LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geldzaken

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
kippie
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 aug 2005 08:14

Geldzaken

Ongelezen bericht door kippie »

Ik heb het blad geldzaken van de Consument V&G gehad.. Daarin staat een heel stuk over de rechtszaak tegen Sprintplan en een aantal zaken waar de Sing voor strijdt!

Geweldig, nu de goede afloop nog!



*** 3000 euro weg door dat Spaarbeleg***

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Geldzaken

Ongelezen bericht door peewee »

Ik ontving het blad ook gisteren in mijn brievenbus. Een goed interview met de coordinator van de rechtszaken tegen Spaarbeleg en tegen Fortis dochter GroeiVermogen. Verschaft veel duidelijkheid over de (gelukkig hoge mate van) strijdbaarheid van Consument & Geldzaken. Ik vond dat ze in het interview een beetje te weinig kritisch zijn op de Consumentenbond. Die organisatie heeft het voor gedupeerden van aandelenlease eigenlijk flink laten afweten. Een slappe procedure tegen Dexia en daarna een nog slapper schikkingscompromis via bemiddeling van Duisenberg. Verder niets. De Consumentenbond zou zich diep moeten schamen ! Nu moet de Vereniging Consument & Geldzaken de hete kolen uit het vuur slepen voor de gedupeerden van het SprintPlan.

Ons geld terug!
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 aug 2005 12:31

Re: Geldzaken

Ongelezen bericht door Ons geld terug! »

Vanavond ben ik er weer en dat zullen ze weten!

20015313
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 sep 2005 14:56

Re: Geldzaken

Ongelezen bericht door 20015313 »

Ik ben ook oud spaarbeleg adviseur. Ik heb ook de cursus gevolgd. Daarin is mij duidelijk uitgelegd dat je bij een sprintplan maximaal je inleg kwijt kan zijn, dat in tegenstelling tot het product van de dexia bank, waarin je ook nog verantwoordelijk bent voor je schulden die er gemaakt worden met het geleende geld.
Ik ben adviseur geweest in de tijden dat het goed ging met de beurs. Op dat moment was een sprintplan een goede investering. Ik heb mensen wel altijd op het hart gedrukt welke risico's er aan het product kleefden. In die tijd wilde mensen deze producten gewoon, ze hadden het gelezen in de krant of van kennissen gehoord. Die risico's wuifde ze altijd weg, immers 'het ging financieel allemaal voor de wind'. Ook stond het duidelijk in de voorwaarden, wat er met je geld kon gebeuren. Klanten lazen dat soort dingen in die tijd helemaal niet, ze wisten zeker dat dat hun niet zou overkomen.

Met zulke mensen heb ik geen medelijden. Over beleggingen en spaarplannen (geldzaken) moet je goed nadenken, de mogelijkheden afwegen en dat deden mensen niet. Die wilde het allemaal zelf, zonder discussie en bijna zonder uitleg (wat ik gelukkig altijd wel gedaan heb) veel en vooral snel geld verdienen. Naderhand gaan zeuren over de rendementen vind ik kinderachtig. Klanten mogen blij zijn dat ze niet bij Dexiabank zo'n zelfde soort product hebben afgesloten, dan hadden ze nu duizenden euro's schuld. Je neemt een risico met je geld, het is winnen of verliezen. Je hebt verloren, face it!

singsing
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 feb 2005 18:39

Re: Geldzaken

Ongelezen bericht door singsing »

Zeg 20015313, kun je ook nog een paar adressen geven waar je zoal bent geweest omdat dit weer typisch zo'n laag AEGON-Verhaal is waar ik
het helemaal niet mee eens ben en waar ik ook niet in geloof!
Kom op met bewijzen!

20015313
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 sep 2005 14:56

Re: Geldzaken

Ongelezen bericht door 20015313 »

Ik zou niet weten waarom ik zou liegen. Dit is wat ik meegemaakt heb. Ik heb bij de Spaarbelegger gewerkt, dat is een franchise formule van Spaarbeleg.
Jammer dat je nu zo ergwanend en kritisch bent en niet een paar jaar geleden toen je je spaarplan afsloot.

singsing
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 feb 2005 18:39

Re: Geldzaken

Ongelezen bericht door singsing »

Wat doe je trouwens op dit forum? Vlieg op naar je dievenbende, dat verhaal van jou met dat commentaar over argwanend is nou typisch een LAGE-AEGON-WURMEN-UITSPRAAK!

We don't need you!

AEGON GEEF ONS GELD TERUG!!

