alfatrion schreef: ↑26 mei 2021 11:16
Fit For Free heeft een misleidende handelspraktijk verricht.
Dat is uw mening. Een rechter is de enige die oordeelt of iets een misleidende handelspraktijk is of niet.
alfatrion schreef: ↑26 mei 2021 11:16
Dat is een klassieke verdraaiing. Je schreef dat de klant een keuze kreeg, ik wilde dat de consument van die keuze afstapte en dat dat niet netjes was. Zie hier:
NeoDutchio schreef: ↑25 mei 2021 16:53
De klant krijgt een keuze, geeft deze keuze door, het bedrijf gaat daarmee aan de slag en u wilt dat de consument dan van zijn keuze afstapt en ineens iets anders gaat doen? Over netjes gesproken.
Klopt, als je een afspraak maakt moet je niet op eigen houtje iets anders gaan doen, dat is niet netjes.
fonsflons schreef: ↑26 mei 2021 11:30
Je snapt toch zelf ook dat dit onzin is. Wat is meer werk:
- gewoon iedereen die aangeeft compensatie te willen dat geven of
- iedereen die compensatie wilt eerst uitnodigen voor een gesprek en dat daarna te geven.
Dan kun je met kul argumenten komen dat er niet genoeg personeel is, maar op de eerste plaats is dat er wel, op de tweede plaats is dat het probleem van de sportschool, op de derde plaats kost de nu bedachte versie extra tijd (personeels uren) en op de vierde plaats heeft dat personeel de afgelopen maanden tijd genoeg gehad om dit voor te bereiden/te realiseren.
Als er genoeg personeel zou zitten op de financiële administratie, wat doen die buiten deze taken om? Duimen draaien tot de volgende pandemie? Systemen zijn geautomatiseerd en zoveel volk zit er niet op een hoofdkantoor hoor.
In elke sportschool zit personeel. Die zijn aanwezig en moeten hun uren maken. Als 100 klanten per vestiging een compensatie willen hebben, dan spreek je over 10.000 verrekeningen. Niet iedereen op het hoofdkantoor is gemachtigd om alles te doen. Maar er moet wel 10.000 keer een contract opgevraagd worden in het systeem en uitgerekend worden wie hoeveel geld terug krijgt. En dat moet in kantoortijd gebeuren? Die taken verdeel je onder de 100 vestigingen die langer open zijn dan de kantoortijden.
U kunt wel zeggen dat dit het probleem van de sportschool is, maar je kiest als klant voor de allergoedkoopste sportschool die er is. Dan weet je dat je niet dezelfde service kan verwachten als bij een duurdere sportschool.