LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] playstation 3 leest geen disc meer

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
WiWaWout
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 apr 2008 16:54

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door WiWaWout »

He yevog,

Ik ben er nu eigenlijk wel klaar mee, ik laat me gewoon op de gedupeerden lijst staan. Het is bij mij allemaal goedgekomen, voor hoelang weet niemand natuurlijk. En ik kan iig nu met dit snet weer een lekker potje playstationen. Ik ben ook helemaal niet egoistisch oid of dat het me helemaal niks scheelt dat mensen die er al tijden op zitten te wachten (heb zelf ook meedere keren gebeld en een dikke 2 maand moeten wachten). En ik heb ook geen id van wie deze ps3 dan wel zou komen of ik daar dan medelijden mee moet hebben. Nu krijg ik nog een schuldgevoel ook. Maar dat vind ik de verantwoordelijkheid van sony, omdat zij nu eenmaal deze procedure hanteren. Daar kan ik verder ook niks aan doen. Verder ben ik nu dus ook al 2 maand ingeschreven op deze site en zie er de tros ook nog weinig aandoen. Dus veel heil zie ik er niet om me persoonlijk helemaal in te zetten om een multinational als sony het moeilijk te maken. En ik zie dat de tros ook nog niet echt doen. Als ik het fout heb dan excuseer ik mij daar ook maar vast voor. Laat me maar gewoon op de gedupeerde lijst staan (in de hoop dat sony er wat mee gaat doen) en dan ben ik er verder wel klaar mee. Uiteraard hoop ik dat jullie ook goed geholpen worden!!

groetjes, Wouter

YevoG
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 jul 2008 21:19

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door YevoG »

De redactie is beperk beschikbaar vanwege de zomervakatie
21 september is de eerste uitzending weer en is de redactie weer gewoon bezet.
en dan zal het nog wel even duren als je een vaste baan hebt in het bedrijfs leven dan snap je wat ik bedoel.
Maar uiteindelijk komt het wel aan de beurt.
Er zijn namelijk al in mijn ogen minder belangrijke zaken behandeld.

en check dit even
ik Quote het even dat het opvalt
Oproep: Sony PSP
Gepubliceerd op 18 september 2006

Radar kreeg een aantal klachten over de cd-tjes van de Sony PSP.
Het is een nieuwe rage, de Sony PSP. En in die draagbare spelcomputer gaan kleine cd-tjes. Radar is op zoek naar mensen waarvan het plastic laagje op het cd-tje los laat. Daardoor is het spel namelijk niet meer te gebruiken.

Heeft u dit probleem, mail dan naar [email protected]
De link van de oproep:
http://www.trosradar.nl/index.php?id=26 ... ews]=12623

Het filmpje is:
http://www.trosradar.nl/index.php?id=ui ... temUid=926

En luister even wat die man zegt we wachten op meer klachten dan kunnen we er misschien iets mee doen

Ik had even gebeld na aanleiding van jouw comment Wouter ik wilde even kijken of ze op de hoogte zijn van dit probleem om je antwoord te bevestigen omdat ik ook me twijfel had omdat het kijkend naar pagina1 lang duurt dus ik snap je volledig Wiwawout.

zoen zo is het altijd logisch dat het even duurt aangezien er meerdere klachten zijn over allerlei andere producten en bedrijven dus geduld zal uiteindelijk wel beloond worden.
Alleen niet zo snel als we willen (helaas)

Zie 1 van de reden waarom het nog even gaat duren
Zie hieronder:
Let op: tijdens de zomerstop worden mails niet gelezen door de Radar redactie! De Radarlijn is tijdens de zomerstop NIET bereikbaar. De internetredactie is wel bereikbaar, maar uitsluitend voor vragen en/ of opmerkingen m.b.t. de Radarwebsite: [email protected].



Een idee wat Radar zou moeten behandelen? Laat het ons weten!

U kunt Radar bereiken via radar(at)tros.nl of via de post:



TROS Radar
Postbus 28555
1202 LP Hilversum



Vergeet dan niet uw telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent te vermelden!



U kunt ook bellen met de Radarlijn: 0800-1343.
De Radarlijn is een meldpunt voor consumentenklachten.



