LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] koersplan

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
johanmulder
Berichten: 199
Lid geworden op: 25 feb 2004 16:38

koersplan

Ongelezen bericht door johanmulder »

Koersplan naar de Vara om 19.00 uur op 22 Januari op Ned.3 KASSA.

Babs

Re: koersplan

Ongelezen bericht door Babs »

Ik ga zeker kijken want ben erg nieuwsgierig. Blij dat er nu eens veel aandacht aan besteed wordt. :D

de argwanende consument
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jan 2005 10:15

Re: koersplan

Ongelezen bericht door de argwanende consument »

jammer, jammer gemist.
Is er ook echt wat nuttigs behandeld of is ook kassa opgenomen in de complottheorie

Ik hoor graag wat er echt relevant behandeld is en wat er voor actie wordt ondernomen / zou kunnen worden ondernomen

godfried
Berichten: 39
Lid geworden op: 31 mar 2004 22:36

Re: koersplan

Ongelezen bericht door godfried »

Is er ook echt wat nuttigs behandeld of is ook kassa opgenomen in de complottheorie
Je vergist je in de datum !!! De uitzending is vanavond om 19.00 uur ned.3
[/quote]

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: koersplan

Ongelezen bericht door santygo »

Hoi stuk argwaan,
Die uitzending is pas vanavond, Je hebt dus nog alle gelegenheid om te kijken!!
GR. rené

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: koersplan

Ongelezen bericht door santygo »

haha, te laat.
Godfried, tot vanavond.

HermanW

Re: koersplan

Ongelezen bericht door HermanW »

Beste medegedupeerden,

Ik hoorde van een kennis dat de uitzending van kassa a.s. zaterdag wordt herhaald (29-01-2005). De tijd weet ik niet, let hier dus even op als je de uitzending nog wilt zien.

Ik zelf denk dat ik nu toch maar ga afkopen want ik heb niet veel zin meer in de al jaren durende spanningen met aegon.
Ik heb n.l. een W.A.O. uitkering en hoopte op mijn 65e een mooie aanvulling op mijn pensioen te verkrijgen, mijn vrouw is nu verplicht te werken om rond te komen. Je kunt dus wel begrijpen dat ik goed baal van de Aegon. Ik heb mijn Aegon spaarbeleg renterekening ook opgeheven.


Ik heb de site koersplandewegkwijt bekeken en vindt het een pluimpje waard dat er mensen zijn die er wel verstand van hebben zijn die ons simpele zielen willen helpen. [/b]Alle lof Johan en helpers[/b]

HermanW

Re: koersplan

Ongelezen bericht door HermanW »

Beste medegedupeerden,


Ik heb de site koersplan de weg kwijt bezocht, maar vond de berekeningen erg ingewikkeld voor een simpele leek.
Ik ben er dan ook niet uit gekomen.
Mijn tot 01-01-2005 ingelegde premie is 3857 euro en heb 6,4437 beleggingseenheden.
De ingangsdatum is 31-12-1993, en de einddatum 31-12-2005, ik heb dus nog 9 jaar te gaan. Ik leg nu per maand 34,03 euro in.

Is er iemand die mij kan adviseren of het verstandig is om af te kopen of niet?

Mijn Mailadres is [email protected]

zie ook mijn eerdere mail onder HermanW. De herhaling is om 14.40 u.

HermanW

Re: koersplan

Ongelezen bericht door HermanW »

Beste gedupeerden,

Ik ben van plan deze brief te sturen naar Aegon, ik ben benieuwd hoe het verder afloopt, ik ga zeker deelnemen aan een van de rechtzaken.





Betreft: Koersplan met polisnummer:

Geachte mevrouw, meneer,

Met deze brief eis ik, in afwachting van de gerechtelijke uitspraak, onmiddellijke ontbinding van de Koersplan overeenkomst met bovengenoemd polisnummer. Op grond van misleiding is de overeenkomst nietig. Derhalve eis ik het ongedaan maken van de overeenkomst met terugwerkende kracht tot de dag van aanvang van de overeenkomst. In het verlengde hiervan eis ik restitutie van de betaalde premies vermeerderd met de wettelijke rente.

De misleiding betreft de volgende punten:

1. In de door Spaarbeleg gevoerde advertenties en brochures ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst zijn voorbeeldkapitalen gebruikt zonder rekening te houden met de bijkomende kosten. Deze kosten betreffen: overlijdensrisicopremie, administratiekosten, beleggingskosten en beheerkosten. Hierdoor kwam Koersplan en haar brochures, advertenties en offertes ten onrechte tot veel hogere eindkapitalen dan daadwerkelijk verwacht konden worden. Op grond van de zorgplicht had Spaarbeleg mij uitdrukkelijk op deze afwijkende berekeningswijze moeten attenderen en een eindkapitaal na kosten moeten voorleggen of op zijn minst moeten aangeven dat van de eindkapitalen nog kosten zouden worden ingehouden. Door dit niet te doen heeft u mij misleid bij het tot stand komen van de overeenkomst.

2. In uw brochures gaf u indertijd een verklaring betreffende de hogere eindkapitalen van Koersplan ten opzichte van de concurrenten. Hierbij noemt u in uw brochures onder andere het ontbreken van dure kantoren en de langdurige beleggingsexpertise van Aegon. Nergens ben ik erop gewezen dat van de eindkapitalen nog de kosten moesten worden afgetrokken en dat de hoge rendementen waren gebaseerd op een rendement na aftrek van alle poliskosten. De door u gehanteerde rendementen waren daarom zondermeer misleidend.

3. De door u gehanteerde voorbeeldrendementen in de brochures konden nooit op alle deelnemers van toepassing zijn aangezien voor iedere individuele deelnemer een aparte overlijdensrisicopremie van toepassing blijkt te zijn. Daardoor is een misleidend beeld ontstaan.

