LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ruilen en garantie bij Bart Smit

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
gast84

Ruilen en garantie bij Bart Smit

Ongelezen bericht door gast84 »

Ik erger me dood aan de klachten over het ruilen bij Bart Smit hier op het forum.

Voor ik jullie de garantie en ruilingsregels nog maar eens uitleg wil ik even zeggen dat deze voorwaarden BIJ DE KASSA OP EEN BORDJE STAAT GESCHREVEN en ook nog eens OP DE ACHTERKANT VAN DE BON STAAN en MEESTAL OOK NOG EENS DOOR DE VERKOOPSTER AAN U WORDT VERTELD

Dus u wordt van te voren ingelicht.

Op ALLE artikelen die gekocht zijn bij Bart Smit zit 14 dagen garantie MITS U DE BON HEEFT.

Ruilen mag binnen 14 dagen in de ORIGINELE VERPAKKING, MITS U DE BON HEEFT

Multimedia (CD, DVD, PC-CDROM, PS1, PS2, GAMECUBE en XBOX spellen) mag je binnen 24 uur na aankoop ruilen voor een andere titel als je hem niet leuk vind. Geld terug of een tegoedbon is niet mogelijk. Staat angegeven met bordjes in de winkel en wordt erbij gezegd aan de kassa!
Wanneer het verzegeld wordt gelden dezelfde regels, maar mag u het binnen 14 dagen ruilen.
Verder zit hier gewoon 14 dagen garantie op als er bijvoorbeeld een fabrieksfout in zit krijgt u binnen 14 dagen gewoon een een nieuw exemplaar. Geld terug op multimedia ten alle tijden niet mogelijk.
DIT ALLES NATUURLIJK MET BON, ZONDER BON GEEN GARANTIE EN NIET RUILEN!

Wat te doen als iets na 14 dagen stuk gaat? Dan vraag of bel je even naar de winkel voor het adres/telefoonnummer van de leverancier, die regelen het verder met u.

Mobiele telefoons worden NOOIT geruild. De garantie is volledig voor de leverancier.

Dit alles is een uitgebreide uitleg voor mensen die in de winkel geen bordjes lezen, niet naar de verkopers luisteren aan de kassa, en niet op de bon kijken.

Wat staat er op de bon? Dit:

GARANTIEBEWIJS

-MET GELDIGE KASSABON KRIJGT U VAN ONS 14 DAGEN ONVOORWAARDELIJKE GARANTIE OP AL ONZE PRODUCTEN
(M.U.V. SOFTWARE, VIDEO/DVD EN TELEFOONS)

-MET GELDIGE KASSABON KUNT U BINNEN 14 DAGEN RUILEN OF GELD TERU KRIJGEN, MITS HET ARTIKEL IN DE ORIGINELE VERPAKKING ZIT
(M.U.V. SOFTWARE, VIDEO/DVD EN TELEFOONS)

-MET GELDIGE KASSABON KUNT U SOFTWARE, VIDEO'S OF DVD'S BINNEN 24 UUR NA AANKOOP EENMALIG RUILEN VOOR SOFTWARE VIDEO'S OF DVD'S (GELD TERUG IS HELAAS NIET MOGELIJK)

-WIJ GEVEN GEEN TEGOEDBONNEN

Duidelijk genoeg?? Dit is wettelijk helemaal dik in orde want dit alles wordt vooraf aangegeven in de winkel.

Mensen met klachten hebben daarom geen poot om op te staan. En zo hoort het want dit alles is heel duidelijk en zeer klantvriendelijk want iedereen weet waar hij of zij aan toe is.

Dus mensen die niet aan deze voorwaarden voldoen als ze terugkomen met iets zijn bij voorbaat al kansloos. Voldoen ze wel aan de voorwaarden dan krijgen ze een uitstekende service :D

Ben benieuwd naar de reacties!

