LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] playstation 3 leest geen disc meer

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
Pois0nFX
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 aug 2008 17:10

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Pois0nFX »

jaa heb zo een mailtje ontvangen in mijn hotmail. Met daarin getypt dat mijn nieuwe vervangende ps3 verzonden is, en met mijn gegevens.

doppieftw
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2008 13:15

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door doppieftw »

ik zelf had me ps3 40gig op 5 januari 2008 gekocht.. na 2 weken ging die stuk.. ben toen naar freerecord shop gegaan en die zeiden tegen mij van ja je moet deze nummer bellen en die kunnen je verder helpen... wat ik overigens wel raar vind want jij koopt een ps3 bij hun en dan moeten hun et oplossen... want freeshop is een klant van ps3 en jij van freeshop (freeshop = freerecordshop ;p ) . maar oke ik dus opgebeld had alles gedaan formateren enzo.. dus ik email opgegeven en gewacht op rma nummer..na 2 dagen niks ontvangen en toen weer gebeld..
toen weer niks ontvangen na 2 dagen... wat bleek nou hadden ze me email fout getypt nadak et tog 3-4 keer heb moeten herhalen door telefoon.
uiteindelijk tog rma nummer gekregen. en labels binnen. ik me ps3 opgestuurd.. na 3 weken ps3 terug maar precies zo als ik em opstuurde alles lag nog et zelfde .. dus ik me ps3 aansluiten .. en ja hoor geen disks leest die .. ik bellen naar sony en die zeiden dat die nooit was aangekomen. dus waarschijnlijk was die bij TNT ergens blijven hangen.

dus opnieuw procedure gedaan.. en w8 nu bijna 5 weken op me 40 gig.. en hijs wel completed maar voor de rest niks over de levering gehoord .. ja oke leverings problemen maar dat boeit me niet.. zet em dan niet op completed ofzo weetje.

ik heb met ps1 ps2 psp nog nooit problemen gehad heb me ps2 nu bijna 5-6 jaar ofzo en hij loopt nog als een tierelier ;p
ik ben onwijze fan van ps3 maar dit vind ik nu kunnen dat alles zo moet

RADAR :P kom op help ons gedupeerde

-Doppie



-Edit: Net nog ff gebeld. dus zo ver ik weet ( heb niet alle forum posts gelezen ) krijgt niemand een nieuwe playstation.. je defecte onderdelen worden eruitgehaald.. en daar krijg je of 2 de handse voor in de plaats of als je geluk hebt nieuwe onderdelen... ik vind nergens opslaan:S

Bixxem
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 aug 2008 18:51

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Bixxem »

Nou, dan ook eens een positieve ervaring vanuit hier. PS3 (40 gig) begon steeds meer kuren te vertonen en op 13 augustus vond ik het welletjes. Heb de labels aangevraagd en het apparaat vrijdag 15 augustus verzonden. De telefonische medewerker wist me te vertellen dat er normaliter 15 werkdagen voor staan, echter nu kon het wel een stuk langer duren. Krijg net een berichtje binnen dat ie al verzonden is. Dat is dus na 10 werkdagen. Hoop alleen dat ie dan ook weer naar behoren functioneert. Als dat zo is heb ik 0.0 kritiek op de rma-service.

rickdehoop
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 jul 2008 18:31

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door rickdehoop »

ik hoop dat je een nieuwe terugkrijgt want het lijkt bijna te mooi om waar te zijn. Ik denk dat je hier wel kan zien of het je eigen is of niet:
https://playstationservice.moduslink.com/RMAStatus.aspx
Als er nou voltooid en completed staat is het waarschijnlijk een andere PS3 die het wel doet en heb je HEEL VEEL geluk. Als er iets anders staat zal het helaas je eigen PS3 zijn die volgens de testafdeling perfect werkt.

succes

Onna76_NL
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 aug 2008 15:32

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Onna76_NL »

Nou na een aantal dagen moet ik mijn PS3 toch ook opsturen voor vervanging. Ze weten niet waar het aan kan liggen, aangezien zo'n beetje m'n hele systeem verpest is. Repareren doet Sony niet, enkel vervangen en dat kan tenminste 3 weken duren. Te bedenken dat ik m pas van de week op kan sturen aangezien ik geen doos heb, dan tenminste 4 weken. Klopt het dat je eerst een bevestigingsmail krijgt en dat het een tijdje duurt eer je die retour label krijgt toegestuurd via de mail? Heb pas 1 mail ontvangen namelijk.

@Rikdehoop, de jouwe komt niet meer terug :cry: Ze repareren geen consoles meer je krijgt enkel een vervanger, dus je krijgt altijd een andere. Ik heb me laten vertellen dat de behuizing nieuw is, blu ray drive, HDD en andere hardware nieuw is maar kleinere onderdelen tweedehands is, maar niet ouder dan een jaar. Ik weet niet wat daar van waar is...

rickdehoop
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 jul 2008 18:31

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door rickdehoop »

ja dat klopt,
die 2e mail komt binnen 48 uur als ik het goed heb. Bij mij na een paar uur. Veel succes and join the club!

