LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bart Smit=bedrog

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
Justinsc4
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2006 17:33

Bart Smit=bedrog

Ongelezen bericht door Justinsc4 »

Mijn zoon is een echte "gamer", hij kan soms wel uren achter de computer zitten.

Hij was vorige week jarig maar iemand stierf in de familie waardoor zijn hele verjaardag niet door kon gaan. Want zoals hij tegen mij zei: Met het geld ga ik dan eindelijk dat spel zus en zo kopen"
In andere woorden je kent dat wel als ouder zijnde.
Dus om hem op te vrolijken dachten mijn vrouw en ik van, laten we dat spel maar uit eigen zak betalen.
s'maandags: Op naar bart smit, met 30,- in de zak voor het spel, eenmaal aangekomen is het spel nog niet te zien.
Het blijkt dat het deze week nog binnen moet komen, woensdag om precies te zijn.

Ondertussen helemaal gladvergeten te vragen wat het spel kost, dus mijn vrouw vanochtend bellen voor de prijs.
"Het spel is dan 40,- maar als u een week wacht totdat de folder er weer is dan is hij 32,-"

Hierop zegt mijn zoon dat niet kan; de advies prijs van de fabrikant is 20,- , en niet 40,- zoals zelfs op de site van bart smit vermeld staat..............

Mag Bart Smit dit soort dingen zomaar doen!?

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: Bart Smit=bedrog

Ongelezen bericht door maybe »

allereerst om welk spel gaat het?

En ik zou nog even wachten met het gooien met termen als bedrog ed.

Justinsc4
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2006 17:33

Re: Bart Smit=bedrog

Ongelezen bericht door Justinsc4 »

Het gaat om een spel genaamd The Sims 2: Open for Buisness....

janssendelimpens
Berichten: 71
Lid geworden op: 15 okt 2004 16:33

Re: Bart Smit=bedrog

Ongelezen bericht door janssendelimpens »

Bart Schmid/Blokker/Giraffe/Xenos/Intertoys/Leen Bakker zijn allemaal eigendom van Jaap Blokker.
Vergelijk dus de prijzen ook onderling in deze zaken en kijk vooral naar de kwaliteit.De service van Jaap Blokker gaat tot de deur en niet verder.Wij hebben heel slechte ervaringen met dit soort zaken,maar ieder zijn smaak.
Het personeel is heel jong en die kunnen er ook niets aan doen.

janssendelimpens
Berichten: 71
Lid geworden op: 15 okt 2004 16:33

Re: Bart Smit=bedrog

Ongelezen bericht door janssendelimpens »

Bart Smit /Blokker/Giraffe/Xenos/Intertoys/Leen Bakker zijn allemaal eigendom van Jaap Blokker.
Vergelijk dus de prijzen ook onderling in deze zaken en kijk vooral naar de kwaliteit.De service van Jaap Blokker gaat tot de deur en niet verder.Wij hebben heel slechte ervaringen met dit soort zaken,maar ieder zijn smaak.
Het personeel is heel jong en die kunnen er ook niets aan doen.

Denman
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 aug 2005 19:53

Re: Bart Smit=bedrog

Ongelezen bericht door Denman »

Wat jij bedoeld met de verkoopprijs van de fabrikant, dat is waarschijnlijk de prijs die bart smit voor het spel moet betalen. Dus wordt er maar weinig winst op zo'n spel gemaakt als deze wordt verkocht voor een actieprijs van maar 32,-- euro. Dit integenstelling tot andere producten, bv kleding, waar de winstmarges veel hoger liggen. EA, de fabrikant strijkt het meeste geld op natuurlijk.
Ik vind het van Bart Smit ook nog eerlijk en klantvriendelijk om te vermelden dat dit spel een week later in de aanbieding komt, ze hadden je ook het volle pond kunnen laten betalen.

Denman
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 aug 2005 19:53

Re: Bart Smit=bedrog

Ongelezen bericht door Denman »

Ik heb de prijzen van het spel ook vergeleken op andere sites, maar overal wordt het spel aangeboden tussen de 35 en 40 euro.
dus het is ook nog een goede aanbieding die ze doen met die 32 euro.
Dus in het vervolg eerst dingen uitzoeken voordat je termen als bedrog gaat gebruiken.

DrDeathhand
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 okt 2004 11:03

Re: Bart Smit=bedrog

Ongelezen bericht door DrDeathhand »

Hmmmm,

Ik heb zelf ook even rond gekeken op de sites waar ik altijd heel goedkoop mijn games kan krijgen.

en 32 euries is een nette prijs, voor nederland.

Er is 1 plek waar ik echt ALLES goedkoper kan krijgen, en dat is bij www.play.com

Ik heb daar naar de prijs gekeken, de game daar is 14,99 pond, omgerekend via een currency site is dat

15.00 GBP
United Kingdom Pounds = 22.4008 EUR

Dus 22 euro 40 inclusief verzendkosten ben je daar kwijt voor deze game, en zo is het hier bij veel HEEL veel andere games dat ze goedkoper zijn.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Bart Smit=bedrog

Ongelezen bericht door Wubo »

Ik heb even rond gekeken en misschien heb ik fout, maar volgens mij is dat een bestelling via de webshop, dus een besteling van een game bij Bart smit online, dus als je dat onnline doet.. dus een soort van prijsreductie krijgt.

