LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Een abonnement vraagje
-
Een abonnement vraagje
Goedemiddag,
Ik hoop dat er op dit forum genoeg kennis zit om mij te helpen met een probleempje..
Ik train nu 3,5 jaar bij dezelfde sportschool en nu zijn er heel wat dingen die mij steeds meer tegen beginnen te staan..mijn laatste abonnement is een 12 maanden onbeperkt geweest.. en nu kreeg ik de opmerking omdat ik altijd voor 17.00 binnen ben waarom ik geen daluren abonnement neem.. dus ik met mijn stomme kop een wijziging van abonnement gedaan.. maar na 3 dagen had ik er toch spijt van want in die 3 dagen heb ik mijn kapot lopen ergeren aan de nieuwe richting van de sportschool qua mensen binnen halen. Dus ik stuur een mailtje met de vraag om mijn oude contract gewoon te laten zoals hij is... Nou hier onder de mail wisseling..
Nu valt mij ook op dat ze zeggen dat ik een nieuw contract heb maar dat ik in eens wel mijn tegoed aan vakantie dagen mee kan nemen..
WIE O WIE kan mij helpen of heb ik gewoon onwijs veel pech?????
Vanaf onderaan lezen.. heb namelijk de mail gewoon zo neergezet.. EXCUUS....
...........................................................................................................................
Beste .....,
Ik was niet eerder in de gelegenheid om je mail te beantwoorden, aangezien ik niet
fulltime werk en beperkt aantal uren voor ledenserive heb.
Bij abonnementen van sportscholen zit geen bedenktijd,dus ik kan het abonnement niet
eerder beeindigen. Wanneer het contract is getekend, is het bindend. Naar aanleiding
van de enquete, wordt alles weer extra goed in de gaten gehouden en hoop ik dat
..... je weer zo goed zal bevallen als voorheen.
Om te reageren op je laatste mail, wij hebben opvallende reacties op de enquete
doorgestuurd naar personeel, om hun erop te attenderen hoe klanten over .....
denken. Aangezien wij jouw punten zeer serieus nemen en belangrijk vinden, zat jouw
antwoord er ook tussen. Echter was dit anoniem, maar voor sommigen die jou kennen,
wellicht herkenbaar. Het was dus geen informatie uit de email die jij naar mij hebt
verzonden.
...... heeft verschillende mails naar personeel gestuurd en wij vinden het erg
belangrijk het personeel klanten beter zal 'opvoeden', door hun aan te spreken om
bijvoorbeeld het gebruik van een handdoek en het teruglegggen van spullen. Je hebt
hierin helemaal gelijk en hierop zal zeker worden gelet.
Ik hoop je bij deze voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
......
-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: ....
Verzonden: zaterdag 23 juli 2011 14:58
Aan: ....
Onderwerp: Re: Opzeggen
......,
Het is natuurlijk wel zo netjes om uberhaupt terug te reageren. Ik heb namelijk ook
al vernomen dat mijn mail door gestuurd is naar iedereen binnen ...... Het eerste
gedeelte dan he.
Dus je hebt hem gelezen en je bent ook van mening dat het toch iets is wat leeft.
Maar nu nog een reactie op het 2de gedeelte.
Groeten,
.....
Hey ......,
Nou de reden dat we weg gaan is onder andere dat het vaak te druk is met mensen waar
door ik vaak moet wachten en als het dan serieuze mensen zijn die trainen heb ik er
niks op tegen.. Maar de laatste tijd zijn er veel van die jonge gasten die zich ook
niet aan de regels houden neem ff als voorbeeldje handdoeken gebruiken, spullen
terug leggen.
Ik heb altijd met plezier gesport en met de meeste werknemers van .... kan ik het
ook goed vinden. Alleen de sfeer die er tegenwoordig hangt wat mede door die stunts
van .... komt is het niet verbeterd.
Ik weet dat het de taak van de instructeurs is om mensen op de regels en gedrag te
wijzen maar die zijn vaak te druk met andere dingen bezig en de gene die overwicht
hadden zijn allemaal weg.
En over mijn abo is het volgens mij toch zeker weten zo dat ik een bedenk tijd heb
van 5 dagen. Dus ik ga er vanuit dat ik het netjes kan terug switchen naar mijn oude
abo. Het is namelijk geen service die meteen in gaat zoals een telefoon abo. Dus
kort samengevat: krijg ik mijn oude abo terug die liep volgens mij tot begin 2012.
