LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Xbox 360 zonder HDMI

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
exoOw
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 dec 2008 00:11

Xbox 360 zonder HDMI

Ongelezen bericht door exoOw »

Beste forumleden,

Op 05/07/08 heb ik een Xbox 360 Pro (Value Pack) gekocht bij Bart Smit, inclusief Forza Motorsport 2 & Viva Piñata.
Xbox 360 functioneert tot op heden goed (soms oververhitting, fouten bij lezen van discs & vasthangen van het dashboard).

Maar tot zover geen 'Red Ring of Death'.

Ik heb onlangs besloten een nieuwe televisie te kopen, het gaat hier om een Philips 37PFL5603D/10, hierop zitten 4 HDMI aansluitingen.
Gezien de gaming enthousiast die ik ben, wil ik natuurlijk mijn systeem tot het uiterste benutten, en wil dus gebruik maken van de extra visuele enhancements door het gebruik van HDMI (1080 progressief i.p.v. 1080 interlaced).

Nu keek ik uit nieuwsgierigheid aan de achterzijde van mijn Xbox 360 (na gelezen te hebben over 360's ZONDER HDMI) en ra-ra wat blijkt, mijn 360 beschikt niet over een HDMI aansluiting.
Als ik verder kijk naar de productiedatum, is dit in oktober 2006.

2006 zegt u? Ja inderdaad, terwijl ik deze console gekocht heb in 2008 (kassabon is nog steeds aanwezig).

Ergens omstreeks Juli 2007 zijn de nieuwe Xbox 360's van de band gerold met een ge-update moederbord (type Zephyr).
Deze beschikt over een HDMI 1.2 aansluiting.

Om het even kort samen te vatten:

Een Xbox 360 Pro aangekocht op 05/07/2008, de console zelf is geproduceerd in oktober 2006 en dus zonder HDMI aansluiting.

Naar mijn weten, is dit wettelijk niet toegestaan om een Xbox 360 geproduceerd in 2006 te verkopen in 2008, als een Xbox 360 Pro, waarvan alle versies op dat moment al om een HDMI aansluiting beschikten.

Als koper had ik hier natuurlijk geen erg in, en ik had voorheen heen CRT-scherm, met een AV-Composiet (scart) aansluiting, hierbij heb ik de ontbrekende HDMI poort niet opgemerkt. (Wat begrijpelijk is, aangezien ik daar nog geen nood toe had)

Ik kan begrijpen dat jullie een punt maken over het feit dat ik de ontbrekende HDMI poort niet heb opgemerkt. Dit is zo, en is mijn fout, maar dan is het nog steeds ronduit belachelijk dat ik een in 2006 geproduceerde Xbox 360 heb gekocht, waarvan je als klant uitgaat dat het een Xbox 360 Pro is (Zephyr moederbord).
(En op de productiedatum die in het klein op de achterkant staat gedrukt ga je heus de eerste 2 weken niet letten).

Heb al gemaild naar Microsoft, kreeg alleen een uitleg over dat het niet mogelijk is om een HDMI aansluiting erbij toe te voegen, wat voor mij de mogelijkheden waren (ze dachten dat ik niet wist dat er een AV aansluiting bestond ..) en omruilen wilden ze ook niet.
(Ik volg ICT als opleiding en weet dus in dermate wel wat wel en niet mogelijk is met zulke consoles i.v.m. moederborden e.d.)

Heb daar vandaag op gereageerd, met een uitgebreidere uitleg, en ook een verklaring geëist.

Hoop dat iemand me kan helpen met dit rond te krijgen, zou ik wachten tot ik de beruchte RRoD krijg? En hem dan opsturen in de hoop een 360 met HDMI aansluiting te krijgen.
(Heb wel gelezen dat er 9/10 een vernieuwd moederbord wordt ingestopt ZONDER HDMI aansluiting..)

En in welke mate kan Bart Smit aansprakelijk gesteld worden voor het verkopen van een Xbox 360 geproduceerd in 2006?

Er stond nergens vermeld dat het hier om een 'andere' versie ging of dergelijke. (M'n broertje heeft ook een 360 uit dezelfde winkel, 2 weken later aangekocht, OOK zonder HDMI aansluiting ..)

Met vriendelijke groet,
Mark

Warlock
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 dec 2008 13:14

Re: Xbox 360 zonder HDMI

Ongelezen bericht door Warlock »

Ik bezit zelf geen Xbox 360 maar ik dacht inderdaad dat de xbox 360 PRO een HDMI port had :shock: .
Ik bezit zelf wel over een full hd tv en een playstation 3.
Dat is mischien 100 euro duurder maar dan heb je wel wat.
En de playstation 3 heeft een blu-ray speler dat ook films draait in hd.

BTW.. Uit tests zijn gebleken dat de playstation 3 de beste blu ray speler op de markt is voor de laagste prijs!!

Dat kan je op de blu-ray site checken.

http://www.blu-ray.com/news/?id=2138

exoOw
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 dec 2008 00:11

Re: Xbox 360 zonder HDMI

Ongelezen bericht door exoOw »

Bedankt voor de reactie..

Maar ik hoef helemaal geen Playstation 3, want ik ben tevreden met m'n 360.

