LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nintendo DS Lite scharnieren kapot
Nintendo DS Lite scharnieren kapot
========================================================
Bron: De Telegraaf, Game Today, 17 juli 2006
De nieuwe draagbare spelcomputer van Nintendo, de DS Lite vindt gretig aftrek. Op het internet zwermt het echter van de boze consumenten die merken dat de scharnieren van het open te klappen gedeelte gemakkelijk breken. Voornamelijk in Amerika schijnen gamers er last van te hebben.
De console, die sinds 27 juni in Nederland te koop is, heeft twee schermen en kan opengeklapt worden. Naast klachten over de breuken regent het ook klachten over de klantenservice van de Amerikaanse afdeling van Nintendo. Volgens medewerkers zou een dergelijke breuk niet onder de garantie vallen en zou reparatie 50 dollar gaan kosten. Ook werden DS-eigenaren beschuldigd van het laten vallen van de spelcomputer, iets dat de klanten zelf ontkennen.
Nintendo Nederland heeft nog geen klachten gehoord en er is verder niks bekend of het om DS-en van een bepaald type of bepaalde bouwperiode gaat. Mensen die dit probleem ervaren kunnen contact opnemen met Nintendo, waarna wordt gekeken of het onder de garantie valt.
Het nieuws van dit mogelijke defect is opvallend, omdat Nintendo bekend staat om de hoge kwaliteit van de hardware. Ook het nieuws over de slechte klantenservice is opmerkelijk, omdat ook op dit gebied Nintendo een erg goede reputatie heeft.
========================================================
Na het lezen van bovenstaand bericht op de Telegraaf GameToday site en diverse andere games nieuwssites, toch maar even onze Nintendo DS Lite bekeken. Helaas, hetzelfde euvel, ook bij ons. Ondanks we hem nog maar 3 weken in bezit hebben en er uiteraard voorzichtig mee zijn omgesprongen. Toch maar even contact opnemen met de Klantenservice van Nintendo. Wellicht een exemplaar uit de verkeerde productiereeks...
Zijn er al mensen die contact hebben opgenomen met Nintendo Nederland, en zo ja, wat was hun reactie / oplossing?
Bron: De Telegraaf, Game Today, 17 juli 2006
De nieuwe draagbare spelcomputer van Nintendo, de DS Lite vindt gretig aftrek. Op het internet zwermt het echter van de boze consumenten die merken dat de scharnieren van het open te klappen gedeelte gemakkelijk breken. Voornamelijk in Amerika schijnen gamers er last van te hebben.
De console, die sinds 27 juni in Nederland te koop is, heeft twee schermen en kan opengeklapt worden. Naast klachten over de breuken regent het ook klachten over de klantenservice van de Amerikaanse afdeling van Nintendo. Volgens medewerkers zou een dergelijke breuk niet onder de garantie vallen en zou reparatie 50 dollar gaan kosten. Ook werden DS-eigenaren beschuldigd van het laten vallen van de spelcomputer, iets dat de klanten zelf ontkennen.
Nintendo Nederland heeft nog geen klachten gehoord en er is verder niks bekend of het om DS-en van een bepaald type of bepaalde bouwperiode gaat. Mensen die dit probleem ervaren kunnen contact opnemen met Nintendo, waarna wordt gekeken of het onder de garantie valt.
Het nieuws van dit mogelijke defect is opvallend, omdat Nintendo bekend staat om de hoge kwaliteit van de hardware. Ook het nieuws over de slechte klantenservice is opmerkelijk, omdat ook op dit gebied Nintendo een erg goede reputatie heeft.
========================================================
Na het lezen van bovenstaand bericht op de Telegraaf GameToday site en diverse andere games nieuwssites, toch maar even onze Nintendo DS Lite bekeken. Helaas, hetzelfde euvel, ook bij ons. Ondanks we hem nog maar 3 weken in bezit hebben en er uiteraard voorzichtig mee zijn omgesprongen. Toch maar even contact opnemen met de Klantenservice van Nintendo. Wellicht een exemplaar uit de verkeerde productiereeks...
