LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Basic-Fit Kerkrade sluit voor sluitingstijd de deuren

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
nicobodybuilder
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 dec 2012 19:35

Basic-Fit Kerkrade sluit voor sluitingstijd de deuren

Ongelezen bericht door nicobodybuilder »

Basic-Fit Kerkrade sluit voor sluitingstijd de deuren, ben ik gerechtmatigd om eenzijdig het lidmaatschap op te zeggen? Ik ben tevens verrot gescholden toen ik toch binnen openingstijden wilde trainen.

Basic Fit Kerkrade - RODA JC sluit op zondag eerder dan de sluitingstijd de deuren.
Ik heb diverse malen om 15:30 daar voor gesloten deuren gestaan terwijl 16:00 de officiele sluitingstijd is.

EDIT 22DEC: KLACHT NETJES OPGELOST.
Laatst gewijzigd door nicobodybuilder op 22 dec 2012 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Basic-Fit Kerkrade sluit voor sluitingstijd de deuren

Ongelezen bericht door newmikey »

nicobodybuilder schreef:Ik heb dit niet geaccepteerd en ben toen gewoon gaan trainen.
En de rest, as they say, is history...

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Basic-Fit Kerkrade sluit voor sluitingstijd de deuren

Ongelezen bericht door crazyme »

newmikey schreef:
nicobodybuilder schreef:Ik heb dit niet geaccepteerd en ben toen gewoon gaan trainen.
En de rest, as they say, is history...
Sociale vaardigheden leer je kennelijk niet in de sportschool.

Veel plezier met de deurwaarder.

A.M.A.
Berichten: 74
Lid geworden op: 10 jul 2012 09:07

Re: Basic-Fit Kerkrade sluit voor sluitingstijd de deuren

Ongelezen bericht door A.M.A. »

Je komt om 15:30 binnen. Rekeninghoudend dat je je nog moet omkleden, houd je misschien 20 minuten over voor work-out. Is dit een manier om onder je abonnement uit te komen?

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Basic-Fit Kerkrade sluit voor sluitingstijd de deuren

Ongelezen bericht door Barman »

nicobodybuilder schreef: Ik heb diverse malen om 15:30 daar voor gesloten deuren gestaan terwijl 16:00 de officiele sluitingstijd is.
In augustus kwam ik daar om 15:25 trainen en ben toen de toegang geweigerd omdat een personeelslid eerder naar huis wilde.
Als je iedere keer zo kort wil "trainen" zou ik toch eens korting op mijn abonnement gaan vragen.

Wat is dit nu voor onzin? Dit is na de laatste ronde de kroeg inlopen en dan klagen dat je niets meer te drinken krijgt.

Get a life!

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Basic-Fit Kerkrade sluit voor sluitingstijd de deuren

Ongelezen bericht door kokka »

Het verhaal van nicobodybuilder heeft natuurlijk ook gewoon twee kanten. als ik een sportschool had en op zondag komt er niemand zou ik ook de deuren een halfuurtje eerder sluiten.
het is niet normaal dat je tegen de klanten scheldt, maar als iemand ondanks het verzoek niet binnen te komen je gewoon negeert en toch een beetje hersenloos aan het oude ijzer gaat staan trekken, kan ik me voorstellen dat ze dat ook niet op prijs stellen.
Maar als je van je contract af wil, kan je deze toch gewoon opzeggen. na het aflopen van de opzeg termijn ben je er dan vanaf. het is ook een beetje dom om dan ook meteen alle betalingen te stoppen.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Basic-Fit Kerkrade sluit voor sluitingstijd de deuren

Ongelezen bericht door Mendoza »

TS heeft gewoon recht om in de sportschool te zijn tot 16.00. Als hij zich daar niet uitgebreid omkleed en douchet, kan hij zeker tot 15.55 sporten (25min). De sportschool heeft vast niet in de overeenkomst staan dat ze eerder dichtgaan als er niemand is om 15.30 en dat 25 minuten sporten te weinig is.

Juridisch gezien heeft de sportschool geen poot om op te staan, maar ik vraag me af of TS kan bewijzen dat hij al voor sluitingstijd geweigerd werd.

