LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] playstation 3 leest geen disc meer

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
joke66
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 jan 2008 18:04

playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door joke66 »

Nu wij slechts twee weken plezier gehad te hebben van onze playstation 3 (leest geen disk meer) vragen wij ons af of er nog meer benadeelden zijn die medio november/december 2007 de PS3 40 GB aangeschaft hebben en 'm nu al weer kwijt zijn met bovenstaand defect?

reneh
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jan 2008 17:22

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door reneh »

Mijn playstation 3 leest ook opeens niets meer. Er zijn nog veel meer mensen met dit probleem (via google gevonden). Heb `m ongeveer een maand :x
Ook in December 2007 gekocht, het is de 60 gb versie. :(

heinz57
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jan 2007 21:46

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door heinz57 »

Ik heb nu mijn 3 ps3 al.
Gewoon triest.

groet Manfred

wimprezawrx
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 feb 2008 17:45

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door wimprezawrx »

Hallo,

Ook mijn 6 weken oude PS3 (60GB) las totaal geen disks meer... :cry:

Heb mijn PS3 op gestuurd (in mijn originele doos ivm evt. beschadigen) en na bij 3 weken vandaag ontvangen...in een flut doosje... :evil:
Mijn orginele doos heb ik niet meer gezien. :?

Heel voorzichtig open gemaakt (zat namelijk in een heel dun doosje) en had al verwacht dat er een beschadiging op zou zitten,
mijn vermoeden werd werkelijkheid.

Gelukkig heb ik eerst overal foto's van gemaakt, zodat men deze eerst kunnen bekijken.. (en niet gaan zeggen dat ik dit heb gedaan...)
deze lijkt wel 5 jaar oud zoveel vinger afdrukken en krasjes zitten er op...

Ook zitten de delen niet goed op elkaar , bij de cardreader waar door deze niet goed sluit...

Zoals u misschien uit mijn bericht kan lezen ben ik niet erg blij met deze al gehele afhandeling van mijn pas aangeschafte PS3..

:shock: voel mij flink genaaid!!!

Ik lever notabene een hagel nieuwe in en krijg een afdanker !!!!

Ik ga een hele nieuwe (in orginele doos) eisen, anders ga ik serieuze stappen ondernemen, ik vind dit gewoon belachelijk !!!!!

Dan had ik notabene wel gebruikte kunnen kopen !!!!!

Gr , Willem

politrix
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 sep 2005 16:54

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door politrix »

op 10-01 gaat mijn PS3 kapot. Het bekende leest geen disc probleem. Direct de helpdesk gebeld en een RMA nummer ontvangen met bijbehorende mail. Ik zou binnen 48 uur verzendlabels ontvangen.

14-01 geen labels. Gebeld met de helpdesk, ze snappen het ook niet en sturen nieuwe. Ze zullen binnen 24 uur via mail bij mij zijn
15-01 geen labels wederom gebeld. Ander emailadres opgegeven en het zal zeer snel goed komen
16-01 geen labels gebeld met helpdesk. Medewerker beweerd Er is een storing bij de verzendservice (spring) ze hebben een computerstoring.
16-01 nogmaals gebeld. Wederom het storing verhaal.
17-01 Spring gebeld. Geen storing volgens hun ook niet geweest. Geen aanvraag zichtbaar voor de twee emailadressen die ik heb opgegeven
17-01 Helpdesk gebeld. De labels worden per post verzonden.
18-01 Eindelijk labels binnen via mail.
21-01 PS3 ontvangen op RMA centrum
24-01 RMA status overzicht meld voor de RMA Completed en de Spring verzending Completed.
29-01 Gebeld met helpdesk. Ze hebben leveringsproblemen.
04-02 Gebeld met helpdesk. De PS3 staat klaar om te verzenden maar dit gebeurd niet wegens leveringsproblemen.

Tot op de dag van vandaag geen PS3. Waardeloze helpdesk met tegenstrijdige berichten en zeer slechte service. Valt zwaar tegen van een multinational als Sony.

Het is niet een probleem dat de PS3 kapot gaat, dat kan bij elk apparaat gebeuren. Het probleem is het leugenachtige gedrag en de mis-informatie die de helpdesk naar zijn klanten verspreid.

wimprezawrx
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 feb 2008 17:45

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door wimprezawrx »

Heb net wederom de PS3 lijn gebeld...

