LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] nieuwe nintendo 3ds scherm kapot Intertoys laat afweten.
-
nieuwe nintendo 3ds scherm kapot Intertoys laat afweten.
Wie kan mij adviseren?
Vrijdag 30 september koop ik een 3ds bij de intertoys in arnhem Kronenburg. Thuisgekomen doet deze het welgeteld 2 dagen op zondag valt in eens het 3d scherm uit. Na opnieuw opladen en aan en uit zetten verandert er niets, iedere keer na 10 minuten spelen valt het 3d scherm uit. Het scherm is kapot.
De volgende dag op maandag terug naar de intertoys het schermpje doet het weer. Ik geef aan dat het na een 10 minuten spelen uitvalt. Intertoys geeft aan dat dit vervelend is en dat zij hem opsturen, omdat het het nu wel doet en zij er niets vreemds aan zien. Ik geef aan dat zij hier ook nog geen minuut naar hebben gekeken en als zij even wachten dat zij het dan wel zullen zien. Daar is volgens de verkoper geen tijd voor. Wij sturen het op naar Nintendo. dit duurt ongeveer een week of 3. Ik baal als een stekker. Ik zeg hem dat ik het product bij hun koop en niet bij Nintendo en als deze kapot is, dat zij hem gewoon kunnen ruilen met een andere. Vervolgens wordt ik gewezen op de kleine regeltjes van de bon dat hardware niet geruild wordt.
Ik geef aan dat ik het kan bewijzen met een filmpje, maar ook dit heeft geen zin. Zij willen het ter plekke zien om hem dan vervolgens te versturen naar Nintendo.
Hierop ga ik enigszins geïrriteerd akkoord.
Zaterdag 8 oktober wordt ik gebeld. ik kan de 3ds ophalen. Nintendo heeft hem bekeken vijf uur aan laten staan erop gespeeld. Niets mis mee volgens hun.
Ik neem hem mee naar huis en jawel na tien minuten valt weer het schermpje uit.
Wie kan mij adviseren?
Ik krijg geen geld terug, de 3ds wordt niet geruild en advies intertoys is zelf even contact op te nemen met nintendo.
Niels
Vrijdag 30 september koop ik een 3ds bij de intertoys in arnhem Kronenburg. Thuisgekomen doet deze het welgeteld 2 dagen op zondag valt in eens het 3d scherm uit. Na opnieuw opladen en aan en uit zetten verandert er niets, iedere keer na 10 minuten spelen valt het 3d scherm uit. Het scherm is kapot.
De volgende dag op maandag terug naar de intertoys het schermpje doet het weer. Ik geef aan dat het na een 10 minuten spelen uitvalt. Intertoys geeft aan dat dit vervelend is en dat zij hem opsturen, omdat het het nu wel doet en zij er niets vreemds aan zien. Ik geef aan dat zij hier ook nog geen minuut naar hebben gekeken en als zij even wachten dat zij het dan wel zullen zien. Daar is volgens de verkoper geen tijd voor. Wij sturen het op naar Nintendo. dit duurt ongeveer een week of 3. Ik baal als een stekker. Ik zeg hem dat ik het product bij hun koop en niet bij Nintendo en als deze kapot is, dat zij hem gewoon kunnen ruilen met een andere. Vervolgens wordt ik gewezen op de kleine regeltjes van de bon dat hardware niet geruild wordt.
Ik geef aan dat ik het kan bewijzen met een filmpje, maar ook dit heeft geen zin. Zij willen het ter plekke zien om hem dan vervolgens te versturen naar Nintendo.
Hierop ga ik enigszins geïrriteerd akkoord.
Zaterdag 8 oktober wordt ik gebeld. ik kan de 3ds ophalen. Nintendo heeft hem bekeken vijf uur aan laten staan erop gespeeld. Niets mis mee volgens hun.
Ik neem hem mee naar huis en jawel na tien minuten valt weer het schermpje uit.
Wie kan mij adviseren?
Ik krijg geen geld terug, de 3ds wordt niet geruild en advies intertoys is zelf even contact op te nemen met nintendo.
Niels
Re: nieuwe nintendo 3ds scherm kapot Intertoys laat afweten.
Gewoon weer teruggaan naar de winkel. Laten ze hem nog maar een keer opsturen.
