LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] digiblast

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
yvonne1
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 apr 2006 22:09

digiblast

Ongelezen bericht door yvonne1 »

wij hebben voor sinterklaas voor onze dochter een digiblast gekocht.Leuk dachten we ze kon er veel mee doen o.a spelletjes filmpjes kijken en met wat extra asseccoires kon je er een mp3 en een fototoestel van maken!!!De prijs was redelijk voor dat alles wat er mee gedaan kon worden.Alleen zijn we nu al een half jaar aan het zoeken naar nieuwe spelletjes de beloofde asseccoires die door de leverancier maar niet geleverd worden.Ik vind dit niet kunnen en heb bij de top 1 toys gevraagd of ik het niet kon ruilen voor een nintendo.Graag zou ik van mensen reactie willen die dit probleem ook hebben!!

Denman
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 aug 2005 19:53

Re: digiblast

Ongelezen bericht door Denman »

Volgens mij moeten er vanaf mei weer spellen en films leverbaar zijn in Nederland.
Wat ik begrepen heb is dat de chip-leverancier over de kop is gegaan zodat de productie stil is komen te liggen. Inmiddels is er een nieuwe chip-leverancier gekomen en worden er spellen en films voor gemaakt, en dat deze vanaf mei weer leverbaar zijn.
Ik heb ook verhalen gehoord dat door deze teleurstelling Nikko(de importeur van deze apparaten) klanten het geld van nikko hebben terug gekregen, wat daar van waar is weet ik niet maar het is te proberen.
Kijk eens op digiblast.nl, hier kan je het telefoonnummer en/of adres vinden van Nikko Nederland

Succes.
ps laat je het weten hoe het af is gelopen?

yvonne1
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 apr 2006 22:09

Re: digiblast

Ongelezen bericht door yvonne1 »

alvast bedankt voor de tip,zal er eens naartoe bellen.Bij de winkel waar we hem gekocht hebben zeiden ze inderdaad dat er in week 13 weer iets gelevrd werd maar helaas......!!!Die hebben er ook een beetje de pest in want voor hun is het ook niet leuk die staan ook met zn rug tegen de muur natuurlijk en neem hun ook niets kwalijk.Die hebben ook al tegen de vertegewoordiger gezegd dat als de mensen dat willen hun geld terug moeten krijgen maar daar hebben ze nog geen reactie op gehad.Zal het zelf maar eens gaan proberen.Laat het hier nog wel weten hoe het is afgelopen en nogmaals bedankt voor de tip en hopen dat het allemaal goed afloopt en onze dochter er wat mee kan het is immers toch 70 euro wat je weer kwijt bent waar je niets aan hebt tot nu toe.Maar we zullen maar van het goede uitgaan!!!!!

yvonne1
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 apr 2006 22:09

Re: digiblast

Ongelezen bericht door yvonne1 »

wilde even laten weten dat ik gebeld heb en inderdaad de mogelijkheid heb om het terug te sturen en ons geld terug krijgen.Na wat teleurstellingen moet ik toch zeggen dat het een mooi gebaar is van de fabrikant.Bedankt voor de tip!!!!Onze dochter kan nu iets gaan kopen waar ze wel iets aan zal hebben.BEDANKT!!

Denman
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 aug 2005 19:53

Re: digiblast

Ongelezen bericht door Denman »

Top dat het gelukt is.
Een warme douche voor Nikko :lol:
Er bestaan gelukkig nog bedrijven die het woord service kennen.
Graag gedaan.

beppie70
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 jul 2006 12:42

Re: digiblast

Ongelezen bericht door beppie70 »

Hier hetzelfde verhaal wat betreft Digiblast.
het kostte al heel veel moeite om het ding zelf te bemachtigen vorig jaar november en idd, we hadden er nog 1 spelletje bij gevonden en daarna hield het op.
Ik heb meerdere keren gemaild met Nikko en die bleven volhouden dat als ze nu een nieuwe leverancier van chips hadden en dat we even geduld moesten hebben want het zou echt nog allemaal super worden. Maar leg dat een kind van 5 maar 's uit...Hij was inmiddels al lang uitgekeken op dat ene spelletje natuurlijk.
Ik heb inmiddels ook het hele spul teruggestuurd en gedeeltelijk vergoed gekregen. Het spelletje en het tasje waar ik geen bonnetje van had omdat hij het kado had gekregen werden niet vergoed! Dus die douche hoeft van mij niet zo heel warm te zijn :wink:

We hebben nu gewoon een gameboy, en de spelletjes zijn misschien wat duurder maar je weet wel zeker dat er genoeg keuze is!

nadalier

Re: digiblast

Ongelezen bericht door nadalier »

Op zaterdag 11-02-06 was er een item over de digiBLAST bij het Consumenten programma Kassa;

Vanaf september vorig jaar zijn duizenden kinderen blij gemaakt met een Digiblast. Dit is een draagbare spelcomputer van Nikko voor kinderen vanaf 5 jaar.