Medewerker vond het ook belachelijk, maar kunnen er ook niets aan doen.

In eerste instantie gaf hij de vervoerder de schuld, nou ja, hij wist niet wat zij er mee gedaan hadden... :?
Ik zei toen dat ik "eerst" overal foto's van had gemaakt en dat de doos geen teken had van een beschadiging had...

Toen werd mij de optie gegeven om hem om te ruilen , met als compensatie een Bluray film ( James bond ) voor de moeite en last.
Maar dan moest ik hem wederom ter reparatie aanbieden, dit zou wederom max 15 werkdagen gaan duren...

Ik zei toen als hij mij een nieuwe kan sturen ik dat dan prima vond... :D

Maar helaas :cry: , nieuwe zijn er niet meer , dus krijg je iemand anders zijn gerepareerde PS3, die misschien al een paar jaar heeft gestaan... :(

Ik zei dat we dit maar niet gaan doen en dat ik stappen zou ondernemen, daar ik nu bewijs in handen heb.....

Waar kan ik heen met mijn klachten...?

Hoe zit dat het de garantie eigenlijk van de "verouderde" delen die niet zijn vervangen , weet iemand dit?

Ik ben een zeer teleur gestelde "Sony" klant, die vind dat Sony in aanmerking moet komen voor de "KOUDE DOUCHE" bij Tros Radar.

tersteege
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 feb 2008 21:59

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door tersteege »

Hoewel ik niet meer van plan was om online mijn grieven te uiten over de service van Sony (voluit Sony Computer Entertainment Benelux), heb ik in dit geval toch een uitzondering gemaakt.

Reeds eerder heb ik bericht over de niet toereikende service (zie mijn topic op het PS3 forum (klik hier).

Ook ik in mijn geval ging het om een 60 Gb versie die 6 weken na aanschaf (650 euro incl spellen en accessoires) last kreeg van de inmiddels bekende leesproblemen. Vervolgens na een periode van een maand een "gerepareerde" versie ontvangen met als extra een defecte discinvoer. En, niet onverwacht, zonder kabels en zonder controller. En nadat het pakket bij de verkeerde persoon was bezorgd.

Welnu, omdat Sony hem weigert om te ruilen of op een andere wijze tegemoet te komen (behalve een gratis spelletje...) heb ik maar weer een RMA traject opgestart. Zucht...
Laatst gewijzigd door tersteege op 11 feb 2008 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.

politrix
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 sep 2005 16:54

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door politrix »

Wederom contact gehad met de helpdesk. Ik kreeg het standaard leveringsprobleem bandje te horen. Ik vroeg een adres om een klacht in te dienen. De medewerker vertlede dat dat toch geen zin had. Ze doen niets met klachten.

Maar weer wachten. Alsof 400 euro op mijn rug groeit. Is er een manier om hier iets aan te doen?

Iemand die het adres wil hebben kan het krijgen door even te vragen. Lijkt mij niet netjes om het hier op het forum neer te zetten.

wimprezawrx
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 feb 2008 17:45

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door wimprezawrx »

Ik wil dat adres wel hebben, ik ga hier zeker wat mee doen...

Ik heb hier nu een PS3 staan die eruit ziet als 5 jaar oud,
die toch +/- 9 weken geleden nieuw heb gekocht voor een kleine 600euro.... :shock:

Ik zou hem wel op het forum zetten, zodat iedereen wat aan heeft...

alvast bedankt... :?

ludacriss
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 nov 2005 17:31

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door ludacriss »

Nou de mijne is dus ook en alweer kaduuk! Dit is dus inmiddels de derde keer dat het gebeurd. Ik had mijn ps3 voor het eerst in november 07 gekocht tijdens de bartsmit actie, 2 weken later deed ie het al niet meer na een vastloper van het spel AC. Gelukkig kreeg ik de volgende dag alweer een nieuwe mee van Bartsmit. 3 weken na deze drama las ie al weer geen discs meer af nadat ie vast liep tijdens een online potje van het spel fifa 08. Alweer kreeg ik een nieuwe mee van Bartsmit... gister was het alweer zo ver nu liep ie vast tijdens Devil may cry 4 en zit ik alweer met het zelfde probleem. Ik zit er maar over na te denken om zodra ik van playstation een nieuwe krijg deze maar direct te verkopen en aan de xbox 360 ga.... want ik word helemaal gek van deze probleem en de xbox 360 heeft toch bijna allemaal de zelfde spellen :S

ps: mijn playstation 3 is een 40 gb.

