LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] FIT FOR FREE Belangrijke gegevens!

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
firesyndrome
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mei 2008 14:52

FIT FOR FREE Belangrijke gegevens!

Ongelezen bericht door firesyndrome »

Hallo FFF gedupeerden,

Even kort en krachtig enkele belangrijke weetjes op een rijtje:

FFF doet WEL aan contractovername (dit wordt door de manager beoordeeld en mogelijk gemaakt om bij 'ernstige situaties' je contract om te kunnen laten zetten) op bijvoorbeeld een kennis van je die wel daar lid wilt worden.
Dit is niet de meest ideale oplossing om van je abonnement af te komen, maar beter zo dan dat je door moet blijven betalen voor de dienst die je niet gebruikt!

Acties vinden standaard plaats rond de 1e 2 weken van januari en in september. Actie is geen inschrijfgeld betalen of voor een sportpakket kiezen.

Direct telefoonnummer naar het hoofdkantoor in Den Haag: 070-3227639

asgita
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2008 10:12

Re: FIT FOR FREE Belangrijke gegevens!

Ongelezen bericht door asgita »

Mijn opzegging bij FitforFree (wel aangetekend) is wel goed gegaan, maar...ze blijven 2.95 per maand afschrijven! Dit blijkt te zijn omdat ik mijn ledenpas niet heb ingeleverd. Toen ik destijds vroeg hoe ik op moest zeggen, kreeg ik een kaartje met het adres waar ik mijn opzegging naartoe moest sturen. Over het inleveren van de pas is niets verteld (ook mijn fout, schijnt dus wel in het contract te staan). Ik heb de pas doorgeknipt en weggegooid. Zij vertellen me nu dat ik, hoewel ik dus GEEN lid meer ben, een nieuwe pas moet aanvragen, dat kost 25 euro. Vervolgens moet ik die pas inleveren en hoef ik de 2.95 per maand niet meer te betalen. Mijn argument dat ik geen lid meer ben en ook geen gebruik maak van die kortingspas heeft niets uitgehaald, ik moet een nieuw pasje gaan kopen zodat ik dat kan inleveren. Waanzin.

jantjefitness
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jul 2008 19:45

Re: FIT FOR FREE Belangrijke gegevens!

Ongelezen bericht door jantjefitness »

dat zijn de regels.

volgende keer goed de bevestiging lezen die je na 3 a 4 weken krijg.
dit is puur een lees of stommiteits bericht.

pasje NOOIT weggooien nergens van ook niet van je bank of van de videotheek.

mvg.
jantje fitness
voor klachen en vragen kan je altijd een pb sturen

Maureen Butink
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 okt 2008 19:08

Re: FIT FOR FREE Belangrijke gegevens!

Ongelezen bericht door Maureen Butink »

Al eerder heb ik mijn menig over FFF hier op dit forum gezet..
Vandaag kreeg ik doodleuk een AANMANING! :shock:
De eerste in mijn leven.. Een tijdje geleden heb ik met FFF contact opgenomen en gezegd dat ik nog iedere maand 2,95 betaal terwijl in mijn pasje heb opgestuurd.. Toen mijn vragen ze te heet onder de voeten werden, gooide ze de hoorn erop en zeg maar dag met je handje..
Nu kreeg ik dus 11 euro nogwat + 35 euro administratiekosten aan mijn broek geplakt :?


Wat te doen met dit soort dreigementen van een deurwaarder??

edjeuitzh
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 okt 2008 16:21

Re: FIT FOR FREE Belangrijke gegevens!

Ongelezen bericht door edjeuitzh »

