LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PS2 speelt de nieuwste spellen niet af

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
Lagarto

PS2 speelt de nieuwste spellen niet af

Ongelezen bericht door Lagarto »

Ik hoop dat er hier iemand is die me meer info kan geven. Mijn zoontje heeft een ps2, helaas ouder dan een jaar dus buiten de garantieperiode.

Nu heeft hij een nieuw spel Need for Speed 2 en dit spel doet het niet op zijn playstion ( het spel doet het op een andere ps2 wel), waarschijnlijk heeft zijn ps2 de nieuwe dubbellaags spellen niet afspelen. Over dit probleem staat niets op de handleiding.

Ik heb contact opgenomen met playstation helpdesk, die raden aan de ps2 om te ruilen voor een ander werkend exemplaar............ dit kost wel even € 81,-

Ook EA Games, de uitgever van dit spel , geeft niet thuis en zegt ja helaas, het probleem ligt aan jouw ps2.

Alle andere spellen, de oudere dus geven geen problemen.

Volgens mij kan dit niet de bedoeling zijn, als je een ps2 hebt aangeschaft zou die toch gewoon alle spellen voor ps2 af moeten spelen? Ik voel me echt in de maling genomen.

Groetjes A

Witter

Re: PS2 speelt de nieuwste spellen niet af

Ongelezen bericht door Witter »

Als er nergens een type vermeld staat, maar slechts 'PS2', dan mag je er vanuit gaan dat de cd werkt. Doet die dat niet, dan kun je 'm kostenloos terugbrengen, geld terug of, voor hetzelfde bedrag, een vervangend exemplaar van de winkelier krijgen. Dat is de wet!
Staat er echter ergens op dat het voor dubbellaags PS2 is, dan heb je pech en kun je alleen op de coulance van de winkelier iets proberen.

t0nb3rry

Re: PS2 speelt de nieuwste spellen niet af

Ongelezen bericht door t0nb3rry »

Zoiets als een PS2 die bepaalde PS2-spellen niet afspeelt bestaat niet. Poot stijf houden, en de PS2 laten onderzoeken: als het een mankement is moet Sony dat gewoon kosteloos repareren vind ik.

Gast

Re: PS2 speelt de nieuwste spellen niet af

Ongelezen bericht door Gast »

Dit is toch hetzelfde als games voor de pc?

Pcgames van nu die krijg je echt niet gespeeld op een computer van 5 jaar geleden. Simpelweg omdat de games te geavanceerd zijn voor de computer. Of zo je wilt de computer niet up to date genoeg voor het spel.

Wat wel bedenkelijk is is dat de ps2 ruim 1 jaar oud is. Het zou voor het lezen van dvd's niet uit mogen maken. Normaal gesproken zou de dvdspeler in de ps2 dit gewoon moeten doen.

Wordt er veel gebruik van gemaakt? Zoja dan is het misschien raadzaam om de leeskop van de speler schoon te maken. LET OP als je niet weet hoe dit moet ga dan niet zelf zitten klooien maar laat iemand het doen die er verstand van heeft.

440

Re: PS2 speelt de nieuwste spellen niet af

Ongelezen bericht door 440 »

Bij een PS2 is het gebruikelijk dat alle games gespeeld moeten kunnen worden, ook al is je PS2 van de eerste generatie.
Dat vergelijk van de PC en games en de PS2, slaat nergens op, een PC kan je upgraden een ps2 niet.
Daarom zijn er ooit spelcomputers uitgebracht, met deze consoles kan altijd de nieuwste games spelen, zonder dat je op de systeem specs hoeft te letten.

Deze PS2 is gewoon niet goed, gewoon naar de winkel brengen waar de PS2 gekocht is en laten na kijken.

Mijn PS2 is al een paar jaar oud en speelt gewoon alles af, dus moet jou PS2 dat ook kunnen en dat heeft niks te maken met nieuwe of oude games.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: PS2 speelt de nieuwste spellen niet af

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Heb onlangs nog nieuwe spellen gekocht en deze draaien probleemloos op mijn oude ps2(GT4 CMR5 FLATOUT GTA-SAN-ANDREAS...) alles legaal en geen problemen.Indien je eveneens legaal speelt is er toch iets mis met het schijfje of met jouw ps2.

Sentinel@home

Re: PS2 speelt de nieuwste spellen niet af

Ongelezen bericht door Sentinel@home »

Ik hoop dat er hier iemand is die me meer info kan geven. Mijn zoontje heeft een ps2, helaas ouder dan een jaar dus buiten de garantieperiode.
Ondanks dat veel bedrijven zeggen dat zij 12 maanden garantie hebben is dit standaard altijd 24 maanden.

Gewoon teruggaan naar de winkel waar hij is aangeschaft en een nieuwe of refurbished model eisen die wel deze spellen speelt.

Gast

Re: PS2 speelt de nieuwste spellen niet af

Ongelezen bericht door Gast »

Het ligt inderdaad aan je console, mits het spel dezelfde regiocode als je console heeft, en dit is meestal het gevolg van je console laten donderen of een nieuwe lens erin laten zetten.
Als je de PS2 inderdaad in 2004 of 2003 gekocht hebt dan heb je als het goed is geen versie van de PS2 gekregen met een oude discdrive erin en moet deze het na 2 jaar nog gewoon doen.
Mits je zelf opgelet hebt op de versie console die je kocht en niet voor de afgeprijste console ging.

EA heeft gelijk niet thuis te geven, al is hun service normaal behoorlijk slecht [het slechts van 2004 zelfs].
Ga terug naar de fabrikant, u heeft 2 jaar reperatie garantie mits u de goede consoleversie voor dat jaar heeft gekregen, en anders mag u een nieuwe versie vragen.

Mocht niets helpen dan raad ik aan de console open te [laten] schroeven en er een nieuwe lens in te plaatsen.
Een beetje techneut kan dit zelf en de lensen zijn overal te koop.

Met dual layer heeft het niets te maken: Deze techniek is niet nieuwer in gebruik dan de understeunende discdrive in de PS2 voor dat jaar en voor zover ik weet heeft N4SU 1 of 2 niet de nieuwste dual layer DVD techniek.
Alleen extreem grote spellen hebben deze techniek: Vaak kunt u aan de achterkant van de DVD zien of dit het geval is aan de kleur van de DVD of een kleine 'onderbreking' in het brand oppervlak.

jonnyboy

Re: PS2 speelt de nieuwste spellen niet af

Ongelezen bericht door jonnyboy »

Een tip, voordat je er een techneut bijhaalt zou je ook een dvd-cleaner kunnen kopen deze zijn bij de grote mediaketens verkrijgbaar en werken vaak ook goed.

jonnyboy
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 apr 2005 14:15

Re: PS2 speelt de nieuwste spellen niet af

Ongelezen bericht door jonnyboy »

een dvd lens-cleaner

Gesloten