LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] RENDEMENTEN 1998 / 1999 SPRINTPLAN???

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
singsing
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 feb 2005 18:39

RENDEMENTEN 1998 / 1999 SPRINTPLAN???

Ongelezen bericht door singsing »

Wat is er toch aan de hand met de wereldwijde behaalde rendementen
van in 1998 ( + 29,85%) en 1999 ( + 24,74%)? Wat hebben wij hier van
gemerkt? Waar is dat gebleven? Waar zijn de dividenduitkeringen gebleven? Iemand iets van gemerkt?
Hoe hebben de BELEGGINGSEXPERTS VAN AEGON (pppppppppffffffffffft)
onze ingelegde gelden bewaakt? Hoe hebben de AEGON EXPERTS onze
afgepakte gelden construktueel vastgeklikt? Nee AEGON, op allerlei manieren gaan jullie nat, een schande van ongekende omvang!

Wij gaan net zo lang door tot alles is terugbetaald!!!!!!

Holland67
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 aug 2005 06:40

Re: RENDEMENTEN 1998 / 1999 SPRINTPLAN???

Ongelezen bericht door Holland67 »

Ik vind dat je nog al kabaal maakt. Indien je dezelfde grote mond had gehad bij het aflsuiten geloof ik niet dat het zo ver was gekomen.

De waarheid is dat je gegokt hebt en je hebt verloren en dat je nu met alle macht j vergokte geld terug wil is heel iets anders als de soms schrijnende verhalen.

Ik lees bij jou tot nu toe nog geenenkele reden waarom Aegon geld aan je zou terug moeten geven...

cornelia88
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 jun 2005 23:02

Re: RENDEMENTEN 1998 / 1999 SPRINTPLAN???

Ongelezen bericht door cornelia88 »

Misschien dat de Sing net als alle andere 100duizend mensen in de veronderstelling was, dat hij spaarde?

singsing
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 feb 2005 18:39

Re: RENDEMENTEN 1998 / 1999 SPRINTPLAN???

Ongelezen bericht door singsing »

Aan Holland67, de surrogaat AEGONNER, het kabaal waar jij het over hebt wordt alleen maar heviger, de geruchtenstroom over de politieke
bijbaantjes vallen langzaam maar zeker op zijn plaats, het zal straks
snel bergafwaarts gaan met jouw AEGON, en dat is maar goed ook!

En hoezo gokken? Is AEGON een goktent dan? Ugh!

Statist
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 aug 2005 12:14

Re: RENDEMENTEN 1998 / 1999 SPRINTPLAN???

Ongelezen bericht door Statist »

Nou Holland67, trek het je maar niet aan wat singsing schrijft. Elke keer als iemand het niet 100% met hem eens is, dan krijgt die persoon van singsing het predikaat AEGON-worm.

Ik heb hem ook gekregen, nadat ik gemeld had, dat het equidity fund (koersplan) fors gestegen is sinds 1-4-05 (Nu al met ongeveer 12%). Tel uit je winst.

Tja, ik heb me ook lekker laten maken in het verleden. Mezelf rijk gerekend. Was me wel duidelijk dat het beleggen betrof en over de lange termijn geven beleggingen toch grotere rendementen dan spaarrekeningen. Ik geef AEGON dan ook niet de schuld van het tegenvallend beursklimaat.

Sprintplan vond ik een veel te groot risico, dus daar ben ik niet ingestapt.

singsing
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 feb 2005 18:39

Re: RENDEMENTEN 1998 / 1999 SPRINTPLAN???

Ongelezen bericht door singsing »

Niemand hoeft het met mij eens te zijn, slechts 109.999 anderen zijn
immers ook zwaar besodemieterd door AEGON, wat jullie er telkens toe beweegt om AEGON in het zonnetje te zetten begrijp ik werkelijk niet, dat zonnetje zal trouwens wel snel een flinke wolk te verduren krijgen en ook begrijp ik niet wat juliie op deze site doen, al denk ik dat de diverse aliassen Holland67 en Statist gewoon een en dezelfde zijn.
Voor jullie indicatie kan ik melden dat het mij totaal niet interesseert hoe lang, wat, op welke manier enz. enz ik mijn geld terug krijg maar ga
net zolang door dat ik het heb, basta & ugh!

Vindt het wel weer prettig dat er weer eens vuur en vlam komt op deze site, kom op gedupeerden, reageren!!

singsing
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 feb 2005 18:39

Re: RENDEMENTEN 1998 / 1999 SPRINTPLAN???

Ongelezen bericht door singsing »

Kan Statist eens een staat maken wat er is aangekocht door het AEGON
SPRINTPLAN vanaf 1998? Wat de rendementen waren, wat er is gebeurd
met ons geld, waar de AEGON BELEGGINGSEXPERTS (ik burk van jullie)
waren? Hoe de beschermingsconstrukties eruit zagen? Show it!

cbrabu
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 aug 2004 01:25

Re: RENDEMENTEN 1998 / 1999 SPRINTPLAN???