De Radarlijn is tijdens het seizoen geopend op maandag van 19:30-22:00 uur en dinsdag van 14.00 uur tot 15.30 uur. Momenteel is de lijn gesloten i.v.m. de zomerstop van Radar.



Sommige besproken onderwerpen komen aan bod in het programma, de rest wordt gearchiveerd. Het telefoonteam verwijst u door naar instanties die u verder kunnen helpen.



Kijk eerst naar deze handige links, telefoonnummers en adressen van organisaties.




CONTACT MET DE INTERNETREDACTIE VAN RADAR:



Heeft u vragen of opmerkingen over de site of het forum? Kijk dan eerst naar Veel gestelde vragen.

Voor overige vragen en opmerkingen kunt u mailen naar de internetredactie: radarinternet(at)tros.nl.
En Wiwout
Dus veel heil zie ik er niet om me persoonlijk helemaal in te zetten om een multinational als sony het moeilijk te maken.
ik persoonlijk ook niet en nog daarbij dat is het hele doel ook niet,
kijk heel simpel je hebt geld(multinational als sony ) en je de wet en rechten dat zijn 2 verschillen.

Nogmaals sony moet op zijn vingers getikt worden en moet zijn multinationale status laten zien door goede service, want sony playstation wat een ander onderdeel is van Sony wat dus niets te maken heeft met bijv. plasma tv etc.
Sony als geheel moet zich schamen voor deze tak van hun Franchise
en daarvoor maatregelingen treffen want uiteindelijk is het niet playstation maar Sony playstation.

Het is niet simpeler als 1: Je stuurt je ps3 op voor reparatie en je krijgt je eigen ps3 gerepareerd terug. (wat is daar zo moeilijk aan ??

2: oke ze hebben problemen kan vervelend ja oke maar geef dan aan desnood dat de reparatie 4 tot 6 mnd duurt even overdreven. Dan ben je eerlijk, open en werkt je gewoon aan je probleem zonder malavide wissel systemen die nergens overgaan en absurd zijn!!.

Kijk wouter ik ben het met je eens dat sony vwerantwoordelijk is alleen deze nemen geen verantwoording

Als jij je auto laat reparen dan kun je kiezen uit 2e hands onderdelen en nieuwe onderdelen de prijs is daar ook op gebaseerd.

Een show model daar betaal je minimaal 25% minder kjikend naar de prijs die er op dat moment voor staat. logisch toch

Maar om te zorgen dat ze verantwoording nemen is jammer genoeg dit forum nodig.

Wout het is alleen belangrijk dat je wanneer er door trosradar wat aan doet je eerlijk bent over de gang van zake en dat is alles wat je hoeft te doen als er wat gevraagd word

dat je in de lijst staat is al goed heb je genoeg moeite gedaan.
er is nu ook niet meer te doen voor jouw op dit moment

voor mij helemaal niet
enkel dat alle gedupeerde zich melden op lijst
zodoende weet trosradar ook hoe serieus het probleem is!

YevoG
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 jul 2008 21:19

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door YevoG »

ik stop even met tikken wat het is allemaal wel duidelijk lijkt me
(en het is vermoeiend dat tikken pff..) :lol:

ik ben ook even klaar net als wout het enig wat er nog te doen is dat een ieder die wat heeft zich op de lijst toevoegd
met probleem, status en serie of ondertussen meerder serie nummers zo kunnen we ook kijken of je je oude ps3 terug vind (ik denk dat een aantal daarom expres hun serie nummer niet plaatsen hahahaha)

hoe groter de lijst hoe groter de kans dat ze wat doen vanaf september want daarvoor gebeurd er niets dat hebben jullie kunen lezen.

maar oke

gr. YevoG

docneet
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 jul 2008 17:56

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door docneet »

