LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Console Spellen

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
R e m c o

Console Spellen

Ongelezen bericht door R e m c o »

Spellen voor de zogenaamde ' Next Generation' consoles, de Xbox (2) 360, Playstation 3, en Nintendo Revolution, zullen hier in Nederland 90 euro gaan kosten.
Nu zien deze spellen er kwalitatief gezien vaak goed uit, maar ik zou adviseren niet gelijk spellen te gaan kopen:
Veel demos en trailers die u nu kunt zien zijn 'pre-rendered', wat betekend dat de filmpjes en voorbeelden voordat ze geladen worden al vooraf grafisch zijn opgepoetst en dus niet daadwerkelijk laten zien hoe de spellen eruit zullen zien als u ze koopt.
Dit kunt u plat gezegd vergelijken met het laden van een interactief stukje film inplaats van een stukje van een volledig speelbaar spel.
Deze, wel vaak speelbare, voorbeelden vergen ook maar maximaal 30% van de hardwarecapaciteit als u bijvoorbeeld kijkt naar de Xbox 360.
Het is evengoed niet aan te raden al gelijk spellen te kopen omdat men nog niet veel ervaring heeft opgedaan met de consoletypes.
Even de prijs van maximaal 700 euro in de eerste periode voor de console even buiten beschouwing gelaten gezien de PSP in zijn eerste verkoopsperiode 550 euro gekost heeft, is het dus maar een kwestie van afwachten om te zien of de consoles aan zullen slaan.
Als u dan bedenkt dat alternatieven voor het kopen van spellen (piraterij, lenen of huren) hierdoor aantrekkelijker zullen zijn en waarschijnlijk makkelijker zullen worden omdat, vooral de Xbox 360, steeds meer op een PC lijkt waardoor de mogelijkheden tot verbouwing of piraterij toegenomen zijn, en als u dan de niet bijster enthusiaste recenties over de verbetering van de spelkwaliteit in acht neemt, dan kunt u bedenken dat we nog niet echt met een 'next generation' type console te maken hebben.
Ook ben ik niet erg tevreden wat betreft spellicenties die zich naarmeerdere consoletypes verplaatsen, waardoor over het algemeen de licentiekwaliteit afneemt omdat vervolgen op spellen hierdoor vaak niet meer consolegebonden zijn.

De vraag is dan ook: Bent u bereid 90 euro neer te tellen voor een (overigens erg aardig) spel?

Gast

Re: Console Spellen

Ongelezen bericht door Gast »

Alle consoles zullen aanslaan en alle consoles zijn in het begin errug duur, maar dat is altijd zo geweest. En de mensen zullen het heus wel kopen. Het is allemaal gewoon even afwachten hoe het loopt, naar mijn mening zal PlayStation 3 het meest verkocht worden en XBOX 360 en Nintendo Revolution strijden om de eerste en 2e plek. Zo is t nu ook en dat vast niet veranderen.
Na een tijdje zullen ze allemaal in prijs omlaag gaan met de Nintendo als goedkoopste en XBOX en PlayStation even duur.
Kwalitatief zal er weinig verschil inzitten, alleen de XBOX zal minder kwaliteit hebben omdat zij de machine al klaar hebben en PlayStation en Nintendo pas volgend jaar met hun machine komen. Ik Gun het PlayStation en Nintendo het meest. XBOX is overbodig maar wel goed voor de concurentie cq prijzen ;-)

440

Re: Console Spellen

Ongelezen bericht door 440 »

Natuurlijk ga ik geen 90 euro voor een game betalen, zit er een plak goud bij :? .
De huidige games zijn al 60 euro, waarvan de meeste mensen ze al veel te duur vinden, vindt je het gek dat mensen gaan modden en copieren, dit is straks toch nooit meer te betalen voor een gewone sterveling :( .

Maar goed voorlopig zullen er wel games op de markt komen voor zowel de oude als de nieuwe console, en tegen de tijd dat de games voor de oude console vervallen, zullen de games voor de nieuwe wel weer op een voor hun redelijk prijsniveau liggen.

R e m c o

Re: Console Spellen

Ongelezen bericht door R e m c o »

Ik denk het niet: Er zijn ook geen prijsverlagingen aangekondigt voor de huidige PS2 games (bron: inderview EA door Gamespy). Sterker nog: Opdat de markt voor console spellen te duur is in Nederland om in te stappen worden importspellen meer en meer voorkeur van de producent (bron o.a: Namco persconferentie over o.a. Katamari Damacy, was onder andere te zien op Gamespy en de Namco website). En Gameboy spellen zijn bij mijn weten pas heel erg laat in prijs gedaalt, maar ik ben geen Gameboyer (meer).
Net als inktpatronen zullen spellen nooit in prijs verlagen zolang de console te koop is, (neem Dreamcast maar als referentievoorbeeld voor odnerzoek: Deze spellen zijn nogsteeds te koop), omdat dáár immers de winst uit gehaald moet worden.

