LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] abonnement sportschool

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
priscilla&stephan
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 nov 2006 15:31

abonnement sportschool

Ongelezen bericht door priscilla&stephan »

hallo

hoop dat jullie ons kunnen helpen!!!
mijn vriend heeft vorig jaar een abonnement bij een sportschool afgesloten, maar nadat die zijn abonnement heeft afgesloten, heeft hij zijn knieschijf uit de kom gehad, heeft 3 maanden in het gips gezeten, en te horen gekregen dat hij niet meer mag sporten.

hij bij de dokter een briefje gevraagd en naar de sportschool toegegaan om te zeggen dat hij niet meer mag sporten, en ja hoor! volgens de sportschool is dat geen geldige reden om het abonnement te beeindigen, :shock: :shock: :shock:

dus gewoon elke maand lidmaatschap betalen, in januari hebben we het weer geprobeerd en een brief gestuurd om het lidmaatschap dan dit jaar te beeindigen, maar dat is dus ook niet gebeurt het is gewoon stilzwijgend verlengd, en zitten er dus weer een jaar aan vast!!! :roll:

wie kan ons helpen om het toch te beeindigen???

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: abonnement sportschool

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Wat staat er in de voorwaarden van die sportschool ?

Opzeggen kan altijd, als u de opzegtermijn in acht neemt.

priscilla&stephan
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 nov 2006 15:31

Re: abonnement sportschool

Ongelezen bericht door priscilla&stephan »

ja niks bijzonders, alleen dat er 2 maanden opzegtermijn is, nou als je in januari opzegt is dat toch ruim genoeg, en er staat niks in over redens om het op te zeggen :roll:

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: abonnement sportschool

Ongelezen bericht door Laurent »

Schriftelijk opgezegd , hierbij met de 2 maanden opzegtermijn rekening houdende .

De voorwaarden van de club zijn uiteraard bepalend.

idi
Berichten: 41
Lid geworden op: 29 nov 2005 13:51

Re: abonnement sportschool

Ongelezen bericht door idi »

opzeggen van een lidmaatschap moet altijd gehonoreerd worden zonder opgave van redenen.
Wel dient de opzegtermijn gehanteerd te worden, vaak is dit 1, 2 of 3 maanden voor de definitieve stopdatum.
Sportscholen die stilzwijgend een volledig jaar verlengen zijn alleen belust op geld en niet op hun klanten.
Zeg direct op via aangetekende brief en vermeld de opzegtermijn die zij stellen. Betaal na die datum geen cent meer aan ze en laat desnoods het incassobureau maar komen. Wie het laatste lacht lacht het best.

priscilla&stephan
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 nov 2006 15:31

Re: abonnement sportschool

Ongelezen bericht door priscilla&stephan »

heb het ook schriftelijk opgezegd, ik heb ze gisteren een mail gestuurd, met dat er een oplossing moet komen, als ik binnen 2 dagen geen gehoor heb schakel ik juridische hulp in heb ik erbij gezet, maar of dat wat uithaalt weet ik niet :?
als ik morgen geen reactie van ze heb, ga ik de automatische incasso van hun stop laten zetten, dat kan toch gewoon??

rednax
Berichten: 158
Lid geworden op: 11 dec 2005 14:01

Re: abonnement sportschool

Ongelezen bericht door rednax »

Belachelijk.

Ook al sta je volgens de voorwaarden in je recht, dan nog bestaat er zoiets als menselijkheid en fatsoensnormen.

Als je wegens een blessure niet of nooit meer mag sporten mag je op grond van fatsoen verwachten dat het abonnement wordt stopgezet door de sportschool.

Als ik de sportschoolhouder was zou ik me heel diep gaan schamen en onmiddellijk het abonnement stopzetten en een cadeaubon + bos bloemen regelen.

priscilla&stephan
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 nov 2006 15:31

Re: abonnement sportschool

Ongelezen bericht door priscilla&stephan »

ja nou dat is het hem nou juist, we komen er niet onderuit, zit er dus weer aanvast tot volgend jaar 5 augustus!!! :shock:
terwijl we in januari al hebben opgezegd, maar volgens hun hebben ze daar nooit bericht van gehad, we zijn er zelfs nog naar toe gegaan maar ja lost allemaal nix op, als ik de automatische incasso stop zet, komt er per week 9euro bij, en na 2 weken een incasso bureau!!

ik zou me ook diep schamen als sportschool zijnde maar ja dat doen ze dus niet!!!

puttputt
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 aug 2006 17:15

Re: abonnement sportschool

Ongelezen bericht door puttputt »

