LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] sims2huisdieren

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
acbaldé
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2006 11:11

sims2huisdieren

Ongelezen bericht door acbaldé »

Bij het installeren van onze nieuwe Sims2Huisdieren bleek de code niet goed te zijn.
Bart Smit raadde ons aan om de leverancier, EAgames te benaderen. We hebben EAgames gemaild en gefaxt. Geen reactie, niet eens een ontvangstbevestiging.
Bart Smit weer gebeld. Die kon ons niet helpen want zij hadden ook verkeerde codes.
Wel hadden ze nu een telefoonnummer om EAGames te bellen. Kosten 45 cent per minuut. Na 10 minuten= 4,50 Euro kreeg ik een meneer aan de lijn die me beloofde een nieuwe code te mailen. Het was nogal druk omdat er 1500 foute codes in omloop zijn. Tot nu toe heb ik nog geen mail ontvangen.
Wat een slechte service!

A.Baldé

Denman
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 aug 2005 19:53

Re: sims2huisdieren

Ongelezen bericht door Denman »

Ik had ook de verkeerde code, maar had netjes , zoals beloofd,binnen 2 dagen de juiste code ontvangen. Zelfs geen wachttijd aan de telefoon.
Alleen jammer dat ze de fout niet eerder hadden ontdekt, kan een keer voorkomen toch?

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: sims2huisdieren

Ongelezen bericht door alfatrion »

Bart Smit is de verantwoordelijke partij en zij zijn de partij die dit probleem voor u moeten oplossen. 7:21 BW Slaagt zij daar niet in dan heeft u recht op ontbinding. 7:22 BW Nu Bart Smit u heeft door verwezen staat u ook in uw recht om de telefoon kosten te declaren bij hen. 7:24 BW

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: sims2huisdieren

Ongelezen bericht door magel725 »

Dit is geen slechte service, maar dit is het resultaat van de mensen die serienummers zo vaak gebruiken dat EA ze af moet sluiten. Welkom in de wereld van de softwarepiraterij.

Wat alfatrion zegt is niet van toepassing aangezien er niets aan de hand is. Software zit NOOIT garantie op en bovendien is het probleem al opgelost.

Snowman
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 dec 2006 23:26

Re: sims2huisdieren

Ongelezen bericht door Snowman »

Bart Smit is de verantwoordelijke partij en zij zijn de partij die dit probleem voor u moeten oplossen. 7:21 BW Slaagt zij daar niet in dan heeft u recht op ontbinding. 7:22 BW Nu Bart Smit u heeft door verwezen staat u ook in uw recht om de telefoon kosten te declaren bij hen. 7:24 BW
Volgens mij ben jij gewoon Anti Bart Smit. Leg mij maar eens uit waarom Bart Smit verantwoordelijk is voor het feit dat er seriecodes van een Game, die gemaakt is door een ander, niet kloppen?? Oh jah, je zal wel weer met zoiets komen als: Dan moeten de mensen van Bart Smit zelf zorgen voor de juiste codes. Feit: Dat hebben ze gedaan. De codes worden in een envelop aangeleverd. Dat ze dan niet kloppen, daar kan BS geen enkele verantwoordelijkheid voor dragen. Dan moet je degene die die code al illegaal gebruikt aanpakken.

Zo onderhand vind ik dat je aardig uit je nek begint te kletsen. En dat gestrooi met wetboek artikelen is ook alleen maar interessant doen van je. Ik zou eens beginnen met het leiden van een leven, in plaats van de hele dag te zitten Googelen naar het wetboek.[/quote]

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: sims2huisdieren

Ongelezen bericht door alfatrion »

Software zit NOOIT garantie op
Als op software geen garantie zit, dan kan software ook niet gestolen worden, dus ikbenik zal het hier niet mee eens zijn.
Leg mij maar eens uit waarom Bart Smit verantwoordelijk is voor het feit dat er seriecodes van een Game, die gemaakt is door een ander, niet kloppen??
Dit heeft toch een wettelijk grondslag die waarvan ik vermoed dat je deze niet wilt horen. Dat BS verantwoordelijk is komt omdat het hier om het verbintenissenrecht. Een verbintenis is de verplichting om iets te geven ofwel te doen of niet te doen. In beginsel heeft niemand die verplichting. Een van de bronnen van het verbintenissenrecht is de overeenkomst. De consument heeft geen overeenkomst met de fabrikant en deze is daarom niet verplicht om iets te geven aan de consument. Dat betekend dat als Bart Smit niet de verplichting heeft om de juiste/werkende codes te geven, dat dan niemand deze verplichting heeft. Met andere woorden de consument moet dan voor iets betalen waar hij geen gebruik van kan maken.
Zo onderhand vind ik dat je aardig uit je nek begint te kletsen.
Dat vond je volgens mij al vanaf het eerste bericht dat je hier hebt geplaatst.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: sims2huisdieren

Ongelezen bericht door magel725 »

De meesten vinden dat je eindeloze en uitzichtloze advocatentaal nergens op slaat. Op software zit geen garantie omdat niet te garanderen is dat iemand het werkend krijgt. Dat is afhankelijk van het pc systeem en van de gebruiker en kan vooraf niet gecontroleerd worden. Dus geen garantie. Ook niet op gestolen software.