Groeten, .....
------Origineel bericht------
Van:.....
Aan: ......
Onderwerp: FW: Opzeggen
Verzonden: 19 juli 2011 19:06
Beste ......,
Alle mails van klanten worden altijd naar mij doorgestuurd, vandaar dat ik je antwoord.
Wat jammer dat jullie willen opzeggen! Mag ik vragen waarom? Jullie zijn altijd zo
regelmatig aan het sporten, en ik dacht met plezier?!
Helaas kan ik je abonnement niet eerder beëindigen. Per 22-7-2011 gaat het 12
maanden dal abonnement lopen, welke loopt tot 3-8-2012, doordat je nog 12 dagen
vakantie tegoed had.
..... heeft een 12 maanden abonnement welke loopt tot 23-3-2012.
Opzeggen kan alleen persoonlijk aan de balie van ..... of per aangetekende brief met
handtekening. Houdt daarbij rekening met de opzegtermijn (60 dagen voor .... en 1
maand voor jou).
Ik hoop je bij deze voldoende te hebben geïnformeerd en hoop jullie nog wel te zien
bij .....
Met vriendelijke groet,
..........
Van: ............
Verzonden: zondag 10 juli 2011 13:24
Aan: ..........
Onderwerp: Opzeggen
......,
Ik heb verleden week een verandering van abo gedaan, maar na lang nadenken wil ik
eigenlijk opzeggen samen met mijn vriendin, nu werd mij
verteld dat ik contact met jou moest opnemen.. Dus bij deze de vraag hoe gaan we dit
doen? Ik loop nu ongeveer 3 jaar bij ..... dus ik ben benieuwd wat mijn opzeg
termijn is.
Met vriendelijke groeten,
........
Verzonden vanaf mijn draadloze BlackBerry®-toestel
Ik hoop dat er op dit forum genoeg kennis zit om mij te helpen met een probleempje..
Ik train nu 3,5 jaar bij dezelfde sportschool en nu zijn er heel wat dingen die mij steeds meer tegen beginnen te staan..mijn laatste abonnement is een 12 maanden onbeperkt geweest.. en nu kreeg ik de opmerking omdat ik altijd voor 17.00 binnen ben waarom ik geen daluren abonnement neem.. dus ik met mijn stomme kop een wijziging van abonnement gedaan.. maar na 3 dagen had ik er toch spijt van want in die 3 dagen heb ik mijn kapot lopen ergeren aan de nieuwe richting van de sportschool qua mensen binnen halen. Dus ik stuur een mailtje met de vraag om mijn oude contract gewoon te laten zoals hij is... Nou hier onder de mail wisseling..
Nu valt mij ook op dat ze zeggen dat ik een nieuw contract heb maar dat ik in eens wel mijn tegoed aan vakantie dagen mee kan nemen..
WIE O WIE kan mij helpen of heb ik gewoon onwijs veel pech?????
Vanaf onderaan lezen.. heb namelijk de mail gewoon zo neergezet.. EXCUUS....
...........................................................................................................................
Beste .....,
Ik was niet eerder in de gelegenheid om je mail te beantwoorden, aangezien ik niet
fulltime werk en beperkt aantal uren voor ledenserive heb.
Bij abonnementen van sportscholen zit geen bedenktijd,dus ik kan het abonnement niet
eerder beeindigen. Wanneer het contract is getekend, is het bindend. Naar aanleiding
van de enquete, wordt alles weer extra goed in de gaten gehouden en hoop ik dat
..... je weer zo goed zal bevallen als voorheen.
Om te reageren op je laatste mail, wij hebben opvallende reacties op de enquete
doorgestuurd naar personeel, om hun erop te attenderen hoe klanten over .....
denken. Aangezien wij jouw punten zeer serieus nemen en belangrijk vinden, zat jouw
antwoord er ook tussen. Echter was dit anoniem, maar voor sommigen die jou kennen,
wellicht herkenbaar. Het was dus geen informatie uit de email die jij naar mij hebt
verzonden.
...... heeft verschillende mails naar personeel gestuurd en wij vinden het erg
belangrijk het personeel klanten beter zal 'opvoeden', door hun aan te spreken om
bijvoorbeeld het gebruik van een handdoek en het teruglegggen van spullen. Je hebt
hierin helemaal gelijk en hierop zal zeker worden gelet.