Ongelezen bericht door cbrabu »

maken jullie je maar niet druk over de aegonfielen(dat zijn de vertegenwoordigers van aegon) op 5 oktober gaat de rechtbank uitspraak doen! zelf wereldwijd volgen gedupeerden de gang van zaken.

Statist
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 aug 2005 12:14

Re: RENDEMENTEN 1998 / 1999 SPRINTPLAN???

Ongelezen bericht door Statist »

Sorry SingSing, ik was een koersplanner en sinds enkele maanden ben ik een ex-koersplanner.

Ik heb me niet zo verdiept in Sprintplan aangezien het te risicovol was naar mijn mening, zo beleggen met geleend geld.

singsing
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 feb 2005 18:39

Re: RENDEMENTEN 1998 / 1999 SPRINTPLAN???

Ongelezen bericht door singsing »

Dus Statist, 110.000 hebben een totaal andere mening dan die van jou
maar waarom beschuldig je mij van een grote mond en van Popie Jopie-
gedrag, weet jij wel hoe het voelt na 5 jaar sparen nix terug te krijgen,
dat niets klopt van wat AEGON beweerd en dat koersplan een geheel andere opzet heeft (jullie zijn trouwens ook besodemieterd).
Wil je trouwens en s.v.p. een staat maken wat jij nou verdiend hebt
aan AEGON'S KOERSPLAN, doe het eens dan zal ik voor jou even haarfijn
de rendementen presenteren over die jaren, je zal verbaast zijn Statist!

En begrijp ik nog steeds niet waarom jij, uitgerekend jij, nota bene een
ex Koersplanner ons af moet stoppen, wij van de SingSing laten ons niet
stoppen, jaaaaaaaaaaaaaaaaa, dan pas als wij ALLES terug hebben!

INLEG + RENTE + RENTE OVER RENTE!

AEGON, GEEF ONS GELD TERUG!!

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: RENDEMENTEN 1998 / 1999 SPRINTPLAN???

Ongelezen bericht door peewee »

Bij een aandelenleaseproduct, zoals het SprintPlan, speelt het aspect van een tegenvallende beursklimaat GEEN ENKELE ROL. Het SprintPlan belegt immers in het Aegon Garantiefonds, een garantiebelegging., waarop dalende koersen geen invloed hebben.
Veel belangrijker is dat bij het SprintPlan de deelnemers GEEN SCHIJN VAN KANS HADDEN OM OOK MAAR EEN CENT RENDEMENT TE MAKEN, als gevolg van de 8,3% rente over de lening.
Zoals terecht wordt opgemerkt op de pagina IN HET NIEUWS op www.sprintplanclaim.nl de verliezen van alle deelnemers tezamen staan precies in spiegelbeeld met de omzet die Spaarbeleg maakte met het SprintPlan. Namelijk ruim 600 miljoen EURO. Pas wanneer een zeer aanzienlijk deel van deze 600 MIlJOEN EURO terugvloeit naar de deelnemers wordt hierin enig recht gedaan.

Ons geld terug!
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 aug 2005 12:31

Re: RENDEMENTEN 1998 / 1999 SPRINTPLAN???

Ongelezen bericht door Ons geld terug! »

Wat zit er dan precies in dat Garantiefonds? Wie o wie kan ons dat
vertellen?

singsing
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 feb 2005 18:39

Re: RENDEMENTEN 1998 / 1999 SPRINTPLAN???

Ongelezen bericht door singsing »

PeeWee, wil jij eens kijken bij de stichting GESP, bij het document van
AEGON aan GESP van 27 / 06 / 2003, hierin verklaard AEGON wel degelijk
dat het beursklimaat er debet aan is geweest, met alle respect is dit weer typisch zo'n AEGON-antwoord, wat mij betreft doen ze maar wat, ze fladderen met iedere vraag mee en zeggen wat ze het beste uit komt!
Trouwens, wat is de betekenis van het woord GARANTIEWAARDE, in 1998 / 1999 sond dit woord echt niet in de Dikke van Dale, dus hoe konden leken dat weten, ik geef toe, mooi gevonden, klinkt safe maar is in feite een heel erg smerig AEGON-uitvinding!
PeeWee, ik ben trots op je strijdlust! Go on man!

AEGON, JIJ SCHEVE SCHAATS VAN NEDERLAND, GEEF ONS GELD TERUG!

check
Berichten: 96
Lid geworden op: 15 feb 2005 12:37

Re: RENDEMENTEN 1998 / 1999 SPRINTPLAN???

Ongelezen bericht door check »

Peewee,

Tot mijn genoegen zie ik dat je tot het inzicht bent gekomen, dat het tegenvallende beursklimaat geen enkele rol speelt bij de waarde-ontwikkeling van het sprintplan, al is het beter te spreken van "geen enkele rol had mogen spelen", want door wat singsing terecht manupilaties noemt, is dat bij vrijwel alle in 2000 en 2001 gestarte portefeuilles wel het geval geweest.

