LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dubieuze opzegpraktijken: Life Style Fit te Rotterdam

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
smousje
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 okt 2007 12:40

Dubieuze opzegpraktijken: Life Style Fit te Rotterdam

Ongelezen bericht door smousje »

Sinds maart 2006 heb ik problemen met Life Style Fit te Rotterdam. Mijn abonnement heb ik een maand voor de vervaldatum per brief opgezegd. Dit omdat ik ging verhuizen naar een andere stad. Deze brief heb ik persoonlijk (samen met mijn partner) afgegeven aan de balie bij het sportcentrum, zodat ik zeker wist dat ze deze zouden ontvangen.

Life Style Fit voert niet zelf haar administatie, maar heeft dit uitbesteed aan een administratiekantoor. Het administratiekantoor zegt dat zij deze brief nooit hebben ontvangen en bleven de contributie gewoon door incasseren. Uiteraard heb ik ze direct een rode kaart gestuurd!

In de algemene voorwaarden staat vermeld dat je op kan zeggen dmv een aangetekende brief of een formulier aan de balie. Zo heb ik schriftelijk aangegeven bezwaar tegen het aangetekend opzeggen te hebben, is immers in strijd met de wet, en mijn bezwaar tegen de miscommunicatie tussen het sportcentrum en haar administratiekantoor.

Na diverse telefoontjes naar Life Style Fit en brieven naar het administratiekantoor blijven zij bij hun mening en hebben ze de vordering uit handen gegeven aan een deurwaarder. Persoonlijk word ik hier niet warm of koud van, aangezien ik overtuigd ben dat ik me aan alle gestelde voorwaarden heb gehouden. En bovendien naar alle redelijk- en billijkheid die van mij verwacht mag worden.

Life Style Fit is niet gecertificeerd en is ook geen lid van een branchevereniging of overkoepelend organisatie. Inmiddels is deze zaak voorgelegd aan de kantonrechter. Aangezien ik niet van plan ben om slachtoffer te worden van hun dubieuze opzegpraktijken, wil ik graag dmv dit schrijven deze praktijken onder de aandacht brengen. Wellicht zijn er meer mensen die problemen hebben met deze sportschool.

Indien je ook problemen heb of heb gehad met LIFE STYLE FIT aan de Huniahof te Rotterdam: Laat je horen...

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Dubieuze opzegpraktijken: Life Style Fit te Rotterdam

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Opzegging sportschool.

Erg naief om te denken dat u die opzegging aan de balie van die sportschool kon afgeven en dan verder overal vanaf zijn.

Natuurlijk weten zij niets af van uw brief!!
Heel gebruikelijk in dit wereldje van "sportlieden" die na eerst duistere wegen te hebben gevolgd een sportschool hebben opgericht.
De mentaliteit van op de grens of over die grens van de wet te hebben geleefd hebben ze daarna niet veranderd hoor.

Opzeggingen horen per aangetekende brief met bericht van ontvangst verzonden te worden en zelfs dan kan die sportschool zo'n opzegging vaak niet vinden en blijft men die ex-klanten lastig vallen.

Ik vrees dat u de eventuele rechtzaak zult moeten afwachten en bij die rechter uw zaak bepleiten.
Heeft u getuigen?
Bent u nog in het bezit van een copie van die gedateerde opzeggingsbrief?

Neem ook uw vriend mee als getuige en laat de baliemedewerker/ster oproepen als getuige.
Meineed is een zwaar misdrijf dus u maakt de kans dat deze uw afgeven van de brief zich toch nog wel zou kunnen herinneren.

Kortom, geef ook bij dit incassobureau aan dat u deze zaak behandeld wil zien bij de rechtbank.
Doe dit weer per aangetekende brief en stuur een copie (ook dus weer aangetekend) naar de directie van die sportschool.

Zijn er bij de forumlezers ook ervaringen te lezen over deze sportschool plak deze dan in een tekstverwerker zoals Word en neem ook dat mee als toegevoegd bewijs.

