Hallo forumleden,
Ik heb een poging gewaagd gezond te doen en me aan te melden bij een waterpoloclub.
Ik wou in ieder geval in de zomer zwemmen in het zwembad uiteraard dit werd mij beloofd dat dit kon.
na een paar proef trainingen dacht ik dit lijkt me wel wat en heb me ingeschreven nu is gebleken dat er in de zomer niet gezwommen word. dit stuitte mij enorm tegen de borst. ik twijfelde nog om het lidmaatschap op te zeggen tot het moment dat iemand vroeg of ik nog mee ging doen toen realiseerde ik me dat dit toch niet is wat ik wil.
ik heb me opgezegd bij het enige contact wat ik maar heb met de club.
deze gaf mij aan dat er 2 dagen per jaar zijn om mij op te zeggen 1 dag per half jaar dus, en dat ik nu moet doorbetalen tot januari of zo terwijl er alleen duidelijk is aangegeven dat er een 2 maanden opzegtermijn is. ik wil best me houden aan de 2 maanden opzegtermijn wat ik eigenlijk belachelijk vind maar vooruit zo moeilijk ben ik niet. alleen dat ze mij verplichten om een 1/3 jaar nog door moet betalen slaat mij als geld trekkkerij . in hoeverre word ik als consument beschermd tegen dit soort geldtrekkerij praktijken van dit soort sport clubs overigens niet de eerste keer dat mij een poot uit getrokken word door dit soort clubs. moet ik door blijven betalen of alleen de 2 maanden opzegtermijn afwachten.
ik voel me belazerd en voorgelogen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 1 dag per half jaar op kunnen zeggen bij sportclub
-
Re: 1 dag per half jaar op kunnen zeggen bij sportclub
Er geld waarschijnlijk een jaar contract, met een opzeg termijn van twee maanden. Met andere woorden twee maanden voor het aflopen van het contract moet je hebben opgezegd. Anders ben je stilzwijgend een nieuwe termijn aangegaan. Nu geven zij aan dat er slechts twee dagen per jaar kan worden opgezegd, maar jij geeft aan dat dit niet in de overeenkomst of de algemene voorwaarden staat. Dit betekent dat je op op ieder moment kunt opzeggen en het contract daardoor aan het einde van het contract niet verlengt wordt, mits rekening gehouden wordt met het de opzegtermijn. Zelfs als die twee dagen in de AV zou staan, dan nog gelden ze niet. Algemene voorwaarden mogen namelijk niet onredelijk bezwarend zijn.
Ik adviseer je om een brief te sturen waarin je aangeeft dat je de overeenkomst hierbij opzegt en vraagt wanneer je contract afloopt. Als je hier geen antwoord op krijgt moet je deze brief nog een keer versturen, maar dan aangetekend. Het is later belangrijk om te kunnen bewijzen dat je brief is aangekomen.
Ik adviseer je om een brief te sturen waarin je aangeeft dat je de overeenkomst hierbij opzegt en vraagt wanneer je contract afloopt. Als je hier geen antwoord op krijgt moet je deze brief nog een keer versturen, maar dan aangetekend. Het is later belangrijk om te kunnen bewijzen dat je brief is aangekomen.
-
toen je lid werd heb je toen alle voorwaarden en reglementen gekregen bij het contract? Zo nee stonden deze voorwaarden in hetgeen je wel hebt gekregen? Zo nee opzeggen en je beroepen op het feit dat je de algemene voorwaarden of bepalingen niet hebt gehad bij aangaan lidmaatschap nog dat je er op gewezen bent dat je deze kosteloos kon mee krijgen of tenminste kon inzien.
Heb je bij het tekenen van het contract alle relevante stukken WEL gehad, maar heb je ze niet gelezen? Dan is het dokken
Heb je bij het tekenen van het contract alle relevante stukken WEL gehad, maar heb je ze niet gelezen? Dan is het dokken
De AV moet echt meegegeven zijn, een verwijzing er naar is m.i. onvoldoende.
Algemene voorwaarden? Bij een verenigingslidmaatschap?