Beste mensen,
Die deskundige adviseur van Spaar Select liet tijdens zijn al even deskundige presentatie de voorkant van de folder zien. Daarop stond “100% garantie op het voorgeschoten bedrag”.
Onlangs is er in deze een uitspraak geweest van de Geschillencommissie Bankzaken en daarin wordt aangegeven dat voorgeschoten bedrag geen misleidende term is en dat je hieruit zou kunnen afleiden dat je een bedrag leent
Spaarbeleg voert verder aan dat dit begrip wordt gehanteerd omdat je dat bedrag niet in handen krijgt maar alleen wordt gebruikt om de participaties te kopen.
En toegegeven als neutrale persoon zou je met dit laatste mee kunnen gaan.
Maar ……. hier wordt een belangrijke factor over het hoofd gezien en dat is het feit dat ik en velen met mij, geen enkele ervaring hadden met aandelenlease. Ik wist niet dat er ook nog zo iets bestond als “restschuld” en met 100% garantie wordt in feite aangegeven dat je geen restschuld kunt overhouden. Daar wordt door de adviseur natuurlijk niets over uitgelegd.
Dus als hij zegt: u krijgt garantie op de inleg en hij laat dan de folder zien waarop staat “100% garantie op het voorgeschoten bedrag” dan denk ik als leek: dat zit wel goed omdat er in mijn belevenis maar een bedrag is en dat is het bedrag dat je zelf inlegt.
Zo wordt je in al je onschuld en vertrouwen om de tuin geleid.
Achteraf is het door zo’n commissie die zelf in het bankwezen zit makkelijk praten dat je dat allemaal had kunnen/moeten weten.
Groet,
Ad
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Voorgeschoten bedrag: misleiding.
Re: Voorgeschoten bedrag: misleiding.
Hoi Ad,
Ook ik ben een gedupeerde van sprintplan.
Volgend jaar juni ben ik klaar met betalen en hou ik er dus niets aan over en het erge is dat ik verplicht ben om door te gaan met betalen anders hou ik een schuld over. En ik maar denken dat ik fijn aan het sparen was. 6.000 euro weggegooid. Ik moet er bijna weer van huilen.
Van dat geld had ik vele mooie dingen kunnen kopen voor mijn aankomende baby die juni 2004 wordt geboren.
Veel sterkte, en succes met eventuele aanspanningen tegen spaarbeleg.
Groet, avana
Ook ik ben een gedupeerde van sprintplan.
Volgend jaar juni ben ik klaar met betalen en hou ik er dus niets aan over en het erge is dat ik verplicht ben om door te gaan met betalen anders hou ik een schuld over. En ik maar denken dat ik fijn aan het sparen was. 6.000 euro weggegooid. Ik moet er bijna weer van huilen.
Van dat geld had ik vele mooie dingen kunnen kopen voor mijn aankomende baby die juni 2004 wordt geboren.
Veel sterkte, en succes met eventuele aanspanningen tegen spaarbeleg.
Groet, avana
Hallo Avana,
Inderdaad, je wordt er niet vrolijk van.
Als je contract in juni 2004 afloopt kun je niet veel meer doen dan lid worden van de stichting gedupeerden Sprintplan. Deze zijn een procedure gestart tegen Spaarbeleg en mijn inziens de enige kans om je geld nog ooit terug te zien.
Van de Commissie Geschillen Aandelenlease verwacht ik ook niet veel.
Zie www.stichting-gesp.nl
Groet, Ad
Inderdaad, je wordt er niet vrolijk van.
Als je contract in juni 2004 afloopt kun je niet veel meer doen dan lid worden van de stichting gedupeerden Sprintplan. Deze zijn een procedure gestart tegen Spaarbeleg en mijn inziens de enige kans om je geld nog ooit terug te zien.
Van de Commissie Geschillen Aandelenlease verwacht ik ook niet veel.
Zie www.stichting-gesp.nl
Groet, Ad
ik voel me zo vreselijk dom en naief dat ik erin ben getrapt, dat ik zo stom heb kunnen zijn om me zo te laten belazeren. Ik dacht dat ik slimmer was .... maar helaas. Het gevoel van onmacht .
Dat er meerderen in hetzelfde schuitje (lees: zinkende schip) zitten, verlicht de pijn enigszins.
Met het geld waar ik heel hard voor moet werken zou ik zoveel leukere dingen kunnen doen dan in die bodemloze-sprintplan-put gooien...
Ik moet/mag nog betalen tot 1-2-2006......
Als ik nu zou stoppen kost me het ongeveer 750 euro, tjsa, wat is wijsheid. Ik neem de gok maar weer, wie weet.
sterkte iedereen!
Dat er meerderen in hetzelfde schuitje (lees: zinkende schip) zitten, verlicht de pijn enigszins.
Met het geld waar ik heel hard voor moet werken zou ik zoveel leukere dingen kunnen doen dan in die bodemloze-sprintplan-put gooien...
Ik moet/mag nog betalen tot 1-2-2006......
Als ik nu zou stoppen kost me het ongeveer 750 euro, tjsa, wat is wijsheid. Ik neem de gok maar weer, wie weet.
sterkte iedereen!
Dan zou ik maar stoppen. Je schuld kan alleen maar oplopen.
als ik het tot het einde door laat gaan heb ik toch geen schuld.... tenminste zo heb ik het begrepen.
Ja, dan ben ik natuurlijk wel weer 24 maanden x 45 euro kwijt, maar ik hoef dan geen boeterente of iets dergelijks te betalen.
Als ik nu stop moet ik wel die boeterente betalen en hou ik zowiezo niets over.
Ik blijf het natuurlijk wel in de gaten houden en ik blijf spaarbeleg elke maand bellen voor de zogenaamde dagwaarden, misschien komt er een maand waarbij het zonder kosten gestopt kan worden.
Ik blijf dromen dat er de komende twee jaar nog een wonder gebeurt zodat ik toch nog een soort van uitkering krijg. (of ben ik nu weer erg naïef)
Ja, dan ben ik natuurlijk wel weer 24 maanden x 45 euro kwijt, maar ik hoef dan geen boeterente of iets dergelijks te betalen.
Als ik nu stop moet ik wel die boeterente betalen en hou ik zowiezo niets over.
Ik blijf het natuurlijk wel in de gaten houden en ik blijf spaarbeleg elke maand bellen voor de zogenaamde dagwaarden, misschien komt er een maand waarbij het zonder kosten gestopt kan worden.
Ik blijf dromen dat er de komende twee jaar nog een wonder gebeurt zodat ik toch nog een soort van uitkering krijg. (of ben ik nu weer erg naïef)
Voor Wendy:
Forum PAYBACK
Om mee te doen aan het forum hoeft u geen lid te zijn van de vereniging PAYBACK. U dient alleen een alias met wachtwoord op te geven in het Forum programma om mee te kunnen doen met de discussies. Deze registratie staat los van het lidmaatschap van de vereniging PAYBACK.
- Communicatie en informatie
• PAYBACK zal alle vragen zo snel mogelijk via E-mail, internet of persoonlijk beantwoorden
• Ook zullen we je via deze site op de hoogte houden van de vorderingen en de stappen die gezet gaan worden
• Het is belangrijk om veel gedupeerden te mobiliseren. Geef aan zoveel mogelijk vrienden en kennissen ons adres door en probeer anderen ook te motiveren om mee te doen (bijvoorbeeld via het forum op de site van TROSRADAR)
• Heb je ideeën, aanvullingen over acties, neem dan contact met ons op via het Actie Comité
• Heb je andere vragen, neem dan contact op via [email protected]