hallo allemaal

even mijn agressie van me afschrijven :oops:
mijn zoon (toen der tijd nèt 16) gaat nu bijna 2 jaar geleden met een vriendje fitnessen bij fit 4 free (fit voor gratis als je de naam vertaalt)
komt met gemengde gevoelens thuis het was wel aardig daar
na 2 maanden vond hij het bij zijn vaste sportschool (waar hij dan al ruim een jaar aan verdedigingsport doet) vele malen gezelliger dus hebben wij F4F binnen 3 maanden opgezegd en het abonnement bij de andere sportschool uitgebreid
horen werkelijk máánden niet opeens wordt er contributie van MIJN rekening afgeschreven dus terug geboekt en de rekening voor de tegen-rekening geblokkeerd :lol:
horen er niets meer van tot 4 maanden terug een aanmaning met een bedrag van over de 200 euro met incasso kosten e.d.
neem ik contact op blijkt dat er een aantal brieven naar een verkeerde adres te zijn gestuurd en blijkt mijn zoon een contract voor een jaar te hebben getekend (waar wij niets vanaf wisten)
na overleg met mijn rechtsbijstand tot een schikking gekomen voor ruim 100 euro alles afgekocht (dacht ik) :?
werd nog in een E-mail vermeld ook zou op papier bevestig worden maar zover zijn ze nog niet gekomen
krijg vandaag een aanmaning voor het niet inleveren van het pasje
ga ik ze bellen hang voor 40 ct. per minuut 10 minuten aan de lijn
krijg ik te horen dat als ik geen inleveringbewijs kan overleggen ik het pasje af moet kopen voor 25 euro


dus mensen ze hebben voor mij iets nieuws om geld mee te verdienen :twisted:

groeten,

Ed

Shabba299
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 nov 2008 16:49

Re: FIT FOR FREE Belangrijke gegevens!

Ongelezen bericht door Shabba299 »

nou volgens mij hebben ze nog een manier gevonden om geld te verdienen.
Ik ben in augustus 2007 lid geworden, en tot juni 2008 is m'n lidmaatschap van ongeveer 10 euro gewoon geincasseerd. In de maanden mei en juni is er echter 25 euro extra geincasseerd. De reden daarvan weet ik nog steeds niet. Na overeenkomst met de baliemedewerker heb ik de beide bedragen terug laten storten, maar sinds juni is er nu geen lidmaatschap meer geincasseerd. Toen ik een maand geleden weer ging fitnessen, bleek ik een openstaande rekening te hebben. Ik wist van niks, en bij het gesprek met de baliemedewerkers (even de collega erbij halen..) bleek dat er al een incassobureau in de arm was genomen (na onderzoek hun eigen incassobureau). Ik vroeg aan de medewerkers waarom ik helemaal geen aanmaningen o.i.d. had ontvangen, en toen bleek dat ze m'n adres niet correct in hun administratie hadden. Vreemd, aangezien ze die eerder wel gewoon hadden (ik heb wel degelijk post ontvangen). Ik heb toen m'n adres nogmaals achtergelaten en zou diezelfde middag nog gebeld worden.
Ik ben niet gebeld, en heb toen gemaild. Als antwoord kreeg ik een aanbieding van excuses, de melding dat ze m'n adres nu wel goed hebben (vrij logisch, nadat ik die nogmaals heb achtergelaten) en dat ik naast het verschuldigde lidmaatschap (54 euro) ook aanmaningskosten (110 euro) moet betalen. Die 54 euro heb ik net wel betaald.
In het contract staat inderdaad dat ik bij een fout bij de betaling inderdaad voor de kosten opdraai, maar geldt dit ook als de fout van hun kant afkomstig is?? Want ik heb echt geen zin om die 110 euro extra te gaan betalen, omdat zij hun zaakjes niet op orde hebben. Doe ik hier goed aan??

edjeuitzh
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 okt 2008 16:21

Re: FIT FOR FREE Belangrijke gegevens!

Ongelezen bericht door edjeuitzh »

mijn advies bellen met
070-3227639 direct nummer van de administratie
en aandringen volhouden en contact opnemen met je rechtbijstand

ik hoop dat er wat gaat gebeuren met zo'n zaak
het is toch van de zotte dat ze gewoon kunnen doen wat ze willen

suuk6
ik ben er ook nog niet van af
tenminste telefonisch wel maar er staat nog niets op papier en ontving onlangs weer een mail over een pas die ingeleverd is

dus als je de pas in gaat leveren vraag een bewijs dat je hem daar achter laat

Edje uit ZH

Verav
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 okt 2008 19:33

Re: FIT FOR FREE Belangrijke gegevens!

Ongelezen bericht door Verav »

Hey!

Echt niet betalen, hoor! De fout ligt bij hen. Er klopt helemaal niets van hun administratie. En bestook ze maar eens met een paar e-mails en een aangetekende brief met handtekening retour, waarin je de hele geschiedenis uitgebreid aan ze voorlegt. Kost wel 7 euri, maar dan heb je daarna niets meer te vrezen.