Ik heb in ieder geval het serienummer van mijn eigen PS3 genoteerd. Mijn PS3 "kreeg" ik destijds bij aankoop van een Sony Bravia. De aankoop was in november het de PS3 kreeg ik net voor de kerstvakantie. Ik heb er al met al niet heel veel mee gespeeld (ik heb ook nog een Wii, die het inmiddels 1,5 jaar heeft uitgehouden zonder problemen), althans, ik ben geen hardcore gamer die het apparaat dagelijks meerdere uren gebruikt. Dus vreemd dat het apparaat al zo snel kapot ging. Wat mij enigszins bevreemd is het feit dat nagenoeg iedereen een "kapotte" BR-lezer heeft na het updaten van het systeem (meestal versie 2.40 of 2.41) en dat Sony hier niets over zegt. Zou het een niet heel toevallig met het ander te maken hebben?
Ik ben benieuwd of ik mijn eigen PS3 terug zal ontvangen, want hij oogt gewoon nog nagelnieuw (staat het veilig in een kast). En wat men als compensatie aan gaat bieden.
Ook ben ik benieuwd of Radar er iets mee gaat doen na de zomerstop.

ineed1shot
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jul 2008 16:21

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door ineed1shot »

Geplaatst op 15 Jul 2008 16:45 door YevoG


--------------------------------------------------------------------------------

he ineed1shot
hou je er rekening mee dat je een ps3 van een andere gedupeerde terug krijgt (malavide wissel systeem).
en dat er kans is dat die het ook kan begeven kijk als je je eigen ps3 terug krijgt weet je de geschiedenis van je eigen console maar als je er een krijgt van iemand anders dan niet.
Ik heb niet het idee dat je de ernst van de verhalen die gepost zijn inziet of het maakt je gewoon weg niet uit dat je iemand anders zijn console krijgt dan heb ik niks gezegd en moet je niet huilen als hij weer stuk gaat zoals je eerder heb kunnen lezen van andere gedupeerde

lees mijn comment op pagina 17 nog maar even goed
en zeker vanaf even pagina 1 t/m wanneer wimprezawrx
geen comments meer plaatst.

Lezen is belangrijk
ik blijf het niet herhalen zelf ook een beetje moeite doen gasten

en wil je je zelf aan de lijst toevoegen s.v.p. ineed1shot
o ja check ook even deze link zoals eerder aangegeven

Hier een oplossing(zoek de groen grote letter):
http://boardsus.playstation.com/playsta ... ng&page=30

tanx docneet netjes

YevoG ff to the piont,zou je je een beetje in kunnen houden met het reageeren op mijn bericht,weet niet of jij kan lezen maar ik heb nooit iets over een wissel van een playstation van een andere gedupeerde gehad,duz of ik het nou leuk vind ja of nee,maakt niks uit als hij het maar weer doet zo niet gaat hij weer terug net zo lang dat ik een goeie heb,en ook alles zet ik weer op dit forum,ook als ik goed behandeld wordt ja of de nee,wou gewoon mededelen dat ik ook een fout heb met de playstaion 3 dat hij geen disc's meer leest ,en de status van het afleven van een nieuwe of gebruikte ps3.tot nu toe gaat het prima goed gesprek gehad met de helpdesk,en ze zouden mij een nieuwe toe stuuren voor zo ver ik weet, nu ik dat ik las dat ze ook gebruikte opstuuren jah,heb liever een nieuwe jah maar goed als het werkt dan werkt het,gaat hij weer kapot meld het het gewoon weer net zo lang dat ik een goeie heb,maar begrijp jou helemaal maar je kan wel een beetje rustig antwoordt geven en niet gelijk zo scherp uit de bocht weg vliegen hebben we niks aan goed bijdeze

status:morgen opstuuren,
wachttijd 15 dagen kan langer duuren ivm leveren van nieuwe,zo niet bellen naar de helpdesk hoe het er voor staad.

afwachten maar

YevoG
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 jul 2008 21:19

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door YevoG »

ineed1shot

ik heb je maar even toegevoegd aan de lijst als je het niet erg vind en maar gelijk je status op verstuurd gezet oke.
YevoG ff to the piont,zou je je een beetje in kunnen houden met het reageeren op mijn bericht,weet niet of jij kan lezen maar ik heb nooit iets over een wissel van een playstation van een andere gedupeerde gehad
ik kan zeker lezen en ook begrijpend lezen als jij het rustig nog een keer na leest zal je merken dat ik ook niet zeg dat jij het over een wissel van playstation van een andere gedupeerde heb gehad.

