LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SPRINTPLAN

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
lekkerbelangrijk

SPRINTPLAN

Ongelezen bericht door lekkerbelangrijk »

:evil: Pas mijn overzicht van 5 jaar sparen bij Sprintplan van Spaarbeleg Aegon binnen gekregen. Even meerekenen.
5 jaar x 12 maanden x 45.38 euro = 2722.80 euro
Na 5 jaar op mijn rekening 204.20 euro een verlies van bijna 93%
Nu maken ze reklame voor aanvulling van je pensioen, mijn advies gooi 90% van uw geld weg, bewaar 10% in een oude sok en je bent nog beter af.
WELKE CONSUMENTEN ORGANISATIE DOET HIER WAT TEGEN?

greet

Re: SPRINTPLAN

Ongelezen bericht door greet »

Na 5 jaar Sprintplan 400 Euro i.p.v.
12 maal € 90.76 x 5 Totaal €5445.60
Renteverlies
Wat doen we er echt aan?
Welke problemen kunne we nog meer verwachten en hoe komen we van ons contract af HELP HELP HELP

ad
Berichten: 194
Lid geworden op: 05 jul 2003 22:11

Re: SPRINTPLAN

Ongelezen bericht door ad »

Wordt lid van de stichting gedupeerden Sprintplan.
Zie www.stichting-gesp.nl

Groet,

pat.

Re: SPRINTPLAN

Ongelezen bericht door pat. »

Kijk op: www.sprintplanclaim.nl en meld je aan!

Groet,

Goodspeed

Re: SPRINTPLAN

Ongelezen bericht door Goodspeed »

Goed plan dat sprintplan maar dan wel de vernieling in....oftewel 24000 Gld verlies !!!!!!!!!!!!!!!!! Bedankt Aegon !!! :twisted:

Wendy
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 dec 2003 16:38

Re: SPRINTPLAN

Ongelezen bericht door Wendy »

mijn sprintplan (45,38 pmnd) loopt tot begin 2006. Ik baal er ook vreselijk van, ik dacht lekker aan het sparen te zijn, tot ik wakker werd geschud en blijkt dat ik (samen met vele andere simpele zielen) er ook in ben getrapt.

Ik heb vorige week een gepeperde brief (aangetekend) naar spaarbeleg gestuurd en kreeg eergisteren de reactie. Een standaardbriefje dat ze goede nota hebben genomen van mijn brief blabla, er staat dus helemaal niets in. Ik had ook niet verwacht dat ze me meteen mn geld zouden teruggeven hoor, maar een beetje inhoudelijk briefje zou er toch wel af hebben gekund. Kennelijk niet dus. Maar afwachten wat de rechter gaat zeggen, maar ik vrees dat dit helaas een dure les wordt en ik al mn zuurverdiende centjes kwijt ben.

Ik heb wel al mn renterekening opgezegd en een gewone spaarrekening bij de bank op de hoek geopend.

sterkte!!

Gast

Re: SPRINTPLAN

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo,

zijn jullie allemaal ergens aangemeld??? waar staat een brief??? de www.sprintplanclaim.nl werkt helemaal niet!!! wat nu help???? :cry:

groet monique

Wendy
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 dec 2003 16:38

Re: SPRINTPLAN

Ongelezen bericht door Wendy »

bij mij doet die site het wel, ik ben er dus lid van geworden.
Er staat ook een soort van voorbeeldbrief:

Sprintplan
Verdient het aanbeveling om -naast aanmelding als lid van 'Consument & Geldzaken'- ook zelf actie te ondernemen naar Spaarbeleg?
Wij adviseren onze leden die SprintPlan gedupeerde zijn Spaarbeleg per brief (aangetekend verzenden, dan heeft u een bewijs van verzending !) mede te delen, dat u:

* lid bent van de Vereniging 'Consument & Geldzaken' en u zich ter behartiging van uw belangen met betrekking tot uw SprintPlan-overeenkomst aansluit bij de rechtsprocedure die deze vereniging tegen Spaarbeleg (Aegon Bank N.V.) in gang zal zetten;
* alle gedane en nog te verrichten betalingen terzake van uw SprintPlan-overeenkomst 'ONDER PROTEST' plaatsvinden cq hebben plaatsgevonden;
* dat u zich alle rechten voorbehoudt met betrekking tot alle rechtshandelingen (verricht door Spaarbeleg/Aegon Bank N.V. en/of een betrokken tussenpersoon (bemiddelaar/remisier) terzake van uw SprintPlan- overeenkomst;
* dat onderhavige brief, voorzover dit betreft vernietigbare rechtshandelingen, tevens beschouwd dient te worden als een stuiting met het oog op een eventuele verjaring.