Binnen een mum van tijd was de spelcomputer overal uitverkocht. Leuk zou je denken, toch is er een probleem. Op de redactie kwamen een aantal klachten binnen van mensen die zeggen dat er nergens spellen voor de Digiblast te krijgen zijn. En zonder spelletjes is een spelcomputer niet leuk natuurlijk!


Op verschillende fora staat dat het bedrijf failliet zou zijn. Gelukkig bleek dit niet het geval. Niet Nikko maar de maker van de software voor de spelletjes is onverwacht failliet gegaan. Hierdoor moest Nikko de spellen opnieuw ontwikkelen, wat natuurlijk veel tijd in beslag neemt. Vanaf eind mei zal Nikko echter weer 6 nieuwe titels per maand op de markt zetten.


Als tegemoetkoming geeft Nikko alle 'Digiblasters' die een kopie van hun aankoopbewijs opsturen een gratis opbergtasje cadeau. Mocht je hiermee niet tevreden zijn, dan kunt u de spelcomputer teruggeven waarna u het aankoopbedrag terugkrijgt.


hier het linkje waarbij je tevens een filmpje kunt bekijken: http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_ ... er=2362143

r.o.f.
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 mei 2007 11:02

Re: digiblast

Ongelezen bericht door r.o.f. »

kijk ik geloof best dat digiblast snel kapot gaat en niet perfect is maar volgens mij licht het niet alleen aan de digiblast want de meesten mensen zijn gewend aan psp en de ds maar dat kun je niet vergelijken met de digiblast toen nintendo begon was het ook niet allemaal in orde dus wat er met de digiblast mis is begrijp ik al niet maar dan nog wat anders ik zei eerder al in deze reactie dat de digiblast niet zo stevig is als ander gameboy's enzo dus moet je er niet mee gaan gooien want een val kan al genoeg zijn! de reactie voor mij begrijp ik ook niet want hoe kan een leverancier nou iets lever dat al gestopt is want door de klachten is het product afgesloten! :cry: ik heb ook nog een vraag voor radar in vervolg dat jullie iets gaan ondernemen denk dan eerst goed na! :wink: en voor de mensen die nog spellen willen kopen van digiblast kunnen mailen naar [email protected]! :D

beppie70
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 jul 2006 12:42

Re: digiblast

Ongelezen bericht door beppie70 »

maar r.o.f., het gaat toch ook niet over dat die dingen snel kapotgaan?
Het gaat erom dat er nooit spelletjes te krijgen waren.. er werden steeds beloftes gedaan maar er kwamen nooit nieuwe spelletjes in de handel. ik vind het nog steeds hartstikke jammer want het was een leuk ding :wink:

r.o.f.
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 mei 2007 11:02

Re: digiblast

Ongelezen bericht door r.o.f. »

nou dat was ook een heel groot probleem vind ik zelf ook maar ik vind het nog steeds oneerlijk om ze tew gaan vergelijken met de psp of nds nintendo maakte in het begin fouten playstation maakte fouten dus digiblast ook en vooral omdat deze grote merken alles zo goed doen lijkt het als of de digiblast hele erge maken omdat mensen verwachten meer en over dat spellen leveren hun hadden tijd nodig om alles weer recht te zetten dat hoort ook want je moet eerst bij de spelcomuter kijken of alles goed zit en daarna pas de spelletjes want zonder de spelcomputer zelf heb je dan nog wat aan die spelen nee en dat is nu ook het probleem iedereen heeft een digiblast maar door dat alle mensen gingen klachen over dat dat ding niet goed was ja dan zit er niks anders op dan er mee stopen nintendo en playstation maken er ook gebrijk van! maar goed de mensen hebben nou dat ding gekocht de digiblast dus en kunnen er nu niks meer mee omdat onderandere tros radar er mee moest gaan bemoeien! nog een vraag aan tros radar wat was nou het probleem om hun een klein beetje meer tijd te geven als dit bij nintendo en playstation ook was gebuurt dan hadden de spelcomuters nooit blijven bestaan omdat het dan saai word en sorry dat ik het zeg hoor maar waar halen jullie het lef vandaan (en niet alleen tros radar) om te zeggen dat jullie alleen maar doen wat de mesnen zeggen want ik ben niet blij een zoeen paar milljoen andere ook niet dus kom alsjeblieft niet met dat smoesje aan zetten! als u wilt mailen dan kan dat naar [email protected]

Gesloten