LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke kinderlaptop geschikt?

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
Diana1972
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 okt 2006 23:46

Welke kinderlaptop geschikt?

Ongelezen bericht door Diana1972 »

:) Hallo,

Met oog op het a.s. sinterklaasfeest, ben ik op zoek naar een leuke en leerzame kinderlaptop voor onze dochter van 3 jaar.
Ik heb er inmiddels zoveel gezien dat ik het niet meer weet.
Waar heeft ze het meest aan, waar leert ze van en kan ze wat mee.
Overigens hoeft ze er natuurlijk niet meteen alles mee te kunnen, ze is pas 3, maar is wel héél leergierig!
Ik zit zelf de Mickey en friends laptop te overwegen, maar ik hoor graag reacties..

Alvast bedankt!!!

Diana :lol:

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Welke kinderlaptop geschikt?

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Ik ben sowieso geen fan van dure (electrische) speeltjes. Het kind is er zo op uitgekeken. Toen ik klein was kon ik me uren vermaken met een kinderboek, en daarvoor met ander (eenvoudig) speelgoed. Bijvoorbeeld een potlood en papier, of een bal, of gewoon andere kinderen. Ik vind het enigzins overtrokken allemaal...

jbroeders
Berichten: 129
Lid geworden op: 07 aug 2005 21:32

Re: Welke kinderlaptop geschikt?

Ongelezen bericht door jbroeders »

Vroeger was alles beter ;)

Ik zou voor een van Vtech gaan, die zijn degelijk en je kan er tientallen uitbreidingen voor kopen, zodat iets nooit gaat vervelen.

Diana1972
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 okt 2006 23:46

Re: Welke kinderlaptop geschikt?

Ongelezen bericht door Diana1972 »

He Bor,

Mijn vraag was niet waar men vroeger me speelde, mijn vraag was wie weet een goede en leerzame kinderlaptop...
Onze dochter vermaakt zich ook heel goed met andere speeltjes, (en kindjes op de creche) maar ze krijgt van ons toch ook iets wat leuk en leerzaam is!!!

Jbroeders: bedankt voor je antwoord, ik zal eens gaan rondkijken mbt v-tech

berebere
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 nov 2006 18:02

Re: Welke kinderlaptop geschikt?

Ongelezen bericht door berebere »

Wij hebben zelf de V-smile van V-tech en wij zijn zeer tevreden hierover, je kunt voor elke leeftijd verschillende spelletjes aanschaffen met allerlei verschillende speelmogelijkheden, zoals vormen, kleuren, memory, spelenderwijs letters leren ga zo maar door, en hoe ouder ze worden, hoe interessanter de spelletjes zijn.
Vooral leuk zijn Winnie the Pooh en Dora.
Een kinderlaptop is beperkt in zijn mogelijkheden, je kunt het niet vergelijken met een echte natuurlijk.
Je kunt ik dacht bij Intertoys je kind laten spelen, daar staat er meestal eentje in de winkel, dan kan je kijken ofdat ze het echt leuk vinden,

Groetjes

Sach2mummy
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2006 23:12

Re: Welke kinderlaptop geschikt?

Ongelezen bericht door Sach2mummy »

Als een kind pas 3 jaar is, vind ik het heel overdreven dat het dan al met een laptop moet leren omgaan, ook al is het er één "voor kinderen".
Vanuit het oogpunt van de ontwikkeling van het kind en de fasen waar het doorheen gaat zou ik dat zeker nog niet doen. de kinderen zijn nog veel te veel dicht bij huis op ontdekkingsreis en ervaren de directe wereld om hen heen al als heel erg groot en nog helemaal niet zo overzichtelijk. Bovendien kan een kind van drie zich nog helemaal niet zo lang concentreren (als je geluk hebt een minuut of 5). Ga maar eens timen hoe lang je kind werkelijk met een bepaald speelgodje "speelt" en wat het dan doet (thuissituaties worden nagedaan bijvoorbeeld...en van echt spelen is echt heel weinig sprake) Ook motorisch is het lastig voor een kind van die leeftijd.
Als je dan toch iets leerzaams wil doen, kijk dan eens naar zoiets als Miniloco (Zelfs dat begint eigenlijk vanaf 4 jaar). Dat is een hele goede voorbereiding. Ze zijn er met thema's van oa. Nijntje en Sesamstraat en elk boekje heeft een ander onderwerp: tellen, taal... Er is zelfs luisterloco. Dat kun je installeren op je eigen computer. Heel erg leuk!
Plaatjes en opdrachten zijn duidelijk en herkenbaar voor kinderen van deze leeftijd. Het wordt ook op veel basisscholen gebruikt dus dat zegt denk ik wel genoeg...
Er zijn hele leuke starterssets te koop.
Maar ook gewone spelletjes als memory zijn heel goed voor je kind (en bevorderen meteen het spelen, onthouden en concentratievermogen van je kind).
Ik zou zeggen: probeer eerst eens zoiets voor je een dure aanschaf gaat doen in de vorm van een laptop voor kinderen...
Hou het vooral eenvoudig en stop niet nu al je kind achter de laptop: doe samen dingen, dan ontwikkelt het zich absoluut beter!

gabi
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 dec 2005 23:21

Re: Welke kinderlaptop geschikt?