Zijn er al mensen die contact hebben opgenomen met Nintendo Nederland, en zo ja, wat was hun reactie / oplossing?
Re: Nintendo DS Lite scharnieren kapot
2 mogelijkeheden,
1 je gaat terug naar de winkel
2 je neemt contact met Nintendo.
Nintendo is toon aangevend op het gebied van Service (zeker als je het vergelijkt met Sony)
Een Berichtje op dit forum lijkt mij totaal overbodig. Ik vind dat je voor een angstig beeld zorgt voor potentiele kopers van de beste handheld computer.
Een telefoontje naar Nintendo is sneller.
ZIj hebben pas geleden mijn 8-bit nog gerepareerd
1 je gaat terug naar de winkel
2 je neemt contact met Nintendo.
Nintendo is toon aangevend op het gebied van Service (zeker als je het vergelijkt met Sony)
Een Berichtje op dit forum lijkt mij totaal overbodig. Ik vind dat je voor een angstig beeld zorgt voor potentiele kopers van de beste handheld computer.
Een telefoontje naar Nintendo is sneller.
ZIj hebben pas geleden mijn 8-bit nog gerepareerd
Re: Nintendo DS Lite scharnieren kapot
Ajmwegman: Wat een overtrokken reactie, ik bezorg niemand een angstig beeld, dat heeft de media al gedaan. Dit forum is om elkaar te informeren als consument.
Voor de geinteresseerden onder ons: het "probleem" is inmiddels bekend bij Nintendo. Slechts een zeer kleine oplage DS'sen heeft hiermee te maken. De oplossing van Nintendo is om de DS (na contact met de klantenservice) op te sturen ter beoordeling. Indien het een productiefout betreft, gaan ze dit repareren zonder kosten. Je moet dan wel even in overweging nemen of je het probleem groot genoeg vindt om je DS een tijdje kwijt te zijn. Lijkt me netjes.
Voor de geinteresseerden onder ons: het "probleem" is inmiddels bekend bij Nintendo. Slechts een zeer kleine oplage DS'sen heeft hiermee te maken. De oplossing van Nintendo is om de DS (na contact met de klantenservice) op te sturen ter beoordeling. Indien het een productiefout betreft, gaan ze dit repareren zonder kosten. Je moet dan wel even in overweging nemen of je het probleem groot genoeg vindt om je DS een tijdje kwijt te zijn. Lijkt me netjes.
Re: Nintendo DS Lite scharnieren kapot
Bron (gametoday)
Update:
Gamegigant Nintendo heeft gereageerd op de commotie die ontstaan is nadat bleek dat de scharnieren van een aantal exemplaren van de Nintendo DS Lite gauw bleken te scheuren. "We zijn ons niet bewust van problemen met de scharnieren van de DS Lite," aldus Nintendo.
"Als iemand echter problemen heeft met de DS Lite, moet hij/zij de lokale klantenservice van Nintendo bellen. Er zit een jaar garantie op de DS Lite en als het een productiefout betreft, wordt het apparaat gratis gemaakt."
Ondertussen heeft de website die het probleem onder de aandacht bracht, MaxConsole.com, zo'n 60 verschillende reacties van mensen verzameld die een scheur in hun DS Lite hebben.
Update:
Gamegigant Nintendo heeft gereageerd op de commotie die ontstaan is nadat bleek dat de scharnieren van een aantal exemplaren van de Nintendo DS Lite gauw bleken te scheuren. "We zijn ons niet bewust van problemen met de scharnieren van de DS Lite," aldus Nintendo.
"Als iemand echter problemen heeft met de DS Lite, moet hij/zij de lokale klantenservice van Nintendo bellen. Er zit een jaar garantie op de DS Lite en als het een productiefout betreft, wordt het apparaat gratis gemaakt."
Ondertussen heeft de website die het probleem onder de aandacht bracht, MaxConsole.com, zo'n 60 verschillende reacties van mensen verzameld die een scheur in hun DS Lite hebben.
Re: Nintendo DS Lite scharnieren kapot
Het gebeurt wanneer je het scherm verder opent dan waarop het gemaakt is. Het scharnier gaat alleen kapot wanneer je er dus te hardhandig mee omgaat.
