Beste mensen; na de uitzending van Radar hebben ze 1) de algemene voorwaarden nog niet aangepast, dus deze blijven zeer onoverzichtelijk, onleesbaar en onredelijk 2) ze zijn op het incassovlak nog net zo hardvochtig en rigide als voor de uitzending.
Ook wij: 3 incassobureau's gehad.
Waarom doet FFF zo? Wij zijn daar wel achter; Natuurlijk kan FFF niet leven van die 9,95 lidmaatschapsopbrengsten per maand. Het verdienmodel berust op het incassokosten innen!
Onze ervaring: FFF heeft nog nooit een incasso opdracht gegeven aan de bank (dit bevestigd ING). Dus een 'fout' van FFF (nou ja fout!) Nu kunnen ze kosten opvoeren. Bv meteen eur 31 aanmaningskosten claimen = kassa (3 maandbedragen). Ook al stuur je daarna een klacht, melding of nog een keer je rekeningnummer. Helpt niet.
Dus de pasjes-ellende is wellicht nu achter de rug. (zie uitzending Radar) De overige incasso-'fouten' gaan onverminderd door.
De trucs op een rij door FFF:
1) zeg de klant dat je gaat incasseren maar doe het niet
2) zeg de klant dat je herinneringsbrieven hebt gestuurd maar doe dat niet
3) stuur dan een incassobureau op de klant af, met kosten 500% hoger dan de hoofdsom
4) reken 15 cent per minuut om door de klant met FFF Hoofdkantoor de bellen
5) laat dit gesprek 30 minuten duren zodat je als klant eur 4,50 kwijt ben
6) ga als FFF tijdens dit gesprek 3 x met de vestiging bellen en laat de klant 2x 10 minuten wachten
7) eindig als FFF het gesprek met de opmerking dat de vordering echt terecht is en laat de klant een klacht indienen bij het incassobureau.
![Cool 8)](./../images/smilies/icon_cool.gif)
9) herhaal bovenstaande zo vaak mogelijk en schakel steeds een ander incassobureau in, bv GGN, Q-collect etc
10) wees als FFF niet gevoelig voor klanten die tijdelijk ziek zijn
Ga inderdaad naar een sportschool die lid zijn van de branche organisatie: Fit For Free is slecht voor je gezondheid.