Vanmorgen nog eens telefonisch contact opgenomen met de afdeling juridische ledenservice van Consument & Geldzaken in Zoetermeer. Het lijkt er op dat het opvoeren van de druk op Aegon door middel van de rechtszaken zich uiteindelijk toch gaat vertalen in serieus te nemen schadevergoedingen.
Een voorbeeld betreft de kwestie van de destijds minderjarige Sprintplan-deelnemers. Voor die specifieke groep is Consument & Geldzaken zich begin dit jaar apart gaan inspannen en individueel juridisch gaan adviseren. Aanvankelijk deed Aegon deze minderjarige Sprintplanners een schikkingsvoorstel van 70% van de ontstane verliezen op het Sprintplan. Door het opvoeren van de druk op Aegon is dit aanbod inmiddels verhoogd naar 100% van de ontstane verliezen. Maar feitelijk moet Aegon ook de wettelijke vertragingsrente vergoeden, dat is meestal al snel zo'n 60% bovenop de vergoeding van de ontstane verliezen op het Sprintplan.
De moraal van het verhaal: volhouden en opvoeren van de druk zal zich uiteindelijk vertalen in ''echte'' schadevergoedingen door Aegon.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geduld loont uiteindelijk bij Aegon/Sprintplan
Re: Geduld loont uiteindelijk bij Aegon/Sprintplan
Toch jammer dat ik 18 jaar was toen ik het Sprintplan contract aanging en net niet meer minderjarig. Vind ik uiteindelijk net zo schandalig overigens, want toen begreep ik nog vrij weinig van het product (blijkt achteraf).