LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EERLIJK OVER RECLAME "GARANTIEWAARDE"

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
Locomotief

EERLIJK OVER RECLAME "GARANTIEWAARDE"

Ongelezen bericht door Locomotief »

Laten we het een hebben over de term "GARANTIEWAARDE" een term die niet in de "van Dale" stond ten tijde van het uitbrengen van AEGON'S misselijkmakende SPRINTPLAN!
Graag wil ik iedereen oproepen zijn / haar mening over de betekenis Garantiewaarde zoals AEGON in de folders / kranten had verspreidt, wat is Garantiewaarde als je alles afgetroggeld hebt, eerlijk over reclame?

mark25

Re: EERLIJK OVER RECLAME "GARANTIEWAARDE"

Ongelezen bericht door mark25 »

Garantie waarde ,gegarandeerd eindkapitaal hielden ze mij voor wat in mijn ogen betekent na 5 jaar sparen een leuk bedrag overhouden .vind het ook verschrikkelijk dat mijn club met hun naam rond huppelt . onlangs nog door een medewerker opgebelt van AEGON : ofdat ze een x mochten langskomen voor een gesprek omtrent pensioenen heb die meneer dan ook uitgelegt dat ik en meerdere daar niet meer van gediend zijn en hij begreep het volkomen ...................

Locomotief

Volgens mij hebben we hier een punt dat door de advocaten vergeten is, eerlijk over reclame, dat is de nieuwste slogan van AEGON!
AEGON = ELLENDE

peewee

Ongelezen bericht door peewee »

De term ''Garantiewaarde'' vormt maar één van de vele misleidende termen in de Sprintplan-reclamefolder. Mogelijk wel de grootste misleider, waardoor potentiele deelnemers in slaap gesust zijn.

Andere gebruikte termen:

Voorgeschoten berag:
In plaats van ''lening of krediet''. Deze term is door de Reclame Code Commissie in een zaak over het Sprintplan als ''zeer misleidend'' gekwalificeerd. De gewone rechter stapt hier echter (tot nu toe) gewoon overheen.

Inleg:
In plaats van ''rentebetaling'' De maanbetaling was een rentebetaling, maar werd doodleuk ''ÍNLEG'' genoemd.

Vanaf 1 juni 1999 hadden leasebanken de plicht om bij de rekenvoorbeelden van rendementen ook een negatief scenario te presenteren (Zie Nadere Regeling Toezicht Effectenverkeer). Deze plicht is volledige genegeerd door Aegon/Spaarbeleg. Had Aegon zich aan deze plicht gehouden dan was uit de folder gebeleken dat zelfs bij een positief rendement van 6% per jaar van de samengestelde index, er nog steeds verlies werd geleden door de deelnemer.

sandermans

Ongelezen bericht door sandermans »

Locomotief moet je voor de gein eens "eerlijk over later" in vullen bij Google... hehehe..

gelukkig zijn er nog meer mensen bezig met Aegon:
http://www.wuz.nl/tag/Koersplan

sandermans

Ongelezen bericht door sandermans »

en:

http://925people.nl/archief/2008/07/01/ ... over-later

wat zijn ze toch ziek die gasten van Aegon!

svdmeer

Ongelezen bericht door svdmeer »

Waar is die reclamefolder te downloaden?

Locomotief

Wat een geweldig nieuws weer, zie ik in de krant de verwachte en nieuwe nederlaag van AEGON, Koersplan!
AEGON houdt vol dat zij het zaakje wel gaan winnen, wat een arrogantie,
GEWOON MISLEIDING! Gaat ook gebeuren met alle producten van die club, de gehele structuur is er op gemaakt mensen te bedonderen!

kss

Ongelezen bericht door kss »

Voorgeschoten bedrag = staat in de folders en gegeven voorlichting

maar op de overeenkomst staat: belegd bedrag

twee verschillende dingen als je mij vraagt ;)

Locomotief

Maar staat in geen enkel woordenboek, moet je eens over nadenken, wat een doorgestoken kaart!

-Niemand steunt AEGON meer, de fundering hebben zij zelf verbrast
door ons te bedonderen!

Gesloten