Zet hem aan bij de kassa en wacht net zo lang tot het scherm uitvalt dan kunnen ze het met eigen ogen zien. Ondertussen kunnen de medewerkers gewoon doorgaan met hun belangrijke werkzaamheden.
Zet hem aan bij de kassa en wacht net zo lang tot het scherm uitvalt dan kunnen ze het met eigen ogen zien. Ondertussen kunnen de medewerkers gewoon doorgaan met hun belangrijke werkzaamheden.
-
Inderdaad gewoon teruggaan naar de winkel.
Bij voorkeur op een druk tijdstip. Wacht op je beurt en doe het bovenstaande.
Gewoon aanzetten, spelen en wachten tot hij uitvalt.
Bij voorkeur op een druk tijdstip. Wacht op je beurt en doe het bovenstaande.
Gewoon aanzetten, spelen en wachten tot hij uitvalt.
Het feit dat er op de bon staat dat hardware niet geruild mag worden heeft niks met jou geval te maken. Je wil niet ruilen, je hebt een defect product wat vervangen dient te worden.
Ik vind het erg vreemd. Heeft Nintendo geen eigen garantie regeling?
Bij de aanschaf van onze Wii, kregen we expliciet te horen dat garantie van Nintendo altijd via Nintendo zelf loopt en niet via de BartSmit.
Dit zou betekenen dat je zelf contact met Nintendo op moet nemen om je verhaal te doen.
Ik begrijp dat Nintendo zelf zeer secuur en in orde met garantieclaims omgaat!
Misschien eens de garantievoorwaarden nalezen of gewoon zelf Nintendo bellen?
Bij de aanschaf van onze Wii, kregen we expliciet te horen dat garantie van Nintendo altijd via Nintendo zelf loopt en niet via de BartSmit.
Dit zou betekenen dat je zelf contact met Nintendo op moet nemen om je verhaal te doen.
Ik begrijp dat Nintendo zelf zeer secuur en in orde met garantieclaims omgaat!
Misschien eens de garantievoorwaarden nalezen of gewoon zelf Nintendo bellen?
De winkel is niet verplicht een defect artikel te ruilen. Dat bepaald de winkel zelf. Ze hebben ook de mogelijkheid om het product ter reparatie aan te bieden. Dat is in dit geval ook gebeurd.eggy99 schreef:Het feit dat er op de bon staat dat hardware niet geruild mag worden heeft niks met jou geval te maken. Je wil niet ruilen, je hebt een defect product wat vervangen dient te worden.
Daar heb je in Nederland helemaal niks mee te maken. Je leverancier is verantwoordelijk voor het oplossen van het probleem. Ze mogen je hiervoor niet naar een andere partij sturen. Uiteraard mogen ze dit wel aangeven als een extra optie, maar als je als klant wilt dat de winkel dit oplost behoren zij dit ook te doen.Ik vind het erg vreemd. Heeft Nintendo geen eigen garantie regeling?
Ja en nee.mukkiefuk schreef:Daar heb je in Nederland helemaal niks mee te maken. Je leverancier is verantwoordelijk voor het oplossen van het probleem. Ze mogen je hiervoor niet naar een andere partij sturen. Uiteraard mogen ze dit wel aangeven als een extra optie, maar als je als klant wilt dat de winkel dit oplost behoren zij dit ook te doen.Ik vind het erg vreemd. Heeft Nintendo geen eigen garantie regeling?
Als de verkopende partij het product zelf naar de fabrikant opstuurt, heb je daar als koper geen moer over te vertellen.
Je kunt als koper niet eisen dat de verkopende partij het zelf oplost en daarna het maar met de fabrikant uitzoekt.
-
Je kunt als koper zeker wel eisen dat de verkopende partij het zelf oplost en daarna het maar met de fabrikant uitzoekt.Je kunt als koper niet eisen dat de verkopende partij het zelf oplost en daarna het maar met de fabrikant uitzoekt.
Jouw gesprekspartner is Intertoys en die dienen een goede oplossing voor de consument te bieden.
( Dit kan reparatie of omruiling voor een werkend exemplaar zijn. Aangezien reparatie al een keer is mislukt kun je nu wel omruiling voor een werkend exemplaar eisen)
Helaas is dit nu ongeveer tienduizend keer op dit forum aan de orde geweest en blijft BBCS foutieve informatie verspreiden
Je hebt het fout.Leo The Emperor schreef:Je kunt als koper zeker wel eisen dat de verkopende partij het zelf oplost en daarna het maar met de fabrikant uitzoekt.Je kunt als koper niet eisen dat de verkopende partij het zelf oplost en daarna het maar met de fabrikant uitzoekt.
