LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] "even" een formulier ophalen voor opzegging sportschool

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
Monkeyboots30

"even" een formulier ophalen voor opzegging sportschool

Ongelezen bericht door Monkeyboots30 »

Vorig jaar in April leek het mij een goed idee om in te schrijven voor een sportschool hier in Utrecht. Ik kwam terecht bij: http://www.newstyle-fitness.nl/
Ik ging op proefles en alles was goed en leuk en ik heb me voor een kwartaal (3 maanden) ingeschreven.

Die avond (door het optillen van een kattenbak) heb ik mijn hamstring gescheurd. 8 weken lang liep ik op krukken. Ik kon niet sporten, maar goed het was al betaald, jammer dan. Na een kwartaal zou het ophouden en dan ben ik ervanaf.

Maar na het kwartaal bleef men maar afschrijven, terwijl ik daar geen toestemming voor heb gegeven. Ik heb toen een mail verstuurd met de vraag of ze ermee willen ophouden, dat ik na de proefles niet meer heb gesport bij ze en dat het kwartaal nu voorbij is. Geen reactie niks.

De maand erop hebben ze weer geld afgeschreven. Elke maand werd het ook steeds meer, en uiteindelijk namen ze op wat ik beschikbaar heb op mijn rekening.

Intussen was ik november vroig jaar zwanger geraakt en waren ze nog steeds aan het afschrijven. Ik heb toen nogmaals een mail verstuurd met de waarschuwing dat ze moeten stoppen anders schakel ik de rechtswinkel in. Toen werd ik gebeld. Met de mededeling dat ik maar een formulier moest op komen halen. Aangezien ik een zware zwangerschap heb gehad, rugklachten, ontsteking en uiteindelijk een 16 weken te vroeg geboren kindje en dagelijks bezoek aan het ziekenhuis voor het kind ben ik niet in staat om een formulier "even" op te komen halen. Ik heb gevraagd of ze dit willen opsturen/mailen, maar dit kan niet. Met als reden: Ze willen graag de klanten nog zien voordat ze zich uitschrijven. Ik kan dan wel als uitzondering een aan getekende brief sturen naar ze.

Nu na een jaar, schrijven ze nog steeds geld van mijn rekening. Ik kan het nu nog steeds elke maand terug halen zonder klachten van hun kant, maar het blijft elke maand een bijkomende hassle om het weer terug te laten storten.

Ben ik verplicht dat formulier te halen omdat zij dat graag willen? Zijn zij niet gewoon verplicht te stoppen na meerdere malen te hebben gemaild en gebeld of om in ieder geval dat formulier te mailen of op te sturen?

snepke

Re: "even" een formulier ophalen voor opzegging sportschool

Ongelezen bericht door snepke »

Selectieve blokkade aanvragen.
Alleen voor die sportschool.Kunnen ze niets meer afschrijven.
En stuur een aangetekende brief dat je,je abo opzegt,weet je zeker dat je er van af bent.

seconds-out

Ongelezen bericht door seconds-out »

Monkeyboots30 schreef:
Ben ik verplicht dat formulier te halen omdat zij dat graag willen? Zijn zij niet gewoon verplicht te stoppen na meerdere malen te hebben gemaild en gebeld of om in ieder geval dat formulier te mailen of op te sturen?
Ach welnee, schriftelijk opzeggen moet meer dan genoeg zijn..zelfs aantekenen is geen enkele reden voor, de postbezorging in Nederland is uitstekend...
Die hele formulierentroep van de sportschool is alleen maar een drempel om extra inkomsten te genereren.

Monkeyboots30

Dank voor de reacties! Meteen mijn bank gebeld, het is met ingang van vijf werkdagen geblokkeerd. Goh, als ik dat eerder had geweten...
Kijken wat er nu gaat gebeuren..

Pareltje31

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

maar ze gingen steeds andere bedragen afschrijven? je zegt ze namen op wat ik beschikbaar had?

je moet zelf ergens een machtiging hebben afgegeven voor die 3 maanden hoe komen ze anders aan je nummer?

Monkeyboots30

Jah, ze hadden de machtiging voor die drie maanden, daarna heb ik de machtiging ingetrokken, door aan te geven dat ik niet meer wens lid te zijn bij hen en dat ik niet meer wens dat ze incasseren via mijn rekening.
Maar daar werd niet op gereageerd, wel elke maand een steeds hoger bedrag opname. Die ik weer terug schreef, waarna ik een maand lang weer niks hoorde en vervolgens na een maand weer een bedrag af werd geschreven en zo herhaald het elke maand, plus ik steeds bleef aangeven dat ik er niet van gediend was, schriftelijk en mondeling.
Maar herhaardelijk werd er gezegd dat ik daar heen moest komen om een formulier op te komen halen om die in te vullen zodat ze zullen ophouden met afschrijven... Ze willen dat formulier dus ook niet opsturen of mailen. Je moet het echt op komen halen.

Maar goed, problem solved, bank heeft het meteen geregeld. Ook voor de zekerheid rechtswinkel even gebeld, die heeft me gemeld dat ik in mijn recht sta...

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Maak je niet druk,ze kunnen niets meer afschrijven,nu zal het kwartje wel vallen.Je kan je tijd wel beter gebruiken,voor je kindje.

Belachelijk dat je op zo'n manier moet opzeggen,maar ja ze vragen erom.

Sterkte met je kindje.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Niet meer kosten maken dan nodig is.
Desnoods nog een mail. Die komt best aan en de boodschap is eigenlijk al duidelijk geweest, gezien hun telefoontje.

Ik heb toen nogmaals een mail verstuurd met de waarschuwing dat ze moeten stoppen anders schakel ik de rechtswinkel in. Toen werd ik gebeld.

Als ze hun klant (jij) graag nog een keer willen zien, komen ze maar op kraambezoek.

Gesloten