LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] koersplan

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
evrijswi

koersplan

Ongelezen bericht door evrijswi »

Ook ik ben misschien slachtoffer van Aegon.
Mijn partner en ik hebben beide een koersplan, waarvan er een in 2009 en een in 2011 afloopt.

Ik ben van plan het koersplan welke tot 2011 loopt, af te kopen. Wie kan mij hiervoer adviseren en vertellen hoe ik e.e.a. moet berekenen, zodat ik weet wat ik netto overhoud.

Dank alvast

molly

Re: koersplan

Ongelezen bericht door molly »

ga eerst wachtwoord aanvragen bij spaarbeleg, dan kan je inloggen . dan kan jezo de actuele waarde zien

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: koersplan

Ongelezen bericht door santygo »


four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: koersplan

Ongelezen bericht door four-eyes »

Ik vind 75 euro registratiekosten voor Koersplandewegkwijt bijzonder hoog. Ik heb geen zin om nog meer geld kwijt te raken!

four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: koersplan

Ongelezen bericht door four-eyes »

Ik ben van plan om mijn Koersplan-overeenkomst (aangegaan 1995, aflopend 2010) af te kopen. Ik wil Aegon/Spaarbeleg niet overal de schuld van geven, want zij kunnen het ook niet helpen dat het beursklimaat slecht is de laatste jaren. Ik wist dat het om een belegging ging, dus daar moet je niet over zeuren, vind ik. Wel vind ik die verplichte overlijdensrisicoverzekering niet deugen. Afijn, ik wil niet langer geld storten in een bodemloze put.
Wat kan ik verwachten? Boete? Zoals ik elders las of ging dat over Sprintplan? Repercussies van de belasting?

four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: koersplan

Ongelezen bericht door four-eyes »

Intussen ben ik bij het belastingkantoor geweest. Ooit heb ik op dit forum gelezen dat als de afkoopwaarde lager is dan de inleg dat je geen belasting hoeft te betalen.
Nou, das war einmahl. In het ouwe belastingstelsel gold die regel, heb ik mij vanmiddag laten vertellen. Maar sinds het nieuwe belastingstelsel zijn intrede heeft gedaan, in 2001, geldt deze regel niet meer. Zodra je Koersplan afkoopt, vervalt de fiscale vrijstelling, en moet je de som opgeven in box 3 en belasting betalen.
Dus ik moet me nog 's goed op mijn hoofd krabben. Afkopen of niet afkopen?

w.romani

Re: koersplan

Ongelezen bericht door w.romani »

gewoon opbellen naar aegon dat je een afkoopformulier moet hebben met de afkoopwaarde. deze is meestal stukken lager dan je inleg.waarde is de koers van 1 april maal het aantal participaties,wat je allemaal kunt vragen aan de telefoniste.goede tip; ga naar de site van spaarbeleg ,ga naar contact en vul je telefoonno in,dan bellen ze je gratis.meestal lever je 15 tot 28 procent in op je inleg. mijn advies gelijk alles afkopen.

w.r

Re: koersplan

Ongelezen bericht door w.r »

niet de schuld van spaarbeleg,kom nou, het zijn de grootste boeven die er rond lopen.en wat de belasting betreft,je betaalt alleen bel, over je rendement, en dat is er niet. je betaalt alleen in box 3 als je spaargeld boven de 20000 euro uitkomt,dat is dan vermogen waar belasting over moet worden betaalt.

w.r

Re: koersplan

Ongelezen bericht door w.r »

misschien slachtoffer. je bent al slachtoffer en niet zo weinig ook!

dora.

Re: koersplan

Ongelezen bericht door dora. »

Mijn man en ik hebben gereageerd op koersplan.
Inmiddels hebben wij koersplan afgekocht, toch willen wij graag meedoen voor een eventuele procedure.
Deze heb ik ook gemaild, maar per ongeluk spaarplan in plaats van koersplan vermeld.
We kregen een mail dat ze voor ons niets meer kunnen doen.
Ik heb meteen terug gemaild dat het een vergissing was, en het formulier ingevuld terug gestuurd met de post.Ook hebben we gemaild maar geen reactie.Binnen tien dagen moeten we € 75.00 overmaken,maar ik weet niet of dit nog zin heeft.
Als ik geen reactie krijg zie ik van verdere deelname af.
Graag uw mening.
Met vriendelijke groeten.

Bruinvis

Re: koersplan

Ongelezen bericht door Bruinvis »

Je kunt altijd vrijwillig lid worden van de stichting.
Ze hebben het echter heel druk omdat er honderden formulieren onvolledig zijn toegezonden. Om dat allemaal weer recht te trekken gaat er onnodig veel tijd verloren.
Wil je kans maken op (een deel van je) geld terug kan je lid worden. Het hoeft niet maar, samen staan we sterker.