De vergelijking met een kroeg gaat niet op want met een kroeg heb je geen overeenkomst.

alfatrion
Berichten: 21917
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Basic-Fit Kerkrade sluit voor sluitingstijd de deuren

Ongelezen bericht door alfatrion »

nicobodybuilder schreef:Basic-Fit Kerkrade sluit voor sluitingstijd de deuren, ben ik gerechtmatigd om eenzijdig het lidmaatschap op te zeggen? Ik ben tevens verrot gescholden toen ik toch binnen openingstijden wilde trainen.
Ja, nu het niet gaat om een incident, dit is een goede grond om de overeenkomst te ontbinden. Er kan wel een probleem ontstaan als ze betwisten de deuren eerder te sluiten. Zorg dus dat je het kan bewijzen. Ontbinden moet overigens schriftelijk.
nicobodybuilder schreef:Mocht ik niet de baas mogen spreken dan ga ik verdere actie ondernemen. Ik laat dit niet rusten totdat ik fatsoenlijke excuses heb gekregen. Ik mag dan wijselijk mijn mond hebben gehouden toen ik verrot werd gescholden, maar ik wil wel rechtvaardigheid.
Ik zou hier mee wachten en me concentreren op de aankomende rechtsgang.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Basic-Fit Kerkrade sluit voor sluitingstijd de deuren

Ongelezen bericht door crazyme »

alfatrion schreef:
nicobodybuilder schreef:Basic-Fit Kerkrade sluit voor sluitingstijd de deuren, ben ik gerechtmatigd om eenzijdig het lidmaatschap op te zeggen? Ik ben tevens verrot gescholden toen ik toch binnen openingstijden wilde trainen.
Ja, nu het niet gaat om een incident, dit is een goede grond om de overeenkomst te ontbinden. Er kan wel een probleem ontstaan als ze betwisten de deuren eerder te sluiten. Zorg dus dat je het kan bewijzen. Ontbinden moet overigens schriftelijk.
Ik vraag mij af of een sportschool lopende het jaar niet de openingstijden mag aanpassen. Wanneer er op bepaalde tijden nooit een sterveling is te bekennen, dan kun je niet in redelijkheid eisen dat ze open moeten blijven. Een beperking in de openingstijden zou dan direct tot gevolg hebben dat alle lopende contracten waardeloos zijn geworden.

Dit is waarschijnlijk een incident en ontbinding staat in geen verhouding tot de wanprestatie.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Basic-Fit Kerkrade sluit voor sluitingstijd de deuren

Ongelezen bericht door Barman »

alfatrion schreef:
nicobodybuilder schreef:Basic-Fit Kerkrade sluit voor sluitingstijd de deuren, ben ik gerechtmatigd om eenzijdig het lidmaatschap op te zeggen? Ik ben tevens verrot gescholden toen ik toch binnen openingstijden wilde trainen.
Ja, nu het niet gaat om een incident, dit is een goede grond om de overeenkomst te ontbinden. Er kan wel een probleem ontstaan als ze betwisten de deuren eerder te sluiten. Zorg dus dat je het kan bewijzen. Ontbinden moet overigens schriftelijk.
nicobodybuilder schreef:Mocht ik niet de baas mogen spreken dan ga ik verdere actie ondernemen. Ik laat dit niet rusten totdat ik fatsoenlijke excuses heb gekregen. Ik mag dan wijselijk mijn mond hebben gehouden toen ik verrot werd gescholden, maar ik wil wel rechtvaardigheid.
Ik zou hier mee wachten en me concentreren op de aankomende rechtsgang.
Misschien moet je je eens in de vragen verdiepen voordat je met dit soort onzin komt.

Algemene voorwaarden

Artikel 4: Openingstijden
a. Basic-Fit is gerechtigd om een Basic-Fit vestiging geheel of gedeeltelijk te sluiten tijdens algemeen erkende feestdagen en schoolvakanties.
b. Basic-Fit is gerechtigd de openingstijden van (of onderdelen van) een Basic-Fit vestiging tijdelijk of blijvend te wijzigen.

Huisregels

De aanwijzingen van het personeel dienen strikt opgevolgd te worden;

Dit heeft TS natuurlijk allemaal gelezen toen hij dat contract aanging.

Succes met de rechtsgang

Geen
poot
om
op
te
staan.

alfatrion
Berichten: 21917
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Basic-Fit Kerkrade sluit voor sluitingstijd de deuren

Ongelezen bericht door alfatrion »

crazyme schreef:Ik vraag mij af of een sportschool lopende het jaar niet de openingstijden mag aanpassen. Wanneer er op bepaalde tijden nooit een sterveling is te bekennen, dan kun je niet in redelijkheid eisen dat ze open moeten blijven. Een beperking in de openingstijden zou dan direct tot gevolg hebben dat alle lopende contracten waardeloos zijn geworden.
Partijen moeten altijd rekening houden met het belang van de tegenpartij. Dit betekent voor de sportschool dat ze minstens de plicht om wijzigingen vooraf aan te kondigen (tenzij dat echt niet anders kan) en om klanten de mogelijkheid te geven om de overeenkomst te ontbinden.
Barman schreef:Misschien moet je je eens in de vragen verdiepen voordat je met dit soort onzin komt.
Misschien is het een idee om naar je eigen raad te luisteren?

