar beleg hebben afgesloten.
Zij zitten al genoeg in de ellende dankzij aegon/ spaar beleg.

Tip van de stichting de ombudsman: zet uw geld gewoon op een spaarrekening en ga het zeker niet beleggen
Inmiddels komt er ook steeds meer aandacht voor het walgelijke Koersplan.

Spaarbeleg en Aegon prijzen zich volledig uit de markt door al die producten waar alleen spaarbeleg beter van wordt.

Spaarbeleg =Spaarbedrog!
en het Sprintplan een Doodloop plan

Groeten,
Piet

Gast

Re: De andere kant van het verhaal!

Ongelezen bericht door Gast »

Ze hebben ook een Masterplan en een Rendementsplan zijn leuke produkten volgens mij !

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: De andere kant van het verhaal!

Ongelezen bericht door santygo »

"Beste"spaarbelegger,

de columnist die je bedoelt is Anton Greefhorst. Ga naar
www.planet.nl
en zoek bij columns naar zijn bijdragen, dan weet je meteen genoeg.

Om hier onder de topic "Koersplan" deze algemene reclame te posten en vervolgens GEEN WOORD MEER aan Koersplan te spenderen zegt genoeg, je wil de aandacht van het wanproduct Koersplan afleiden.

Wie meer wil weten over Koersplan kijkt op

www.koersplandewegkwijt.nl/

Voor meer wanproducten van Spaarbeleg:

www.platformaandelenlease.nl/

en zoek dan verder bij "links" of "gerelateerde sites"

Gr. René

Gast

Re: De andere kant van het verhaal!

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb 2 sprintplannen gehad en deze na 0,5 jaar verkocht met een winst van € 8.000,00 plus belasting voordeel

PL

van hal

Re: De andere kant van het verhaal!

Ongelezen bericht door van hal »

Ongelooflijk, 8000 euro winst
In welk jaar was dat?

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: De andere kant van het verhaal!

Ongelezen bericht door santygo »

(spaar)dromen land.............


roland
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:16

Re: De andere kant van het verhaal!

Ongelezen bericht door roland »

Spaarbelegger schreef:

Een belangrijk verschil tussen het Sprintplan en andere aandelenleaseproducten is dat er in het Sprintplan een grote mate van garantie is opgenomen. In veel gevallen was er alleen sprake van het verlies van de betaalde rente.

Wat garantie man, gewoon al je geld kwijt l#l

Roland

Gast

Re: De andere kant van het verhaal!

Ongelezen bericht door Gast »

Wat garantie man, gewoon al je geld kwijt
Je betaalde rente ja. Maar géén restschuld. Legio leasers likken hun vingers af bij die gedachte.

Gast

Re: De andere kant van het verhaal!

Ongelezen bericht door Gast »

Doe toch even NORMAAL Spaar-Gast: in de folders van 1998/99 staat NERGENS dat je bij verlaging van je maandinleg......opeens geen garantie meer hebt!!! In Folder: u kunt uw maandpremie 1 keer verlagen, maar NIETS over geen garantie meer en restschuld!!! En zo kan ik nog wel even DOORGAAN.

schep304

Re: De andere kant van het verhaal!

Ongelezen bericht door schep304 »

Even een vraagje: Valt Sprintplan ook onder Eegalease-
Mijn man heeft nl.niet mee ondertekend met het aangaan van het Sprintplan.

Gast

Re: De andere kant van het verhaal!

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 30 Jan 2005 20:30 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb 2 sprintplannen gehad en deze na 0,5 jaar verkocht met een winst van € 8.000,00 plus belasting voordeel

PL

Naar boven


van hal
Gast

Geplaatst op 30 Jan 2005 21:29 door van hal


--------------------------------------------------------------------------------

Ongelooflijk, 8000 euro winst
In welk jaar was dat?

Naar boven


santygo


Geplaatst op 30 Jan 2005 22:46 door santygo


--------------------------------------------------------------------------------

(spaar)dromen land.............