Voortbordurend op dit inzicht, moet je toch tot de conclusie komen, dat de volgende uitleg op www.sprintplanclaim.nl van het Sprintplan niet juist is: "Zo'n clickfonds belegt in aandelen of in een aandelenindex, waarbij het neerwaartse koersrisico (koersen kunnen immers stijgen en dalen) van de aandelenbelegging door middel van opties wordt afgedekt. De opties vormen een verzekering tegen koersdaling, maar de kosten ervan komen uiteraard voor rekening van de beleggers in zo'n clickfonds (de SprintPlandeelnemers!)". Howel er nog wel zulke clicfondsen zullen bestaan, behoort het Sprintplan daar niet toe en kan deze uitleg niet op dit plan slaan.

Overigens is er wel een, zij het gering aantal deelnemers, dat in 1999 en 2000 hun participaties met winst heeft verkocht; de aantallen moeten in de jaarverslagen te vinden zijn.

Voorts heb ik de door jou genoemde pagina "In het Nieuws" bekeken en ook die geeft mij weinig vertrouwen in de deskundigheid van de medewerkers van Consument & Geldzaken. Ook hier de onjuiste mededeling dat niemand ook maar iets aan het Sprintplan verdiend kan hebben, alsmede dat Spaarbeleg naar schatting 600 miljoen euro aan rente- en beheersprovisie zou hebben verdiend aan het aandelenleaseproduct Sprintplan. Het schatten van die winst aan de hand van de publicaties van Spaarbeleg, lijkt me een onmogelijke opgave en jij hebt daar wijselijk "omzet" van gemaakt. Maar dan is 600 miljoen euro te hoog, omdat niet alle deelnemers vijf jaar lang blijven betalen. In de slotzin wordt opnieuw beheersprovisie genoemd en dat is m.i. een zware misser; de deelnemers betalen uitsluitend rente en niets anders, terwijl in de Specifieke Bepalingen nadrukkelijk wordt verklaard dat ten laste van de portefeuille geen beheervergoeding in rekening wordt gebracht. En blijkens de jaarverslagen houdt Spaarbeleg zich daar aan.

In de rechtszaak van Gesp is mij gebleken, dat een gebrek aan kennis van het Sprintplan zelf in het voordeel van Spaarbeleg uitpakte en ik vrees, dat het met Consument & Geldzaken niet veel beter zal gaan.

singsing
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 feb 2005 18:39

Re: RENDEMENTEN 1998 / 1999 SPRINTPLAN???

Ongelezen bericht door singsing »

Aan Check, toch schrijft AEGON in een reactie aan de advocaat van GESP
over een tegenvallende beurs, by the way, met het schrijven van opties
heeft AEGON ook klappen geld opgestreken maar wij hebben alle kosten mogen betalen, ik vraag nog eens:

Wat heeft AEGON aan opties gedaan ons te beschermen, welke contracten op welke aandelen, uitoefenprijs, enz. enz.

Vrienden, het antwoord is nix, het is een groot complot van manipulaties, gedragen door politieke flapdrollen die nu werkelijk op allerlei manieren van de prins geen kwaad weten, en wij maar betalen!

Mijn stelling is dat in 2000 bij AEGON niemand heeft ingegrepen toen de
beurs wereldwijd 3% in de min kwam, een schande, realiseren wij ons wel
dat hier allerlei polissen opgeslagen zijn van uiteenlopende aard??

Het is gewoon niet pluis bij AEGON, er klopt helemaal nix van!

En check, wat te denken van het ontbreken van de juiste vergunning, wat is jou conclusie, volgens het AFM wat dit niet aanwezig!

Dus: AEGON, geef ons geld terug!!

check
Berichten: 96
Lid geworden op: 15 feb 2005 12:37

Re: RENDEMENTEN 1998 / 1999 SPRINTPLAN???

Ongelezen bericht door check »

Singsing,

In de brief van Aegon aan Gesp staat dat bij de meeste effectenlease-producten vanwege de dalende beurskoersen geld moest worden bijgepast, maar dat dit juist niet het geval is bij het sprintplan, indien vijf jaar lang braaf rente wordt betaald. Over eerder (gedeeltelijk) stoppen, wordt niets gezegd en dat is nu net waar de malversaties plaatshebben. Aegon heeft er groot belang bij dat de deelnemers door blijven gaan met betalen en probeert dat te bereiken door het creëren van onnodige c.q. fictieve verliezen.

Ik ben geen jurist dus mijn mening over de WCK heeft weinig te betekenen. Ik vrees dat uiteindelijk iedereen zelf zal moeten procederen, wat al het geval is voor leningen van meer dan 50.000,--.

Gesloten