Ik hoop je bij deze voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
......
Van: ....
Verzonden: zaterdag 23 juli 2011 14:58
Aan: ....
Onderwerp: Re: Opzeggen
......,
Het is natuurlijk wel zo netjes om uberhaupt terug te reageren. Ik heb namelijk ook
al vernomen dat mijn mail door gestuurd is naar iedereen binnen ...... Het eerste
gedeelte dan he.
Dus je hebt hem gelezen en je bent ook van mening dat het toch iets is wat leeft.
Maar nu nog een reactie op het 2de gedeelte.
Groeten,
.....
Hey ......,
Nou de reden dat we weg gaan is onder andere dat het vaak te druk is met mensen waar
door ik vaak moet wachten en als het dan serieuze mensen zijn die trainen heb ik er
niks op tegen.. Maar de laatste tijd zijn er veel van die jonge gasten die zich ook
niet aan de regels houden neem ff als voorbeeldje handdoeken gebruiken, spullen
terug leggen.
Ik heb altijd met plezier gesport en met de meeste werknemers van .... kan ik het
ook goed vinden. Alleen de sfeer die er tegenwoordig hangt wat mede door die stunts
van .... komt is het niet verbeterd.
Ik weet dat het de taak van de instructeurs is om mensen op de regels en gedrag te
wijzen maar die zijn vaak te druk met andere dingen bezig en de gene die overwicht
hadden zijn allemaal weg.
En over mijn abo is het volgens mij toch zeker weten zo dat ik een bedenk tijd heb
van 5 dagen. Dus ik ga er vanuit dat ik het netjes kan terug switchen naar mijn oude
abo. Het is namelijk geen service die meteen in gaat zoals een telefoon abo. Dus
kort samengevat: krijg ik mijn oude abo terug die liep volgens mij tot begin 2012.
Groeten, .....
------Origineel bericht------
Van:.....
Aan: ......
Onderwerp: FW: Opzeggen
Verzonden: 19 juli 2011 19:06
Beste ......,
Alle mails van klanten worden altijd naar mij doorgestuurd, vandaar dat ik je antwoord.
Wat jammer dat jullie willen opzeggen! Mag ik vragen waarom? Jullie zijn altijd zo
regelmatig aan het sporten, en ik dacht met plezier?!
vakantie tegoed had.
Opzeggen kan alleen persoonlijk aan de balie van ..... of per aangetekende brief met
handtekening. Houdt daarbij rekening met de opzegtermijn (60 dagen voor .... en 1
maand voor jou).
Ik hoop je bij deze voldoende te hebben geïnformeerd en hoop jullie nog wel te zien
bij .....
Met vriendelijke groet,
..........
Van: ............
Verzonden: zondag 10 juli 2011 13:24
Aan: ..........
Onderwerp: Opzeggen
......,
Ik heb verleden week een verandering van abo gedaan, maar na lang nadenken wil ik
eigenlijk opzeggen samen met mijn vriendin, nu werd mij
verteld dat ik contact met jou moest opnemen.. Dus bij deze de vraag hoe gaan we dit
doen? Ik loop nu ongeveer 3 jaar bij ..... dus ik ben benieuwd wat mijn opzeg
termijn is.
Met vriendelijke groeten,
........
Verzonden vanaf mijn draadloze BlackBerry®-toestel
Re: Een abonnement vraagje
maand voor jou).
Als jij je oude abonnement niet hebt opgezegd, en dat heb je niet als ik het zo lees en anders zou jij je niet aan de regels hebben gehouden zoals die hier staan, ben je toch ook geen nieuw abonnement aangegaan?
maand voor jou).
Als jij je oude abonnement niet hebt opgezegd, en dat heb je niet als ik het zo lees en anders zou jij je niet aan de regels hebben gehouden zoals die hier staan, ben je toch ook geen nieuw abonnement aangegaan?
-
Per 1 januari 2012 wordt er een wetswijziging van kracht welke deze problematiek aanpreekt.
Ik zal u niet vermoeien met juridisch gebazel, doch dit zijn de gevolgen:
Ik zal u niet vermoeien met juridisch gebazel, doch dit zijn de gevolgen:
adSolvendum schreef:Doel van de wetswijziging is een einde te maken aan de (vaak ongewenste) situatie dat abonnementen en lidmaatschappen automatisch verlengd worden. We kennen het allemaal, abonnee geworden van een tijdschrift, of ingeschreven bij een sportschool, contractsduur 1 jaar, en vervolgens komt er na 1 jaar en een dag de rekening voor het nieuwe jaar.