Artikel 4 sub b AV is vermoedelijk onredelijk bezwarend, omdat Basic-Fit zichzelf hiermee het recht geeft om een prestatie te verschaffen die wezenlijk van de toegezegde prestatie afwijkt, zonder dat de wederpartij mag ontbinden. De klant kan het beding met terugwerkende kracht vernietigen, tenzij Basic-Fit weet te bewijzen dat dit beding de balans tussen de rechten en plichten van partijen niet aanzienlijk verstoort, in het nadeel van de klant.
Artikel 6:233 aanhef en onder a BW schreef:Een beding in algemene voorwaarden is vernietigbaar indien het, gelet op de aard en de overige inhoud van de overeenkomst, de wijze waarop de voorwaarden zijn tot stand gekomen, de wederzijds kenbare belangen van partijen en de overige omstandigheden van het geval, onredelijk bezwarend is voor de wederpartij.
Artikel 3 lid 1 93/13/EEG schreef:Een beding in een overeenkomst waarover niet afzonderlijk is onderhandeld, wordt als oneerlijk beschouwd indien het, in strijd met de goede trouw, het evenwicht tussen de uit de overeenkomst voortvloeiende rechten en verplichtingen van de partijen ten nadele van de consument aanzienlijk verstoort.
Artikel 6:237 aanhef en ander c BW schreef:Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, wordt vermoed onredelijk bezwarend te zijn een in de algemene voorwaarden voorkomend beding dat de gebruiker de bevoegdheid verleent een prestatie te verschaffen die wezenlijk van de toegezegde prestatie afwijkt, tenzij de wederpartij bevoegd is in dat geval de overeenkomst te ontbinden.
Artikel 6:246 BW schreef:Noch van de artikelen 231-244, noch van de bepalingen van de in artikel 239 lid 1 bedoelde algemene maatregelen van bestuur kan worden afgeweken. De bevoegdheid om een beding krachtens deze afdeling door een buitengerechtelijke verklaring te vernietigen, kan niet worden uitgesloten.
Artikel 3:53 lid 1 BW schreef:De vernietiging werkt terug tot het tijdstip waarop de rechtshandeling is verricht.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Basic-Fit Kerkrade sluit voor sluitingstijd de deuren

Ongelezen bericht door newmikey »

alfatrion schreef: Artikel 4 sub b AV is vermoedelijk onredelijk bezwarend, omdat Basic-Fit zichzelf hiermee het recht geeft om een prestatie te verschaffen die wezenlijk van de toegezegde prestatie afwijkt, zonder dat de wederpartij mag ontbinden.
Ach ja, het verschuiven/veranderen van de openingstijden met 30 hele minuten zodat de zaak open is als de meeste mensen er gebruik van willen maken wordt maar gelijk "onredelijk bezwarend"... :lol: Dol- en dolkomisch!

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Basic-Fit Kerkrade sluit voor sluitingstijd de deuren

Ongelezen bericht door kokka »

of het nu wel of niet juridisch gezien terecht is om het contract te ontbinden, het blijft onverstandig om meteen de betaling te stoppen..dan krijg je dus de deurwaarder achter je aan.
je kan het contract toch gewoon schriftelijk ontbinden en tot de tijd dat het ontbonden is onder bezwaar betalen. voorkomt een hoop ellende, zeker omdat het maar om een paar tientjes per maand gaat.

maar zoals ik al zei, het is gewoon weer een verhaal met twee kanten. TS heeft het dan wel over een half uur voor sluitingstijd, zou me niet verbazen als dit in zijn eigen voordeel is afgerond op halve uren.
Ik zou het persoonlijk ook raar vinden als je een half uur voor sluitingstijd nog aan komt kakken om nog even te trainen. Het zou pas echt kwalijk zijn als je tijdens je training zou worden verzocht te vertrekken een half uur voor sluitingstijd.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Basic-Fit Kerkrade sluit voor sluitingstijd de deuren