4. In het begeleidende schrijven dat u mij stuurde bij de Koersplan overeenkomst wordt een toelichting gegeven op de prognose eindkapitalen die op de polis vermeld staan. In uw begeleidend schrijven is uitdrukkelijk opgenomen dat de kapitalen zijn berekend na aftrek van alle kosten. Hier had moeten staan voor aftrek van alle kosten. Uw woordgebruik is misleidend geweest.

5. Op grond van de gedragscode voor het Spaarkasbedrijf had u de overlijdensrisicopremie expliciet op de Koersplan overeenkomst moeten vermelden. Door het toesturen van het prospectus met daarin de gedragscode heeft u zich verplicht zich aan de voorgeschreven regels te houden. Door de overlijdensrisicopremie niet te vermelden op de overeenkomst heeft u de door uzelf onderschreven gedragscode niet toegepast en willens en wetens mij als deelnemer foutief voorgelicht.

6. Het enige document waarin iets over een overlijdensrisicopremie is terug te vinden zijn de Algemene Voorwaarden. Door uw misleidende wijze van communiceren in brochures en advertenties kunt u zich niet meer beroepen op dit onderdeel van de Algemene Voorwaarden bij het in mindering brengen van een overlijdensrisicopremie op de inleg, aangezien u in de verdere communicatie een andere product voorspiegelt waarbij geen rekening wordt gehouden met een overlijdensrisicopremie.

7. Op grond van de Algemene Voorwaarden is er sprake van één Koersplan overeenkomst. U kunt zich dan ook niet beroepen op het bestaan van een tweetal losstaande producten zijnde een spaarkasovereenkomst en een overlijdensrisicoverzekering. De door u afgegeven prognoses hadden betrekking op het Koersplan product als geheel, zoals gedefinieerd in de Algemene Voorwaarden. Bij de prognoses had u derhalve u rekening moeten houden met de inhouding van een overlijdensrisicopremie. Dit heeft u niet gedaan.

Ik vertrouw erop dat u de overeenkomst, in afwachting van de gerechtelijke uitspraak, op grond van voorgaande punten ontbindt. U kunt de betaalde premies vermeerderd met de wettelijke rente overmaken op rekeningnummer 32.37.06.738 ten name van H.Wortelboer te Oldekerk.

Het ontbinden van deze overeenkomst zal U echter niet vrijwaren voor elke schade, voortvloeiend uit de ontbinding van deze overeenkomst.

Hoogachtend,






Kopie naar: Tros Radar, Stichting Spaardersbelangen, Stichting gedupeerden Koersplan, Stichting koersplan de weg kwijt,Vara Kassa, D.A.S rechtsbijstand.

Kanters
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2005 15:28

Re: koersplan

Ongelezen bericht door Kanters »

Ook ik ben de boot ingegaan voor ongeveer 4000 euro vandaag heb ik de maandelijkse betaling direct stopgezet. Nu hoor ik om mij heen en dat hoorde ik ook van mijn bankadviseur om het af te kopen omdat ik nog tot 2018 moet. Maar ik vraag mezelf af als ik het afkoop ben ik dan ook mijn rechten kwijt als er een proces komt?En spaarbeleg zou (en dat kan nog wel jaren duren) het verliezen Heb ik dan nog recht van spreken van een schadevergoeding over de jaren dat ik nog wel bij hun was

henk

Gast

Re: koersplan

Ongelezen bericht door Gast »

Wat wil je dan Henk, nog tot 2018 betalen? Afkopen en zo SNEL mogelijk...

Maar ik vraag mezelf af als ik het afkoop ben ik dan ook mijn rechten kwijt als er een proces komt?En spaarbeleg zou (en dat kan nog wel jaren duren) het verliezen.......

Ja, jaren en jaren.............en jaren...

Lakie

Re: koersplan

Ongelezen bericht door Lakie »

Pffff sorry hoor maar volgens mij is iedereen elkaar nu vreselijk aan het op naaien!!! Kijk naar de aandelen (RISICO) en is nu paar jaar slechter gegaan en in het contract van KOERSPLAN staat duidelijk dat er risicopremie en kosten van je inleg afgaan. Bij dit product raak je heus niet in de MIN het is iets voor de langere termijn en ook in de hoop dat de aanelen opkrabbelen natuurlijk! Zelf baal ik ook maar blijf wel realistisch want eerst DEXIA oke dat zit niet goed en nu dit weer nee mensen maak elkaar nou niet gek!!!!!!

Babs

Re: koersplan

Ongelezen bericht door Babs »

Nee niet in de Min maar wel VET verlies.

:twisted: :twisted:

wessel

Re: koersplan

Ongelezen bericht door wessel »

Op koersplan de weg kwijt staat dat je een zin moet doorstrepen en dat je dan nog steeds mee kunt doen als er een rechtzaak wordt gestart en dat je niet al je rechten kwijt bent.

maartenkoning

Re: koersplan

Ongelezen bericht door maartenkoning »

wie de kassa-aflevering op de vara-tv heeft gemist kan het programma alsnog zien op www.uitzendinggemist.nl
andere aanrader: koersplandewegkwijt.nl

johanmulder
Berichten: 199
Lid geworden op: 25 feb 2004 16:38

Re: koersplan

Ongelezen bericht door johanmulder »

lakie,
Na 10 jaar koersplan stond ik 20% in de min. Mensen die vanaf 1990 twaalf jaar gespaard hadden kregen hun inleg, soms vermeerderd met 1% rendement. Weet je wat je hiermee in 12 jaar hebt weggegooid aan inflatie en rentederving. Echt heel veel!
Johan Mulder.

Gesloten