Naar boven


Gast
Gast

Geplaatst op 31 Jan 2005 10:53 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

1999

Santyago bedankt voor die opmerking. Jou wens ik een groot verlies :lol: :lol:

Gast

Re: De andere kant van het verhaal!

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 01 Feb 2005 17:15 door schep304


--------------------------------------------------------------------------------

Even een vraagje: Valt Sprintplan ook onder Eegalease-
Mijn man heeft nl.niet mee ondertekend met het aangaan van het Sprintplan.
Nee want er resteert geen restschuld. Je kunt alleen je inleg verliezen.

missgreen

Re: De andere kant van het verhaal!

Ongelezen bericht door missgreen »

Hallo allemaal,

Ik ben ook een van de gedupeerde geworden van het sprintplan ben aan het eind waarschijnlijk al mijn geld kwijt. Heb dit nooit aan zien komen maar wil graag weten wanneer er iemand iets tegen gedaan heeft en succes heeft behaald???

Groetjes

Gast

Re: De andere kant van het verhaal!

Ongelezen bericht door Gast »

Afgesproken laat weten hoe het afloopt dat proces

Gast

Re: De andere kant van het verhaal!

Ongelezen bericht door Gast »

Ook ik ben opgelicht door die vuile vieze oplichters van Spaarbelegeg.
Ze hebben me een Sprintplan aangesmeerd met een verschrikkelijke misleidende folder waarin ze laten je geloven dat je aan het sparen bent. Maar je bent helemaal niet aan het sparen, hebent gewoon iedere maand je geld kwijt!!!!!!! Al je geld weg!!! Maar ik ga die vuile vieze oplichters wel pakken!!! Wat die uitspraak van de rechtbank zal zijn kan me niet schelen! Ik ga ze helemaal kapot maken!!! Ze hebben mij kapot gemaakt en nu ga ik hun kapot maken!!!!!! Er zal niets maar dan ook helemaal niets meer van het gebouw in Nieuwegein overblijven!!!!!! Ze gaan er allemaal eraan!

hette
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 feb 2005 10:10

Re: De andere kant van het verhaal!

Ongelezen bericht door hette »

Allereerst er van uitgaande dat Aegon legaal de boel flest met mooie verhalen.
Ben zelf dik met koersplan de mist ingegaan.
Omdat koersplan te veel de negatieve publiciteit behaalde,is koersplan gecanceld,en is Sprintplan gelanceerd.
Ook dat ging na een tijdje mis.
Nu ,na heel veel andere mislukkingen van Aegon,is er het meesterplan.
En als je goed leest,zijn het verkappingen van koersplan,an al die andere plannen.

marinusje

Re: De andere kant van het verhaal!

Ongelezen bericht door marinusje »

Dat je enige nuancering wilt aanbrengen is op zich niks mis mee. Maar dat heeft weinig zin in een formum waarin met name emotionele reakties worden geuit (wat gezien de situatie begrijpelijk is).
Inhoudelijk moet je het zeker niet proberen, aangezien je geen onafhankelijk financieel adviseur bent. Als je dit wel zou zijn, zou je kippenvel op je rug krijgen bij het lezen van jouw inhoudelijke argumentatie.

Gast

Re: De andere kant van het verhaal!

Ongelezen bericht door Gast »

Afgezien van alle misleiding bij die Spaarbeleg producten heeft alles bij Spaarbeleg een rendement van 0,niks door de kostenstructuur van de producten. Alleen in de piekjaren van de beurs is er met Spaarbeleg een rendement te halen en dan ook nog een miezerig rendement.

Ik heb diverse beleggingsproducten en allemaal hebben ze beter, veel betere resultaten die die Spaarbeleg zooi.

Een voorbeeld: polisje bij Careon (PGGM, een pensioenfonds, toch niet de beste beleggers).
Rendementen
2004 9%
2003 12%

Sprintplan in dezelfde jaren
2004 3.96%
2003 2.63%

Het verschil zit in de zakken bij Spaarbeleg !!!!!
Van dit minime rendement moeten de maandbetalingen nog af, dus per saldo is het rendement flink negatief!

Gesloten