Verder heeft het scheurtje in het omhulsel van het scharnier totaal geen verdere invloed op de DS. Hij werkt als ervoor en het scharnier zelf gebeurt ook niets mee. In hoeverre het dan belangrijk is?
Verder heeft het scheurtje in het omhulsel van het scharnier totaal geen verdere invloed op de DS. Hij werkt als ervoor en het scharnier zelf gebeurt ook niets mee. In hoeverre het dan belangrijk is?
Re: Nintendo DS Lite scharnieren kapot
Bij ons is het complete scharnier na verloop van tijd losgebroken en daarmee de (6 maanden oude) ds onbruikbaar. Intertoys weigerde garantie te erkennen terwijl we er twee hebben gekocht en de tweede begint ook barstjes te vertonen op exact dezelfde plek. (bovern de R-knop op het onderste gedeelte)
Het apparaat is echt nooit gevallen.
Ook de bovenklep is gebarsten zoals omschreven op diverse sites over het scharnierprobleem, maar daar blijft het bij een barst.
Ik ga proberen wat Nintendo kan doen voor ons maar zit intussen wel met een ontroostbare dochter die de DS van haar spaargeld kocht.
Intertoys was bot en is een klant kwijt.
Het apparaat is echt nooit gevallen.
Ook de bovenklep is gebarsten zoals omschreven op diverse sites over het scharnierprobleem, maar daar blijft het bij een barst.
Ik ga proberen wat Nintendo kan doen voor ons maar zit intussen wel met een ontroostbare dochter die de DS van haar spaargeld kocht.
Intertoys was bot en is een klant kwijt.
-
- Berichten: 1282
- Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52
Re: Nintendo DS Lite scharnieren kapot
Nintendo levert in dit soort gevallen keer op keer klasse service.
Re: Nintendo DS Lite scharnieren kapot
Zoekende naar 'herkenning' van de afgebroken scharnier van de Nintendo DS van onze dochter (die er altijd echt superzuinig op is geweest) kwam ik bovenstaande tegen.
Toevallig vandaag naar MediaMarkt Middelburg geweest die direkt zei dat er géén garantie op zat ondanks dat dochter hem pas 6 maanden heeft én er ook geen krassen of deuken te bekennen zijn van onoordeelkundig gebruik...
Wij gaan er dus verder mee...
Bedankt voor de info.
Ben wel benieuwd of mensen het inderdaad vergoed hebben gekregen..
Toevallig vandaag naar MediaMarkt Middelburg geweest die direkt zei dat er géén garantie op zat ondanks dat dochter hem pas 6 maanden heeft én er ook geen krassen of deuken te bekennen zijn van onoordeelkundig gebruik...
Wij gaan er dus verder mee...
Bedankt voor de info.
Ben wel benieuwd of mensen het inderdaad vergoed hebben gekregen..
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 09 jul 2007 15:36
Re: Nintendo DS Lite scharnieren kapot
mijn drie dochters hebben ook alledrie een nintendo ds lite ,waar ook bij alle drie de schaenieren zijn gebroken .in de winkel zeiden ze dat het niet onder de garantie valt .ik heb een email gestuurd naar de nintendo en mag ze terug sturen met het aankoopbewijs, zij kijken dan of er iets aangedaan kan worden .ik ben benieuwd
Re: Nintendo DS Lite scharnieren kapot
Hier ook !!!!
Ik heb een mail gestuurd naar Nintendo met foto's van het defect..en bericht terug gekregen..
De Nintendo mag opgestuurd worden, dan wordt bepaald of hij binnen de garantie gemaakt wordt of dat we, met een flinke korting, een nieuwe kunnen aanschaffen.
Ben op zich erg blij met deze 'oplossing'
Zo zie je maar, waar een winkel je de deur wijst (in ons geval dus MediaMarkt) kom je bij de leverancier zelf toch nog een heel eind...
Succes Jolanda !
Ik heb een mail gestuurd naar Nintendo met foto's van het defect..en bericht terug gekregen..
