LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
Don Quichote

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door Don Quichote »

Beste SpaarLeugen,

De rendementen die je schetst zijn op zich juist, maar deelnemers aan Koersplan stappen gespreid in doordat ze iedere maand iets aankopen. De werkelijke rendementen over 17 jaar zijn dus aanzienlijk lager omdat je maar een klein deel tegen die lage koersen van het begin hebt ingekocht. Dat scheelt een slok op een borrel.

BABS

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door BABS »

HELPPPPPPP

Ook ik heb Koesrplan van Spaarbeleg en ben het in 1994 aangegaan voor een periode van 15 jaar. Als het goed is loopt het in 2009 af. Ik heb in de tussentijd wel het bedrag verhoogd dit ivm toekomst voor studie kind. Maar nu ik dit allemaal lees begin ik me ook wel wat ongerust te maken en kan iemand mij zeggen wat ik nu het beste kan ondernemen. Er was destijds ook al negatief publiciteit over spaarbeleg en toen heeft een notaris/advocaat de boel doorgespit en kon iedereen zich zich aanmelden bij een soort van vereniging voor een klein bedrag die toezicht blijft houden over spaarbeleg koersplan. En kregen de mensen die zich daarbij hadden aangemeld een uitkering van destijds 300 gulden.

Kent iemand dit ook ?????

Babs

BABS

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door BABS »

Heb even alle berichten door ziten nemen en rest mij de volgende vraag:

Hoe gaat het afkopen in zijn werk want zit er na deze beirchten echt over te denken om dit te gaan doen. Brief schrijven is dat voldoende. Leg zelf nl ook al in vanaf 1994.

bvd Babs

SpaarLEUGEN

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door SpaarLEUGEN »

Don Quichote,

Wat je schrijft is inderdaad waar, het is maar om een indicatie te geven.
Spaarbeleg doet het consequent mooier voor dan het is.

BABS, die uitkering die jij bedoelt staat ook op je eigen overzicht en heet rendementuitkering. Je krijgt hem pas als het hele contract uitdient.

Afkopen gaat als volgt:
Stuur een briefje naar je tussenpersoon of rechtsreeks naar Spaarbeleg met de volgende inhoud:

Hierbij bericht ik u dat ik met ingang van heden de in ... (jaartal) aangegane Spaarbeleg overeenkomst met certificaatnummer ................wens te beëindigen door afkoop.

Hoogachtend,




Succes ermee

BABS

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door BABS »

Bedankt voor de info Spaarleugen ga dit ook zeker beeindigen. Ga vandaag nog een hrief sturen.

Babs

mariasu

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door mariasu »

Hallo Johan, ik voel me ook verraden. Ik zit vanaf 1991 bij Koersplan en had mij enige jaren geleden (5 of 5 jaar) het idee dat het niet goed zat, op het werk hier en daar gevraagd en als antwoord gekregen om af te kopen, toen zat ik nog te twijfelen, maar nu ik zoveel negatieve reacties hoor doe ik het meteen

synoname

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door synoname »

Hallo SpaarLeugen,

Heb hier een folder van Aegon Spaarbeleg voor mij liggen genaamd JaarEffect 2001-2002 van 8 mei 2002. Daarin staat o.a. de volgende zin over het AEGON Equity Fund:

Uiteindelijk heeft deze zogeheten 'regio-allocatie' weinig invloed gehad op het beleggingsresultaat van 2001. Dat bedroeg in 2001 -13,1%. Over de lange termijn blijft het AEGON Equity Fund zeer positief scoren. Zelfs als we het resultaat over 2001 meetellen is het gemiddeld rendement over de afgelopen vijf jaar 13,3%. Het gemiddeld historisch fondsrendement komt hiermee dan ook op 13%.

Dat is toch wel meer dan 10%..........

godfried
Berichten: 39
Lid geworden op: 31 mar 2004 22:36

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door godfried »

Kassa is op zoek naar mensen die 15 of 20 jaar geleden een spaarregeling zijn aangegaan met Spaarbeleg van Aegon. Het gaat dus niet om Sprintplan maar Spaarbeleg zelf. De minimum inleg was toen 50 gulden per maand. Er werden flinke bedragen genoemd, die na 10, 15 of 20 jaar zouden worden uitgekeerd. Wat is hier in de praktijk van terechtgekomen? Mail ons! Mail uw ervaringen [email protected]

Binnenkort openen wij een eigen website toegespitst op KOERSPLAN
Godfried, Santygo (Rene), Johan.

SpaarLEUGEN

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door SpaarLEUGEN »

Synoname,

Dat hoge gemiddelde historische rendement is gewoon een grote leugen van Spaarbeleg en van AEGON.

Voor 1987 bestond het AEGON Equity Fund nog niet eens.
Waar blijkt dat uit?

Ten eerste: Ik heb een overzicht van de koersontwikkeling PER MAAND van het Equity Fund van Spaarbeleg zelf ontvangen en dat begint niet eens voor 1987!!!

Ten tweede: kijk maar op de site www.aegon.nl

Het derde argument noem ik pas als ik mijn geld van Spaarbeleg terug heb.

Het is niet voor niets dat ik me SpaarLEUGEN noem.

Met vriendelijke groet,

SpaarLEUGEN

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door santygo »

Beste spaarLEUGEN,
Niet geheimzinnig doen, gewoon alles met naam en toenaam noemen is alleen maar informatief voor alle lezers. Voor Spaarbeleg maakt het niet uit wat jij wel of niet weet of denkt te weten.
De arrogantie zit daar heel erg hoog.
Van mij wisten ze al lang voordat ik afkocht wat ze aan mij hadden en van mij te verwachten hadden. Je hebt mijn en onze brieven aan Spaarbeleg zelf gelezen. Desondanks heb ik mijn geld binnen een week uitbetaald gekregen.