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: koersplan

Ongelezen bericht door santygo »

Dora,
Je kunt nog steeds een nieuw registratieformulier sturen, 75 euro overmaken en dan komt alles vanzelf goed.
Inderdaad wel graag volledig en leesbaar invullen, misschien een aanvullend briefje erbij omdat de eerste poging mislukte.

Het is inderdaad zo dat we ontzettend veel werk hebben met onvolledig of onleesbaar ingevulde formulieren, dat levert administratief een flinke achterstand op, want je moet dus iedereen gaan bellen.

Gezien dat we in drie weken tijd ongeveer 5000 formulieren binnenkregen, kan iedereen zich wel voorstellen hoe veel werk we hebben.

Gr. René

dinhar
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 sep 2004 23:55

Re: koersplan

Ongelezen bericht door dinhar »

Ook ik probeer koersplan af te kopen. Maar ik heb half februari opgezegd en koersplan doet er alles aan om zo lang mogelijk alles te vertragen. Heb allang voldaan aan alle eisen maar nu nog steeds geen uitkering van koersplan gehad. Ik baal hier vreselijk van en overweeg om een invorderingprocerdure te starten. Wat is wijsheid ik weet het niet meer. Heb ook al mijn formulier ingestuurd bij koersplandewegkwijt maar nog steeds niets gehoord. Nu ik lees dat er zoveel binnengekomen is begrijp ik waarom ik niets hoor. Maar ik maak me inmiddels behoorlijk kwaad.

dinhar
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 sep 2004 23:55

Re: koersplan

Ongelezen bericht door dinhar »

Niet kwaad op koersplan de wegkwijt maar op koersplan zelf natuurlijk.
Ook heb ik mijn bijdrage gestort van 75 euro. Ik begrijp dat er kosten gemaakt moeten worden voordat er resultaat kan komen. Ik hoop dat koersplandewegkwijt nog iets voor elkaar krijgt. Volgens mij zijn ze op de goede weg.

dinhar
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 sep 2004 23:55

Re: koersplan

Ongelezen bericht door dinhar »

Oh ja kreeg vandaag nog bericht van de tussenpersoon. Die was natuurlijk allang niet meer in dienst. Die had ik in november al een kopie van mijn brief gezonden. Die kwam natuurlijk alleen maar als er wat af te sluiten viel.

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: koersplan

Ongelezen bericht door santygo »

Dinhar,

Wanneer ingestuurd, al betaald, volledig ingevuld,
je ligt misschien nog op de grote stapel van mensen die gebeld moeten worden voor aanvullende info.

Voorbeeld van een veelgemaakte fout:

vrouwtje heeft een overeenkomst, vult formulier in op haar eigen (meisjes)naam met haar eigen (giro)rekeningnummer.
Vervolgens betaalt mannetje vanaf zijn bankrekening die op zijn (mannetjes) naam staat.

Hoe denk je dat ik dat nog met elkaar kan combineren?

Is maar een voorbeeld van de vele fouten die mensen maken, maar wat mij onvoorstelbaar veel werk bezorgt.

Gr. René

dinhar
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 sep 2004 23:55

Re: koersplan

Ongelezen bericht door dinhar »

Hoi Rene,

Ik begrijp volkomen dat het razend druk moet zijn om alles uit te zoeken. Wat ik me afvraag: als alles klopt: formulier netjes ingevuld, bedrag overgemaakt Naam moet overeenstemmen, wordt ik dan nog opgenomen in de groep die nu in "gesprek"is met aegon?

Nog een aanvulling op mijn verhaal: Toen ik op wilde zeggen verwees Aegon zelfs nog naar de tussenpersoon. Daar moest ik eerst maar contact mee opnemen en die was allang niet meer in dienst!! Alweer een poging om te vertragen. Nu heb ik een enorme hekel aan tussenpersonen, ik regel eigenlijk altijd alles zelf maar nu kon ik niet echt om die man heen. Dus ik heb een opzegbrief geschreven en een kopie aan de tussenpersoon gestuurd die dus na dik 4 maanden reaktie gaf dat hij niet meer in dienst was en me moest wenden tot de Aegon.
Ik heb nu inmiddels 2 koersplannen opgezegd en 1 loopt er nog. Maar nog dik anderhalf jaar is die afgelopen. DUs die heb ik nu nog maar door laten lopen.

Ik ben erg benieuwd wat er nu gaat gebeuren en hoe het af gaat lopen. Maar ik heb goede hoop. Want we zijn echt misleid. Als ik alles had geweten was ik er echt niet aan begonnen. Wat ik me ook nog afvraag:heeft het nog zin om aangifte te doen? Ik lees dat veel mensen dit hebben gedaan.

groetjes
Dinhar

Gesloten