En Blue-Ray haal ik pas in huis als het wat goedkoper is en die schijfjes ook een stuk in prijs dalen ..

Natuurlijk wil ik nog steeds wel m'n HDMI poort op m'n 360 ..

miki
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 dec 2007 21:36

Re: Xbox 360 zonder HDMI

Ongelezen bericht door miki »

De Xbox die jij gekocht heb heet ook arcade set en inderdaad er zit geen hdmi aansluiting op en ook geen harde schijf maar dat is ook aangegeven op de verpakking. Ben zelf namelijk werkzaam bij Bart Smit en ik en mijn collega's waarschuwen altijd klanten bij de aanschaf van deze xbox set dat er aantal dingen ontbreken. daardoor is de prijs van deze spect.laag in vergelijking met de andere set's.

Bram Bonnewel
Berichten: 146
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
Locatie: Sluis

Re: Xbox 360 zonder HDMI

Ongelezen bericht door Bram Bonnewel »

heeft je X-BOX een harde schijf?
Ik denk het niet, dan is het ook geen Pro versie.
maar een arcade valuepack met 2 spellen voor een zeer lage prijs aangeboden door o.a. Bart Smit.
Er zitten ook boekjes bij en als er een HDMI aansluiting op zou moeten zitten, staat dit duidelijk op de verpakking en de gebruiksaanwijzing vermeld.

Bram

exoOw
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 dec 2008 00:11

Re: Xbox 360 zonder HDMI

Ongelezen bericht door exoOw »

Sorry aan bovenstaande maar:

20 GB hardeschijf was gewoon inbegrepen.
Geen value pack, want ik kreeg een wireless controller, HD-AV kabel etc. etc. dus alles wat bij de Pro versies van toen moest zitten, en Forza 2 & Viva pinata werden niet bij een Arcade verkocht.

En ik heb gewoon €269.95 betaald, ik zal anders even de kassabon inscannen straks ter bewijs.

Trouwens, Arcade's werden niet eens geproduceerd in 2006, want toen bestond die lijn niet eens, die werd pas ergens medio (augustus?) 2007 geïntroduceerd.

En aangezien er bij mij opstaat 18-08-06 van productiedatum ..

Bram Bonnewel
Berichten: 146
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
Locatie: Sluis

Re: Xbox 360 zonder HDMI

Ongelezen bericht door Bram Bonnewel »

Je schrijft zelf in je eerste verhaal dat het een valuepack is.
Het is wel een xbox360, maar geen pro uitvoering.

Als het een Pro zou zijn, staat dit met grote letters op de verpakking.

exoOw
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 dec 2008 00:11

Re: Xbox 360 zonder HDMI

Ongelezen bericht door exoOw »

Het is inderdaad een Value Pack, maar dan vindt ik het nog steeds belachelijk dat ik een 2 jaar oude Xbox 360 krijg ..

Er werd mij tevens niks verteld over enige ontbrekende functies t.o.v. de andere modellen die er waren.

Tevens staat er op de zijkant (bij de barcode) het volgende:

Xbox 360 PRO Console Bndl English EMEA 2 Hdwr PAL Value Bundle.
Lot nummer is trouwens 0742.

Wikipedia zegt het volgende over deze lot nummers:
"The Core system came bundled with composite video cables, capable of only SDTV resolutions, but newer models with lot number 0728 or greater have an HDMI 1.2 output"

Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_360

Dus het gaat bij mij inderdaad om een Core systeem, met een barcode label erop waarop staat Pro, en lotnummer 0742 waarbij volgens Wikipedia (ik zal ook andere bronnen zoeken) een 1.2 HDMI poort zou moeten bijzitten.

miki
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 dec 2007 21:36

Re: Xbox 360 zonder HDMI

Ongelezen bericht door miki »

Dan moet je gewoon Microsoft bellen of mailen en het probleem voorleggen. Mischien kunnen ze nog wat aan doen, meestal doen ze niet zo moeilijk is mijn ervaring.

exoOw
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 dec 2008 00:11

Re: Xbox 360 zonder HDMI

Ongelezen bericht door exoOw »

Heb ik gedaan, maar ze gaan nooit in op de hoofdkwestie van m'n mail.

Ik zal nu nog een poging wagen ivm. die Lot nummers, hopen dat daar wat positiefs uitkomt.

Ik kan me niet voorstellen dat het is toegestaan om een oude type 360 in de winkel te zetten, terwijl op de doos het lot nummer staat van de nieuwere reeksen.

GuidoM3
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2008 21:59

Re: Xbox 360 zonder HDMI

Ongelezen bericht door GuidoM3 »

Hoi,

Ik heb dus hetzelfde pakket als jou gekocht (forza motorsport 2 + viva pinata. , in maart geloof ik..

En gisteren een Plasma tv gekocht.. Dus ik net achter op mijn XBox kijken.. Ook geen HMDMI aansluiting. Beetje rond zitten kijken wanneer die er op zou moeten zitten.. halverwege 2007 dus..

Erg vreemd dus dat hij hier niet op zit..

Ben benieuwd wat microsoft er mee gaat doen bij jou!

Ik ga ondertussen mijn aankoopbon even zoeken..

Guido.

Gesloten