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Geldzaken

Ongelezen bericht door peewee »

Zeg, 20015131, alias Spaarbelegger.

Alleen al het geven van de benaming Spaarplan -wat je ook nu nog steeds doet- aan een SprintPlan, toont aan hoe dom je eigenlijk bent.
Een SprintPlan is helemaal geen spaarvorm, maar een uiterst risicovolle beleggingsvorm:
a) door middel van geleend geld, met een rente van 8,3%
b) belegd in risicovolle optieconstructies op de indexen van de Eurostock, Dow Jones en Nikei indexen.

Een product waarmee de deelnemer geen schijn van kans had om rendement te maken. Lees de pagina 'het sprintplan, de echte feiten, op www.sprintplanclaim.nl maar eens door laat eindelijk die steun aan je huidige of vroegere bazen bij Aegon Spaarbeleg een los !

singsing
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 feb 2005 18:39

Re: Geldzaken

Ongelezen bericht door singsing »

Lage AEGON WURMEN, go away, there's no business for you here!

majesteit
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 sep 2005 14:58

Re: Geldzaken

Ongelezen bericht door majesteit »

Maar Singie, waarom moeten we weg? Gezellig toch, een beetje discussie?

Om je eigen (kromme) woorden te citeren: "volgens mij is dit nog steeds een vrij land waar en wanneer je het niet eens bent en of bedonderd bent, je mening mag geven" (DFT 06-09-2005, 19:20:54)

Ik ben gewoon een gemiddelde Aegon klant die geen zin heeft om (indirect) mee te betalen aan onterechte schadevergoedingen voor door geldzucht verblinde verliezers die dachten slapend rijk te worden, nooit een seconde aan 'kleine lettertjes' wilden besteden, maar nu het hun uitkomt opeens op andere kleine lettertjes wijzen en moord en brand schreeuwen omdat ze zogenaamd opgelicht zijn.
Ik kon destijds ook snel geld verdienen met een SprintPlannetje, alleen heb ik toen wél even verder gelezen, en bedacht dat het risico te groot was. Dat jij dat niet hebt gedaan is je eigen stomme schuld, en ik heb geen zin om daar nu aan mee te betalen.

singsing
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 feb 2005 18:39

Re: Geldzaken

Ongelezen bericht door singsing »

Ja, blijf er dan maar bij, gezelli! Maar toch ga ik binnenkort alleen maar op www.dft.nl verder, daar worden ze veel zieker van commentaar!
Dus Majesteit, ga je gang! SEE YOU AT WWW.DFT.NL

AEGON, LAGE ZWIKKERS, GEEF ONS GELD TERUG!

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: Geldzaken

Ongelezen bericht door santygo »

Ik lees dat het jouw doel is om zo veel mogelijk discussie draadjes te verzieken.
Wat ben je toch een totaal verknipte wigwam!

majesteit
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 sep 2005 14:58

Re: Geldzaken

Ongelezen bericht door majesteit »

Als Singie slim is (wat ie klaarblijkelijk niet is) schrijft ie al z'n posts onder z'n echte naam. Als hij dan naar de rechter gaat om z'n SprintPlannetje aan te vechten kan hij gemakkelijk aantonen dat hij uiterst labiel en totaal ontoerekeningsvatbaar is . Op die manier kan hij een beroep doen op de zorgplicht; bij het afsluiten van z'n contract had z'n adviseur kunnen en moeten begrijpen dat hij hier met een zwakzinnige te maken had, die de gevolgen van dit contract niet kon overzien.
Doe er je voordeel mee, Sing!

Wellicht kan je ook nog een gespleten persoonlijkheid aanvoeren, gezien het grote aantal (ook nog eens met elkaar communicerende) aliassen dat je er op na houdt.

Boggel
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 jul 2005 17:29

Re: Geldzaken

Ongelezen bericht door Boggel »

Zo, heeft die dievenbende de weg naar het forum gevonden?
Stelletje LOSERS...

Allemaal grote bekken dat ze het beter weten!!
Stuk voor stuk snollen, waarvan binnenkort de koppen zullen rollen.

AEGON gaat ten onder, geloof me!

Sing Sing for president.....

Majesteit krijg de scheit, laat je echte naam dan achter!!

