LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vraag over aangetekende brief naar Aegon

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
joo

vraag over aangetekende brief naar Aegon

Ongelezen bericht door joo »

Heb mij intussen ingeschreven bij Sprintplanclaim. Zij adviseren een brief naar Aegon te schrijven.. In deze 'voorbeeld'brief zijn 4 punten aangegeven.. 1..dat ik mij aangesloten heb bij Consument en Geldzaken...2 ..dat mijn betalingen onder protest plaatsgevonden hebben, 3... dat ik mij alle rechten voorbehoud en 4.....dat de brief n als een stuiting met het oog op een eventuele verjaring van mijn rechtsvordering beschouwd dient te worden...

Kan ik deze brief gewoon met alle 4 punten naar Aegon sturen...

bedankt voor alle info..

sing-sing

Re: vraag over aangetekende brief naar Aegon

Ongelezen bericht door sing-sing »

Joo, gewoon aanwijzingen volgen van Consument & Geldzaken, komt vanzelf goed, ook blijven reageren, s.v.p. afsluiten met een slogan
zoals:

AEGON, GEEF ONS GELD TERUG

Gast

Re: vraag over aangetekende brief naar Aegon

Ongelezen bericht door Gast »

Aegon is een keurig bedrijf. Ben een van degene met wie sprintplan ontzettend goed is gegaan. Van de uiteindelijke € 10.000 inleg heeft aegon er € 20.000 van weten te maken, waarvan akte. Ik weiger dan ook te aanvaarden dat jullie aegon hier zo door de drek heen trekken. Een goed en eerlijk bedrijf als aegon heeft dat niet verdient. En niet geheel onbelangrijk dankzij aegon heb ik al menig uurtje schaatsplezier beleeft.

SING-SING

Re: vraag over aangetekende brief naar Aegon

Ongelezen bericht door SING-SING »

110.000 * gemiddeld Euro 5.672,= inleg = Euro 6.239.200.000 minus
de uitkering 110.000 * 350 = Euro 38.500.000 is voor de rechterachterzakken van de bedenkers Euro 6.200.700.000.
AEGON een keurig bedrijf? Heb het niet eens over het renteverlies!
Gast, ga lekker schaatsen met je collega's maar pas op wakken die gaan verschijnen, wakken en gaten geslagen door het tegenfront!

AEGON, SCHEVE SCHAATS, GEEF MIJN GELD TERUG!

ping-ping

Re: vraag over aangetekende brief naar Aegon

Ongelezen bericht door ping-ping »

Wie is toch die malloot die zich Sing-Sing noemt, en kennelijk de hele dag werkeloos achter z'n computer zit te klagen over Aegon? Stuur een brief met je echte naam eronder naar Aegon en zet het van je af. Zielepoot.

En leer een keer Nederlands, want dat is werkelijk beneden vmbo-niveau. Wat natuurlijk direct verklaart dat je de folders van Aegon niet goed hebt begrepen voor je je handtekening plaatste.

Ik hoop dat je heerlijk in je eentje in de regen op het Malieveld hebt gestaan, zal een hoop indruk hebben gemaakt. Hahahahaha.

SING-SING

Re: vraag over aangetekende brief naar Aegon

Ongelezen bericht door SING-SING »

Ugh, een LAGE-AEGON-MOL probeert de Sing uit zijn Wig-Wam te lokken
door gedupeerden af te schilderen als domkoppen, losers en weet ik veel wat allemaal, ik hoop LAGE-AEGON-WURM, dat je zo doorgaat, je
weet niet beter, denk maar om je baantje bij die zwikkers, voor je het weet lig je er uit, en maak je niet zo druk over niveau's, jij hebt zelf een
bedenkelijk niveau en profielschetsen kun je totaal niet!
Nu je het erover hebt is het weer eens tijd een offensief te starten Ping-
Ping, dank je!

AEGON, GEEF ONS GELD TERUG!!