ik geef aan:
hou je er rekening mee dat je een ps3 van een andere gedupeerde terug krijgt (malavide wissel systeem).
je voelt je snel aangevallen man eerst even goed lezen :lol: ik val je niet aan ik geef alleen aan welk risico je loopt en consequenties.
ik vind het juist goed dat je je klacht gedeeld heb en dat je je status enzo hebt doorgegeven vind ik netjes.

ik zal zo en zo wel proberen rustiger te reageren :lol:

als je de rest van wat ik post heb nog even rustig doorleest zal beter begrijpen wat ik bedoel en dat wat ik zeg over lezen voor iedereen is.
Ik merk dat mensen niet alle pagina's lezen voordat ze iets posten.
Vooral het verhaal van wimprezawrx is het belangrijk maar ik heb het idee dat een aantal mensen zijn verhaal niet hebben gelezen na aanleiding van klachten die hij al lang heeft aangegeven.
Ik heb ook een fout gemaakt door iets over het hoofd te zien daar heb met betrekking van de xbox360 service, ik heb me daar ook voor verontschuldigd check het maar.
Kijk wat ik over Wiwawout gepost had lees alles nog even rustig oke
en dat is oke al klaar het enig wat er te doen is die lijst aanvullen nu heb ik het voor je gedaan vond ik geen probleem anders doe ik het niet uiterraad :lol:

De bedoeling is dat iedereen dat zelf doet
door alles te selecteren kopieren , plakken en aan te vullen.

gr YevoG

link van wimprezawrx
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... sc&start=0

1.Abruzzese
2.AIRBEAR
3.beanstra53
4.CBMA
5.ChrisNL
6.civicje
7.CubaGerman
8.Daniel84
9.dannynouwen
10.Delano
11.Delta12
12.dijeko
13.Dion26
14.DirtyDutch
15.Drive
16.Fabel
17.Fok83
18.GRAD85
19.Heinz57
20.holypala
21.Immotheb
22.joke66
23.J-que
24.karel111
25.ludacriss
26.LuNaLicious
27.Maantjez
28.madjoshy
29.makker1234
30.marc70
31.marder43
32.mario24
33.Markvo
34.melissa1999
35.micdonk
36.Mikeee
37.MrLopes
38.northcore
39.nverha
40.oeroeboeroe 2 keer defect
41.oksjon
42.ozz8
43.politrix
44.Polski
45.RBG
46.Regster
47.Reneh
48.ReNoX
49.rk2004
50.robinsmeets
51.salademan
52.Sikora82
53.sjusleef
54.spunz
55.stoneman321
56.tersteege
57.Thomasky
58.toxikon
59.vincent0907
60.wimprezawrx
61.WiWaWout
62.x21rutger
63.Xinap
64.Yuudai85 64e gedupeerde
65.YevoG (probleem: leest geen disk meer, status ps3 niet
verstuurd i.v.m illegale ps3 wisseling wil graag eigen ps3
behouden!
Mijn serie nummer is SERAIL: 02-27430423-7247649-CECHC04
66. docneet
67. ineed1shot (probleem: leest geen disk meer, status ps3 verstuurd

groetjes YevoG

jan van eck
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jun 2008 22:53

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door jan van eck »

Na precies 4 weken heb ik mijn ps 3 ( 40 gb )terug ontvangen, en ondanks alle berichten heb ik een spliksplinter nieuwe ps 3 ontvangen, incl nieuwe 2 e controler en alle kabels. Heb hem half juni opgestuurd. De helpdesk gaf steeds aan nog enkele weken wachten, waarna ik me de moeite heb genomen om een klacht brief te schrijven naar sony benelux te hilversum, Of het iets heeft uitgemaakt, weet ik niet aangezien ik van sony nog geen antwoord heb ontvangen van de brief, maar heb wel een nieuwe ontvangen.
Dus iedereen die langer als 3 weken al aan het wachten is, schrijf een brief naar sony, en verwijs, naar de klachten die hier op dit forum worden geplaatst. Je krijgt 1 dag nadat je een mail ontvangen hebt, dat ie wordt uitgelevert, krijg je de ps 3 al bezorgt. Nu maar hopen dat ie niet nog eens kapot gaat.
Voor iedereen succes gewenst en hopelijk krijgen jullie ook snel een nieuwe

dutchessy
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 okt 2005 00:11

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door dutchessy »