Tens

Re: Console Spellen

Ongelezen bericht door Tens »

Ter verduidelijking:
Katamari Damacy 2, genaamd 'We Love Katamari' is een PS2 budget titel die speciaal door Namco gemaakt is voor alle leeftijden en levensgroepen.
Inplaats van een release in Nederland is er gekozen voor een legale import alternatief rond de 30 Amerikaanse dollar, en Katamari Damacy (1) voor rond de 20 euro (retail advies zonder extra belasting / verzendkosten).
EA (Canada) heeft besloten in geen geval de prijzen van spellen te verlagen, na commentaar op de buitengewone inpopulairiteit van onder andere NHL na het blijken van gebrek aan beloofde (online) extra services en onechte sequels.

Gast

Re: Console Spellen

Ongelezen bericht door Gast »

Nog een punt:
(ja het is laat maar geloof het of niet: sommige mensen werken op dit tijdstip :P )
Vorige week quotte een Japanse krant (Mainichi Daily News) Sony Computer Entertainment vertegenwoordigers die zeiden dat de PlayStation 3 onder de 50,000 yen ($465.58) geprijst wordt.
Een week later blijkt zelfs dat de prijs volgend jaar daar zelfs nog ónder gaat zitten; wat betekend dat de releaseprijs gelijk of zelfs ónder de releaseprijs van de Playstation en de Playstation 2 gaat zitten.
(bron: De Japanese site 'Impress PC Watch' die berichte dat SCE zijn zakenpartners vertelde dat de PS3 onder de 40,000 yen, $370, gaat kosten bij zijn lancering)
Beide consoles koste toendertijd 39,800 yen ($368) bij hun wereldwijde lancering in 1994 en 2000.
Hierdoor rijst bij mij het vermoede dat hetzelfde prijsschema voor de 'next gen' Sony console gebruikt gaat worden.
Dit betekend dat de prijs van de spellen zeer lang hoog zal blijven.

Hetzelfde geld overigens voor Nintendo, die geen van zijn consoles, ook niet de GameCube in 2001 (25,000 yen, $231) hoger dan 25,000 yen liet kosten bij hun lancering.
Daarmee behoud Nintendo voor de consoles van de laatste drie generaties de titel goedkoopst kostende console.
Tijdens E3 bevestigde Nintendo's directeur Satoru Iwata het behoud van zijn prijzenschema door te zeggen dat de 'Revolution' niet duurder zal kosten dan 50,000 yen ($463) om hem voor iedereen bereikbaar te maken.

Het is nog te vroeg om te zeggen hoe Microsoft hierop gaat reageren, maar hopen op goedkope spellen voor deze en 'next gen' consoles blijft voorlopig tevergeefs als de vaste prijsschemas aanhouden.

R e m c o

Re: Console Spellen

Ongelezen bericht door R e m c o »

De post hierboven kwam overigens van mijn hand.
$) moet zijn $ ) :wink:

Gast

Re: Console Spellen

Ongelezen bericht door Gast »

Of 8 ) zelfs. :P

Tens

Re: Console Spellen

Ongelezen bericht door Tens »

Overigens zijn de meeste Next Gen console spellen ook op PC verkrijgbaar:
Ik raad dus aan om als u toch deze spellen kopen wilt, de PC versies te kopen: Deze zijn buiten het feit dat ze meestal 20 euro goedkoper zijn dan de console versies, vaak mooier speelbaar dan op een console door de extra functies van uw systeem.

JaFO
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 jul 2005 18:54

Re: Console Spellen

Ongelezen bericht door JaFO »

Ja leuk die pc-spellen.
Uren zoeken naar drivers ...
Om er dan achter te komen dat het spel het vertikt om te lopen omdat het gezien heeft dat er een dvd/cd-brander en bijbehorende software geinstalleerd is.

Ik moet echt lachen als een boer met kiespijn als ik zie wat de pc-liefhebbers van GTA:San Andreas moeten doorstaan alleen maar om een half jaar later hetzelfde spel te spelen.
Toegegeven ze kunnen het aanpassen en krijgen er hogere resoluties voor terug, maar voor die ellende ?
Nope ... al die zogenaamde kopieer-beveiligingen maken het alleen maar minder aantrekkelijk om ooit nog een pc-spel te willen spelen.

Vergeleken met de PS2-versie die letterlijk plug&play is ... is dat zeker in dit geval die extra centen meer dan waard geweest.

efteling
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jul 2005 09:10

Re: Console Spellen

Ongelezen bericht door efteling »

Het is nog lang niet bekendt wat de prijzen worden van de games. Men weet nog geeneens wat de prijs voor de console moet worden.
En 90 euro is wel erg duur. Die prijs zakt zeker nog wel.
Bij dvd's is het precies hetzelfde. Toen de eerste Harry Potter-film op dvd kwam, was de advies-prijs 24,99 euro. op de release-dag kostte hij bij sommige winkels 16,99 euro. Dus 90 euro klopt vooralsnog niet.

yasinhm
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jul 2005 16:32

Re: Console Spellen

Ongelezen bericht door yasinhm »

Ik denk dat deze keer de xbox 360 gaat winnen. Dit omdat hij een jaar eerder uitkomt en hij is 100 euro goedkoper. Nog een pluspunt voor microsoft is dat de nieuwe xbox 36o ook sort van mediacenter word en online kun je demo's en trailers downloaden.
de playstation 3 en revolution is nog minder bekend.

