LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SPAARBELEG > UITSTAPPEN???

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
de argwanende consument
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jan 2005 10:15

SPAARBELEG > UITSTAPPEN???

Ongelezen bericht door de argwanende consument »

Samen met mijn vrouw heb ik een tweetal Koersplan polissen lopen;
A) gestart op 1997 met een totale inleg op dit moment van € 7400,–
B) gestart op 2000 met een totale inleg op dit moment van € 4300,–

Ik ga van dit voor mij koersloze schip af springen en hoop dat ik me dan mag vasthouden aan wrakhout afkomstig van het hoofdkantoor van Spaarbelieg.

Is er iemand die ervaring heeft met hoeveel er aan kosten af gaat en of je je inleg wel terug krijgt? Ik begrijp dat er van alles meespeelt dat bepaalt hoeveel je terug krijgt maar ik heb er nu al zo veel negatiefs over gehoord en nog nooit wat positiefs dat ik mijn geld pak en weg ben. IEMAND EEN VOORBEELD???

Gisteren telefonisch contact gehad met Spaarbeleg met het verzoek me alle benodigde informatie te sturen om Koersplan meteen te kunnen verlaten. Bijna niet te geloven maar de man aan die ik aan de lijn had ging echt lachen.... Na enige verbale bangmakerijen en met de verzekering van de man van Spaarbeleg dat men nog nooit enige zaak aangaande Koersplan heeft verloren heb ik de man vriendelijk bedankt voor zijn medewerking. Natuurlijk ben ik wel alvast op de hoogte gebracht van de consequenties want er zitten meer consequenties aan vast dan voordelen en opbrengsten.

Schunnig verhaal dat met die Spaarbelieg onderneming, ik heb begrepen dat Spaarbeleg het product niet meer voert omdat men naar eiegen zeggen nu met producten werkt die beter bij deze tijd passen ondertussen (terwijl Spaarbeleg weet dat men van de mensen “steelt”) krijg ik wel eind 2004 een schrijven met de vraag om mijn inleg te verhogen met hierbij allemaal rekenvoorbeelden.

Juridisch is alles goed dichtgetimmerd, voor Spaarbeleg dan..... de constructie is meer dan listig en ..... je krijgt een koekje van eigen deeg want (lees ze maar die kleine letters) als je belegt loop je risico en dat is nou precies waar ze zich achter verschuilen.

ALS ER IEMAND WAT WEET OVER TUSSENTIJDS UITSTAPPEN EN HET VERLIES DAT HIERBIJ HOORT LET ME KNOW....

babs

Re: SPAARBELEG > UITSTAPPEN???

Ongelezen bericht door babs »

Argwanende,

Wat voor consequenties zouden er aan vast moeten zitten????? Ja uiteindelijk krijg je minder terug (als je wat terug krijgt) dan je ooit hebt ingelegd. Maar juist als je verder gaat hiermee verlies je nog meer lijkt me. Dus zit er maar 1 ding op afkopen. En waarschijnlijk heb je dezelfde meneer aan de telefoon gehad als mij. Jees wat een eikel was dat. En dat is nog netjes uitgedrukt.

babs

godfried
Berichten: 39
Lid geworden op: 31 mar 2004 22:36

Re: SPAARBELEG > UITSTAPPEN???

Ongelezen bericht door godfried »

Binnen enkele dagen is de website over koersplan in de lucht waarop info te vinden is wat je het beste kan doen als koersplan gedupeerde.
Het adres wordt binnen enkele dagen o.a. hier bekendgemaakt.
Afz Rene (Santygo), Johan, Godfried

SpaarLEUGEN

Re: SPAARBELEG > UITSTAPPEN???

Ongelezen bericht door SpaarLEUGEN »

Beste argwanende consument,

Begin het draadje KoersPlan Spaarbeleg, Ergernis over jaaroverzichten gepost door Johan Mulder te lezen vanaf pagina 43 en dan terug en je leest zo de antwoorden op je vragen.

KoersPlan afkopen kan altijd. Je betaalt 0,3% verkoopkosten en je bent er vanaf.
Wat is je verlies?
Vraag van te voren schriftelijk aan hoeveel participaties Equity Fund je op de afkoopdatum hebt, zoek de waarde van Equity Fund op de site www.aegon.nl (nu ruim € 15), trek die 0,3% ervanaf en je weet wat je krijgt, en wat er over is van € 11.700 die is ingelegd.

Met vriendelijke groet,

SpaarLEUGEN

marjah
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jan 2005 22:39

Re: SPAARBELEG > UITSTAPPEN???

Ongelezen bericht door marjah »

beste argconsu,
als ik het wist zou ik het je vertellen, je krijgt een bedrag toegestuurd -waarvoor je eerst nog moet tekenen dat je later niet gaat zeuren - en daar moet je het mee doen er is totaal geen specificatie niets bij en het is heel veel minder dan je ooit belooft is. Ik ben overigens blij dat ik van dat zooitje af ben. en ik wens iedereen sterkte. Mijn adviseur was overigens ook heel zielig want hij was er ook ingetuind. ha ha een hele goeie, dan zeg je niets meer
gr.

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: SPAARBELEG > UITSTAPPEN???

Ongelezen bericht door santygo »

jouw adviseur ook? blijkbaar iedere adviseur...............
Allemaal geven ze aan zelf OOK EEN KOERSPLAN te hebben......

Toeval of?

Misschien instructie van Spaarbeleg?

Wie het weet mag het zeggen.

In ieder geval,

KIJK STRAKS, 22 januari, om 19:00 uur NAAR DE UITZENDING VAN HET CONSUMENTEN PROGRAMMA ¨KASSA¨. op Ned. 3

Spaarbeleg is aan de beurt en Godfried, Johan en ik hebben nog een kleine verrassing!

Gr. Rene

marjah
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jan 2005 22:39

Re: SPAARBELEG > UITSTAPPEN???

Ongelezen bericht door marjah »

ik had een koersplan van 12 jaar, na drie jaar wilde ik weleens weten wat ik zoal gespaard had en kreeg toen een sussende brief van spaarbeleg dat het bedrag welliswaar laag was door administratiekosten, maar niet representatief voor de uiteindelijke waarde. het nettorendement van 10% werd als gemiddelde genoemd met het daarbij behaalde aantrekkelijke bedrag op einddatum. met andere woorden ik werd in slaap gesust.
Helaas ben ik te laat wakker geworden.
gr.

Gesloten