Sportverenigingen worden in principe slechts deels getroffen door deze nieuwe regelgeving. De nieuwe wetgeving is uitdrukkelijk niet van toepassing verklaard op verzekeringen.
Wat betreft stilzwijgende verlenging van lidmaatschappen, abonnementen en overige overeenkomsten gaan strengere eisen gelden. Na verloop van de contractsperiode wordt het contract momenteel veelal verlengd met een zelfde periode. Onder de nieuwe wetgeving loopt het contract weliswaar gewoon door, maar is het mogelijk de overeenkomst eerder op te zeggen, en komt men dus eerder van de overeenkomst af. De opzegtermijn van een lidmaatschap of abonnement is hoogstens één maand, of drie maanden indien de geregelde levering minder dan eenmaal per maand plaatsvindt.
Onder de nieuwe wetgeving is ook geregeld dat de aanbieder niet mag eisen dat op een andere manier opgezegd moet worden, dan de wijze waarop een overeenkomst tot stand in gekomen. Het is dus bijvoorbeeld niet meer mogelijk een abonnement per telefoon af te sluiten en de afnemer te verplichten schriftelijk en aangetekend op te zeggen. Telefonisch opzeggen moet in dat geval ook mogelijk zijn.
Voor (sport)verenigingen (niet sportscholen, fitness-centra, etc.) is een uitzondering gemaakt. De nieuwe wet verbiedt het automatisch verlengen van het (sport)verenigingslidmaatschap niet. De gedachte hierachter is dat verenigingen vaak minstens een jaar vooruit moeten plannen en financiële verplichtingen aangaan., en dat onzekerheid over het ledenaantal hierdoor niet wenselijk is. Voor verenigingen is mede daarom een milder regime van toepassing. In de nieuwe wet is wel bepaald dat verenigingen ervoor moeten zorgen dat leden eenvoudig kunnen nagaan op welke wijze men het lidmaatschap kan opzeggen.
-
Jolijn schreef:Opzeggen kan alleen persoonlijk aan de balie van ..... of per aangetekende brief met
maand voor jou).
dat denk ik dus ook... maar hun hebben dus blijkbaar mijn oude abonnement stopgezet en het nieuwe abonnement in laten gaan.. maar ik vind het ook vreemd dat als ik 3 dagen later er spijt van heb dat je meteen de *** bent...
-
oh en die nieuwe wet is heel mild voor sportscholen en deze sportschool gaat er ook pas aan voldoen per de gestelde datum en echt niet eerder...
-
Waarom zou je bedenktijd moeten hebben?dat denk ik dus ook... maar hun hebben dus blijkbaar mijn oude abonnement stopgezet en het nieuwe abonnement in laten gaan.. maar ik vind het ook vreemd dat als ik 3 dagen later er spijt van heb dat je meteen de *** bent...
Je kent de sportschool immers al heel erg goed, en hebt dus tijd genoeg gehad om voor de overstap te bedenken welk abonnement het beste bij je past.
Bij mijn weten is er ook geen enkele wet die je bij ovestap naar een andere abonnementsvorm een bedenktijd gunt.
-
Dan verandert u het gewoon weer terug. Per 1 januari 2012 geldt een wettelijke opzegtermijn van 1 maand.
De nieuwe wetgeving is mild voor sportverenigingen, niet sportscholen.
Gezien u op dit moment 3,5 jaar lid bent, en de contractstermijn 1 jaar is, komt u met 1 januari 2012 niet verkeerd uit.
De nieuwe wetgeving is mild voor sportverenigingen, niet sportscholen.
Gezien u op dit moment 3,5 jaar lid bent, en de contractstermijn 1 jaar is, komt u met 1 januari 2012 niet verkeerd uit.
-
Geldt dat wel voor de situatie van TS?Dan verandert u het gewoon weer terug. Per 1 januari 2012 geldt een wettelijke opzegtermijn van 1 maand.
Zoals ik het lees is TS, een nieuw, abonnement aangegaan, voor een periode van 12 maanden.Nu valt mij ook op dat ze zeggen dat ik een nieuw contract heb maar dat ik in eens wel mijn tegoed aan vakantie dagen mee kan nemen..
