Fit For Free verdienmodel.
Beste mensen; na de uitzending van Radar hebben ze 1) de algemene voorwaarden nog niet aangepast, dus deze blijven zeer onoverzichtelijk, onleesbaar en onredelijk 2) ze zijn op het incassovlak nog net zo hardvochtig en rigide als voor de uitzending.
Ook wij: 3 incassobureau's gehad.
Waarom doet FFF zo? Wij zijn daar wel achter; Natuurlijk kan FFF niet leven van die 9,95 lidmaatschapsopbrengsten per maand. Het verdienmodel berust op het incassokosten innen!
Onze ervaring: FFF heeft nog nooit een incasso opdracht gegeven aan de bank (dit bevestigd ING). Dus een 'fout' van FFF (nou ja fout!) Nu kunnen ze kosten opvoeren. Bv meteen eur 31 aanmaningskosten claimen = kassa (3 maandbedragen). Ook al stuur je daarna een klacht, melding of nog een keer je rekeningnummer. Helpt niet.
Dus de pasjes-ellende is wellicht nu achter de rug. (zie uitzending Radar) De overige incasso-'fouten' gaan onverminderd door.
De trucs op een rij door FFF:
1) zeg de klant dat je gaat incasseren maar doe het niet
2) zeg de klant dat je herinneringsbrieven hebt gestuurd maar doe dat niet
3) stuur dan een incassobureau op de klant af, met kosten 500% hoger dan de hoofdsom
4) reken 15 cent per minuut om door de klant met FFF Hoofdkantoor de bellen
5) laat dit gesprek 30 minuten duren zodat je als klant eur 4,50 kwijt ben
6) ga als FFF tijdens dit gesprek 3 x met de vestiging bellen en laat de klant 2x 10 minuten wachten
7) eindig als FFF het gesprek met de opmerking dat de vordering echt terecht is en laat de klant een klacht indienen bij het incassobureau.
laat het incassobureau niets schriftelijk bevestigen dat er een klacht is ingediend en laat als FFF ook niet de voorgang en status van de klacht weten aan de klant
9) herhaal bovenstaande zo vaak mogelijk en schakel steeds een ander incassobureau in, bv GGN, Q-collect etc
10) wees als FFF niet gevoelig voor klanten die tijdelijk ziek zijn
Ga inderdaad naar een sportschool die lid zijn van de branche organisatie: Fit For Free is slecht voor je gezondheid.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] FIT FOR FREE Belangrijke gegevens!
Re: FIT FOR FREE Belangrijke gegevens!
Op 4 februari is mijn rekeningnr veranderd bij Fit For Free assen.
Dit ivm een oude rekeningnr die niet meer in gebruik is.
De medewerkster deelde mij mee dat het jaarlijkse bedrag automatisch van de nieuwe rekening afgehaald zou worden.
In de loop vd maand februari heb ik 2x keer aangegeven dat het bedrag nog steeds niet vd rekening is afgehaald.
Maar dat zou goed komen, aldus de medewerkster.
Na nog een keer aangegeven te hebben dat het bedrag nog steeds niet is afgeschreven, bij een andere medewerkster, is zij het gaan nakijken hoe dit kan.
Zij kwam uiteindelijk tot de conclusie dat ik op 4 februari had moeten pinnen, dat is doorgaans de procedure?
De medewerkster gaf tevens aan dat ik de incassokosten niet zou hoeven te betalen, ivm de onjuiste doorgegeven informatie van haar collega.
Zij zou hierover in gesprek gaan met haar bedrijfsleidster en zou mij hierover nog informeren.
Tot op heden ben ik nog steeds niet gebeld en geïnformeerd door personeel van Fit For Free assen.
Ik ben er maar vanuit gegaan dat het bedrag van 120€ automatisch afgeschreven zou worden.
Ik zie net in mijn afschriften dat het bedrag nog steeds niet van mijn rekening is gehaald.
Ivm een revalidatie traject ben ik ook een aantal weken niet geweest.
Inmiddels heb ik dus een brief ontvangen van incasso bureau ultimoo, met het verzoek even 72,89 te betalen.
Natuurlijk heb ik dit incasso bureau en FFF een mail gestuurd, dat dit naar mijn inzien niet klopt.
Bellen heeft geen zin en verdienen ze er nog meer aan.
Nu afwachten wat hun reactie is.
Wat ik niet begrijp, is dat ze een heuse rechtszaak gaan aanspannen voor 11€?.
Dat las ik op pagina 1 of 2.
Hoe kun je een rechtszaak aanspannen betreft 11€, terwijl de aanvraag en de zaak zelf al een paar honderd euro kosten?
Want FFF moet dat nl wel zelf betalen.
Dit ivm een oude rekeningnr die niet meer in gebruik is.
De medewerkster deelde mij mee dat het jaarlijkse bedrag automatisch van de nieuwe rekening afgehaald zou worden.
In de loop vd maand februari heb ik 2x keer aangegeven dat het bedrag nog steeds niet vd rekening is afgehaald.
Maar dat zou goed komen, aldus de medewerkster.
Na nog een keer aangegeven te hebben dat het bedrag nog steeds niet is afgeschreven, bij een andere medewerkster, is zij het gaan nakijken hoe dit kan.
Zij kwam uiteindelijk tot de conclusie dat ik op 4 februari had moeten pinnen, dat is doorgaans de procedure?
De medewerkster gaf tevens aan dat ik de incassokosten niet zou hoeven te betalen, ivm de onjuiste doorgegeven informatie van haar collega.
Zij zou hierover in gesprek gaan met haar bedrijfsleidster en zou mij hierover nog informeren.
Tot op heden ben ik nog steeds niet gebeld en geïnformeerd door personeel van Fit For Free assen.
Ik ben er maar vanuit gegaan dat het bedrag van 120€ automatisch afgeschreven zou worden.
Ik zie net in mijn afschriften dat het bedrag nog steeds niet van mijn rekening is gehaald.
Ivm een revalidatie traject ben ik ook een aantal weken niet geweest.
Inmiddels heb ik dus een brief ontvangen van incasso bureau ultimoo, met het verzoek even 72,89 te betalen.
Natuurlijk heb ik dit incasso bureau en FFF een mail gestuurd, dat dit naar mijn inzien niet klopt.
Bellen heeft geen zin en verdienen ze er nog meer aan.
Nu afwachten wat hun reactie is.
Wat ik niet begrijp, is dat ze een heuse rechtszaak gaan aanspannen voor 11€?.
Dat las ik op pagina 1 of 2.
Hoe kun je een rechtszaak aanspannen betreft 11€, terwijl de aanvraag en de zaak zelf al een paar honderd euro kosten?
Want FFF moet dat nl wel zelf betalen.