Oplichter!!

gr
Boggel

majesteit
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 sep 2005 14:58

Re: Geldzaken

Ongelezen bericht door majesteit »

Wel, meneer Boggel, is dat dan wel uw echte naam? U heeft het over losers, wat bedoelt u precies? Ik heb in ieder geval nooit geld verloren met een aandelenleaseprodukt....
Wat betreft uw slogan "sing sing for president"; liever niet. Ik ben niet zo gelukkig met JP, maar ik vermoed dat de Sing als president ons land helemaal de afgrond in zal helpen. Zeker een president moet een beetje scherp zijn, en in staat zijn om kleine lettertjes te lezen, en Sing's CV is wat dat betreft niet echt een aanbeveling.
Daarnaast blijf ik het gek vinden dat jullie iedereen die het niet met jullie eens is als Aegon-medewerker beschouwen. Je Grote Leider Singie vertelt steeds dat er zo'n 110.000 SprintPlanners rondlopen; betekent dit dat de overige 15.890.000 Nederlanders bij Aegon werken?

singsing
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 feb 2005 18:39

Re: Geldzaken

Ongelezen bericht door singsing »

Majesteit heeft hier wel een paar puntjes, ik ben niet een leider van een groep gedupeerden, wel ben ik stamhoofd en vanuit deze basis zal ik met alle kracht tot het einde vechten tegen AEGON!
Majesteit, heeft ook gelijk dat ik niet de president van dit land zou willen zijn en daarmee wil hij / zij kennelijk aangeven dat de slogan niet correct is, heeft gelijk, moet zijn" AEGON, GROTE BENDE VAN OPLICHTERS, GEEF ONS GELD TERUG!"
Voor de kleine lettertjes mag hij in onze wigwam uitleg komen geven maar vrees dat hier ook weer zo'n LAGE-AEGON-WURM met een lafheid
die bodemloos is achterzit!
En dan die ongekende slimheid van je, heeft er iemand een teiltje voor mij?

piet1
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 aug 2005 23:22

Re: Geldzaken

Ongelezen bericht door piet1 »

De discussies beginnen een beetje uit de hand te lopen, zie ik.
Het is altijd handig een rookgordijn aan te leggen, zoals mevrouw "majesteit" doet. Toevallig weet ik dat zij echt vor Aegon werkt en voor dit karweitje is ingehuurd door Aegon. Zij werkt daar op de afdeling pr. Het is een goedkope manier van Aegon om op deze manier eindelijk eens te reageren op de noodkreten van gedupeerden.
Ik raad iedereen aan niet meer te reageren!
Deze mevrouw heeft gespreksdivergerende cursussen (of misschien maar 1 in het kader van de bezuinigingen)gevolgd. Je moet daar niet in trappen.
Maar wat jammer dat er nog steeds geen antwoorden zijn gegeven op de vragen aan Aegon die er werkelijk toe doen: Waar en hoe investeerde Aegon met onze miljoenen?
De internationale aandelenmarkt deed het niet goed, maar er zijn zeker ook winsten geboekt. dat kun je overal nalezen.
6 Oktober, heb ik me laten vertellen door ingewijden, gaat Aegon met de billen bloot. Gasmasker meebrengen dus, ook makkelijk tegen rookgordijnen.

majesteit
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 sep 2005 14:58

Re: Geldzaken

Ongelezen bericht door majesteit »

Wat een wantrouwen Piet! Is dat ter compensatie van de grenzeloze naïviteit waarmee je je financiën beheert? De enige die ik hier het gesprek zie divergeren ben jij toch zeker zelf, met je ongefundeerde stelling dat ik voor Aegon zou werken.
Nogmaals, ik heb het gewoon niet zo op mensen die niet tegen hun verlies kunnen, en al helemaal niet als die mensen dat verlies op anderen proberen af te wentelen. Daarvoor hoef ik niet bij Aegon te werken.

Ons geld terug!
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 aug 2005 12:31

Re: Geldzaken

Ongelezen bericht door Ons geld terug! »

Jawel, daaar werk je wel! Vanavond zal ik eens wat vragen stellen!

majesteit
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 sep 2005 14:58

Re: Geldzaken

Ongelezen bericht door majesteit »

Nou Sing, ik ben uitermate benieuwd met wat voor vragen je gaat 'bewijzen' dat ik voor Aegon zou werken. Ga je me iets heel moeilijks over Aegon vragen, en als ik het dan goed heb, heb jij dan je bewijs?

En meneer/mevrouw Boggel, ik moet toegeven dat uw betoog goed in elkaar steekt. Vanuit een aantal sterke argumenten werkt u toe naar een waterdichte conclusie. Geen speld tussen te krijgen. En dat alles met een subtiele poëtische ondertoon. U bent de Shakespeare onder de aandelenleaseverliezers.

Gesloten