Zo nodig kunt u bovenstaande tekst letterlijk overnemen.

<< terug


Deze heb ik gebruikt om mijn aangetekende brief naar spaarbeleg te sturen.

groetjes,
wendy

Jo ten Have

Re: SPRINTPLAN

Ongelezen bericht door Jo ten Have »

Ook wij hadden een sprintplan, was zo'n goede investering voor de studiekosten van onze zonen. Nou vergeet het maar. Van een inleg van f 15.000,-- hebben we f 1.100,-- terug ontvangen. En op brieven van onze kant o.a. aan de directie van Spaarbeleg krijgen we niet eens antwoord. Dus vertel ons niets meer over Spaarbeleg en hun vooruitstrevende producten. :cry:

V.L.

Re: SPRINTPLAN

Ongelezen bericht door V.L. »

Reactie op WWW.Stichting-gesp.nl,
heel leuk en aardig dat jullie steeds weer vermelden van meld je aan.
Maar ik heb mijn moeder al in oktober 2003 aangemeld en geen reactie gehad. Dus nog maar eens aangemeld in november 2003
en weer geen reactie.
Dus maar telefonisch geprobeert maar ook dat mocht niet baten. Ingesproken maar weer geen reactie.
In maart 2004 loopt voor haar het contract af. En ze zou dus heel graag lid worden. Want natuurlijk het bekende liedje ook zij is de pineut. We weten ook wel dat jullie het hardstikke druk hebben, maar een reactie zou toch wel op prijs gesteld worden.

Graag een reactie?

Bvd

HugoS

Re: SPRINTPLAN

Ongelezen bericht door HugoS »

Kan iemand mij vertellen hoeveel leden zich al hebben aangemeld bij de sprintplanclaim? En is er al wat meer bekend over de Rechtszaak?

Belegger

Re: SPRINTPLAN

Ongelezen bericht door Belegger »

Ik heb Sprintplan sinds 2000 en bij mij is nooit een seconde de indruk geweest dat het om SPAREN ging. Ik heb het nog even nagekeken, en ja, wordt gesproken over PARTICIPATIES, PORTEFEUILLES, FONDSEN. en in de overeenkomst over BELEGD BEDRAG. Dat zijn toch geen termen die bij een SPAARREKENING horen?
Bij beleggen horen risico's, dat weet toch iedereen? Iedereen droomt van snel rijk worden, maar we weten toch allemaal dat snel incasseren een gevaarlijke droom is die vaak niet uitkomt!
Kom nou, nu niet jammeren omdat het niet goed gaat met de koersen. Voor dat risico hebben we allemaal gekozen. Het "veilige" aan Sprintplan was, in vergelijking met andere beleggingsvormen met geleend geld, en zo is het ook gebracht, dat je nooit onder de nul kunt zakken dus nooit een schuld kunt krijgen.

Ophouden met klagen en allemaal onthouden dat gemakkelijk geld zelden zo gemakkelijk is als het lijkt.

Piet

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: SPRINTPLAN

Ongelezen bericht door peewee »

Ik heb gisteren even navraag gedaan bij de afdeling juridische ledenservice van de Vereniging Consument en Geldzaken. De rechtsprocedure is een maand of vijf geleden aanhangig gemaakt bij de rechtbank in Utrecht. In totaal hebben (rechtstreeks of via de website sprintplanclaim.nl) nu zo"n zesduizend SprintPlan gedupeerden zich aangemeld.
Na de start van de rechtsprocedure is (de advocaat) van Spaarbeleg direct begonnen met het vragen van uitstel (vertragingstaktiek !!). Standaard is dat de rechtbank altijd 6 weken de tijd geeft om te reageren op de dagvaarding en vordering. Dit uitstel kan echter met nog 2 x 6 weken worden verlengd. De advocaat van Consument & Geldzaken heeft inmiddels de rechtbank verzocht geen verder uitstel toe te staan. Omstreeks medio maart schijnt de uiterste datum waarop Spaarbleg moet reageren op de dagvaarding te verstrijken. De jurist van Consument en Geldzaken deelde mij nog mee dat een vonnis niet vóór begin 2005 is te verwachten. Consument en Geldzaken heeft er overigens alle vertrouwen in dat deze rechtszaak tot een veroordeling van Spaarbeleg gaat leiden. Dit in verband met het grote aantal rechtsovertredingen dat door Spaarbeleg is begaan ten nadele van de sprintplandeelnemers.