SING-SING

Re: vraag over aangetekende brief naar Aegon

Ongelezen bericht door SING-SING »

Graag weer wat meer elan van de gedupeerden graag, na een paar dagen van betrekkelijke rust is het PING-PING die me weer wakker heeft geschud en ons uitmaakt voor de grootste domkoppen omdat we
met AEGON'S SPRINTPLAN in zee zijn gegaan, ondertussen zijn we erachter dat AEGON ons, 110.000 stuks contracten met een zeer smerig
plan (met voorbedachte rade) heeft aangesmeerd!
Wanneer is de eerste uitspraak te verwachten inzake SPRINTPLAN?

AEGON, GEEF ONS GELD TERUG!!

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: vraag over aangetekende brief naar Aegon

Ongelezen bericht door peewee »

He Gast,
Met een SprintPlan van 10.000,-- naar 20.000,--. Dat is echt volslagen onmogelijk. Ik roep je dan op om de beweringen hier op dit forum met bewijzen te staven. Zal je niet lukken. Volgens berekeningen van de Vereniging Consument & Geldzaken -die ik een half jaar geleden via via onder ogen kreeg- kan GEEN van de 120.000 SprintPlan-contractanten een cent verdiend hebben aan een SprintPlan. Alle deelnemers aan het SprintPlan die na eind 2004 de einddatum bereikten kregen geen cent uigekeerd en zijn hun volledige inleg kwijt. De deelnemers die al in 1997 of 1998 aan het SprintPlan begonnen -en die dus in 2002 en 2003 de einddatum bereikten- ontvingen weliswaar een kleine uitkering van enkele tientallen tot (ten hoogste) enkele honderden euro, maar ook deze groep SprintPlan-deelnemer leed dik-en dik verlies. Deze kleine uiktering woog namelijk in het geheel niet op tegen de totale inleg gedurende 5 jaar = 60 maanden.
Kortom, gast je lult uit je nekharen en bent waarschijnlijk een angsthazige medewerker van Aegon of Spaarbeleg die bang is dat z'n miezerige baantje op de tocht komt te staan.

SING-SING

Re: vraag over aangetekende brief naar Aegon

Ongelezen bericht door SING-SING »

Juist PeeWee, de beuk erin! Gewoon stemmingmakerij van die oplichters, kom op gedupeerden, het is weer eens tijd voor echte acties,
de Sing is al begonnen, natuurlijk kan ik niet verklappen wat maar geloof me dat het niet positief is voor AEGON, en ik ga door en door!
WIJ ZULLEN ONZE INLEG + RENTE + RENTE OVER RENTE TERUG!

AEGON, GEEF ONS GELD TERUG!!

Gast

Re: vraag over aangetekende brief naar Aegon

Ongelezen bericht door Gast »

Sing Sing en trawanten spreken wartaal. Jullie moeten ook maar eens aannemen dat er mensen zijn bij wie het wel goed is gegaan. Ik ben dus diegene die maar 10.000 heeft ingelegd en exact 21.138 uitgekeerd heeft gekregen. Die 20.000 was naar beneden afgerond.

Sing Sing, je bent zelf een lage wurm en zoals een andere gast reeds beweerde, ga eerst maar eens nederland leren.

ordinary

Re: vraag over aangetekende brief naar Aegon

Ongelezen bericht door ordinary »

ja gast ook wij hebben geld terug ontvangen door middel van stoppen
en dat gebruiken wij nou voor een procedure tegen dexia om van onze
schuld(28.000€)af te komen.Als jij je zo voorkomt zoals je doet dan leg
de bewijzen maar op tafel voor alle gedupeerde mensen dan hebben
zij er tenminste nog wat aan.Wij kunnen dat wel.Jij ook.
Ook een GEDUPEERDE.

Oude Schaterhand

Re: vraag over aangetekende brief naar Aegon

Ongelezen bericht door Oude Schaterhand »

aegon, poef! ..........plof.

cornelia88
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 jun 2005 23:02

Re: vraag over aangetekende brief naar Aegon

Ongelezen bericht door cornelia88 »

Deze gast die beweerde dat hij rijk van het sprintplan is geworden, heeft nog steeds niet uitgelegd hoe en wat! Zal dus wel niets van kloppen.

check
Berichten: 96
Lid geworden op: 15 feb 2005 12:37

Re: vraag over aangetekende brief naar Aegon

Ongelezen bericht door check »

Gast vergist zich waarschijnlijk in de valuta; in euro's kan hij nooit zo'n winst gemaakt hebben, in guldens wel.