Tjonge jonge wat een ellende zeg, wat ik hier lees.
Echt niet normaal hoor, zeker als Sony weet dat de fout bij hun ligt!
Nee geef me dan de Wii maar, las 1 cd niet (omdat deze dual layer was) de rest wel, moest de wii opsturen naar nintendo, heb ik gedaan, en kreeg binnen 1 WEEK een nieuwe terug gestuurd, en hoefde niets te betalen terwijl mijn garantie al voorbij was!! Klasse gewoon!
Maar zo hoort het ook vind ik, tenminste als duidelijk is dat de fout bij de fabriekant ligt, en dat is in deze gevallen wel duidelijk!

Niet te min hoop ik voor jullie allemaal dat Sony zich nog eens te raden gaat, en jullie naar behoren helpt, VEEL SUCCES!!!

monkey
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jul 2008 11:47

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door monkey »

Hoi allemaal,

Gister avond zat ik MSG4 te spelen, toen er ineens bij het laden van een cutscene, in de linkerboven hoek een disk stond dat veranderde in een ? vraagteken.
Denk wat is dit, na wisselen van disk en opnieuw opstarten, Sony helpdesk gebeld, probleem kwam ze niet bekend voor, System reset anders opsturen werd er verteld.

Vandaag maar eens googlen op het probleem en wat blijkt ik ben niet de enige.
Na dit forum maar eens goed doorgelezen te hebben, denk ik SH1T!

Niet alleen heb ik (en vele andere) een probleem, maar belooft de oplossing van Sony niet veel goeds. Heb mn ps3 ook nog niet opgestuurd en ben er ook nog niet uit of ik dat moet doen, want en andere console wil ik NIET!
(9 mnd in bezit, dus nog wel garantie).

YevoG had hier nog een oplossing staan, heb je dit zelf ook geprobeerd en werd hiermee het lees-probleem mee opgelost. Lijkt mij een oplossing voor vastlopers bij het opstarten van de ps3?
Zou graag horen of iemand dit probleem zelf opgelost heeft.

Gr Monkey

Manhunter
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jul 2008 13:56

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Manhunter »

Nee, die oplossing werk niet. Ik denk dat je je PS3 zult moeten opsturen. Als je de 40GIG hebt kun je hem 2 weken kwijt zijn en als je de 60GIG hebt duurt het langer.

monkey
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jul 2008 11:47

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door monkey »

Heb een 60Gig, dus dat wordt lang wachten,
kunnen ze geen nieuwe 80Gig geven, die komen vlgd maand uit!

Manhunter
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jul 2008 13:56

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Manhunter »

Ja, die kunnen ze geven maar de 80GIG komt wel maar 24 augustus uit en je hebt ook geen Ps2 Backwards compatibel meer en ook 2 usb-poorten minder. Dus je kunt beter wachten op een gerepareerde PS3 60GIG. Mijn PS3 is nu ook al een tijdje in reparatie bij sony. Ik hoop dat ik hem zeer binnekort terugheb, ik kijk er heel hard naar uit om weer een potje online te knallen op COD4.

quyen
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jul 2008 08:26

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door quyen »

Ik heb mijn ps3 opgestuurd naar sony , sony heeft mijn gebeld en beloofd dat er een nieuw loopwerk en laser in alle gemaakte modellen worden gezet en een nieuwe kap . dat geloof ik niet maar wat moet je dan , hij zij het is wel gemeen van ons sony dat wij bij de verkoop dit niet vermelden dat het in de garantievoorwaarden staat vermeld dat er mag omgeruild worden voor een speler van een ander.
ik ga het toch navragen aan een advokaat. maar het is zeer klant on vriendelijk van sony. ik koop geen sony producten meer met deze garantie voorwaarden. :oops:

monkey
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jul 2008 11:47

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door monkey »

Heb net een quick format gedaan, maar dat hielp niet.
Probeer nu nog een uitgebreide format!

Maar klopt het dat zelf na een format, gewoon versie 2.41 erop staat?
Dacht dat je dan weer de eerste softwareversie had.

En inderdaad ze zouden best vantevoren wat duidelijker kunnen maken dat Sony je ps3 omruilt bij een defect.