Je verbintenisrecht is hier niet van toepassing, dus waarom je erover begint...geen idee. Maar het staat wel grappig.

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: sims2huisdieren

Ongelezen bericht door alfatrion »

De meesten vinden dat je eindeloze en uitzichtloze advocatentaal nergens op slaat.
Dat men iest vind maakt het nog niet zo. Vroeger vond men dat de aarde vlak was.
Op software zit geen garantie omdat niet te garanderen is dat iemand het werkend krijgt.
De consument moet soms honderden euro's neer leggen, maar als het niet werkt heeft hij pech gehad.
Dat is afhankelijk van het pc systeem
De infrastructuur van het pc systeem is bekent en dat geld ook van de xbox.
en van de gebruiker
Bij het gebruik van een blender zit deze risco ook en daar wordt wel garantie op geven.
en kan vooraf niet gecontroleerd worden. Dus geen garantie.
Als iedereen alleen van te voren zou kunnen vast stellen, dan was er geen noodzaak voor het afgeven van een garantie. De garantie is juist in het leven geroepen omdat niet alles van te voren gecontroleerd kan worden.
Ook niet op gestolen software.
Software kan niet gestolen worden als er geen garantie op zit.
Je verbintenisrecht is hier niet van toepassing
Misschien zou dit ook kunnen onderbouwen?

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: sims2huisdieren

Ongelezen bericht door magel725 »

Dat men iest vind maakt het nog niet zo. Vroeger vond men dat de aarde vlak was.
Blijf er maar op hopen dan. Positiviteit kan geen kwaad.

Voor de rest van de punten raad ik je aan op de garantiebepalingen en wetsartikelen over software nog eens te lezen. Wat je zegt klopt namelijk niet.

ikbenik

Re: sims2huisdieren

Ongelezen bericht door ikbenik »

Quote:
Software zit NOOIT garantie op

Als op software geen garantie zit, dan kan software ook niet gestolen worden, dus ikbenik zal het hier niet mee eens zijn.
:?: :?: :?: :?: :?: :?:

Ben je ook al anti-mij geworden?

Wat een eer! :lol:

ikbenik

Re: sims2huisdieren

Ongelezen bericht door ikbenik »

Bart Smit is de verantwoordelijke partij en zij zijn de partij die dit probleem voor u moeten oplossen. 7:21 BW Slaagt zij daar niet in dan heeft u recht op ontbinding. 7:22 BW Nu Bart Smit u heeft door verwezen staat u ook in uw recht om de telefoon kosten te declaren bij hen. 7:24 BW
Wat een onzin zeg!

De enige die je correcte codes kan geven is de fabrikant van het spel.

Het kan zijn dat de spellen gekocht worden, gecopieërd worden met de codes opgeschreven en dan worden de spellen teruggebracht met de mededeling dat ze er toch vanaf zien.

Dat spel wordt gewoon weer in de verkoop gedaan (wat logisch is) en de ander zit met de problemen.

Hier wordt heel veel misbruik van gemaakt.
Daarom zeggen dan ook steeds meer winkeliers dat de software alleen teruggenomen wordt in de gesloten verpakking.


De enige die je dan een nieuwe correcte code kan geven is de fabrikant.
Dus wat is hier zo moeilijk aan?

En nee alfatrion, ik benader deze situatie niet vanuit de wet, maar vanuit de realitische praktijk!


Daarnaast kan het zijn dat de software niet op de computer werkt, omdat er veel spyware op de computer zit.
En dan gaat de computer een eigen leven leiden en krijg je het spel niet geïnstalleerd.

Wat ook vaak voorkomt is dat men de nieuwste spellen koopt en dat die niet op de oudere pc's werken. Puur omdat de videokaarten het niet aankunnen.

Als je deze spellen dan toch wilt spelen, dan dien je dan een upgrade uit te voeren of een nieuwe computer aan te schaffen.

In zo'n geval is de verkoper van de software niet verplicht om de software om deze redenen niet terug te nemen en hij hoeft de hardwareprobleem ook niet op te lossen.

En nee alfatrion, ik benader weer deze situatie niet vanuit de wet, maar vanuit de realitische praktijk!