De Nintendo mag opgestuurd worden, dan wordt bepaald of hij binnen de garantie gemaakt wordt of dat we, met een flinke korting, een nieuwe kunnen aanschaffen.
Ben op zich erg blij met deze 'oplossing'
Zo zie je maar, waar een winkel je de deur wijst (in ons geval dus MediaMarkt) kom je bij de leverancier zelf toch nog een heel eind...
Succes Jolanda !
-
- Berichten: 1282
- Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52
Re: Nintendo DS Lite scharnieren kapot
Mediamarkt is echt waardeloos.
Nintendo staat bekend om uitstekende service.
Nintendo staat bekend om uitstekende service.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 09 jul 2007 15:36
Re: Nintendo DS Lite scharnieren kapot
Vorige week heb ik twee nieuwe nintendo's ds lite gekregen van nintendo .Mijn dochters zijn heel erg blij met hun nieuwe nintendo's.Dus een dikke duim voor nintendo.
-
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17
Re: Nintendo DS Lite scharnieren kapot
Garantieaanspraken en afwijzingen.
Hier een aantal verhalen over een euvel dat duidt op een fabrieksfout.
Mediamarkt wuift dit soort garantieafspraken dus kennelijk af.
Om het Mediamarkt moeilijker te maken die garantie-aanspraken te negeren is het verstandig om de ervaringen hier beschreven met Alt - PrintScreen te kopieeren naar een tekstverwerker zoals Word/Works of Wordpad o.i.d.
Gaat u voor zo'n garantie-aanspraak naar zo'n "Ik ben hardstikke gek!!"-winkel print dan de andere klachten uit en neem deze ook mee naar die winkel.
Geen garantie willen geven?
Ja, kom nou!!
U bent toch niet gek??
Grootvader
Hier een aantal verhalen over een euvel dat duidt op een fabrieksfout.
Mediamarkt wuift dit soort garantieafspraken dus kennelijk af.
Om het Mediamarkt moeilijker te maken die garantie-aanspraken te negeren is het verstandig om de ervaringen hier beschreven met Alt - PrintScreen te kopieeren naar een tekstverwerker zoals Word/Works of Wordpad o.i.d.
Gaat u voor zo'n garantie-aanspraak naar zo'n "Ik ben hardstikke gek!!"-winkel print dan de andere klachten uit en neem deze ook mee naar die winkel.
Geen garantie willen geven?
Ja, kom nou!!
U bent toch niet gek??
Grootvader
Re: Nintendo DS Lite scharnieren kapot
Jolanda:
Ook onze dochter is inmiddels weer heel gelukkig met haar spliternieuwe Nintendo lite !
Hulde aan de service van Nintendo.
(en niet aan die van de MediaMarkt)
Ook onze dochter is inmiddels weer heel gelukkig met haar spliternieuwe Nintendo lite !
Hulde aan de service van Nintendo.
(en niet aan die van de MediaMarkt)
Re: Nintendo DS Lite scharnieren kapot
Hun niet, maar de klant die daarmee aankomt schijnbaar wel...Gaat u voor zo'n garantie-aanspraak naar zo'n "Ik ben hardstikke gek!!"-winkel print dan de andere klachten uit en neem deze ook mee naar die winkel.
Geen garantie willen geven?
Ja, kom nou!!
U bent toch niet gek??
Re: Nintendo DS Lite scharnieren kapot
Mijn zoon heeft een nintendo DS en zijn dekseltje is af gebroken.
Nu lees alle verhalen op het forum dus ik dacht even de pagina van nintendo klantenservice even openen maar die ligt er al een paar dagen uit.
weet iemand het telefoon nummer of het E-mail adres van nintendo klantenservice.
Nu lees alle verhalen op het forum dus ik dacht even de pagina van nintendo klantenservice even openen maar die ligt er al een paar dagen uit.
weet iemand het telefoon nummer of het E-mail adres van nintendo klantenservice.