Gr. René

PVB

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door PVB »

Ook ik voel me zwaar getild voor ca. € 1100,- door Spaarbeleg/Aegon maar wil ook nog eens de aandacht vestigen op de tussenpersonen die een zeer dubieuze en laakbare rol hebben gespeeld. In mijn geval was dat ene Sandra Glasbergen-Leeman uit Eindhoven die alleen het mooie, veelbelovennde Aegon praatje napapagaaide en geen woord vuil maakte aan de kosten die eraan verbonden waren.

Ik vind het onbegrijpelijk dat dit bedrijf nog bestaat en dus de kans krijgt om nog meer mensen te duperen. Blijkbaar is om onbegrijpelijke reden hun imago niet geschaad! Het zou me een lief ding waard zijn als het mogelijk was om ze zodanig de grond in te boren dat ze van de aardbodem verdwijnen maar dat zal helaas wel niet gebeuren. Ik houd me wel aanbevolen voor suggesties in die richting!

Heb gisteren overigens mijn verlies maar genomen en Koersplan opgezegd maar nog niets van hun kant vernomen.

Weet iemand me te vervallen of hun MixPlan ook zo'n rampproduct is? Ik dacht dat dit plan in ieder geval de inleg aan het einde van de looptijd garandeert maar kan dat niet in mijn papieren terugvinden. Het lijkt er op dat slechte informatie beleid is bij Spaarbeleg.
Ik zal niet nalaten om Spaarbeleg zoveel en zo breed mogelijk, m.i. terecht, als een stelletje witte-boorden criminelen af te schilderen!

BABS

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door BABS »

Weet iemand misschien die ervaring heeft met het afkopen van Spaarbeleg Koersplan hoe lang het ongeveer gaat duren voor het hele zaakje afgewikkeld is? Ik wil er nl zelf ook zo snel mogelijk van af naar als dit negatieve nieuws over hen. Heb nl gister me brief gepost voor het afkopen.

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door santygo »

BABS,
Mij wilden ze blijkbaar erg graag kwijt want ik had mijn geld al na 5 dagen. Ik weet echter van andere mensen dat het tot 8 weken kan duren tot het geld op je rekening staat.

voordekids?

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door voordekids? »

eindelijk het afkoop formulier is binnen, na 2 x bellen. postdatum 6 jan 05! vandaag is het toch 13 jan 05 ?? inleg werd wel snel afgeschreven.
allerlei geouwe* in de brief over de belastingdienst en voorschot opnemen, rendementsuitkering, je geld anders beleggen etc etc
heeft me sinds 95 € 1600`gekost en dat voor de kids, dus GEEN praatjes makers meer over de vloer.

IK BEN ER EINDELIJK VANAF :D :D :D

godfried
Berichten: 39
Lid geworden op: 31 mar 2004 22:36

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door godfried »

IK BEN ER EINDELIJK VANAF
Ik dus ook maar dan toch niet zonder slag of stoot.
Als ik door eigen schuld €1600 kwijt ben is dat stom.
Als iemand €1600 van mij ontvreemd ga ik naar de politie en doe aangifte van diefstal.
Als iemand mij zwaar misleid en volkomen op het verkeerde been helpt en daardoor mij €1600 lichter maakt ga ik ook iets ondernemen.
Ik sta per slot van rekening (zoals velen van u) voor elke euro dagelijks te werken
Lees binnenkort verder op de nieuwe website (incl. forum) van ons.
Adres komt spoedig

lotje
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jan 2005 20:56

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door lotje »

Hallo allemaal

Vanavond heb ik eindelijk een brief
geschreven naar Aegon om mijn Koersplan
af te kopen. Vorigjaar ben ik al benadeeld
door Sprintplan 6000 euro. Ik betaal al 11 jaar
65 euro in de maand en wil nu mijn geld
ik laat het jullie weten als ik het heb :evil: :evil: :evil:

Babs

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door Babs »

Kreeg ook vandaag een belletje van Spaarbeleg heb eergister me brief aan hen toegestuurd krijg nu papieren thuisgestuurd die ik dan weer moet retour sturen naar hen en dan gaan ze de zaak voortzetten zeggen ze dus afwachten maar. Kan niet wachten !!!

spaarbedrog
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2005 23:56

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door spaarbedrog »

Hallo lotgenoten,

Bedankt voor alle info en al jullie bijdragen.

Na 8 jaar draai ik de geldkraan voor Aegon ook dicht. Afkopen dus.

Ik deed mee met Koersplan met de minimale inleg, dus mijn schade is niet zo groot. Mijn kwaadheid is er niet minder om.

Walgelijke misleiding !

Babs

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door Babs »

Heb vandaag me afkooppapieren ontvangen.
Nu lees ik alleen een zinnetje erop :
Verklaart dat hij/zij Spaarbeleg Kas NV ten volle vrijwaart voor elke schade, voortvloeiend uit de betaling op deze overeenkomst.

Nu lees ik ook bij een paar forum lezers dat zij dit niet ondertekend hebben. Maar hoe kan dit ???? De zaak word anders toch niet afgehandeld neem ik aan als je deze niet ondertekend. Hoor graag de reacties hierop. :roll:

Babs

uitkoersplan

Re: Koersplan Spaarbeleg, ergernis over jaaroverzicht

Ongelezen bericht door uitkoersplan »

Babs

Gewoon de brief overtikken zonder die bewuste regel.

succes.

Gesloten