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: sims2huisdieren

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ben je ook al anti-mij geworden?
Nee hoor. Ik constanteer dat magel725 vind dat de garantie, inclusief de wettelijke garantie, niet geld op garantie en dat u vind dat software gestolen kan worden. Beiden meningen sluiten elkaar uit.

ikbenik

Re: sims2huisdieren

Ongelezen bericht door ikbenik »

en dat u vind dat software gestolen kan worden.
Waar heb je het over? :shock:

ikbenik

Re: sims2huisdieren

Ongelezen bericht door ikbenik »

Nee hoor. Ik constanteer dat magel725 vind dat de garantie, inclusief de wettelijke garantie, niet geld op garantie
Op software zit inderdaad geen garantie.

Als op een computer de spellen niet werken is de verkopende partij daar niet verantwoordelijk voor.
Simpel.

Dus de verkopende partij hoeft hierbij de computer niet in orde te maken dat de spellen wel werken!

Als de codes niet werken dien je zelf contact te leggen met de fabrikant van de software en niet de verkoper van het spel.

Dit zijn de regels in de computerwereld.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: sims2huisdieren

Ongelezen bericht door magel725 »

Ik ben hem ook even kwijt.

Ik weet dat garantie niet op software zit (wel op andere artikelen) en ik vind niet dat software gestolen moet worden. Garantie en stelen is niet hetzelfde, ook al zie je dat wel zo. Maar als ik eerlijk ben snap ik die post misschien niet helemaal meer. Door de onzin de onzin meer zien.

ikbenik

Re: sims2huisdieren

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik weet dat garantie niet op software zit (wel op andere artikelen)
Over garantie op softare:

Als ik een computer geleverd heb en ik heb het werkend en in orde afgeleverd, zit er geen garantie op de software.

Een qoute uit mijn eigen algemene voorwaarden:
Alle door X te verrichten diensten zullen zorgvuldig en vakbekwaam worden uitgevoerd op basis van een inspanningsverplichting.
Tenzij anders overeengekomen, geldt voor:
1. door X vervaardigd en aan koper/opdrachtgever geleverd een garantietermijn van (één) jaar.
2. door X aan koper/opdrachtgever geleverde overige producten de garantie van de desbetreffende toeleverancier/fabrikant. X Zal koper/opdrachtgever voor zover mogelijk op zijn verzoek informeren over de van toepassing zijnde bepalingen.
3. door X ten behoeven van wederpartij verrichte reparatie aan de hardware een garantietermijn van 3 (drie) maanden.
4. door X ten behoeven van wederpartij verrichte reparatie aan de software (welke opnieuw geïnstalleerd moest worden) geld géén garantie. Deze kan dan ook niet door de wederpartij worden geclaimd.
De garantietermijn vangt aan op de dag van levering van de betreffende producten, dan wel voltooiing van de diensten. De garantietermijn zal niet worden onderbroken door een eventuele reparatie, dan wel vervanging van een product, noch zal na reparatie dan wel vervanging een nieuwe garantietermijn aanvangen.
Een qoute van de tekst op mijn facturen:
U heeft 3 maanden garantie op de gerepareerde hardware en niet op de software, waarbij onze algemene verkoopvoorwaarden van toepassing zijn.

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: sims2huisdieren

Ongelezen bericht door alfatrion »

Niemand kan voor iets veroordeeld worden wat niet strafbaar is gesteld. Diefstal is gedefineerd als zijnde het wegnemen van een goed. Verduistering is het toeeigenen van een goed. Een goed is een zaak of een vermogensrecht. Een vermogensrecht is een recht op een goed of dienst dat uiteinderlijk tot een stoffelijk voordeel leid. Software is geen recht dus geen vermogensrecht. De wettelijke garantie zit op een zaak. Als er op software geen garantie zit dan is het dus geen zaak. Als er geen (wettelijke) garantie op software zit dan is het geen goed en dus niet te stelen of te verduisteren.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: sims2huisdieren

Ongelezen bericht door magel725 »

Jaja. Een Audi is een auto, dus een auto is een Audi. Ooit wel eens van het woord "uitzondering" gehoord?

Software is niet tastbaar, maar het medium is wel te stelen en dus strafbaar. Garantie zit noch op de software, noch op het medium. Dit is wettelijk geregeld, dus zoek die wet maar op en quote daar maar weer een paar meter tekst uit. Liefst zo onleesbaar mogelijk.

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: sims2huisdieren

Ongelezen bericht door alfatrion »

Een medium is een zaak en dus zit er wettelijke garantie op. Er is geen wet die hier een uitzondering voor maakt. Als er in het medium fouten zitten of dat deze op en duur vertonen krijg je of dien het vervangen te worden.

Toen het in de draad 'vista' over diefstal (lees verduisteren) van software ging het over het stelen van de binaire code.

ikbenik

Re: sims2huisdieren

Ongelezen bericht door ikbenik »

Als er in het medium fouten zitten of dat deze op en duur vertonen krijg je of dien het vervangen te worden.
Dus als op een CD-ROM met het besturingsysteem Windows 98 van Microsoft staat en nu gaat de CD kapot (niet meer leesbaar) dan dien ik deze dus te vervangen?

Die is gek!

Gesloten