Waardeloos... eigenlijk moeten we een zelfde soort actie starten als de eigenaars van xbox 360 deden met de Ring of Death!!!

beanstra53
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2008 11:04

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door beanstra53 »

Ook mijn PS3 na 3 maanden kapot, speelde geen enkel spel meer af,DVD gewoon wel af te spelen.Op kieskeurig gekeken, daar geen enkele opgave van defecten! Sony Holland gebeld en gevraagd of dit euvel vaker voorkwam, ze vertelden dat ze dit probleem niet kenden en gaven me het advies eerst de harde schijf volledig te formateren en het dan nog eens te proberen. Dit gaf geen oplossing en hen weer gebeld en ze vertelden mij dat zij nog een aantal 60 Gb PS3 op voorrraad hebben en dat ze me een nieuwe zullen sturen. Kreeg RMA nummer en hun voorwaarden en PS2 meteen opgestuurd.
Had intussen een review op kieskeurig geplaatst.
Nu ben ik al googlend op deze site tercht gekomen, ik denk dat het handig is als jullie jullie bevindingen ook op kieskeurig melden zodat het nog toegankelijker is voor anderen die van plan zijn een Playstation aan te schaffen.
We kunnen ons beraden hoe we onze klachten meer naar voren brengen, via vconsumentenbond of radar?
Graag reactie

joke66
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 jan 2008 18:04

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door joke66 »

beanstra53
Kijk voor lotgenoten/verdere informatie op:
http://community.eu.playstation.com/sho ... p?t=181722

Laat je niet foppen door Sony!! Wij zitten inmiddels al 4 weken zonder ps3, sommigen zittten al meer dan 5 weken te wachten op hun nieuwe danwel 'gerepareerde' PS3!
Navraag bij de helpdesk leert dat Sony (quote:) een stock-probleem heeft (geen voorraad meer dus....)

tersteege
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 feb 2008 21:59

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door tersteege »

1. In november een nieuwe PS3 (60Gb) aangeschaft.
2. In december de bekende leesproblemen mogen ervaren.
3. Nu, halverwege februari, nog steeds aan het wachten op een werkend exemplaar.

Exact kostenplaatje tot nu toe:

1x PS3 60 Gb 499,00
3 x spellen a 64, 95
1x draadloos toetsenbord 40 euro

= 733,85 euro

En dit bedrag is exclusief de door mij hieraan verspilde en declarabele manuren.

Briljante marketingstrategie van Sony.

Zucht.

RBG
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 feb 2008 10:55

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door RBG »

Ook ik heb mijn PS3 defect retour moeten sturen.
Gekocht op 8-12-2007 defect op 10-01-2008.
Tijdens het spelen een foutmelding en daarna leest de PS3 geen discs meer.
Retour gezonden en door het RMA center op 17-01-2008 ontvangen.
Tot op heden geen PS3 ontvangen.
Meedere malen telefonisch contact gehad met het zogenoemde servicecenter maar daar word eerst gezegd dat ik nog 1 week moet wachten en dat het dan uitgezocht zal worden. Na 1 week wachten opnieuw gebeld maar nu heet het dat er leveringsproblemen zijn en dat de 10-15 werkdagen niet gehaald worden. Verzocht om een bevestiging via mail dan wel schriftelijk maar dat doen ze niet.
Ook een indicatie afgeven over de verwachte vertraging is onmogelijk.
Verzocht een leidinggevende aan de lijn te krijgen dit word gewoon geweigerd.
Niemand kan nagaan hoe lang het ongeveer nog duurt voordat ik mijn PS3 weer in bezit heb. Belachelijk !
Het niveau van dit servicecenter is dramatisch en niet wat je zou mogen verwachten van een bedrijf als Sony. Echt onprofessioneel.
Gevraagd om een adres om een klacht in te dienen en het enige wat ze mij kunnen geven is een e-mail adres: [email protected]
al 2 x een klacht ingediend maar tot op heden geen reactie ontvangen.
Het vervangen van een defect produkt met een dergelijke waarde zou m.i. veel sneller kunnen door het direct om te ruilen voor een geheel nieuw produkt.
Heeft iemand een adres van Sony NL waar ik schriftelijk mijn klacht kenbaar kan maken?
Helaas zit er op dit moment niets anders op dan nog langer af te wachten.......zucht.....