T/m november 1998 werd belegd in de Eurotop100 index met een maximaal maandbedrag van 400 gulden. Om aan € 10.000,-- te komen, ben je 4½ jaar bezig en dan zit je midden in 2002 of verder, en met verlies.

Maar ga je uit van f. 10.000,-- dan ben je 2 jaar verder en begin 2000 zit je zeer goed. Bij een lening van f. 60.000,-- is voor een uitkering van f. 21.138,-- een indexstijging van ten minste 45% nodig. De eerste 7% + 2% kosten zijn namelijk voor Spaarbeleg.
Ik ken het verloop van de Eurotop100 index in die tijd niet, maar de AEX steeg van januari 1998 tot september 2000 met ongeveer 75%.
Voor de deelnemers van het eerste uur was er wel degelijk een kans om met winst te stoppen. [/i]

singsing
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 feb 2005 18:39

Re: vraag over aangetekende brief naar Aegon

Ongelezen bericht door singsing »

Het ging in principe niet over mega-winsten, dat is in de loop der tijd door AEGON-fans in wereld geholpen, het ging over een eventuele 9%
rendement over de looptijd van 5 jaar, dat was de insteek die de advertenties uitscheeuwden en waarvan 110.000 personen veel later
het AEGON-kleine-smerige-lage-geniepige-spel mocht ontdekken!

Check, jij spreekt over 75% stijging, welnu, dat alles interesseert mij nu
enorm, wat heeft AEGON in hemelsnaam zitten violen en waar waren zij
(de experts hahahahahahahahahahahahahahahahah) toen er enig verlies aan de horizon verscheen, nergens, nergens en nog eens nergens, dat ergert mij het meest maar er is zoveel meer, het is niet pluis bij AEGON, er klopt helemaal nix van die bende!

check
Berichten: 96
Lid geworden op: 15 feb 2005 12:37

Re: vraag over aangetekende brief naar Aegon

Ongelezen bericht door check »

singsing,

In alle portefeuilles gestart vanaf december 1997 t/m augustus 1999 zijn winsten gemaakt, gemiddeld misschien meer dan 50%. Alleen deelnemers, die op tijd verkochten, zoals gast, hebben hiervan geprofiteerd. Voor wie bleef zitten, was de eindstand van de index na vijf jaar bepalend, waardoor er vrijwel niets werd uitgekeerd. Het overgrote deel der tussentijds behaalde winsten kwam zo aan Spaarbeleg ten goede; het is één van de manieren, waarop Spaarbeleg zich ten koste van de deelnemers verrijkte.

Tenzij je gelooft dat beurzen eeuwig stijgen, weet je dat er een moment komt, waarop de koersen instorten. De deelnemers aan het sprintplan kunnen een uitkering dan wel vergeten, terwijl spaarbeleg de tot dan gerealiseerde winsten naar binnen harkt.

Natuurlijk werd daar in geen enkele folder of brochure op gewezen, maar ieder had dit ook zelf kunnen bedenken, wat niet wegneemt dat het sprintplan een immoreel plan is, een ooit gerenommeerde instelling als Aegon onwaardig.

zirkoon
Berichten: 126
Lid geworden op: 18 apr 2004 16:07

Re: vraag over aangetekende brief naar Aegon

Ongelezen bericht door zirkoon »

Hallo check,

Ik denk dat u een te rooskleurig beeld schetst van het eindresultaat van het product SprintPlan.

Tijdens de zitting op 4 november van Gesp vs Aegon heeft de advocaat van Aegon, mevrouw mr. B.F. Keulen, de rechter gemeld dat " 4 van de 57" portefeuilles winstgevend waren. En dat waren de eerste 4 portefeuilles.