Ik vind dit ook ronduit belachelijk en zeer slechte reclame voor zo`n sportschool

Zelf sport ik al 5 jaar bij een sportschool en ieder jaar als het jaar contract afloopt moet ik weer contant betalen want bij hun mag het dus niet dat stilzwijgend verlengen.
Ik betaal 1 jaar vooruit omdat dit voordeliger is dan per maand.
maar ik kan ten alle tjdeopzeggen als ik wil stoppen met sporten.

styleloos
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 okt 2006 20:58

Re: abonnement sportschool

Ongelezen bericht door styleloos »

Ik zou onmiddelijk stoppen met betalen!! Als je een rechtsbijstandsverzekering heb neem daar dan eens contact mee op!!!
Bij mij hadden ze de brief van opzegging ook niet ontvangen!! Wat een schoften allemaal die sportscholen! Het is toch wel degelijk een goede reden om je abonnement op te zeggen als je niet meer mag sporten!!!
Meld ze in iedergeval aan voor de koude douche!!!! Het is net of de sportscholen alleen maar rechten hebben! Ik snap best dat bedrijven zich willen indekken maar dat ze wel menselijk moeten blijven.
Ik moet ook zeggen ik word nooit meer lid ergens van! Nog niet van een tijdschrift want je komt er wel makkelijk aan maar niet makkelijk van af!

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: abonnement sportschool

Ongelezen bericht door Laurent »

Alle sportscholen hebben soortgelijke contracten, moet ook wel om hun bedrijf staande te houden in de moordende concurrentie en de wisselende klanten :(

LindaK
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2004 23:11

Re: abonnement sportschool

Ongelezen bericht door LindaK »

mijn zoontje van 5 jaar kreeg vorig jaar een ernstig auto ongeluk kind heeft 7 weken in het ziekenhuis gelegen waarvan 5 dagen op de intensive care gebeld naar de sportschool en de situatie uitgelegd met een brief van de arts men vond het geen aanleiding om mijn abonnement te stoppen ik hoefde niet te komen om te sporten maar moest de verloren tijd eerst inhalen alvorens ik mijn abonnement kon opzeggen, uiteraard gelijk gedaan en gezegd dat ik nooit meer iets van ze zou willen horen onmenselijk vond ik het !

grt Linda

puttputt
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 aug 2006 17:15

Re: abonnement sportschool

Ongelezen bericht door puttputt »

Tja vreselijk zulke sportscholen.

Maar ik weet dat dat ook anders is en kan.
Niet alle sportscholen hebben die contracten.,
Ik ben in Nederweert lid.
Betaal per jaar vooruit, dat is mijn keus want het kan ook per maand.
Maar in 1x is voordeliger.
En ik kan ten alle tijde opzeggen, wannneer ik maar wil,.
En hun doen dat niet automatisch verlengen, dat gaat echt persoonlijk

Brooklyn
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jan 2007 15:05

Re: abonnement sportschool

Ongelezen bericht door Brooklyn »

Laurent
Geplaatst op: 25 Nov 2006 14:31 Onderwerp:



Alle sportscholen hebben soortgelijke contracten, moet ook wel om hun bedrijf staande te houden in de moordende concurrentie en de wisselende klanten


Dat is een beetje onzin wat je klets. Je hebt volgens mij totaal geen inzicht hoe het bij sportcenters aan toe gaat. Als je een goed sportcenter bent en je bied de juiste faciliteiten tegen een goed maandbedrag met vriendelijke mederwerkers en goede begeleiding, dan heb jij weining last van concurrentie op gebied van je bestaande leden. ik zeg altijd maar zo, ben je goed voor je klanten dan zijn deze goed voor jou en blijven ze jaren trouw. Bij de sportschool waar ik train zijn mensen gem. 3 jaar lid en sommige zijn al bijna 20 jaar lid het zijn wel getallen. En nogmaals niet elke fitnessondernemer is hetzelfde en niet iedereen werkt dus met contracten met stilzwijgende verlenging. ik sport voor 35.50 euro in de maand, heb ik hun 2 jaar de zekerheid voor gegeven en vervolgens krijg ik korting op het maandbedrag terwijl iemand die lid word voor een periode van 6 mnd die betaald voor hetzelfde 41.50 (zonderstilzwijgende verlenging) na de periode heb je een opzegtermij n van 2 maanden, nah dat vind ik wel reeel.

Maar nu heb ik genoeg van al die negatieve berichten, ik ga eens wat positiefs opzoeken. Ik ga lekker trainen in het sportcenter en lekker chillen onder de zonnebank.

Mensen fijn weekend,[/quote]

Gesloten