Trouwens, het is eenzelfde verhaal zoals dit bij vele sportscholen het geval is.
Zorg ook daarvan zoveel mogelijk bewijsstukken te verzamelen.

Informeer ook bij de Kamer van Koophandel naar die directie/eigenaars van de sportschool en vraag (wel tegen een betaling) een uittreksel over deze eigenaren.

En tenslotte, wees lief,zacht en een beetje dom.
Wijs de rechter op het zo onrechtvaardige.
Barst in huilen uit desnoods en wijs hem op die onrechtvaardige regels van minimaal 1 jaar lid te moeten blijven en brieven met opzeggingen zogenaamd nooit te zien zoals dit kennelijk gebruikelijk lijkt te zijn gelezen de vele verhalen die er op dit internet rondzweeft.

Ik ben ervan overtuigd dat u een goede kans maakt in ieder geval veel minder aan die sportschool te hoeven te betalen dan de eis.
Ook rechters zijn niet gek!
(hoewel, een enkeling wel! Maar ja, dat is dan de gok)
Een beetje Don Quichiot vechtend tegen onrecht is toch ook wel wat waard?

Grootvader

P.s. Uit het handelsregister Kamer van Koophandel.
Life Style Fit KvKnr: 24254620 0000
Huniahof 14 -16-18, 3079ES Rotterdam Hoofdvestiging

Ben en Anja
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2007 11:00

Re: Dubieuze opzegpraktijken: Life Style Fit te Rotterdam

Ongelezen bericht door Ben en Anja »

Hallo smousje

Het is bizar maar wij zitten met precies hetzelfde probleem!! Onze zaak komt volgende week en ik zou graag jou zaak als voorbeeld meenemen naar de rechter. Dus als je contact op kan zou dat perfect zijn. Wij hebben het ook persoonlijk afgegeven en de rest ken je!! Ditis gewoon te schofterig!! Wij gaan ook aangiften doen van oplichting en fraude!

we hopen wat te horen en suc6
Ben en Anje

smousje
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 okt 2007 12:40

Re: Dubieuze opzegpraktijken: Life Style Fit te Rotterdam

Ongelezen bericht door smousje »

Beste Ben en Anja,

Onze rechtzaak loopt nu al een tijdje en er zijn al twee uitspraken geweest, maar tot heden toe nog niet opgelost. Op 6 november (volgende week) dienen wij data aan te geven richting de rechter mbt een toekomstig te plannen getuigenverhoor (van mijn partner). In het kort komt het er nu op neer dat wij richting de rechtbank aan moeten tonen dat wij er daadwerkelijk geweest zijn.

Naar aanleiding van de reactie van kanovaarder heb ik de KvK-uittreksel opgevraagd. Ook heb ik via het internet onderzoek gedaan naar Life Style Fit en haar eigenaar Marcel de Kok. Het blijkt dat oud werknemers van Ramblas Techno-Fit een nieuwe gym hebben geopend LSF. Ook van deze eenmanszaak heb ik een KvK-uittreksel aangevraagd. Jammer genoeg kan ik dit niet linken met elkaar. Volgens deze uittreksel zij het beide eenmanszaken met maar één personeelslid!

Ook via de belastingdienst en het faillissementregister heb ik getracht te achterhalen waarom Ramblas Techno-Fit destijds gestopt is. Via het forum van bodybuilding heb ik reacties gelezen over dubieuze praktijken en het plotseling sluiten van de deuren van deze gym, zonder dat leden wisten wat er aan de hand was!? De belastingdienst laat hier jammer genoeg ook niets over los en verwijst me naar de FIOD, indien ik verwacht dat daar destijds dubieuze praktijken hebben plaatsgevonden.

Om hun dubieuze praktijken richting de rechter te onderbouwen is het enkel mogelijk om dit te doen met ervaringen van lotgenoten. Of jullie moeten nog andere goede ideeën hebben!?

Gezien onze situaties zou ik graag met jullie in contact willen treden: mijn telefoonnummer is 06-27030706.

Gesloten