E-Plaza dude

Re: Ruilen en garantie bij Bart Smit

Ongelezen bericht door E-Plaza dude »

Bedankt,

Dat probeer ik zal een eeuwigheid aan het verstand te brengen.

Gast84

Re: Ruilen en garantie bij Bart Smit

Ongelezen bericht door Gast84 »

Volgens mij is het nu wel duidelijk :-P

E-Plaza dude

Re: Ruilen en garantie bij Bart Smit

Ongelezen bericht door E-Plaza dude »

Lets hope so

Gast

Re: Ruilen en garantie bij Bart Smit

Ongelezen bericht door Gast »

Zo is het bij de meeste winkels. Ik werk zelf bij de V&D en die hebben bijna precies dezelfde service. Als een klant bij ons een cd/dvd/...koopt en hij is volgens de klant stuk, en komt met kassabon binnen een week terug, dan bekijken wij eerst vaak samen met de klant waar de fout zit mbv een dvd speler etc. Kunnen we een fout vinden dan krijgen ze een nieuwe dvd. Geld terug geven doen we zelden in zulk soort gevallen.
Mits de klant binnen 24 uur terugkomt met dezelfde klacht. Anders ruilen we alleen maar om tegen een andere dvd/cd/...

elgrandoneuso

Re: Ruilen en garantie bij Bart Smit

Ongelezen bericht door elgrandoneuso »

Je kunt je beter eerst in de materie verdiepen voordat je wat gaat blaten.
http://www.stichtingdeombudsman.nl/cont ... /nwwet.htm

Dat Bart Smit zijn eigen regels maakt en jij vind dat okay. Hoe naief kun je zijn...

Fenkie
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 dec 2004 17:52

Re: Ruilen en garantie bij Bart Smit

Ongelezen bericht door Fenkie »

Bedankt voor de tip Elgrandoneuso. Ik heb de link direct aan mijn favorieten toegevoegd. Ik vond het al vreemd dat er sprake was van maar 14 dagen garantie :shock:

Groetjes,

Fenkie.

Elgrandoneuso

Re: Ruilen en garantie bij Bart Smit

Ongelezen bericht door Elgrandoneuso »

Graag gedaan :D Snap nog steeds niet dat mensen dit pikken. Gewoon boycotten die oplichters.

Gast84

Re: Ruilen en garantie bij Bart Smit

Ongelezen bericht door Gast84 »

voor verdere garantie moet je gewoon bij de fabrikant zijn, op dure electronische dingen zoals een PlayStation of een fototoestel wordt door hun gewoon een jaar garantie gegeven, je moet er alleen wel even de moeite voor nemen om er naar toe te bellen. En op speelgoed van bekende merken zit meestal ook langer garantie maar dan moet je dus ook bij de fabrikant zijn voor die garantie. Op producten uit Verwegistan zit maar 2 weken Bart Smit garantie en verder niks.
Dus als iets na 2 weken stuk is, bel dan even naar de winkel voor het telefoonnummer van de fabrikant en dan komt het helemaal goed. Niet zo lui zijn mensen, kom op!

Elgrandoneuso

Re: Ruilen en garantie bij Bart Smit

Ongelezen bericht door Elgrandoneuso »

Snap je het nou nog niet....

Als ik bonnetjes maak waarop staat, dat je 180 over de snelweg mag rijden, heb je precies hetzelfde.

HET IS TEGEN DE WET!

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Ruilen en garantie bij Bart Smit

Ongelezen bericht door inxsnl »

Hoi Bart smit 84

De verkopende partij is aansprakelijk voor het geleverde produkt, deze moet het op eigen wijze verhalen bij de leverancier/importeur/fabrikant.
Het bonnenverhaal okay maar soms krigt een kind iets op zijn/haar verjaardag en meestal krijg je de bon er dan niet bij .