@onna: Ja dat wist ik al, daar heb ik op zich geen problemen als dat ding maar goed werkt en het minimaal 5 jaar uithoudt maar toch bedankt voor de info!

Onna76_NL
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 aug 2008 15:32

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Onna76_NL »

Ik zie bij Wehkamp trouwens dat je nu tot 5 jaar garantie kan kopen bij een PS3, net zoals destijds met de PS2, dat was in december nog niet zo :cry:

Edit:

Wehkamp en Sony net gebeld het is een 5 jaar garantie wat Wehkamp verleend, niet Sony. Zodra er iets met je console gebeurd na de garantie periode van 1 jaar, de kosten welke je maakt bij Sony krijg je terug gedeclareerd van Wehkamp. Ik weet het want ik heb destijds met de PS2 ook een 5 jaar garantie gehad bij Wehkamp enkel nooit gebruik van hoeven maken aangezien die na 7 jaar nog altijd draaid. De garantie was er vorig jaar nog niet. Ik heb besloten om een 80GB daar te kopen bij Wehkamp en zeker te zijn voor 5 jaar, de 40GB welke ik dan terug krijg hou ik als reserve, of verkoop ik of geef ik weg.

Het is wel raar dat Wehkamp 1 van de weinige is wie dit verleend. Of uberhaupt raar dat Sony zelf helemaal geen enkele aankoop garantie verstrekt op gaming platforms. Dacht altijd dat het met de PS2 wel was, maar dat is dus niet zo.

docneet
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 jul 2008 17:56

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door docneet »

Die garantie bijkopen is eigenlijk een sigaar uit eigen doos. Volgens het consumentenrecht is het zo dat een artikel een redelijke levensduur dient te hebben en de garantie van de leverancier (de winkel dus) niet ophoudt na de garantietermijn van de producent (Sony). De kosten van een eventuele reparatie dienen dan naar rato door de consument en de leverancier gedragen te worden, afhankelijk van hoe oud het apparaat in kwestie is en wat de redelijke levensduur van dat apparaat zou moeten zijn. Alleen gelijk krijgen is helaas niet hetzelfde als gelijk hebben.

Bixxem
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 aug 2008 18:51

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Bixxem »

RMA Status Informatie
Completed

Spring verzend status
Voltooid


Address Details
Mr A. B
adres
postcode
plaats
Nederland

RMA gegevens
RMA #77088
PlayStation 3 model PS3 40GB Black (CECHG04/CECHH04)
15520-Leesproblemen: alle discs
Within warranty

Serienummer : 03274306722449043
Dit is wat ik te zien krijg als ik mijn gegevens invul. Hij is inmiddels thuis aangekomen. Straks eens flink testen als ik terug ben van m'n werk.

Jjstnn
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2008 20:22

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Jjstnn »

PS3 nu in huis.. Aankomende donderdag 15 werkdagen dus bij mij gaat het prima! Net Sony gebelt en gevraagd of ik nu een jaar garantie krijg op mn nieuwe/gerepareerde PS3, maar dat zit er niet in.. En de gozer aan de telefoon zei dat het percentage kapotte PS3s niet in verhouding staat met alle PS3s die goed werken..

Ik hoop dat het met jullie PS3 ook goed gaat komen!

docneet
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 jul 2008 17:56

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door docneet »

Wat is het webadres om die RMA gegevens in te voeren? Ik kan deze niet meer vinden. Ik ben ook benieuwd hoe het met mijn 60Gb versie staat.

docneet
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 jul 2008 17:56

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door docneet »

Heden een e-mail ontvangen dat mijn vervangende Playstation bestelling verzonden is. Ben benieuwd... Mijn eigen apparaat is dus blijkbaar niet gerepareerd. Als ik hem binnen heb zal ik hem testen met de nieuwste updates en laten weten hoe het verlopen is. En of ik de extra Sixaxis controller ontvangen heb.

monkey
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jul 2008 11:47

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door monkey »

Gisteren om 18.20 DE mail ontvangen dat mijn PS3 is opgestuurd.
Vanmorgen om 10 uur stond de koerier voor de deur met mijn vervangende PS3. En hij werkt ook nog.
Wel viel me op dat er nogal wat troep in de poorten aan de achterkant zat, lijkt wel zaagsel of zoiets. Maar met een airduster spuitbus heb ik dat schoongemaakt.