Ik kan me slecht voorstellen dat er in de door u geschetste periode december 1997 t/m augustus 1999 (=21 maanden) maar vier portefeuilles zijn verkocht. :wink:

Met uw andere opmerkingen ben ik het eens.

Met vriendelijke groet,
Zirkoon

singsing
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 feb 2005 18:39

Re: vraag over aangetekende brief naar Aegon

Ongelezen bericht door singsing »

Er is alleen maar sprake van gemanipuleer door AEGON, er klopt gewoon niets van! Wie kan mij vertellen welke luiten dit smerige plan
hebben bedacht, over de genoemde periode's zijn mega-winsten gepakt maar dit is op geen enkele wijze bij de rechthebbenden terecht
gekomen, namelijk zij (110.000) die door AEGON bedonderd zijn!

Er is maar een conclusie, vernietigen en terugbetalen + rente!

AEGON, GEEF ONS GELD TERUG!

check
Berichten: 96
Lid geworden op: 15 feb 2005 12:37

Re: vraag over aangetekende brief naar Aegon

Ongelezen bericht door check »

Zirkoon,

Je hebt gelijk; alleen de vier eerste portefeuilles zijn met winst voor de deelnemers geëindigd. Er is 50% winst geclicked, waarvan 7% door spaarbeleg werd ingehouden. De eerste click bedroeg 10%, de twee volgende ieder 20%. Bij alle latere portefeuilles uit 1998 en 1999 werd slechts één keer een click van 10% geboekt, wel winst dus, maar 7% en later zelfs de volle 10% gingen naar spaarbeleg.

Waarom alleen bij de eerste vier portefeuilles meerdere clicks zijn binnengehaald en bij de latere niet is me een raadsel. De index bleef tot september 2000 nog behoorlijk stijgen, dus daar lag het niet aan. Eind 2001 (mijn gegevens gaan niet verder terug), dus na 'nine-eleven' stond bijna de helft van genoemde portefeuilles nog in de plus met als hooste score 24,3% (oktober 1998).

Met zoveel deskundigheid in huis kun je je niet voorstellen, dat er door Aegon niet meerdere winsten zijn gemaakt dan de genoemde. Maar bij gebrek aan bewijs moet ik de door mij genoemde 50% terugnemen.

Zoals ik in een ander draadje al eens heb geschreven, heb ik mij bezig gehouden met het in het prospectus van 4 november 1999 beschreven sprintplan. Dit uitstapje naar het oudere plan blijft éénmalig.

zirkoon
Berichten: 126
Lid geworden op: 18 apr 2004 16:07

Re: vraag over aangetekende brief naar Aegon

Ongelezen bericht door zirkoon »

Check,

Volgens mij pakte Aegon de buit al in het begin bij het afsluiten van het SprintPlan.

Ik leende f. 90.000,= tegen 8% rente. (8,3% effectief)
Ik betaalde jaarlijks f. 7.200,= rente.
Ik betaalde in 5 jaar dus totaal f. 36.000,= rente.

AEGON leende op dat moment op de markt f. 90.000,= tegen 3% rente.
AEGON betaalde jaarlijks f. 2.700,= rente.
AEGON betaalde in 5 jaar dus totaal f. 13.500,= rente.

Winstmarge AEGON: f. 36.000,= - f. 13.500,= = f. 22.500,=.

Normaliter rekent een bank ook met een opslag over de basisrente. Dit wordt gedaan om bankrisico's af te dekken. Vreemd want bij dit soort polissen was er voor AEGON/Spaarbeleg geen enkel risico. De door AEGON/Spaarbeleg gehanteerde opslag kan men rustig woekerwinst noemen. Gelet op de complexiteit van het product was het voor de consument (leek) bijna onmogelijk de rente te berekenen die in het product was doorgerekend alsmede het feit dat AEGON/Spaarbeleg geen enkel risico liep met dit product. Deze informatie werd de consument onthouden. In een later stadium is de productinformatie op bepaalde elementen aangepast . :wink:

Met vriendelijk groet,
Zirkoon

Gesloten