Nu ik krijg ik opeens weer 4 weken uitstel voor het betalen van de boetebeding.
Als ik betaal onder protest betekent zulks toch niet dat ik mijn rechten verlies?Ik heb me aangesloten bij Sprintplanclaim en wil eerst afwachten of dat wat oplevert alvorens individueel een actie te beginnen. In de tussentijd heb ik eigenlijk geen zin in dreiging van incassokosten, die steeds verder opstapelen....
Pewi, jij weet er behoorlijk veel van, zal ik betalen of niet?ik heb al meerdere brieven uitdrukkelijk gesteld dat ik overeenkomst nietig acht...
Maar heb nu geen tijd om te procederen.
Daar wacht ik mee totdat ik mr. voor mijn naam kan zetten...
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vraag...
Re: Vraag...
Of je betaald of niet, dat kan ik niet voor jouw beslissen. Dat is een beslissing die geheel in je eigen handen ligt. Maar als jij je contract buitenrechtelijk vernietigd hebt, .....
En dan zou ik niets betalen, er bestaat immers geen contract meer. Als Sprintplan een andere mening is toegedaan, dan zullen zij naar de rechter moeten om deze vernietiging aan te vechten. Ik zou sprintplan wel schriftelijk (aangetekend met antwoord retour) laten weten dat jij het contract hebt vernietigd en dat je daarom niet meer betaald. Maar stel deze vraag ook eens bij sprintplanclaim. Je krijgt snel een antwoord.
Conceptbrieven van een vernietiging zijn te vinden op de site van Pal. Wel aanpassen natuurlijk.
P.S. Hoe oud was je bij het aangaan van het contract.
Overigens, succes met je studie (rechten?).
Vrgr Pewi
...dan bestaat het contract niet meer.ik heb al meerdere brieven uitdrukkelijk gesteld dat ik overeenkomst nietig acht...
En dan zou ik niets betalen, er bestaat immers geen contract meer. Als Sprintplan een andere mening is toegedaan, dan zullen zij naar de rechter moeten om deze vernietiging aan te vechten. Ik zou sprintplan wel schriftelijk (aangetekend met antwoord retour) laten weten dat jij het contract hebt vernietigd en dat je daarom niet meer betaald. Maar stel deze vraag ook eens bij sprintplanclaim. Je krijgt snel een antwoord.
Conceptbrieven van een vernietiging zijn te vinden op de site van Pal. Wel aanpassen natuurlijk.
P.S. Hoe oud was je bij het aangaan van het contract.
Overigens, succes met je studie (rechten?).
Vrgr Pewi
-
heb net brief gepost....ik ben benieuwd wat ik nu weer hoor. Ik hou ze in ieder geval weer even bezig....Ik heb gezegd dat ik eenzijdig de overeenkomst onbindt op basis van 6:265 Bw. toerekenbare tekortkoming door niet nakoming zorgplicht.
Waarschijnlijk helpt het niets, maar het geeft me weer wat tijd...
ja ik studeer inderdaad rechten, maar ben er voorlopig nog niet hoor...moet nog scriptie en 3 vakken....
en jij?
mvg
Waarschijnlijk helpt het niets, maar het geeft me weer wat tijd...
ja ik studeer inderdaad rechten, maar ben er voorlopig nog niet hoor...moet nog scriptie en 3 vakken....
en jij?
mvg
Jasperhagers,
Is allemaal vrij simpel.
Als je de boete niet betaald kan Spaarbeleg een incassobureau inschakelen.
Betaal je na een aantal aanmaningen nog steeds niet dan zou Spaarbeleg naar de rechter kunnen stappen.
Zie ook www.incassoklacht.nl.
Die kans is niet zo groot want als u dan met een advocaat komt die o.a. op de zorgplicht wijst, krijg je mooi de gehele inleg terug.
Groet,
Is allemaal vrij simpel.
Als je de boete niet betaald kan Spaarbeleg een incassobureau inschakelen.
Betaal je na een aantal aanmaningen nog steeds niet dan zou Spaarbeleg naar de rechter kunnen stappen.
Zie ook www.incassoklacht.nl.
Die kans is niet zo groot want als u dan met een advocaat komt die o.a. op de zorgplicht wijst, krijg je mooi de gehele inleg terug.
Groet,