Alleen probeer ik nu de backup van mijn oude systeem terug te zetten, maar krijg alleen de oude account namen terug, met de gedownloade videoclips. Geen gamedata of demo. Ook de account bij het ps network moet opnieuw worden ingesteld.
Waar is mijn saved gamedata dan gebleven, iemand ervaring mee hoe je dat terug kunt zetten?

sickfaith
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2008 13:11

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door sickfaith »

Hallo.
zoals iedereen hier zitten wij ook met hetzelfde probleem. dus onze playstation opgestuurd! en toen begon de ellende. eerst waren ze hem kwijt, na 3 weken hadden ze hem weer terug! daarna moest het pakketnummer gegeven worden om het op compleet te zetten..hiervoor heb ik 3 keer terug moeten bellen om het voor elkaar te krijgen. k moet vandaag weer bellen om te vragen of ze hem wel echt klaar hebben. Mijn vriendin en ik werden zo zat van Sony, dus hebben we maar een xbox 360 gekocht en als het te lang duurt met playstation eis ik me geld terug. bon en alles heb ik nog dus. ik vroeg me alleen af hoe je serieus stappen kunt ondernemen tegen zo'n multimedia gigant..mischien met zijn allen?

Groet
R en E

sickfaith
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2008 13:11

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door sickfaith »

hoi iedereen.

ik heb weer gebeld met playstation voor mijn playstation 3..nog steeds in proces..ze hebben alle gegevens en het duurt nu al een maand voordat ze ook maar iets gedaan hebben. ik had vrijdag nog gebeld en daar werd mij verteld dat die telefonist mij garandeerde dat hij vandaag op compleet staat..
nu belde ik en kreeg ik het hele verhaaltje weer opnieuw "ik zal even met mijn supervisor overleggen blah blah blah..ow meneer hij staat nog op in process ik zal er voor zorgen dat blah blah blah!" het is moeilijk om rustig aan de telefoon te blijven met zulke mensen. en btw..je geld krijg je ook niet terug als je dat zou willen,zelfs niet met garantie (die ik nog heb+alle bonnen).

rickdehoop
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 jul 2008 18:31

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door rickdehoop »

jongens!! ik heb zojuist HET mailtje gekregen van sony over de retourzending! Je wilt niet weten hoe blij ik ben! Een maand en een week na mijn leesprobleem kan ik waarschijnlijk mijn PS3 weer omarmen.

ik heb overigens een 60GB versie dus voor de andere met een 60gb versie: hopelijk zijn de problemen nu ook voor de 60gb opgelost!

docneet
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 jul 2008 17:56

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door docneet »

Oke, ik heb mijn PS3 60Gb inmiddels weer een paar dagen in mijn bezit en alles weer geinstalleerd. Helaas ben ik mijn data van Tekken (PS2) vergeten op te slaan, dus kan ik dat weer opnieuw gaan spelen, of wachten op de nieuwe versie voor de PS3. Maar verder lijkt alles het weerte doen. Het is blijkbaar een gereviseerd model, niet mijn eigen apparaat. Wel een fonkelnieuw omhulsel in ieder geval. En een gratis Sixaxis controller erbij. Helaas heeft men mij geen spel verstrekt.

gloudiesaurus
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 sep 2008 22:48

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door gloudiesaurus »

wat een service! Mijn PS3 60 GB is eind juli kapot gegaan en heb hem nog steeds niet terug. Tijdens een spel liep de PS3 plots vast en toen ik hem herstarte kon hij geen discs meer lezen...

Inmiddels 2 keer gebelt met Playstation. In de mail die je meteen ontving na het belletje stond dat het max. 15 dagen zou duren. Volgens de helpdeskmedewerkers klopt dat mailtje niet... mooi dan... waarom stuur je dan een mail!! Ze zeiden toen dat het nog wel 2 maanden kon duren.

Verder word je niks wijzer! Ze weten niks en het enige wat ze kunnen checken is je TPG nummer van de post... ja dat kan ik zelf ook wel!

Ondertussen maakt playstation wel allemaal reclame voor andere consoles.. dan kunnen ze ons toch ook wel wat sneller van een vervangend apparaat voorzien?

Nu na 2 maanden zit ik nog steeds zonder :cry:

rickdehoop
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 jul 2008 18:31

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door rickdehoop »

ik heb trouwens wel me ps3 terug maar geen controller of spel erbij...

markste
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 sep 2008 20:28

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door markste »

Mijn PS3 40G is maandag 01-09-08 overleden tijdens MGS4. Heb meteen naar Sony gebeld en die zeiden dat ik hem moest formateren. Dat hielp natuurlijk geen ****. Dus weer gebeld en RMA aangevraagd. Ik heb hem vandaag op de post gedaan en het zal me benieuwen hoelang het gaat duren voordat ik hem terugkrijg. Als ik de verhalen hier lees dan lijk ik in het voordeel met mijn 40G, maar ik lees ook verhalen dat die lang weg zijn. Het is iig zwaar vervelend dat zo'n vette console zo'n slechte kwaliteit heeft. Ik zal hier weer posten als ik meer weet over mijn PS3

Gesloten