Tim

Gast84

Re: Ruilen en garantie bij Bart Smit

Ongelezen bericht door Gast84 »

Degene die het koopt is nadat hij of zij de bon heeft gekregen verantwoordelijk voor de bon. Dus die moet ook gewoon het bonnetje bewaren voor t geval dat het kind het niet leuk vind, allemaal eigen verantwoordelijkheid. Een bon is in deze tijd nou eenmaal vereist om te kunnen ruilen/garantie krijgen. Dit is niet alleen bij Bart Smit zo maar bij alle grote winkelketens in Nederland. Wij zijn verplicht u het bonnentje IN de hand te geven, en daarna bent u zelf verantwoordelijk.

Gast84

Re: Ruilen en garantie bij Bart Smit

Ongelezen bericht door Gast84 »

Elgrandoneuso: Denk je nou werkelijk dat de regels van Bart Smit in strijd zijn met de wet? Zo'n grote winkelketen die niet volgens de wet handeld zou dan allang zijn opgedoekt. Denk eens na!
Weet je dat het bij bijvoorbeeld Intratuin binnen ACHT dagen met de bon is? Dat is pas kort! Vind je niet?

Heel simpel dus: 2 weken winkelgarantie, daarna fabrieksgarantie.

Wat kan het jou trouwens schelen van WIE je de garantie krijgt? ALS je het maar krijgt...

Elgrandoneuso

Re: Ruilen en garantie bij Bart Smit

Ongelezen bericht door Elgrandoneuso »

Denk je dat grote bedrijven zich allemaal aan de wet houden? Er bestaat nu eenmaal een wet waarin staat, dat je minimaal 6 maanden garantie hebt (lees link hierboven, staat er letterlijk in). De verkopende partij is verantwoordelijk voor verdere afwikkeling. Misschien vind jij het geen probleem, maar ik vind het behoorlijk lastig, dat ik eerst een nummer moet zien te achterhalen, me spullen moet verpakken, opsturen, enz. Waarom hier nog steeds niets tegen gedaan wordt snap ik ook niet. Kwestie van arrogantie, wie gaat er nu voor een paar tientjes naar de rechter.

Leg mij dan ook eens uit, waarom Intertoys wel volledige garantie geeft (is het niet van dezelfde maatschapij?).

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Ruilen en garantie bij Bart Smit

Ongelezen bericht door inxsnl »

true

De verkopende partij moet ten alle tijden 6 maanden garantie verlenen.
Dit staat in het NBW.

greetz Tim

Gast84

Re: Ruilen en garantie bij Bart Smit

Ongelezen bericht door Gast84 »

Intertoys geeft 30 dagen garantie en daarna is de garantie ook voor de fabrikant.
En als je bijvoorbeeld een PlayStation stuk hebt na de garantieperiode van de winkel wordt ie thuis door de fabrikant opgehaald en krijg je gelijk een nieuwe. Wat is daar nou zo lastig aan?
Even bellen naar de winkel voor t telefoonnummer, Fabrikant bellen, afspraak maken en klaar!

Gast84

Re: Ruilen en garantie bij Bart Smit

Ongelezen bericht door Gast84 »

En kom op zeg! 6 maanden garantie op bijvoorbeeld een bellenblaas, ben je wel helemaal lekker?

Gast84

Re: Ruilen en garantie bij Bart Smit

Ongelezen bericht door Gast84 »

Weet je wat het allermooiste is, je kunt zeuren wat je wil, na 2 weken krijg je behalve advies toch niets van de winkel gedaan. Dus discussieer maar lekker verder, het helpt je toch niks :P

Elgrandoneuso

Re: Ruilen en garantie bij Bart Smit

Ongelezen bericht door Elgrandoneuso »

Ik quote even je OP "Ben benieuwd naar de reacties!"

Nu krijg je reacties en dan vind je dat ik zeur :lol: Met alle respect, maar je zult het in je leven nooit verder schoppen dan de Bart Smit. Ze verkopen niet alleen aan naíevelingen, ze nemen ze ook graag in dienst.

Gast84

Re: Ruilen en garantie bij Bart Smit

Ongelezen bericht door Gast84 »

zie laatste reactie

Gesloten