LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bibi Fopspeen

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
Treffertjes
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 feb 2011 07:55

Bibi Fopspeen

Ongelezen bericht door Treffertjes »

Ik heb het volgende mail contact gehad met Bibi.
Ligt het nou aan mij, of reageren ze heel simpel??

Groetjes
Andrea

Mijn mail:
Goedemorgen.

Ik heb 2 weken geleden een fopspeen van Bibi gekocht voor mijn zoon.
Dit was zo een nieuwe speen met leeuw print voor 12+ maanden.
Mijn zoontje word 21 Juni pas 12 maanden, dus wat dat betreft zaten we goed.
Nou gebruikt hij de speen alleen als ie gaat slapen.
Maar vannochtend Zag ik dat de speen stuk was.
Hij heeft er een gatje in kunnen maken!
Nou vind ik dit echt niet kunnen.
Hij had er makkelijk in kunnen stikken!
En voor een speen die alleen snachts word gebruikt denk ik dat ie wat betreft kwaliteit niet goed is geweest.
Dit vind ik erg jammer, aangezien ik al met plezier en hoog tevredenheid Bibi spenen gebruik.
Maar, na dit voorval, denk ik dat jullie een klant zijn kwijtgeraakt.

Met vriendelijke groet,

Andrea Treffers

Bibi mail:
Geachte mevrouw Treffers,


Geen enkele fopspeen met luchtventiel is bestand tegen bijten. Fopspenen zijn alleen bedoeld om op te zuigen.
Om een goede zuigbeweging te kunnen maken is de fopspeen gemaakt van een zeer zacht materiaal siliconen. Het siliconen is hol van binnen
zodat er lucht in en uit kan.
Mocht een kindje een stukje van de speen af bijten dan kan dit geen direct kwaad aanrichten daar het siliconen zo dun is dat het via de natuurlijke weg
het lichaam weer verlaat.
Voort waarschuwen wij in de gebruiksaanwijzing om bij de eerste tekenen van beschadiging de fopspeen direct weg te gooien.


Met vriendelijke Groet,


Ticomex BV

Consumentenservice

Antwoordnummer 876
4700 VB Roosendaal
[email protected]

P.s. Deze service geld alleen voor consumenten uit Nederland.
Consumenten uit België gaarne contact opnemen met
[email protected]

Ze kunnen zelf toch ook wel bedenken dat een kind van een jaar, tanden krijgt en echt overal op bijt????

daantjedaantje
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2011 08:31

Re: Bibi Fopspeen

Ongelezen bericht door daantjedaantje »

Ik heb zelf een bibi fopspeen vanaf 6 maanden gekocht voor mijn dochtertje. Toen ik de speen uitpakte en wilde uitkoken, viel hij spontaan uit elkaar. Een hele gevaarlijke constructie vind ik zelf, ze had er in kunnen stikken als ik er snachts niet bij was geweest. Ik heb een brief en de speen teruggestuurd naar Ticomex bv. Nog geen reactie ontvangen, maar hij is ook pas gisteren teruggestuurd. Ben benieuwd of ik nog een reactie krijg.

buiter123
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 feb 2012 19:00

Re: Bibi Fopspeen

Ongelezen bericht door buiter123 »

ikheb verschillende ervaringen met bibi spenen.ook heb ik vaak spenen gekocht die direct stuk gingen.ook een mail verstuurd,en kreeg ook zo'n koude reactie terug van bibi.

Nemo_Tigru
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 mei 2008 14:13

Re: Bibi Fopspeen

Ongelezen bericht door Nemo_Tigru »

Hier Difrax en nooit problemen... Wel eerder ervoor gezorgd dat onze dochter naar een 18+ speen over is gegaan, ook al is ze pas 13 maanden, maar ze heeft gewoon al veel tanden.

Vind de reactie wel heel makkelijk!