Re: Nintendo DS Lite scharnieren kapot
Allemaal leuk en aardig maar het is natuurlijk voor een winkel niet vast te stellen hoe kinderen, hoe blauw hun onschuldige ogen ook zijn, omgaan met hun DS. Mijn dochter (8 jaar) kwam vanochtend ook met zo'n gebroken klepje naar me toe. 'Nee, pa, ik heb hem echt niet laten vallen en ook niet te ver opengeklapt. Ik ben er altijd voorzichtig mee.' Ondertussen moet ik 5x per dag roepen dat ze hem niet op de grond moet laten liggen. Ik lees hier ook dat een breuk zonder krassen onmogelijk zou zijn. Onzin. Als hij opgengeklapt ondersteboven op bed ligt en je gaat erop zitten dat krijg je echt geen krassen maar het ding breekt wel.
Mijn dochter heb ik gewoon verteld dat het haar eigen schuld is. Als ik tijd heb schroef ik hem wel een keer open en doe er wat superlijm op. Google op "repair nintendo ds broken hinge" en je ziet hoe dat moet.
Mijn dochter heb ik gewoon verteld dat het haar eigen schuld is. Als ik tijd heb schroef ik hem wel een keer open en doe er wat superlijm op. Google op "repair nintendo ds broken hinge" en je ziet hoe dat moet.
Re: Nintendo DS Lite scharnieren kapot
Een vriendin van mij heeft hetzelfde probleem,
Het open te klappen deel is gewoon finaal afgebroken.
Het gaat hier om een volwassen persoon, die altijd er zuinig is op haar spullen.
Ik heb voor haar eens naar het ding gekeken, en wat bleek er zit een metalenstaafje in die makkelijk hoort te draaien als je de deksel open wilt klappen, het draaien van het staafje ging heel erg stroef, waardoor uiteindelijk het plastic gedeelteniet anders kan doen als afbreken, aangezien dit niet mee hoort te draaien.
Ze had gebelt met nintendo, maar zonder de aankoopbon kunnen ze hem niet maken.
Vind ik vreemd, het is duidelijk een fabrieks fout, die eigenlijk zelfs na garantie nog gemaakt zou moeten worden, en er is maar 1 nintendo die ze maakt toch?
Ze kon wel voor minder geld bij hun een nieuwe kopen
Het open te klappen deel is gewoon finaal afgebroken.
Het gaat hier om een volwassen persoon, die altijd er zuinig is op haar spullen.
Ik heb voor haar eens naar het ding gekeken, en wat bleek er zit een metalenstaafje in die makkelijk hoort te draaien als je de deksel open wilt klappen, het draaien van het staafje ging heel erg stroef, waardoor uiteindelijk het plastic gedeelteniet anders kan doen als afbreken, aangezien dit niet mee hoort te draaien.
Ze had gebelt met nintendo, maar zonder de aankoopbon kunnen ze hem niet maken.
Vind ik vreemd, het is duidelijk een fabrieks fout, die eigenlijk zelfs na garantie nog gemaakt zou moeten worden, en er is maar 1 nintendo die ze maakt toch?
Ze kon wel voor minder geld bij hun een nieuwe kopen
Re: Nintendo DS Lite scharnieren kapot
Mijn dochter is SUPER zuinig op haar spullen soms op het overdreven af en ook bij haar is het klepje zomaar afgebroken zat er toevallig zelf bij toen het gebeurde ...
als ik al die verhalen hier lees kom ik wel tot de conclusie dat die klepjes niet oke zijn
als ik al die verhalen hier lees kom ik wel tot de conclusie dat die klepjes niet oke zijn
Re: Nintendo DS Lite scharnieren kapot
Ook van onze dochter is zijn de scharnieren gebroken. Ze is er heel zuinig op en hij komt niet buitenshuis. Opgestuurd naar Nintendo en ze hebben bepaald dat het geen garantie is omdat er ook gebruikerskrasjes op zitten. Ze weigeren een nadere verklaring ("schaderapport") te geven waarom dit geval geen garantie is en in andere gevallen soms wel. Met zo'n garantie schaffen we uiteraard geen nieuwe aan tegen gereduceerd tarief en dit is ook het laatste Nintendo apparaat dat bij ons in huis komt. SCHANDALIG!