Ze doen wel heel stoer met incasso's en boete, maar uiteindelijk hebben ze geen poot om op te staan in jouw geval.

Bij mij eisten ze ook dat ik voor een heel jaar nog moest betalen, omdat ze zeiden dat ze mijn opzeggingsbrief niet hadden ontvangen zogenaamd.

Na aanget. brief met uitgebreide klacht en wat e-mails en een telefoontje, hebben ze nu toch bevestigd dat ik wel ben uitgeschreven. Dus zeuren helpt...maar moet nog wel m'n geld teruggestort krijgen, zolang ik dat niet heb, is er nog niks gewonnen uiteraard. Dus wordt nog even afwachten.

Succes!

Vera

edjeuitzh
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 okt 2008 16:21

Re: FIT FOR FREE Belangrijke gegevens!

Ongelezen bericht door edjeuitzh »

"Dus zeuren helpt...maar moet nog wel m'n geld teruggestort krijgen, zolang ik dat niet heb, is er nog niks gewonnen uiteraard. Dus wordt nog even afwachten"

hoe lang geleden is het bedrag afgeschreven?
je namelijk altijd nog een periode dat je een automatich incasso terug kan laten storten!

laat in iedergeval de tegenrekening blokkeren kunnen ze niet meer afschrijven!

suuk6

Edje

Verav
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 okt 2008 19:33

Re: FIT FOR FREE Belangrijke gegevens!

Ongelezen bericht door Verav »

Voor mij is het wereldwonder geschiedt:

ik ben uitgeschreven én ze hebben mijn abonnementskosten teruggestort Behalve de 9 euro lidmaatschapskosten, die ik nog niet terug heb, is het geheel verder dus afgehandeld. Waarom ze ineens het over zo'n andere boeg hebben gegooid: geen idee!!

Maar ik denk dus dat het heel belangrijk is niet toe te geven aan hun incasso/boete/andere soort dreigbrieven.

Dus blijven mailen met ze (via je het adres van je eigen filiaal) en vragen om uitsluitsel. En dreigen met naar de media (consumentenprogramma's) te stappen in je brieven/overige communicatie kan ook geen kwaad.

Sterkte allemaal!

Vera

mixradar
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 sep 2008 23:41

Re: FIT FOR FREE Belangrijke gegevens!

Ongelezen bericht door mixradar »

Begin december heb ik opgezegd bij Fit for Free Tilburg. Heb een opzegbrief gestuurd naar het adres dat op het kleine kaartje stond dat aan hun balie werd gegeven (daar opzeggen kon niet en over pas inleveren zeiden ze ook niets). Al na 2 weken gebeld naar duur 0900-nummer om te vragen of ze opzegging hebben ontvangen. Kreeg bandje waarbij gezegd werd dat maand zou duren. Die maand is inmiddels verstreken maar u raadt het al...nog steeds niets.

Heb zojuist mail gestuurd naar F4F Tilburg, maar pas daarna zag ik alle reacties op internet. Gelukkig loopt bij mij abonnement pas in april af, dus heb nog alle tijd om opnieuw en ditmaal aangetekend op te zeggen.

Jammer dat het zo moet, had het goedkoopste abonnement (alleen sporten tussen ca 9 en 17.00 uur) genomen omdat ik 3 maanden lang voor fysio bepaalde oefeningen moest doen, dus gebruik het al sinds zomer niet. Aangetekend opzeggen kost al snel 10 euro.

Even een juridische vraag. Je kunt het abonnement wel bij de balie afsluiten. Is f4f dan ook niet verplicht je de mogelijkheid te bieden ook aan de balie op te zeggen?
En nog een vraag: een vriend van mij zei dat aangetekend opzeggen ook weinig nut heeft omdat bij een incassoprocedure of rechtszaak het bedrijf altijd nog kan beweren dat het geen opzegbrief was, maar bv een kerstgroet oid. Maw het aantekenen zegt niets over de inhoud. Klopt dat?

Hopelijk zijn er dapperen onder ons met een rechtsbijstandverzekering die het bedrijf aanklagen.

ivory98
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2009 10:54

Re: FIT FOR FREE Belangrijke gegevens!

