LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DSI uitspraken niet van belang voor SprintPlan-gedupeerden
DSI uitspraken niet van belang voor SprintPlan-gedupeerden
Ik heb vanmiddag even navraag gedaan bij de vereniging consument en geldzaken, maar daar zijn ze niet onder de indruk van de DSI-uitspraken. Voor de lopende rechtszaak tegen Spaarbeleg heeft dit geen enkel gevolg, die gaat gewoon door. Spaarbeleg (Aegon Bank) is ook niet aangesloten bij de DSI. Volgens de jurist van de juridische ledenservice verwacht Consument & Geldzaken ook niet dat de Geschillencommissie Aandelenlease voor een oplossing zal zorgdragen. De gewone rechter zal hier de knoop moeten doorhakken. Consument en Geldzaken heeft daarin veel meer vertrouwen dan in de Klachtencommissie van de DSI, wat toch een onderdeel is van de financiële wereld.
Re: DSI uitspraken niet van belang voor SprintPlan-gedupeerden
Ik zou graag meer willen weten over de rechtzaak tegen Sprintplan.
In welk kader wordt deze gevoerd? En op grond waarvan?
Zou u mij kunnen helpen aan informatie?
In welk kader wordt deze gevoerd? En op grond waarvan?
Zou u mij kunnen helpen aan informatie?
Ook ik ben slachtoffer van een leaseconstructie. Helaas niet bij Legio Lease maar bij de Levob. Ik heb meegedaan met het Levob Hefboom Effect. Ik zoek naar medeslachtoffers zodat wij gezamenlijk een vuist kunnen maken tegen de Levob. Gaarna reacties van medeslachtoffers.[/quote]
De Vereniging Consument en Geldzaken uit Amsterdam (zie www.sprintplanclaim.nl) heeft enkele maanden geleden een rechtszaak aanhangig gemaakt bij de Rechtbank te Utrecht tegen Spaarbeleg over het SprintPlan. Gedupeerden van Spaarbeleg kunnen zich hier nog bij aansluiten. Je moet dan wel lid zijn of worden van Consument & Geldzaken (consumentenorganisaties zijn immers altijd ledenverenigingen !!!). De contributie bedraagt euro.19,95
wat is het verschil tussen de 'sprintplanclaim' van vereniging consument en geldzaken. En de stichting GESP..... behalve het contributiebedrag??
Wat kan ik het beste doen, bij beiden lid worden?
En geldt de eventuele gunstige uitkomst van de beide rechtzaken voor alle gedupeerden of alleen voor de leden van de betreffende stichting of vereniging?
Wat kan ik het beste doen, bij beiden lid worden?
En geldt de eventuele gunstige uitkomst van de beide rechtzaken voor alle gedupeerden of alleen voor de leden van de betreffende stichting of vereniging?
Indien er een collectieve rechtszaak gevoerd wordt over bijvoorbeeld "Misleiding" Dan betekent een positieve uitspraak ten gunste van gedupeerde niet automatisch dat u schadeloos gesteld wordt. U zult met de uitspraak in de hand zelf aan de slag moeten om schadeloos gesteld te worden.
Mvg Pieter
Mvg Pieter
Pieter,
De gedupeerden van het Sprintplan zitten ook in een lastig pakket.
Geen restschuld waardoor het minder erg lijkt maar wel de inleg van 5 jaar kwijt. Voor veel mensen heel veel geld.
Een half jaar aan het corresponderen en bellen geweest met mijn tussenpersoon Spaar Select. Ze geven niet thuis. Ik heb ervoor getekend. Had het allemaal beter moeten lezen enz. enz. Het gesprek met de adviseur kunnen ze niet meer achterhalen.
Ook diverse brieven geschreven naar Spaarbeleg.
Ze hebben correct gehandeld vinden ze.
Als Spaarbeleg 'veroordeeld' wordt vooor misleiding begint dan het ritueel opnieuw?
Een brief schrijven en vragen of ze op grond van de veroordeling het geld terugstorten.
Hoe verder als ze dat weigeren. Procedure starten. Hopeloos allemaal
Voorlopig zet ik toch maar in op de procedure van Gesp.
en hoop er het beste van.
Groet,
De gedupeerden van het Sprintplan zitten ook in een lastig pakket.
Geen restschuld waardoor het minder erg lijkt maar wel de inleg van 5 jaar kwijt. Voor veel mensen heel veel geld.
Een half jaar aan het corresponderen en bellen geweest met mijn tussenpersoon Spaar Select. Ze geven niet thuis. Ik heb ervoor getekend. Had het allemaal beter moeten lezen enz. enz. Het gesprek met de adviseur kunnen ze niet meer achterhalen.
Ook diverse brieven geschreven naar Spaarbeleg.
Ze hebben correct gehandeld vinden ze.
Als Spaarbeleg 'veroordeeld' wordt vooor misleiding begint dan het ritueel opnieuw?
Een brief schrijven en vragen of ze op grond van de veroordeling het geld terugstorten.
Hoe verder als ze dat weigeren. Procedure starten. Hopeloos allemaal
Voorlopig zet ik toch maar in op de procedure van Gesp.
en hoop er het beste van.
Groet,
Ad,
Ja. het ritueel begint dan opnieuw. Maar dan gaat het wel voortvarrender omdat er immers een uitspraak ligt waar ze niet meer omheen kunnen. Je moet alleen aantonen dat de uitspraak ook in jouw individuele situatie van toepassing is om schadeloos gesteld te worden.
Dit is ook de case met de rechtszaak die Stichting Leaseverlies voert in de legio lease affaire.
Waarbij ik niet zeg dat dergelijke rechtszaken geen doel dienen en overbodig zijn. Ze zijn juist wel nodig. Maar wat ik je duidelijk probeer te maken is dat je niet moet denken dat je er bent met een dergelijke uitspraak van een collectieve rechtszaak. Daarna begint het spel van terugvorderen pas voor jouw individuele situatie.
Overigens de vereniging PAYBACK heeft een werkgroep opgericht die de problematiek over het sprintplan gaan aan pakken.
Meer infomatie is te verkrijgen op [email protected] en [email protected] een dezer weken komt er ook een aparte webpagina op www.pay-back.nl
Mvg Pieter
Ja. het ritueel begint dan opnieuw. Maar dan gaat het wel voortvarrender omdat er immers een uitspraak ligt waar ze niet meer omheen kunnen. Je moet alleen aantonen dat de uitspraak ook in jouw individuele situatie van toepassing is om schadeloos gesteld te worden.
Dit is ook de case met de rechtszaak die Stichting Leaseverlies voert in de legio lease affaire.
Waarbij ik niet zeg dat dergelijke rechtszaken geen doel dienen en overbodig zijn. Ze zijn juist wel nodig. Maar wat ik je duidelijk probeer te maken is dat je niet moet denken dat je er bent met een dergelijke uitspraak van een collectieve rechtszaak. Daarna begint het spel van terugvorderen pas voor jouw individuele situatie.
Overigens de vereniging PAYBACK heeft een werkgroep opgericht die de problematiek over het sprintplan gaan aan pakken.
Meer infomatie is te verkrijgen op [email protected] en [email protected] een dezer weken komt er ook een aparte webpagina op www.pay-back.nl
Mvg Pieter