LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe word gecontroleert of de aandelen werkelijk zo gedaalt ?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
J.kluiter

Hoe word gecontroleert of de aandelen werkelijk zo gedaalt ?

Ongelezen bericht door J.kluiter »

Ik heb een sprintplan en die loopt af per 1 november.
Twaalfduizend guldens ingelegd en ik krijg nu 4,60 in Euro's terug.
Maar nu blijf ik naast de kater met een vraag zitten,wie controleert wat onze aandelen nu nog waard zijn?
Want ik vertrouw die hele spaarbeleg club niet.
Wie weet een antwoord?

peewee

Re: Hoe word gecontroleert of de aandelen werkelijk zo gedaalt ?

Ongelezen bericht door peewee »

Controle op de (koers)waarde van het Aegon Garantiefond is feitelijk niet mogelijk. Dit komt doordat dit een niet-beursgenoteerd beleggingsfonds is. De (koers)waarde wordt niet vermeld op de dagelijkse beurspagina in de kranten en op teletekst. Alleen Aegon Investment Management (de beheerder van dit fonds) weet de dagelijkse koerswaarde. De start(koers)waarde van een specifieke portefeuille van dit fonds is steeds euro.4,54 (= 10 gulden) geweest. Aangezien het fonds belegt in optieconstructies op de Europese, Amerikaans en en Japanse beursindex, heeft Spaarbeleg (en de deelnemer) de zekerheid dat de eindkoers na 5 jaar in ieder geval tenminste euro.4,54 per participaties is. De deelnemer schiet daar niets mee op, want middels de verkoop van de participaties wordt de lening afgelost. Uw verlies zit hem in de 60 maanden dat u rente betaalde (over de hoofdsom van de lening). Uw maandinleg was dus helemaal geen inleg, maar een rentebetaling.

Gesloten