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Bibi Fopspeen

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ik vind de reactie heel netjes!
Ze zullen zelfs voortaan een melding op de verpakking doen, wat wil je nog meer?
Ik vind de reactie van TS wel heel simpel.
Zij zegt:
Treffertjes schreef:Ze kunnen zelf toch ook wel bedenken dat een kind van een jaar, tanden krijgt en echt overal op bijt????
En dat kunt u zelf niet?
Als u weet dat uw kind tandjes krijgt en op dingen begint te bijten, moet u zorgen dat hij op dingen kan bijten die daarvoor gemaakt zijn.
Een speen is niet bedoeld om op te bijten.
Er zijn genoeg producten op de markt (ook kleine bijtringen etc.) die prima 's nachts in de wieg kunnen in plaats van een speen.
Dit is uw eigen verantwoordelijkheid, niet die van de fabrikant.
Laatst gewijzigd door VioletPrue op 03 jun 2013 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Tinkeltje
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 mei 2013 12:37

Re: Bibi Fopspeen

Ongelezen bericht door Tinkeltje »

Hier nog een mama met een bibi speen die al na 4 dagen scheurtjes in het zuiggedeelte vertoonde, mail gestuurd en de speen met mails naar hun opgestuurd.
Kreeg een nieuwe en de oude terug met de mededeling dat ze alle tests hadden uitgevoerd, hem na hadden gekeken en alleen een verkleuring constateerden die door het bijten komt :shock:
Hallo?
Speen is gescheurd, lekkere lwaliteitsafdeling hebben ze daar.
En of ik ze even wou terug mailen, heb het nog niet gedaan, was er te boos voor.
Ik neem wel difrax, die hebben spenen die bedoeld zijn om op te bijten.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Bibi Fopspeen

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Tinkeltje schreef:Hier nog een mama met een bibi speen die al na 4 dagen scheurtjes in het zuiggedeelte vertoonde, mail gestuurd en de speen met mails naar hun opgestuurd.
Kreeg een nieuwe en de oude terug met de mededeling dat ze alle tests hadden uitgevoerd, hem na hadden gekeken en alleen een verkleuring constateerden die door het bijten komt :shock:
Hallo?
Speen is gescheurd, lekkere lwaliteitsafdeling hebben ze daar.
En of ik ze even wou terug mailen, heb het nog niet gedaan, was er te boos voor.
Ik neem wel difrax, die hebben spenen die bedoeld zijn om op te bijten.
M.a.w., ook u heeft een speen waar niet op gebeten kan worden aan een kind gegeven dat er vervolgens op gaat bijten en dan neemt u dit de fabrikant kwalijk.
Doorsnee spenen zijn nu eenmaal niet geschikt om op te bijten, dit is toch geen hogere wiskunde?
Zeker als uzelf al zegt voortaan een ander merk te nemen dat speciaal geschikt is voor bijten....
Belachelijk om dan boos te worden op een bedrijf!

Tinkeltje
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 mei 2013 12:37

Re: Bibi Fopspeen

Ongelezen bericht door Tinkeltje »

VioletPrue schreef:
Tinkeltje schreef:Hier nog een mama met een bibi speen die al na 4 dagen scheurtjes in het zuiggedeelte vertoonde, mail gestuurd en de speen met mails naar hun opgestuurd.
Kreeg een nieuwe en de oude terug met de mededeling dat ze alle tests hadden uitgevoerd, hem na hadden gekeken en alleen een verkleuring constateerden die door het bijten komt :shock:
Hallo?
Speen is gescheurd, lekkere lwaliteitsafdeling hebben ze daar.
En of ik ze even wou terug mailen, heb het nog niet gedaan, was er te boos voor.
Ik neem wel difrax, die hebben spenen die bedoeld zijn om op te bijten.
M.a.w., ook u heeft een speen waar niet op gebeten kan worden aan een kind gegeven dat er vervolgens op gaat bijten en dan neemt u dit de fabrikant kwalijk.
Doorsnee spenen zijn nu eenmaal niet geschikt om op te bijten, dit is toch geen hogere wiskunde?
Zeker als uzelf al zegt voortaan een ander merk te nemen dat speciaal geschikt is voor bijten....
Belachelijk om dan boos te worden op een bedrijf!
Volgen mij leest u niet goed :roll: , de bibi speen ging al na 4 dagen kapot, terwijl andere van hetzelfde materiaal veel langer meegaan (of er nu op gebeten wordt of niet, en dan ligt het ook aan de mate van bijten, en ook zij gebruikt hem alleen bij het slapen).
Ik was boos omdat hen beweren dat de speen in orde is, terwijl deze toch echt scheurtjes vertoonde en dat ze doen alsof ik gek ben.
Als ze echt alles goed na hadden gekeken hadden ze gezien dat ie gescheurd was, ze hoeven me dan echt niet te compenseren maar ik wil wel graag dat spenen veilig zijn.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Bibi Fopspeen