Ongelezen bericht door ivory98 »

Wij zijn onze pasjes kwijt, hebben per november ons lidmaatschap opgezegd. Wij krijgen nu een aanmaning van 2.95 Euro x 3 pers. omdat we onze pasjes niet hebben ingeleverd. Is het mogelijk om een automatisch incassobedrag van 0,10 Euro per persoon per dag te storten, met de bedoeling om ze legaal dwars te zitten; kan dit?

f-michon
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2009 15:35

Re: FIT FOR FREE Belangrijke gegevens!

Ongelezen bericht door f-michon »

Ik heb samen met mijn dochter in november 2008 het contract opgezegd zij is er van af, maar ik niet (liep tot 15 januari) mijn pasje heb ik al 15 januari ingeleverd. Hier heb ik ook een bewijs van. OP 14 febr. 2009 heb ik een brief ontvangen met de mededeling dat ik een contract heb van 1 jaar, deze moest binnen 3 dagen betaald worden. De brief is gedateerd op 10 februari 2009. Dit moest binnen 3 dagen betaald zijn. Ze dreigen met een deurwaarder.en nog een boete van 35 euro omdat ik te laat betaald zou hebben. Het bedrag van december hadden ze niet afgeschreven, maar terug gestort op mijn rekening.omdat ik het pasje had ingeleverd. Ik heb nu het bedrag betaald tot 15 januari 2009.

Coemaet
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 mar 2009 13:14

Re: FIT FOR FREE Belangrijke gegevens!

Ongelezen bericht door Coemaet »

:( Helaas heb ik wel toegegeven aan de betaling. Weliswaar onder protest, met de mededeling dat het laatste woord nog niet is uitgesproken. Het blijkt overigens ook dat DIRECTINCASSO ook gaat bellen in de avond na achten. Het moet niet veel gekker worden.

Ik stop nu, want ik moet TV West gaan aanschrijven met de vraag of zij hier ook een columm aan kunnen besteden. :twisted:

edy1
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 dec 2009 18:40

Re: FIT FOR FREE Belangrijke gegevens!

Ongelezen bericht door edy1 »

Mijn zoon had zijn abonnement vorig jaar ook te laat opgezegd, mede omdat hij in een andere stad ging studeren. Ondanks een briefwisseling, telefoontjes en een persoonlijk gesprek , moest hij toch 1 jaar doorbetalen. Met moeite kon ik toen zijn abonnement overnemen, terwijl fitness mijn manier van sporten niet is. Ik heb dus een jaar doorbetaald en ben in totaal 2x geweest. Dus heb ik ruim op tijd mijn abonnement persoonlijk opgezegd bij Fit for Free in Nijmegen waar ik woon. Ik kreeg een afgestempelde brief en ik dacht dat ik het dit jaar goed opgelost had..........!

Op 1 november 2009 was mijn abonnement jaar afgelopen en toen heb ik mijn pasje vernietigd en weggegooid. 1 december 2009 kreeg ik een aanmaning dat ik 2,95 euro moest betalen binnen 7 dagen.
Wat bleek : Ik ben lid van F4F en ik ben lid van de `kortingsclub `middels het pasje.
Volgens mij mag dat niet !
Ik ben ook lid van de ANWB en de FNV . Ook van hun heb ik pasjes met kortings mogelijkheden.
Maar einde abonnement = ook einde pasje.

Ik heb FFF op 5 december geschreven dat ik niet op de hoogte was van dat `dubbele lidmaatschap` en heb FFF geschreven dat ik het pasje vernietigd heb.

Als reactie kreeg ik 19 december 2009 weer een aanmaning van 40,90 euro !!!!
(was 2 weken terug 2,95 euro)

Ik blijf dus lid van die `Kortingsclub ` tot dat het vernietigde pasje weer heel wordt en ingeleverd wordt.
Toen in in Google "Fit for Free klachten "intoetste, zag ik de vele klachten die reeds gedaan zijn nav F4F.
De vele reacties laten wel de ware aard zien van F4F, en tegelijkertijd zie je ook dat je nooit van ze kunt winnen.
Ik heb daarom maar onder protest betaald.

Ik wil in ieder geval mijn verhaal naar Radar, Kassa en de ombudsman sturen.

Anti-F4F
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 sep 2010 12:53

Re: FIT FOR FREE Belangrijke gegevens!

Ongelezen bericht door Anti-F4F »

De anti-fit 4 free hyves is opgericht. Wordt nu lid! http://anti-f4f.hyves.nl/

mensfort
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jul 2010 17:35

Re: FIT FOR FREE Belangrijke gegevens!