Dan dient hij eerst dit abonnement uit te zitten, en gaat pas na de stilzwijgende verlenging de maximale opzegtermijn van 1 maand uit de nieuwe wet gelden.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 26 jul 2011 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Toch denk ik dat TS gewoon een nieuw abbo heeft gekregen. Dus gaat 1-1-2012 voor hem niet door.....
"Helaas kan ik je abonnement niet eerder beëindigen. Per 22-7-2011 gaat het 12
maanden dal abonnement lopen, ...."
"Helaas kan ik je abonnement niet eerder beëindigen. Per 22-7-2011 gaat het 12
maanden dal abonnement lopen, ...."
-
Om de vraag van TS goed te beantwoorden hebben we idd meer achtergrond informatie nodig, dus back2basics zou je de volgende vragen kunnen beantwoorden.
1. Wat is de opzegtermijn van jouw sportschool? Is het zo dat het lidmaatschap na elk jaar automatisch met 1 jaar verlengd wordt, of dien je alleen het volledige 1e jaar uit te zitten en heb je daarna een opzeg termijn van 1/2/3 maanden? (Dit laatste is bij mijn sportschool namelijk het geval.)
2. Hoe ging de wisseling van het volledige abo, naar het daluren abo. Is dit mondeling geregeld, of heb je toen iets moeten tekenen. Zo ja zaten hier ook voorwaarden bij? Of stonden deze beschreven op het formulier wat je hebt ondertekend om naar een daluren abonnement te gaan?
Als het gewoon mondeling gewijzigd is: is je toen uitgelegd dat je een nieuw jaar lidmaatschap aan zou gaan?
Mocht het namelijk zo zijn dat je niets ondertekend hebt waarop staat dat je akkoord gaat met de wisseling, en de voorwaarden die hier bij horen (dus ook dat je een nieuw jaar lidmaatschap aangaat). Heb je nog wel degelijk iets wat je kunt aanvechten om terug te gaan naar je oude abo met de daarbij behorende opzegtermijn.
Mocht de normale opzegtermijn ook een jaar zijn schiet je hier natuurlijk niets mee op...
1. Wat is de opzegtermijn van jouw sportschool? Is het zo dat het lidmaatschap na elk jaar automatisch met 1 jaar verlengd wordt, of dien je alleen het volledige 1e jaar uit te zitten en heb je daarna een opzeg termijn van 1/2/3 maanden? (Dit laatste is bij mijn sportschool namelijk het geval.)
2. Hoe ging de wisseling van het volledige abo, naar het daluren abo. Is dit mondeling geregeld, of heb je toen iets moeten tekenen. Zo ja zaten hier ook voorwaarden bij? Of stonden deze beschreven op het formulier wat je hebt ondertekend om naar een daluren abonnement te gaan?
Als het gewoon mondeling gewijzigd is: is je toen uitgelegd dat je een nieuw jaar lidmaatschap aan zou gaan?
Mocht het namelijk zo zijn dat je niets ondertekend hebt waarop staat dat je akkoord gaat met de wisseling, en de voorwaarden die hier bij horen (dus ook dat je een nieuw jaar lidmaatschap aangaat). Heb je nog wel degelijk iets wat je kunt aanvechten om terug te gaan naar je oude abo met de daarbij behorende opzegtermijn.
Mocht de normale opzegtermijn ook een jaar zijn schiet je hier natuurlijk niets mee op...
-
Idd, dat was er even bij ingeschoten.Leo The Emperor schreef:Zoals ik het lees is TS een nieuw, abonnement aangegaan, voor een periode van 12 maanden.
vakantie tegoed had.
Hieruit begrijp ik dat het oude abbo zou lopen tot 23-3-2012.
En het 'nieuwe' door de omzetting vd sportschool, tot 3-8-2012.
Het lijkt mij dat TS daar met name moeite mee heeft?
Ik vind het vreemd dat de sportschool voorwaarden stelt aan opzegging, maar dat die niet gelden als zij een abbo omzetten.
vakantie tegoed had.
Hieruit begrijp ik dat het oude abbo zou lopen tot 23-3-2012.
En het 'nieuwe' door de omzetting vd sportschool, tot 3-8-2012.
Het lijkt mij dat TS daar met name moeite mee heeft?
Ik vind het vreemd dat de sportschool voorwaarden stelt aan opzegging, maar dat die niet gelden als zij een abbo omzetten.