JaFO
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 jul 2005 18:54

Re: Console Spellen

Ongelezen bericht door JaFO »

Sony is een soortgelijk ding van plan volgens de geruchen/info tot nu toe. Op dat gebied zou ik geen verschillen verwachten.

Maar idd ... straks heeft de 360 tov de PS3 een aardige voorsprong qua spellen.
Bedenk echter wel dat :
- Sony (hopelijk) ook iets on-line gaat betekenen

- MS naar HD-DVD wil overstappen en de PS3 Blu-ray ondersteunt
Wie weet waar de film-industry straks op overstapt.

- de prijzen van beide consoles nog niet eens officieel zijn

- MS wellicht de prijs verlaagt als de PS3 uit komt om extra zieltjes te winnen (geduld heeft dus z'n voordelen)

- MS niet 100% backwards compatible is (alleen de 'best verkochte' Xbox 1 spellen schijnen te werken straks),

- PS2 spellen zouden wel zonder problemen moeten werken op de PS3 straks ...

- veel console-gamers merk-trouw zijn en dus toch op Sony zullen wachten, al is het maar om te zien wat zij leveren

- beide platforms hun unieke spellen zullen hebben ...

- beiden best aan elkaar gewaagd zijn en je zeker niet op pure papieren specificaties moet vertrouwen (het zou niet de eerste keer zijn dat ze beiden iets beloven dat niet waar gemaakt kan worden)

Ik durf nu al te beweren dat de consument met het meeste geduld straks de grote winnaar is ;)

yasinhm
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jul 2005 16:32

Re: Console Spellen

Ongelezen bericht door yasinhm »

Het nadeel is dat Xbox360 al heel wat exclusives voor de ps2 heeft weggepikt. Maarja behalve van de prijs en de releasedate is de ps3 het best en aangezien ik alleen de ps2 veel heb gespeeld (2 jaar) zal ik zeker de ps3 kopen maar de xbox 360 zal misschien ook gekocht worden door mij.

JaFO
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 jul 2005 18:54

Re: Console Spellen

Ongelezen bericht door JaFO »

Heeft er iemand enig idee welke nieuwe spellen voor de beide platforms gepland zijn ?
Bij de 360 weet ik 'Gears of War' (*kwijl*), maar daarna zie ik veel sequels (Project Gotham 3 is de enige die ik wil) en multi-platform (NFS:Most Wanted lijkt me weer echt leuk).
Van de PS3 heb ik helemaal niks leuks/unieks gehoord dat mij het kopen waard lijkt. :(

Ik weet al (bijna) zeker dat ik ze allebei ga kopen. PS3 heeft in die zin een (gigantisch) voordeel omdat ik zo goed als zeker weet dat alle bestaande spellen (die ik heb) te spelen zullen zijn, terwijl het bij de 360 nog afwachten is waardoor ik op de 'unieke' spellen wil wachten.

JaFO
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 jul 2005 18:54

Re: Console Spellen

Ongelezen bericht door JaFO »

Volgens uitgelekte info zouden spellen voor de Xbox 360 (slechts!) $60 gaan kosten in de VS. De console zelf (release begin november in de VS) zou op $300 uitkomen.

Bron : http://www.tweakers.net/nieuws/38340

Denman
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 aug 2005 19:53

Re: Console Spellen

Ongelezen bericht door Denman »

Spellen zijn duur dat weet ik, maar besef wel dat een beetje goed spel vaak miljoenen euro's kost om te ontwikkelen de budgetten om een spel te maken liggen tegenwoordig hoger dan bij de meeste hollywood filmproducties en voor die films moet je ook aardig wat geld voor neerleggen en dat voor 2 uurtjes entertainment, terwijl je van een goed spel jaren kunt genieten.
Lees dus voor je een spel koopt eerst veschillende recencies en speel de demo's op internet dan heb je vaak al een indruk of een spel die 60 of 90 euro waard is.
De prijs van de next gen games zal ongetwijfeld weer wat hoger uitvallen dan de huidige 60 euro, maar die spellen hebben dus ook veel hogere productie kosten.
En zolang iedereen maar blijft kopieeren en downloaden zal deze echt niet naar beneden gaan maar eerder zelfs omhoog.
Koop dus allemaal het orgineel en als we dat doen kunnen onze vrienden van de gamesindustrie nog veel meer topspellen voor ons maken tegen een lagere prijs, wij blij en gamesproducenten blij iedereen blij.

JaFO
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 jul 2005 18:54

Re: Console Spellen

Ongelezen bericht door JaFO »

Ach ... dat kopieeren is niet het grootste probleem.
Het gebrek aan goede / originele spellen is het echte probleem.

Bij muziek-cd's is al in meerdere onderzoeken gebleven dat ondanks al die p2p-programma's er meer cd's waren verkocht dan in de jaren ervoor.

Als ik naar de aangekondigde spellen voor de nieuwe consoles kijk dan zakt de moed me al in de schoenen. Op een of twee titels na is het niks dan sequels met verbeterde graphics dat de klok slaat.

Gesloten