Je had je er helemaal niet mee moeten bemoeien.koalafruit schreef: Toen ik de man zelf dan maar aansprak op zijn vloeken en zei dat hij in een winkel voor kinderen was, vertelde de man mij op behoorlijk agressieve wijze dat ik maar beter uit zijn buurt kon gaan. Dit kwam, in combinatie met zijn lichaamstaal, zeer bedreigend over. Ik was bang dat mij of mijn gezin iets zou overkomen als ik niet weg zou gaan. De medewerkers stonden nog alle drie (nogmaals: 3!) achter de desk, op ongeveer een meter van het gebeuren. Zij reageerden niet, maar ze moeten wel volstrekt doof en blind zijn geweest als zij dit incident (het gevloek en de bedreiging) niet hebben opgemerkt.
In dit soort gevallen moet je prioriteiten trekken, vind je het zo belangrijk dat kinderen die vent horen vloeken en tieren dat je er een veiligheidsrisico voor wilt lopen?
Wat weegt zwaarder?
Bij alle berichten over zinloos geweld (met dodelijke afloop of niet) zijn de slachtoffers vrijwel altijd degenen die er aanvankelijk niks mee te maken hadden.
Wees geen wereldverbeteraar en denk aan je gezin, hoe dat personeel die vent aanpakt of niet is hun zaak.
Je had ook gewoon de zaak uit kunnen lopen en later terug kunnen komen.
Ik spreek trouwens uit ervaring, ik heb het een keer opgenomen voor een ''vriend'' die er maar bij bleef staan kijken hoe ik werd afgetuigd terwijl het in eerste instantie geheel mijn zaken niet waren.
Resultaat: Zwaar letsel. einde vriendschap en de les geleerd dat je voor niemand in de bres moet springen.