-
De antwoorden:
ja ik heb een wijziging ondertekend... en qua opzeg termijn is het dit jaar nog steeds zo dat zodra je te laat bent met opzeggen je er weer een jaar aan vast zit.. als je per 2012 een abonnement neemt dan is het inderdaad zo dat je na dat eerste jaar per maand kan opzeggen.. maar wat ik al zeg hun houden zich pas per 2012 aan die nieuwe regel..
En qua bedenktijd inderdaad eigenlijk is er geen wet voor maar als je nou binnen 3 dagen al aangeeft het toch niet te willen en dan ook nog kan terug vallen op je oude abonnement is zoeits toch redelijk?
Als ik hier nou niet wijzer van word en het inderdaad niet terug te draaien is kap ik gewoon per 03-2012 met betalen en dan mogen ze mij voor de rechter slepen.. maar ik heb persoonlijk toch wel het idee dat je zoeits terug kan draaien..
En anders kan ik altijd nog een joint opsteken tijdens het trainen.. staat namelijk in hun voorwaarden dat bij drugsgebruik je abonnement per direct word stopgezet
ja ik heb een wijziging ondertekend... en qua opzeg termijn is het dit jaar nog steeds zo dat zodra je te laat bent met opzeggen je er weer een jaar aan vast zit.. als je per 2012 een abonnement neemt dan is het inderdaad zo dat je na dat eerste jaar per maand kan opzeggen.. maar wat ik al zeg hun houden zich pas per 2012 aan die nieuwe regel..
En qua bedenktijd inderdaad eigenlijk is er geen wet voor maar als je nou binnen 3 dagen al aangeeft het toch niet te willen en dan ook nog kan terug vallen op je oude abonnement is zoeits toch redelijk?
Als ik hier nou niet wijzer van word en het inderdaad niet terug te draaien is kap ik gewoon per 03-2012 met betalen en dan mogen ze mij voor de rechter slepen.. maar ik heb persoonlijk toch wel het idee dat je zoeits terug kan draaien..
En anders kan ik altijd nog een joint opsteken tijdens het trainen.. staat namelijk in hun voorwaarden dat bij drugsgebruik je abonnement per direct word stopgezet
Dat is helaas het recht dat ze hebben. Je bent hiermee een nieuw abo aangegaan voor een jaar.back2basics schreef:De antwoorden:
Tja dat vind je misschien redelijk, maar dat blijft dan wel een gunst van de sportschool en niet een recht van de consument in dit geval. Bovendien ben ik het met Leo eens waarom zou die bedenktijd nodig zijn. Je sport er al 3,5 jaar dus bedenktijd is niet meer echt nodig. En als dat wel nodig is eerst denken en dan doen. Is net zoiets als met een aankoop in een winkel. Dat je vaak mag ruilen is puur een gunst van de winkelier en geen recht van de consument.back2basics schreef: En qua bedenktijd inderdaad eigenlijk is er geen wet voor maar als je nou binnen 3 dagen al aangeeft het toch niet te willen en dan ook nog kan terug vallen op je oude abonnement is zoeits toch redelijk?
Ik zou voor de zekerheid dat toch maar ruim op tijd een opzegging doen per die datum dat het mag. Kan anders nog een duur grapje worden als je in het ongelijk wordt gesteld. Hoezo overigens per 03-12 ? Abo loopt toch ergens in juli of aug? Die extra 12 dagen eraan plakken, lijken me onredelijk bezwarend.back2basics schreef: Als ik hier nou niet wijzer van word en het inderdaad niet terug te draaien is kap ik gewoon per 03-2012 met betalen en dan mogen ze mij voor de rechter slepen.. maar ik heb persoonlijk toch wel het idee dat je zoeits terug kan draaien..
Dat zou ik je niet zo 123 adviseren. Ligt er maar net aan hoe ze het precies vermeld hebben in de voorwaarden. Kan ook goed zijn dat ze je de toegang ontzeggen maar wel nog de termijn moet uitbetalen.back2basics schreef: En anders kan ik altijd nog een joint opsteken tijdens het trainen.. staat namelijk in hun voorwaarden dat bij drugsgebruik je abonnement per direct word stopgezet
@b2b. Reken eens uit wat het verschil is met je oude abbo.
Wat zou je kwijt zijn geweest vanaf nu tot 23-03-2012?
Wat betaal je vanaf nu tot 3-8-2012 voor je nieuwe abbo? Het dalurenabbo is goedkoper dan je vorige neem ik aan?