Ongelezen bericht door gabi »

Heb je al aan de v-smile gedacht of de v-smile pocket? De gewone
v-smile is dan wel geen laptop, maar zeker erg leerzaam en leuk voor kinderen van 3 t/m 8 jaar. De spellen van de gewone v-smile passen ook in de v-smile pocket, dus die kunnen ze dan meenemen als je ergens naar toe gaat. Ze zijn alleen niet goedkoop. De v-smile kost ongeveer 70 euro en de v-smile pocket rond de 99 euro, maar daarentegen kunnen ze tot een jaar of 8 (er zijn nu ook spellen in de ontwikkeling voor kinderen van 9 en 10 jaar) mee spelen. En nee, ik heb geen aandelen, maar vind dit gewoon een goed product. Eigenlijk zijn alle andere laptops gewoon nog te ingewikkeld, hoe leuk ze het ook proberen te maken. Zelfs al heb je een leergierig kind, dan nog is het vaak te hoog gegrepen voor ze. Wat trouwens ook een leuke optie is is het sprekende dierenbos van winnie the pooh, ook van v-tech. Wat ik zelf ook een minpunt vind van die leercomputers is dat de meeste niet fonetisch zijn, terwijl ze straks op school wel leren om de letters fonetisch uit te spreken. Succes!! :P

wennie
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2006 11:18

Re: Welke kinderlaptop geschikt?

Ongelezen bericht door wennie »

Mijn dochter is zelf ook 3 en heeft van de sint een dora laptop gekregen.
Zelf maakt het niet echt uit welke laptop je aanschaft maar die van
v-tech zijn kwalitatief er goed. Zelf heeft ze alfabetstad van v-tech en de bus van v-tech.
Het is echt onzin dat ze er te jong voor zijn. Bij mijn dochter op de peuterspeelzaal hebben ze ook een laptop staan en alle kinderen vinden het geweldig.
Ik heb liever dat ze achter de laptop zit en hier zelfs nog iets van leert dan de hele dag met haar snuitje voor de tv zit.

Diana1972
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 okt 2006 23:46

Re: Welke kinderlaptop geschikt?

Ongelezen bericht door Diana1972 »

hoihoi,

Wennie, bedankt voor je positieve reactie, ook ik vind dat een kind van 3 jaar hier niet te jong voor hoeft te zijn.
Onze dochter is heel leergierig en herkent al cijfers en letters, dus voor haar is het gewoon een uitdaging.
ze heeft de laptop van Disney van de sint gekregen en er al veel mee gespeelt.
Ze kan nog niet alles natuurlijk, maar dat hoeft ook niet, dat houdt het langer intresant omdat ze steeds weer iets meer zal kunnen.
En idd kan ze beter spelenderwijs zo iets leren dan alleen maar voor de tv zitten.
Mensen die beweren dat in de moderne tijd alles te snel gaat, en kinderen teveel achter de pc (moeten) zitten lopen een beetje achter.
Ook op de kleuterschool staat al een computer, dus ze krijgen er toch al op zeer jonge leeftijd mee te maken.
En als ze het nou leuk vind...

Verder wil ik alle mensen bedanken voor jullie reaktie....
fijne feestdagen en alle goeds voor 2007 :D

Diana

brouwer2001
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 nov 2007 20:57

Re: Welke kinderlaptop geschikt?

Ongelezen bericht door brouwer2001 »

wij hebben diversen artikelen van v-tech en ik vind de prijs kwaliteit erg goed kinderen zijn nu eenmaal niet heel zuinig op hun spullen, maar alles werkt nog naar behoren en dat al vele jaren ( van kind op kind)

mijn oudste heeft een v-smile pocket erg leerzaam en ze leren schrijven op de nieuwe versie. voordeel van de pocket je kunt hem overal naar toe nemen en niet altijd een tv nodig wat overgeens wel kan (kabel wordt er bij gelevert). voordeel van de v smile console is dat hij uit te breiden is met een 2de joystick, dansmat enz enz.
het enige nadeel van alle apperaten is dat je de adapter los er bij moet kopen a 17€.

een pocket kost 90€
een console kost 80€

nog een tip kijk een op de 2de hands verkoop site's hier staan ze ook genoeg op incl diversen spellen (kosten gemiddelt 20-25€ per stuk).

zelf vind ik de laptops erg beperk.

succes met kiezen

maggy79
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2009 14:01

Re: Welke kinderlaptop geschikt?

Ongelezen bericht door maggy79 »

Beste mensen,

Ook ik ben mama van een dochter van 3 1/2. Zij heeft zo'n kindercomputertje waar ze al volledig uit groeit. Een kinderlaptop lijkt mij dan ook een educatief speelstuk. Wel met de nadruk op spelen en educatief, een laptop klinkt zo enorm groots maar we moeten niet vergeten dat het gaat om letterspelletjes, cijfers en op leeftijd geriochte uitdagingen. Niets mis mee dus volgens mij! Ook ik vind dit veel beter dan op 'verveelmomenten'voor een tv zitten, daarnaast vind ik het ook héél belangrijk dat je als ouder sámen met je kind kijkt en speelt. En inderdaad is het concentratievermogen nog niet zo groot, nou dat is dan heel mooi want dan spelen ze er enkele keren mee op een dag gedurende korte tijd :-).
Ik spreek nu puur uit gevoel, ik heb er geen onderzoeken op nagelezen (wat soms best verstandig is). Ehcter, ik KIJK naar wat mijn dochter aan uitdaging wil, en ja, het ene kind is nou eenmaal met het éen wat sneller dan met het ander. Naast al die schermpjes en spelletjes bestaat er gelukkig (vooral op school vanaf 4 jaar) héél veel tijd voor knutselen, knutselen en nog eens knutselen, dus hun brein wordt gelukkig op op heel veel andere manieren geprikkeld.

Ik zou zeggen, laat een ieder in zijn waarde, zorg goed voor je eigen moppies. Kijk goed om je heen en waar je écht ziet dat sommige volwassen elementen opgedrongen worden aan kinderen geef dán je mening en laat je horen. Kinderen moeten kind kunnen zijn en heel lang blijven!

Gesloten