LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] spaarbeleg Toekomstplan

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
Nellij

spaarbeleg Toekomstplan

Ongelezen bericht door Nellij »

Weet iemand misschien of ik me ook zorgen moet maken over het Toekomstplan van Spaarbeleg waar wij nu al ruim 7 jaar maandelijks een behoorlijk bedrag voor overmaken aan Spaarbeleg. Na al die verhalen over Spaarbeleg ga ik me toch wel wat zorgen maken.

Ik ben zeer benieuwd naar jullie reactie.

Met vriendelijke groet,

Nellij

peewee

Re: spaarbeleg Toekomstplan

Ongelezen bericht door peewee »

Het ToekomstPlan is de lijfrentevariant van het wanproduct KOERSPLAN. Zelfde laken en pak, zelfde verborgen kosten en (als gevolg daarvan) dezelfde tegenvallende resultaten (qua eindkapitaal)

Gewoon een woekerpolis dus. Lees de informatie op www.beleggingspolisclaim.nl er maar op na, en je ontdekt dat je een oor bent aangenaaid door Aegon/Spaarbeleg

koersplandewegkwijt.nl

Ongelezen bericht door koersplandewegkwijt.nl »

Het directe zusje van Koersplan waaraan een lijfrente is gekoppeld heet Bonusplan.
Er bestaan echter ook Koersplanpolissen waaraan middels toegevoegde voorwaarden een lijfrente is gekoppeld. Kijk dus uit met zonder meer afkopen daarvan!
Spaarbeleg houdt op de afkoopwaarde 72% in alszijnde 52% IB en 20% revisierente.
Pas na afrekenen met de fiscus (voorschieten) is de ingehouden IB terug te vorderen bij Spaarbeleg.

roland48

Ongelezen bericht door roland48 »

...
Laatst gewijzigd door roland48 op 15 feb 2007 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Harderwijk

Ongelezen bericht door Harderwijk »

Gezien je waarschijnlijk geen belastingvoordeel meer
en deze uitspraak is gebasseerd op ????

gewoon ieder jaar een jaarruimteberekening maken. Daarnaast kijken wat het tarief IB is waartegen je het nu mag aftrekken, en vervolgens kijken tegen welk IB tarief het straks belast zou zijn.

Wederom een erg ongefundeerde uitspraak, 1tje waarmee het hele forum verziekt is.

Als je informatie geeft, geef dan wel de juiste.

heho

Ongelezen bericht door heho »

ja ieder jaar weer opnieuw bekijken, is wel te doen.
Maar de overheid heeft verdorie al keer op keer de mogelijkheden van aftrek beperkt met die lijfrente, ook daar kun je nergens van op aan.
Waardeloos, je wordt aangemoedigd voor je zelf te zorgen. Maar het is te onbetrouwbaar, volgens mij ook een van de redenen dat bv levensloop ook zo slecht loopt. Te weinig vertrouwen in de maatregelen, over 2 jaar is het wellicht weer anders. Spaarloonregeling, levensloopregeling en wat hebben we dan weer?
Weet u een leuke?

cornevw

Ongelezen bericht door cornevw »

Indien u een toekomstplan heeft adviseer ik u hiermee testoppen.
U kunt 2 dingen doen.

1 u kunt uw polis bevriezen dit houd in dat u geen geld meer stort.
2 u kunt het bedrag tot het minimale bedrag verlagen.

Indien u voor optie 2 kiest dan raad ik u aan om het bedrag wat u anders ook in uw toekomstplan deed ergens anders onder tegaan brengen.

Hiermee maakt u een verspreiding op het gebied van uw geld stroom.
Gespreide geld stroom betekend minder risico tot nihil.

Wel is het zo dat u letterlijk genaaid bent door deze heren van toekomst plan.
Helaas is dit ook bij mij gebeurd.

Op dit moment heb ik alles zelf in beheer doormiddel van sparen,zelf aandelen kopen en zelf verkopen.
Het is intensief maar het resultaat is altijd beter.

succes!

Gesloten