joke66
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 jan 2008 18:04

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door joke66 »

Heeft iemand een adres van Sony NL waar ik schriftelijk mijn klacht kenbaar kan maken
Heb ff gegoogled en kwam op het volgende adres uit:

S.C.E. Benelux
Marathon 2
1213 PH Hilversum

wimprezawrx
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 feb 2008 17:45

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door wimprezawrx »

Ik heb deze:

SCE Returns
Antwoordnummer 1533
6000 WB Weert

RBG
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 feb 2008 10:55

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door RBG »

Thnx ! voor de adressen.
Ik zal de klacht die ik via e-mail heb ingediend nu schriftelijk indienen, en hopelijk volgt er nu wel een reactie.
Nogmaals bedankt !

Kimo74
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 feb 2008 14:36

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Kimo74 »

Ik heb wel meerdere klachten m.b.t. de klachtafhandeling van Sony. Mijn klacht betreft echter ook de online verkoper www.consoleshop.nl. Ik heb op 23 januari 's avonds een PS3 besteld en deze op 25 januari netjes ontvangen. Na wat opstartprobleempjes (registreren op Playstation Network wilde niet lukken) 27 januari eindelijk online gekomen en de nodige content gedownload. Wat hierna volgde is een en al ellende. Vastlopers gevolgd door complete uitval van het systeem.

Ruilen voor een nieuw model werd niet gedaan, niet door consoleshop.nl, zij volgen de garantieprocedure van Sony en niet door Sony omdat zij dat de verantwoordelijk vinden van de verkoper. (Kastje muurtje dus...)

Afhandeling duurt gemiddels 15 werkdagen vanaf ontvangst door Sony. Belachelijk! Mijn PS3 is op 1 februari ontvangen door Sony maar ik heb nog niets retour ontvangen. Ik weet dat de 15 dagen nog niet voorbij zijn, maar ik heb al meerdere malen gelezen dat die vaak niet gehaald worden. Dit is ronduit belachelijk voor een nieuw en meteen defect geleverd product. Bovendien heeft tussentijds bellen me geleerd dat er voorraadproblemen zijn waardoor de afhandeling langer duurt. Tussentijds bellen is noodzakelijk wanneer je op de hoogte wilt blijven van de status, Sony neemt namelijk geen moeite je op de hoogte te houden.

En als er zoveel voorraadproblemen zijn, waarom is er dan inmiddels alweer een nieuw starterpack gelanceerd wat me meer had opgeleverd voor minder geld en zit ik nog steeds te wachten op een (waarschijnlijk gereviseerd) werkend exemplaar?!

Ronduit beschamende service Sony!
Een zeer ontevreden en teleurgestelde klant...

wimprezawrx
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 feb 2008 17:45

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door wimprezawrx »

Heb wederom een adres:

Sony Nederland
Sony Benelux B.V

Schipholweg 275
1171 PK Badhoevedorp
Tel:020-6581888
HTTP://WWW.SONY.NL

Kimo74
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 feb 2008 14:36

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Kimo74 »

Het adres in Badhoevedorp is als ik me niet vergis het hoofdkantoor. Als je belt naar dat nummer met een klacht over je PS3 dan verwijzen ze je weer door naar een ander, waarschijnlijk bij menigeen hier zeer bekend, nummer.

Het adres wat ik heb gekregen na een zoveelste telefoontje met een zoveelste klacht is:

SCE Benelux
T.a.v. Customer Service afdeling
Antwoordnummer 1780
1200 VB HILVERSUM

My best guess for the moment, en daar gaat dan ook mijn klacht heen aankomende week.

Gesloten