Ik had zowiezo nooit iets gehoord van het blu ray leesprobleem tot vandaag. En vlgs mij speelt dit bij heel veel ps3!

rat1501
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jun 2008 16:17

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door rat1501 »

mijn ps3 las ook geen discs meer, en heb mijn ps3 vanaf de releasedatum dus dat is ongeveer een jaar en 5 maanden. ik heb gebeld en gelukkig lieten ze mijn ps3 nog wel onder de garantie vallen. hij is nu 2 weken weg en ga volgende week ff bellen hoe het zit en dat ik foto's heb gemaakt van mijn serie nummer en dat ik mijn eigen ps3 terug wil.

docneet
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 jul 2008 17:56

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door docneet »

Ook ik heb mijn PS3 60Gb opgestuurd en wel gisteren. Ben benieuwd hoe lang ik hem kwijt ga zijn. Wel heb ik een brief bijgevoegd met daarin de mededeling dat ik of mijn eigen PS3 gerepareerd terug krijg of dat men mij een geheel nieuw exemplaar stuurt. Verder heb ik hen verzocht om, als het langer dan de beloofde 15 dagen gaat duren (staat namelijk in hun e-mail en is daarom rechtsgeldig), mij te voorzien van een extra controller en een game, conform een aantal anderen ook hebben gekregen.

monkey
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jul 2008 11:47

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door monkey »

Ik heb gisteren toch maar een RMA aangevraagd, wacht nu op de labels die binnen 24 uur komen :?: hoop ik.

vlgs de helpdesk medewerker zou er binnenkort weer een grote partij refurp terugkomen en zou ik misschien wel binnen 15 een andere krijgen. Ze werden gemaakt in Tsjechie. Mijn eigen ps3 terug was onmogelijk. Wel zeggen ze dat alle slijtbare onderdelen vervangen worden door nieuwe, waaronder de kap. De ps3 die je terug krijgt moet er dus als nieuw uitzien.

Maar wat me verbaasd is dat dit een groot probleem lijkt voor alle ps3 en dat je er verder niks van hoort, en dat Sony niet vooraf actie onderneemt, maar ze gewoon kapot laten gaan. Een software probleem bij de blu ray speler vertelde ze mij. Nou kom dan met nieuwe software!Op de E3 zeggen dat de ps3 het beste apparaat is met een levensduur van wel 10 jaar. Nou 9 maanden komt meer in de buurt!

docneet
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 jul 2008 17:56

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door docneet »

Dat bericht van de E3 heb ik ook in mijn brief opgenomen. Dat is handig als de garantie periode verlopen is. Immers volgens het consumentenrecht moet dan, in geval van gebreken, ook na de garantieperiode, de leverancier/ verkoper een evenredig deel van de reparatiekosten betalen. En als die apparaten dus volgens Sony 10 jaar horen mee te gaan, dan moet men, als de PS3 bijvoorbeeld na 5 jaar weer kapot zou gaan, de helft van de reparatiekosten betalen. Is wel moeilijk om je recht te laten gelden, maar met dit soort zwart op wit uitspraken wordt het wel gemakkelijker.

YevoG
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 jul 2008 21:19

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door YevoG »

monkey

Ik heb mijn ps3 hdd eerst via quick format geformateerd daarna via de pc en daarna na nog geen resultaat heb ik mijn ps3 hdd geformateerd via de manier die wel 3uur en 35 minuten tijd in beslag nam om te formateren. Ook zo iets diep triest!

Nog steeds firmware erop en het resultaat was al zoals ik verwachten.
Ik wacht op een andere firmware update. Misschien leverd dit iets op?? ik ben benieuwd.

Ik wil linux erop laten zetten wellicht kan ik dan meer want die beperkte interface van ps3 is niets waard.

Yo docneet
Als ik het zo lees ben je heel duidelijk naar Sony toe, ik ben benieuwd of ze nu eindelijk doen wat er gevraagd word?
Als je je eigen ps3 terug hebt hoor ik het graag.

Gr. YevoG

monkey
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jul 2008 11:47

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door monkey »

Zojuist mijn PS3 verstuurd, afwachten hoe lang het gaat duren.
Heb net als docneet, er ook maar een brief erbij gedaan, kijken of daar een reactie op komt.

Gesloten