Jouw gesprekspartner is Intertoys en die dienen een goede oplossing voor de consument te bieden.
( Dit kan reparatie of omruiling voor een werkend exemplaar zijn. Aangezien reparatie al een keer is mislukt kun je nu wel omruiling voor een werkend exemplaar eisen)
Helaas is dit nu ongeveer tienduizend keer op dit forum aan de orde geweest en blijft BBCS foutieve informatie verspreiden
De consument kan de verkopende partij niet verbieden dat de verkopende partij het product naar de fabrikant opstuurt.
De verkopende partij schakelt dan een derde partij in, en dat mag.
Iets anders is dat als de verkopende partij de consument naar een derde partij stuurt.
Zit verschil in.
Je zegt het goed: de gesprekspartner is de verkopende partij.Jouw gesprekspartner is Intertoys en die dienen een goede oplossing voor de consument te bieden.
De consument dient bij problemen zich naar de verkopende partij te wenden.
De verkopende partij heeft het product ingenomen voor reparatie en besteedt die reparatie uit aan de fabrikant (niet verboden, dus gewoon toegestaan), waarna de verkopende partij het product naar de koper retourneert.
Nogmaals:
Er zit een groot verschil in dat de verkopende partij de consument naar de fabrikant doorverwijst, of dat de verkopende partij het product zelf naar de fabrikant opstuurt voor reparatie.
Het eerste is in beginsel niet toegestaan, het tweede wel.
-
Ergo, je kunt als consument dus eisen dat de verkoper het voor je oplost.
Ja, en als de verkoper het defecte product opstuurt naar de fabrikant voor reparatie, omdat de fabrikant meer expertise in huis heeft, voldoet de verkopende partij daar wel aan.Leo The Emperor schreef:Ergo, je kunt als consument dus eisen dat de verkoper het voor je oplost.
De wetgeving geeft de consument niet het recht om van de verkopende partij te eisen dat die de reparatie zelf uitvoert en dat de consument de verkopende partij het verbied om het product naar de fabrikant op te sturen.
Mijn persoonlijke mening is dat het de consument geen moer aangaat hoe het probleem wordt opgelost, maar dat het probleem wordt opgelost.
En als het probleem via de verkopende partij naar de fabrikant wordt opgestuurd, moet die consument niet moeilijk doen.
In de praktijk is het zo dat de moeilijk doende consument de tijd van het ongemak juist verlengen in plaats van verkorten.
Vergeet niet dat de verkopende partij die een product opstuurt naar de fabrikant niet zijn verantwoordelijkheden doorschuift. Dat is wel het geval als de verkopende partij de consument standaard naar de fabrikant doorstuurt.
Er zit een groot verschil tussen dat de verkopende partij de consument naar de fabrikant doorstuurt en dat de verkopende partij het product van de consument aanneemt en voor reparatie doorstuurt naar de fabrikant.
Mensen die dat verschil niet kennen (of willen kennen) roeptoeteren dus dat de winkelier het product zelf moet repareren en niet naar de fabrikant mag opsturen, omdat hun mening is dat de consument niets met de fabrikant te maken heeft en dat de consument geen overeenkomst heeft met de fabrikant.
En dat is natuurlijk onzin.
Want doordat de consument geen overeenkomst heeft met de fabrikant, is het de verkopende partij niet verboden om de fabrikant in te schakelen.
Ik weet wat jij bedoeld, maar je zit op een verkeerd spoor.
Dat bedoel ik te zeggen.BBCS schreef:Ja en nee.mukkiefuk schreef:Daar heb je in Nederland helemaal niks mee te maken. Je leverancier is verantwoordelijk voor het oplossen van het probleem. Ze mogen je hiervoor niet naar een andere partij sturen. Uiteraard mogen ze dit wel aangeven als een extra optie, maar als je als klant wilt dat de winkel dit oplost behoren zij dit ook te doen.Ik vind het erg vreemd. Heeft Nintendo geen eigen garantie regeling?
Als de verkopende partij het product zelf naar de fabrikant opstuurt, heb je daar als koper geen moer over te vertellen.
Je kunt als koper niet eisen dat de verkopende partij het zelf oplost en daarna het maar met de fabrikant uitzoekt.