Is het verschil de heisa waard?
Wat zou je kwijt zijn geweest vanaf nu tot 23-03-2012?
Wat betaal je vanaf nu tot 3-8-2012 voor je nieuwe abbo? Het dalurenabbo is goedkoper dan je vorige neem ik aan?
Is het verschil de heisa waard?
-
Ik schat in dat TS ongeveer 8 euro en 20 centjes goedkoper uit gaat zijn met de daluren variant, en we niks meer gaan horen.
-
normaal: 59'95 per maand.. nu met het daluren abonnement..: 44,95... dus een verschil van 15 euro.. nu extra 5 maanden 75 euro...
En het gaat mij niet om het geld wat ik nu extra kwijt ben maar het gaat bij mij om het principe..
Laat ik het zo zeggen.. ik ga nu met een heel ander gevoel naar de sportschool..
oh en die opmerking dat het 8,20 verschil is en dat je nu niks meer van mij hoort vind ik een beetje vreemd.. ik start hier een vraag en ik krijg van de meeste mensen netjes antwoord.. dus ik blijf dan ook netjes..
En het gaat mij niet om het geld wat ik nu extra kwijt ben maar het gaat bij mij om het principe..
Laat ik het zo zeggen.. ik ga nu met een heel ander gevoel naar de sportschool..
oh en die opmerking dat het 8,20 verschil is en dat je nu niks meer van mij hoort vind ik een beetje vreemd.. ik start hier een vraag en ik krijg van de meeste mensen netjes antwoord.. dus ik blijf dan ook netjes..
@@@
Even een ?
Ik denk dat de nieuwe regeling geldt voor de abonnementen die de volle 12 maanden gelopen hebben. Stel dat je een abonnement bent aangegaan op 1-1-2012, dan kun je (met in achtneming van de opzeggingstermijn) opzeggen per 1-1-2013 danwel per 1-2-2013 danwel 1-3-2013 enz..
Maxiem.
Note: bovenstaande is meer een vraag en geen opmerking. Wie weet hier het fijne van?
Even een ?
Ik denk dat de nieuwe regeling geldt voor de abonnementen die de volle 12 maanden gelopen hebben. Stel dat je een abonnement bent aangegaan op 1-1-2012, dan kun je (met in achtneming van de opzeggingstermijn) opzeggen per 1-1-2013 danwel per 1-2-2013 danwel 1-3-2013 enz..
Maxiem.
Note: bovenstaande is meer een vraag en geen opmerking. Wie weet hier het fijne van?
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 27 jul 2011 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Maxiem,
De wetswijziging heeft betrekking op algemene voorwaarden waarmee partij afspreken dat de overeenkomst stilzwijgend verlengt wordt. Opzeggen hoeft (nu ook al) alleen als er in de algemene voorwaarden staat er stilzwijgend wordt verlengd. De opzegtermijn die de tegenpartij in acht moet houden mag in de meeste gevallen niet meer zijn dan 1 maand.
De wetswijziging heeft betrekking op algemene voorwaarden waarmee partij afspreken dat de overeenkomst stilzwijgend verlengt wordt. Opzeggen hoeft (nu ook al) alleen als er in de algemene voorwaarden staat er stilzwijgend wordt verlengd. De opzegtermijn die de tegenpartij in acht moet houden mag in de meeste gevallen niet meer zijn dan 1 maand.
-
back2basics schreef:oh en die nieuwe wet is heel mild voor sportscholen en deze sportschool gaat er ook pas aan voldoen per de gestelde datum en echt niet eerder...
Het eerste citaat, in antwoord op (kennelijk niet juist gelezen) informatie aanbod mijnerzijds, correspondeert niet met het tweede.back2basics schreef:oh en die opmerking dat het 8,20 verschil is en dat je nu niks meer van mij hoort vind ik een beetje vreemd.. ik start hier een vraag en ik krijg van de meeste mensen netjes antwoord.. dus ik blijf dan ook netjes..
Ik ging voor het gemak, nu verdere informatie hieromtrent uitbleef op vraag van Jolijn, even uit van een gemiddelde goedkope sportschool, normaal maandtarief 15,95 en daluren 9,95. In welk geval u 8,20 winst had gemaakt, en u vast niet meer hier uw beklag was komen doen na hierop gewezen te zijn geweest.
Jammer dat u daar aanstoot aan neemt.