Ik weet niet ofie ertussen staat maar daar staan dus spellen voor de normale prijzen en de webshopprijs, dit is de site:

http://www.bartsmit.nl/

ikbenik

Re: Bart Smit=bedrog

Ongelezen bericht door ikbenik »

Hierop zegt mijn zoon dat niet kan; de advies prijs van de fabrikant is 20,- , en niet 40,- zoals zelfs op de site van bart smit vermeld staat..............

Mag Bart Smit dit soort dingen zomaar doen!?
Ik wil even reageren op de opmerkingen van de adviesprijzen.
De fabrikanten geven een adviesprijs gebaseerd op een hele lage winstmarge.

Bij printers geeft HP een adviesprijs gebaseerd op een winstmarge van 12%.
Van deze marge kan ik niet leven, dus heb ik zelf een hogere prijs.

De winkelier moet er ook van leven, vandaar dat de prijzen hoger zijn dan de adviesprijzen die de fabrikant opgeeft.

En de prijzen van de winkelier zijn geldig. De winkelier bepaald de verkoopprijzen en niet de fabrikant.

De prijs van €20,- is de inkoopsprijs van de winkelier.
Dus je mag nooit uitgaan van de inkoopsprijs van de winkelier.

ilseb
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 okt 2004 14:26

Re: Bart Smit=bedrog

Ongelezen bericht door ilseb »

Wat een kortzichtigheid zeg om gelijk te denken dat het oplichterij is.

Fabrikanten mogen advies prijzen geven maar er mogen geen vaste prijzen meer gehanteerd worden behalve bij boeken. Dus als een winkelier een spel verkoopt voor 20 euro of voor 400 euro, is helemaal aan de winkelier zelf. Een winkel moet ook geld overhouden aand e verkoop van een produkt en helaas denken sommige consumenten nog steeds dat er geen winst gemaakt mag worden, anders voelen ze zich opgelicht. En zoals je zelf al heb kunnen lezen, je had even kunnen kijken via internet wat de prijs doorgaans is van zo'n spel.

Sterker nog, ik vindt dat ze je bij Bart Smit een enorme gunst hebben bewezen door je te wijzen op de korting van volgende week. Niet veel doen dat... Dus voortaan eerst even kijken wat zoiets gaat kosten, en dan pas conclusies trekken...

ikbenik

Re: Bart Smit=bedrog

Ongelezen bericht door ikbenik »

Een winkel moet ook geld overhouden aand e verkoop van een produkt en helaas denken sommige consumenten nog steeds dat er geen winst gemaakt mag worden, anders voelen ze zich opgelicht.



Daar krijgen wij als winkeliers steeds meer mee te maken.

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Bart Smit=bedrog

Ongelezen bericht door antonh »

Als je het spel te duur vindt bij Bart Smit koop je het toch
gewoon ergens anders.
Niemand die je dwingt.

jiping

Re: Bart Smit=bedrog

Ongelezen bericht door jiping »

Ik had een tijdje geleden voor iemand een pc-game gekocht voor 30 euro als cadeau .
Ligt 2 weken later hetzelfde spel in dezelfde winkel voor 5 euro.
Dat gaat ook wel snel dan...........

FlipKaneel
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 sep 2005 23:47

Re: Bart Smit=bedrog

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

Ik koop al jaren geen games meer in Nederland.

Of bij de hierboven al aangehaalde play.com of in Australie. Met name in Australie zijn de nieuwe games vaak de helft van wat ze hier kosten.

Dus dat slappe gezeik van de winkelier moet ook leven gaat er bij mij niet in. Ik neem tenminste aan dat ze in Australie ook moeten leven.

Winkeliers in Nederland zijn alleen maar uit op het maken van woekerwinsten.

ikbenik

Re: Bart Smit=bedrog

Ongelezen bericht door ikbenik »

Winkeliers in Nederland zijn alleen maar uit op het maken van woekerwinsten.
Daar ben ik het niet mee eens.

jiping

Re: Bart Smit=bedrog

Ongelezen bericht door jiping »

Ik ook niet

Je moet mischien hard zoeken maar er zijn toch nog wel, vaak kleine particuliere, zaakjes die toch wel een toegevoegde waarde hebben.

Volgens mij worden de grote ketens ook minder populair omdat die nu eigenlijk niets meer voor hebben op bijvoorbeeld webwinkels qua (minimale) service terwijl je in de kleine winkeltjes vaak meer moet betalen maar ik dit er wel voor over heb omdat je dan toch meestal betere of objectiever voorlichting krijgt en je ook nog weleens terug kunt gaan zonder bon of zelfs buiten de garantie.

En ze hebben vaak betere spullen.............

Gesloten