Ongelezen bericht door kweenie »

VioletPrue schreef:M.a.w., ook u heeft een speen waar niet op gebeten kan worden aan een kind gegeven dat er vervolgens op gaat bijten en dan neemt u dit de fabrikant kwalijk.
Doorsnee spenen zijn nu eenmaal niet geschikt om op te bijten, dit is toch geen hogere wiskunde?
Ah, dus in het vervolg moet je je baby of dreumes eerst uitleggen dat hij niet op de speen mag bijten...? Terwijl bij speelgoed waar mogelijk kleine dingen los kunnen schieten het pas geschikt is voor ouder dan 36 maanden en er een waarschuwing op moet staan. Beetje raar dat het voor speelgoed absoluut niet mag, maar dat het voor spenen wel zou mogen. Lijkt mij een leuk zaakje voor de nVWA. Heb je die al ingelicht?

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Bibi Fopspeen

Ongelezen bericht door VioletPrue »

kweenie schreef:
VioletPrue schreef:M.a.w., ook u heeft een speen waar niet op gebeten kan worden aan een kind gegeven dat er vervolgens op gaat bijten en dan neemt u dit de fabrikant kwalijk.
Doorsnee spenen zijn nu eenmaal niet geschikt om op te bijten, dit is toch geen hogere wiskunde?
Ah, dus in het vervolg moet je je baby of dreumes eerst uitleggen dat hij niet op de speen mag bijten...? Terwijl bij speelgoed waar mogelijk kleine dingen los kunnen schieten het pas geschikt is voor ouder dan 36 maanden en er een waarschuwing op moet staan. Beetje raar dat het voor speelgoed absoluut niet mag, maar dat het voor spenen wel zou mogen. Lijkt mij een leuk zaakje voor de nVWA. Heb je die al ingelicht?
Nee, met kind/dreumes heeft het niets te maken, moeder/vader moet zorgen dat zij de juiste en geschikte spenen gebruiken.
Mevrouw weet dat er spenen zijn die wèl tegen bijten kunnen.
Op deze verpakking staat dat niet.
Ergo, er kan niet op gebeten worden.
Hoe moeilijk kun je iets maken?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Bibi Fopspeen

Ongelezen bericht door kweenie »

Van producten bestemd voor kinderen jonger dan 36 maanden mogen bij gebruik door het kind niet zomaar onderdelen losraken waarin het kind zou kunnen stikken. Zo simpel kunnen we het maken.

En als je het nog wat exacter wilt, in de bijlagen van het Warenwetbesluit Speelgoed worden voorschriften voor kinderwaren genoemd en er is ondermeer een onderdeel expliciet en specifiek over fopspenen. Een van de eisen is:

"zij mogen geen losse, afneembare of afbijtbare onderdelen bevatten die passen in de testholte als omschreven in de desbetreffende methoden van onderzoek van de Warenwetregeling onderzoeksmethoden kinderwaren."

elle2
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 feb 2014 14:41

Re: Bibi Fopspeen

Ongelezen bericht door elle2 »

Ik heb zowel bibi als difrax spenen gebruikt en eigenlijk nooit klachten gehad. Waarschijnlijk geluk gehad als ik dit zo lees..

erwin1976
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 apr 2014 21:52

Re: Bibi Fopspeen

Ongelezen bericht door erwin1976 »

Hier was het ook raak vanavond. Onze zoon heeft ook een Bibi speen kapot gebeten. Deze spenen zijn levensgevaarlijk en moeten met spoed nagekeken worden door de fabrikant. Hopelijk wacht Bibi niet tot het echt een keer misgaat bij iemand en nemen zij deze melding serieus. Hier een foto van de kapot gebeten speen:

Afbeelding

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Bibi Fopspeen

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Of je leert een kind op den duur het gebruik van een speentje af...

Gesloten