LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Xbox 360 game bekrast in console
-
Re: Xbox 360 game bekrast in console
In dit geval heeft het ook geen zin om een copy te maken, omdat de xbox eerst "aangepast"zou moeten anders werkt de copy toch niet ..en dit wordt door de fabrikant niet toegestaan 1 je verliest je garantie op de xbox 2 je loopt het risico (in de toekomst) om van xbox live gebanned te worden..maarja ik hoef ook helemaal geen (zelf gebrande) copy.. gaat mij erom dat mijn originele dvd in het daarvoor bestemde apparaat kapot gaat...een gebrek van microsoft dus daar wil ik garantie op...en rederlijker wijs lijkt me dat niet ontrecht (ben natuurlijk geen jurist)
Ik begrijp wat je bedoelt.gaat mij erom dat mijn originele dvd in het daarvoor bestemde apparaat kapot gaat...een gebrek van microsoft dus daar wil ik garantie op...en rederlijker wijs lijkt me dat niet ontrecht (ben natuurlijk geen jurist)
Wat je kunt proberen om contact op te nemen met de uitgever van het spel.
Misschien dat ze dan het medium omwisselen.
En de schade van de cd kun je niet op de garantie van de Xbox verhalen.
-
want? dit is toch ook een xbox360-microsoft produkt?En de schade van de cd kun je niet op de garantie van de Xbox verhalen
Schade die veroorzaakt wordt door een ondeugdelijk product kan worden verhaalt op de verkoper. De winkelier kan dat vervolgens weer verhalen op de fabrikant.Marcel2706 schreef:gaat mij erom dat mijn originele dvd in het daarvoor bestemde apparaat kapot gaat...een gebrek van microsoft dus daar wil ik garantie op...en rederlijker wijs lijkt me dat niet ontrecht (ben natuurlijk geen jurist)
@ikbenik: Een reserve sleutel is niet noodzakelijk om een tweede deur open te maken. Daarvoor kun je ook van het oringeel gebruik maken. Een reserve sleutel is noodzakelijk om te voorkomen dat je de deur niet meer kan openmaken in het geval je het orgineel kwijt raakt.
In het wetsartikel staat dat de verveelvoudiging moet dienen als reservekopie. De definitie van het woord reservekopie is: een kopie die achter wordt gehouden om in nood gebruikt te worden. Een kopie die je persee nodig hebt om met de software te kunnen werken is geen reservekopie omdat deze niet achter wordt gehouden.
(Artikel 45h gaat over het verhuren van exemplaren en daar een kopie van maken.)Artikel 45k
Als inbreuk op het auteursrecht op een werk als bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder 12°, wordt niet beschouwd de verveelvoudiging, vervaardigd door de rechtmatige gebruiker van eerder genoemd werk, die dient als reservekopie indien zulks voor het met dat werk beoogde gebruik noodzakelijk is.
Wellicht hebben gedupeerden hier in ieder geval bevestiging... (bron: Nu.nl)
http://www.nu.nl/news/1043103/55/Micros ... x_toe.html
Microsoft geeft fout in Xbox toe
Uitgegeven: 14 april 2007 19:26
Laatst gewijzigd: 14 april 2007 19:59
AMSTERDAM - Na meer dan duizend klachten van Xbox-360 gebruikers, heeft Microsoft zaterdagavond toegegeven dat er een fout zit in de spelcomputer. Dat gebeurde in het programma Kassa. De fout heeft tot gevolg dat cd's en dvd's die in de speler draaien worden beschadigd.
Volgens een persverklaring van Microsoft kan de Xbox-360 de krassen veroorzaken. Aanvankelijk ontkende het bedrijf schuldig te zijn aan de beschadiging. Maandenlang hield Microsoft vol dat de gamers zelf verantwoordelijk zijn voor krassen op de schijfjes.
Stootkussentjes
Na onderzoek van de Xbox-360 werd vastgesteld dat de krassen ontstaan door het ontbreken van stootkussentjes bij de lens. Uit gegevens van Kassa zou blijken dat het wereldwijd om een serie van ongeveer 1 à 2 miljoen Xboxen gaat.
In de uitzending van het consumentenprogramma Kassa beloofde Microsoft hulp te bieden aan gebruikers die klachten hebben in de vorm van reparatie. Het is echter niet mogelijk een nieuwe spelcomputer te krijgen.
http://www.nu.nl/news/1043103/55/Micros ... x_toe.html
Microsoft geeft fout in Xbox toe
Uitgegeven: 14 april 2007 19:26
Laatst gewijzigd: 14 april 2007 19:59
AMSTERDAM - Na meer dan duizend klachten van Xbox-360 gebruikers, heeft Microsoft zaterdagavond toegegeven dat er een fout zit in de spelcomputer. Dat gebeurde in het programma Kassa. De fout heeft tot gevolg dat cd's en dvd's die in de speler draaien worden beschadigd.
Volgens een persverklaring van Microsoft kan de Xbox-360 de krassen veroorzaken. Aanvankelijk ontkende het bedrijf schuldig te zijn aan de beschadiging. Maandenlang hield Microsoft vol dat de gamers zelf verantwoordelijk zijn voor krassen op de schijfjes.
Stootkussentjes
Na onderzoek van de Xbox-360 werd vastgesteld dat de krassen ontstaan door het ontbreken van stootkussentjes bij de lens. Uit gegevens van Kassa zou blijken dat het wereldwijd om een serie van ongeveer 1 à 2 miljoen Xboxen gaat.
In de uitzending van het consumentenprogramma Kassa beloofde Microsoft hulp te bieden aan gebruikers die klachten hebben in de vorm van reparatie. Het is echter niet mogelijk een nieuwe spelcomputer te krijgen.
Met andere woorden: "ik ben er zo één die alles verziekt voor een ander". Als je het bij de Dixons koopt moet je het ook daar ruilen. Niet schijnheilig bij een ander omdat die er makkelijker in zijn. Nu nog, want door asociale akties als jij doet worden de regels steeds strenger.Ik ben toen terug geweest naar een winkel (grote rode multimedia gigant) ZONDER de bon. (had alleen een bon van Dixons waar ik het spel gekocht had). En zij (MM) hebben hem gewoon gratis omgeruild. Zoals je op dit forum kunt lezen ben ik zeer te spreken over de MediaMarkt. Dit is natuurlijk één van de redenen waarom ik dat ben
Beetje raar vind je nietIk ben toen terug geweest naar een winkel (grote rode multimedia gigant) ZONDER de bon. (had alleen een bon van Dixons waar ik het spel gekocht had). En zij (MM) hebben hem gewoon gratis omgeruild. Zoals je op dit forum kunt lezen ben ik zeer te spreken over de MediaMarkt. Dit is na tuurlijk één van de redenen waarom ik dat ben