Joopram
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2004 18:00

Re: SPRINTPLAN

Ongelezen bericht door Joopram »

Vele jaren aan Spaarbeleg plan mee gedaan.
Daarna met het gespaarde geld,het Sprintplan afgesloten.
5 jaar x 12 maanden dus 60 x euro 149,75 totaal 8985,00 Euro.
Resultaat op 28-02-2004 NIETS[/b]

Carel

Re: SPRINTPLAN

Ongelezen bericht door Carel »

In januari 1999 werd ik tijdens het winkelen aangesproken door een adviseur van Herman & Kuyper Spaaradviesbureau te Winterswijk. Per 1 maart 1999 had ik een sprintplan van 90,76 euro per maand.

Vorig jaar januari heb ik mijn hypotheek omgezet om onder andere mijn sprintplan af te kopen, ik heb 13 613,- euro overgemaakt. Van dit bedrag werd vorig jaar elke maand netjes de 90,76 afgetrokken. Per 02-02-2004 stond er nog 12 853,- euro op.

29-02-2004 zijn mijn 3000 participaties verkocht van 4,54. Dus na 5 jaar is de dagwaarde 13 613,41.
Mijn sprintplan is dus nu ten einde (goddank), Resultaat van mijn sprintplan is 0,00.

Ik heb dus 13 613 euro plus 47 maanden keer 90,76=17876,72 euro betaald. En nu 5 jaar verder nul komma nul terug. Gelukkig ben ik nog jong (31), vrijgezel en een goede baan. Maar ja nooit meer zaken met Aegon. Ik ben lid van de Stichting Gesp, maar ik denk niet dat ik ooit nog een cent terug zie.
Groeten carel

Wendy
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 dec 2003 16:38

Re: SPRINTPLAN

Ongelezen bericht door Wendy »

ik heb net weer met spaarbeleg gebeld.
de participaties staan nu op 4,36 euro per stuk.
Als ik nu zou willen stoppen gaat me dat ongeveer 600 euro kosten. Mijn sprintplan loopt nog tot eind 2005.
De koersen zijn weer aan het aantrekken volgens de mevrouw......

tja, wat is wijsheid? stoppen kost me zowiezo een heleboel geld dat ik eigenlijk niet kan missen nu.... maar doorgaan kost me ook in ieder geval nog (21 maanden x 45,38=) 952.98 euro en dan is het maar afwachten wat de beurzen doen.

volgende maand nog maar eens bellen.

Joopram
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2004 18:00

Re: SPRINTPLAN

Ongelezen bericht door Joopram »

Carel.
Een triest verhaal en het is geen troost,maar er zijn heel veel hard werkende mensen die op z.n manier in de boot gaan.
Jij bent het en ik was het en morgen zijn het vrienden van me,voor hun twee zonen een Sprintplan afgesloten,nu zijn ze afgestudeerd en zouden ze een paar centen ontvangen,vergeet het maar ze krijgen niets
Ik heb Nederland altijd uitgedragen als een land waar ik blij mee was,maar helaas moet ik constateren dat het ook een Apenland is.
Alleen de mensen die hun brood verdienen met werken kunnen nu nog gepakt worden en dat weten de grote jongens.
Dus worden we gepakt.
Als je de winstcijvers van Aegon ziet weet je gelijk hoe de stand is.het is grijpen en snaaien en de regering kijkt toe en denkt dat gaat goed.
Pakt de z.g.n.stommelingen en kleed ze uit.
Joop

carel

Re: SPRINTPLAN

Ongelezen bericht door carel »

Hee Joop,

Ja ik weet het, ben me er wel van bewust, en om nou een raam in te gooien.......lucht wel op, maar ja dan kom je weer bij oom agent op de koffie.
Ik heb "gelukkig" een goede baan en verder weinig kosten, ik weet dat er ook mensen zijn die hun hele hypotheek bij het sprintplan belegd hebben.....kijk dan ben je echt genaaid.

Always look on the bright side......

Gast

Re: SPRINTPLAN

Ongelezen bericht door Gast »

Gisteren kwam ik de tussenpersoon tegen die mij het Sprintplan heeft aangesmeerd. Ik zag die man, stapte op 'm af en met m'n vuist sloeg ik keihard in zijn gezicht! Hij viel op de grond en ik trapte nog hard tegen hem aan. Wat een grote oplichter. Ik pak ze wel aan

Gast

Re: SPRINTPLAN

Ongelezen bericht door Gast »

waar slaat dat nou weer op? :(

Gesloten