Ongelezen bericht door mensfort »

Ook ik voel me opgelicht. Ik heb duidelijk afgesproken 1 jaar lid te worden zonder verlenging.... je raad het al, ik krijg een dure rekening voor het volgende jaar. Nu benieuwd wat ze hiervan maken! Ik ga in ieder geval rechtsbijstand inschakelen. Mochten ze hiermee doorgaan en mij verplichten lid te blijven, zal het ze uiteindelijk meer kosten dan opleveren...

mensfort
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jul 2010 17:35

Re: FIT FOR FREE Belangrijke gegevens!

Ongelezen bericht door mensfort »

Ik ben ontevreden en ze komen afspraken niet na. Geldkloppers en oplichterij!!!

Ik was tevreden over deze sportschool tot december, ondanks dat er vaak dingen kapot gingen en de apparatuur van lagere kwaliteit is. Dit is waarschijnlijk door het lage abonnement.

Ik wist dat ik maar 10 maanden kon verblijven, omdat mijn contract verliep. Daarom heb ik mondeling afgesproken slechts 1 jaar te willen sporten bij F4F en ben lid geworden op 20 januari. Tot februari 2011 ging dit goed, toen kwam ineens een brief:
"U heeft ons gemachtigd automatisch te incasseren. Er kan niet worden geincasseerd... extra kosten 40 euro. Binnen 7 dagen. Anders weer 40 euro en een deurwaarder."

Nu heb ik nog nooit zo een dreigende brief gehad in mijn leven en ben hier helemaal van geschokt, boos en voel me aangevallen. Mijn zoon van 3 gaat ook huilen, want hij voelt dat er iets niet klopt.

Morgen ga ik weer bellen, ze nemen al 4 dagen geen telefoon op...

Fit for Free... is niet echt voor Free... echt duur!

Noraa
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2011 16:05

Re: FIT FOR FREE Belangrijke gegevens!

Ongelezen bericht door Noraa »

Al deze verhalen over Fit for Free verbazen me niks. Maar hoe kom ik nu echt van die zooi af !? Is de vraag... Ik ben al lid vanaf 2008. In augustus 2010 wilde ik mijn abonnement opzeggen, omdat ik verhuisd ben en dus nooit meer kan gaan. Mijn abonnement liep tot oktober 2010, dus ivm de twee maanden opzegtermijn dacht ik op tijd te zijn. Maar nee hoor, ik was 2 dagen!!! te laat. Ongeloofelijk klantvriendelijk dat ze zijn, zat ik er nog tot oktober 2011 aan vast. Ik heb wel direct een aangetekende brief gestuurd met een opzegging. Tot op heden nog geen bevestiging gehad. Dus ik weer bellen.. 20 minuten in de wacht.. Hebben ze mijn brief schijnbaar nooit gekregen! Zegt dat meisje doodleuk. Ja moet je het bewijs van je aangetekende brief opsturen. Denken ze nou echt dat ik dat risico ga nemen, dat dat bewijs straks ook nog kwijt is? Dus ik weer gemaild, dat ik er nu wel eens vanaf wil en dat ik juridische stappen ga ondernemen als dit niet geregeld wordt, aangezien ik nu wel ruim op tijd ben!

Krijg ik een mail terug dat ik maar NOG een brief moet sturen. Hoe lang gaat dit nog door en hoe kom ik in godsnaam hier vanaf!?
Juridische stappen kan ik helaas niet echt ondernemen, ben slechts een student, die dr geld hard nodig heeft. Maar dat begrijpen zij niet.. Als je niet op past zit je er zo weer een jaar aan vast.

Nog nooit zoiets slechts meegemaakt!

Border Collie
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jan 2010 16:50

Re: FIT FOR FREE Belangrijke gegevens!

Ongelezen bericht door Border Collie »

Slechte ervaring nummer 100000....

Ik kreeg zelfs na het opzeggen via een brief en bevestiging de verrassing dat ze elke maand de 2 euro 95 van mijn rekening halen...
En dan staat er..."Met Sportieve Groet" bij.....

PAS DUS ALTIJD OP...Het is gewoon uiterst irritant...

Ga naar je bank en laat direkt een blokkering erop zetten voor dat nummer van Fit For Free. Bij de Rabobank kan dit online en is in 1 dag geregeld.

Gesloten