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ik vind het toch wel humor om 30 minuten voor sluitingstijd te willen gaan trainen.
Dan verwacht je ook dat ze openblijven tot je klaar bent met trainen?
En als je de toegang wordt geweigerd (wat mag) is toch doorlopen en poep hebben aan het personeel echt bruut onbeschoft.
Ik zou me als personeelslid zwaar geïntimideerd voelen en had de politie gebeld.

alfatrion
Berichten: 21917
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Basic-Fit Kerkrade sluit voor sluitingstijd de deuren

Ongelezen bericht door alfatrion »

kokka schreef:of het nu wel of niet juridisch gezien terecht is om het contract te ontbinden, het blijft onverstandig om meteen de betaling te stoppen..dan krijg je dus de deurwaarder achter je aan.
Als partijen onderling een geschil hebben dan zal een van hen naar de rechter moeten. Het altijd beter als de ander moet doen dan dat jij dat moet doen. Toch kan het soms verstandig zijn om onder protest te betalen, maar niet omdat de anders een deurwaarde inschakelt. Je zult dan namelijk zelf een deurwaarde moeten inschakelen en zelf de kosten moeten voorschieten. Als je daar niet toe bereid bent dan heeft het weinig effect om onder protest te betalen.

Overigens vermoed ik dat TS in de behartiging van zijn of haar eigen belangen ongetwijfeld steken heeft laten vallen.
VioletPrue schreef:En als je de toegang wordt geweigerd (wat mag) is toch doorlopen en poep hebben aan het personeel echt bruut onbeschoft.
De sportschool mag de toegang niet weigeren omdat ze dan een wanprestatie pleegt, maar als ze het doet en je loopt door dan pleeg je huisvredebreuk.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Basic-Fit Kerkrade sluit voor sluitingstijd de deuren

Ongelezen bericht door VioletPrue »

alfatrion schreef:
VioletPrue schreef:En als je de toegang wordt geweigerd (wat mag) is toch doorlopen en poep hebben aan het personeel echt bruut onbeschoft.
De sportschool mag de toegang niet weigeren omdat ze dan een wanprestatie pleegt, maar als ze het doet en je loopt door dan pleeg je huisvredebreuk.
Aha, dus stel meneer gedraagt zich agressief en hem wordt de toegang geweigerd.
Dan is dat een wanprestatie?
Kom op nou Alfa!

alfatrion
Berichten: 21917
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Basic-Fit Kerkrade sluit voor sluitingstijd de deuren

Ongelezen bericht door alfatrion »

Die kunnen we ook omdraaien. Stel de toegang wordt 24/7 geweigerd, zou dit geen wanprestatie zijn?

Als overeengekomen is dat je daar tot 16:00 uur kunt sporten dan moet ze ook tot 16:00 open zijn. Als ze om 15:25 uur sluiten, dan sluiten ze 35 minuten te vroeg. Ja, dat is een wanprestatie.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 08 dec 2012 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Basic-Fit Kerkrade sluit voor sluitingstijd de deuren

Ongelezen bericht door VioletPrue »

alfatrion schreef:Die kunnen we ook omdraaien. Stel de toegang wordt 24/7 geweigerd, zou dit geen wanprestatie zijn?
Ja, dan wel.
Aangezien dat hier niet aan de hand is....

Ik kan mij zo voorstellen dat als dezelfde klant àltijd een half uur voor sluiten komt en vervolgens ver na sluitingstijd blijft plakken, je die een keer om 15.30 uur zegt 'Kom morgen op tijd maar terug'.
Dat kan ik geen wanprestatie noemen.
En als ik TS zo lees, is dit geen structureel iets dat elke dag gebeurd.

alfatrion
Berichten: 21917
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Basic-Fit Kerkrade sluit voor sluitingstijd de deuren

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als jou 15 kuub zand heb verkocht en ik lever naar 14,5 dan lever ik een wanprestatie, omdat ik een half kuub te weinig lever. Als ik overeengekomen ben dat je bij mij tot 16:00 uur kunt sporten en weiger je om 15:25 uur de toegang dan lever ik een wanprestatie, omdat ik 35 minuten te vroeg sluit. Als het mij niet bevalt dat jij op dat moment binnen komt lopen dan kan ik de openingstijden aanpassen en kun jij ontbinden.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Basic-Fit Kerkrade sluit voor sluitingstijd de deuren

Ongelezen bericht door sjoegel »

Zo te lezen heeft TS meer spieren dan hersens. Iedereen snapt toch dat je dan niet meer moet binnenkomen ?

Gesloten